Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

+2
Floor
Dennenappel
6 plaatsers

Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Dennenappel zo 20 jan 2013 - 3:10

Hoihoi,

ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met het zelf of laten aanleggen van nieuwe groepen in de meterkast en evt. ook de electra naar de meterkast toe.

In ons nieuwe huis zitten momenteel maar drie groepen, dit moeten er meer worden i.v.m. keukenapparatuur e.d. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Karwei laat duidelijk met beschrijving en tekeningen zien hoe je een extra groep in de meterkast zelf aanlegt en ook hoe door het huis heen.
Het lijken mij alleen geen leuke klussen, nogal tijdrovend als je het niet gewend bent en het moet ook veilig gebeuren gezien brandgevaar e.d.

Wie weet wat de kosten hier voor zijn?
Gezien we de sleutel nog niet hebben, kan ik niet kijken of we de huidige electra kunne splitsen of dat er echt nieuw gelegd moet worden.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Floor zo 20 jan 2013 - 3:27

Wij waren een paar honderd euro kwijt voor zo'n extra groepenkast (heet dat zo?). Verder hebben we nog bedrading getrokken. We zijn er wel een dag mee bezig geweest.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Dennenappel zo 20 jan 2013 - 4:52

Bedankt voor je reactie! Inderdaad een groepenkast.
Mag ik vragen hoe jullie de bedrading getrokken hebben, door het kruipluik, achter de plinten, gevreesd in de muur of weer wat anders?
Een paar honderd bedoel je daarmee 400-500 of een andere richting op?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Plien84 zo 20 jan 2013 - 6:46

Ik zou dat zeker niet zelf doen, als je brand krijgt en het blijkt dat de boel niet professioneel aangelegd is kan je volgens mij nog wel eens problemen krijgen met de verzekering. Wij hebben een extra groep aan laten leggen door een kennis die elektricien is. Maar qua kosten maakt het denk ik behoorlijk verschil of het ver doorgetrokken moet worden of niet.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  piertje zo 20 jan 2013 - 6:49

Wij hebben ongeveer 4 groepen erbij laten plaatsen. Een nieuwe kast en het installeren (noem je dat zo?) kostte ons ongeveer €400,-

Voor dat geld zou ik het dus liever laten doen, dan het zelf doen.

Succes!
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  GreenGrass zo 20 jan 2013 - 6:52

Wat mijn vriend (maakt voor zijn werk altijd offertes voor dit soort dingen) zegt:
Drie nieuwe groepen is voor hem niet uitbreiden, maar een nieuwe groepenkast erin zetten. Dit kost ongeveer 500-750 euro.
Daarbovenop komen nog de kosten voor het aanleggen van leidingen richting de keuken komt er dan nog bovenop. Dit bedrag hangt af van de te leggen afstand. Sowieso apparaten, zoals vaatwasser en oven, moeten op een eigen groep als je het volgens de normen aanlegt. (Alles zwaarder dan 2000 Watt.)

GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  PiP di 22 jan 2013 - 0:40

Als je er verstand van hebt kan je het zelf doen, maar anders zou ik het aan een ander overlaten
Je woont zeker niet toevallig in de buurt van *weg*?
Ik weet nog wel iemand die het kan doen.


Laatst aangepast door PiP op wo 23 jan 2013 - 9:49; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Floor di 22 jan 2013 - 0:58

Dennenappel schreef:Bedankt voor je reactie! Inderdaad een groepenkast.
Mag ik vragen hoe jullie de bedrading getrokken hebben, door het kruipluik, achter de plinten, gevreesd in de muur of weer wat anders?
Een paar honderd bedoel je daarmee 400-500 of een andere richting op?

Ik denk dat wij een 500/600 kwijt waren. We hebben draden getrokken door loze leidingen die er al lagen, draden vervangen en extra draden getrokken in bestaande leidingen, ook nog draden achter plinten.
kruipluik hebben we helaas niet dat had het een stuk makkelijker gemaakt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Dennenappel wo 23 jan 2013 - 9:04

Bedankt voor de reacties! Tegen die tijd maar kijken of er al kabels lopen en of hij dat gedeelte anders zelf kunnen doen.

Voor de meterkast is het wel handig i.v.m. verzekeringen e.d. om het door iemand te laten doen. De kosten vallen helaas wel hoger uit dan dat ik dacht.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten? Empty Re: 3 groepen toevoegen aan de meterkast, kosten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum