Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

+40
minoessepoes
Sterrin_
Cupcake
Toet
Lejow
Inge
Antibes
Atelier Madame
Twellie
SarahKey
studiebol
Pompoen
Exogenesis
Flippin' Bitch
Coco
SuperGrover
Mamsie
xxDila
Jade
Sterre
Urban Naked
Poubelle
Bliss
Paper Crown
Evalynn
loura
Blair
Lady4
*Lookie*
Minx
Sugarfall
Esperanza
Blond
Lonely Goatherd
Rush
Susan
Marin
SoGood
Caramba
Parisienne
44 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 20:23

Ik hoor dit zo vaak van mensen dat ze dit hebben.

Als ze mijn naam horen denken ze altijd aan een ordinair iemand terwijl dit juist niet is en het tegenovergestelde. Ik schaam me vaak om mijn naam te zeggen en om me voor te stellen. (naam ga ik nu niet noemen i.v.m. anoniem zijn) Net zoals nu weer in het oorbellen topic bij kleintjes wordt er weer over die namen geroepen dat ze ordinair zijn.
Ik kan er helaas ook niks aan doen dat ik een ordinaire naam heb gekregen en anderen ook niet.

Mijn vraag is doen jullie dit?

groetjes Rroos

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Parisienne do 15 nov 2012 - 20:29

Nee, bij mij valt het wel mee. Meestal is het een combinatie van naam en uiterlijk/uitstraling, als die niet klopt bij hetgeen ik normaal associeer met de desbetreffende naam dan laat ik de vooroordelen gaan.

Ik denk dat iedereen wel vooroordelen bij een naam heeft, omdat het geassocieerd word met een persoon die ze kennen of met iemand van tv bijvoorbeeld.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Caramba do 15 nov 2012 - 20:53

Nee geen last van. Mijn naam hoor je zelden en de manier van hoe het geschreven wordt zien je nooit. Maar krijg alleen maar te horen, aparte naam. Valt niet, denk ik, onder ordinair.
Een naam doet mij vaak ook niet aan ordinair denken. De manier van doen maakt iemand, i.m.o, ordinair. Dat staat los van zijn/haar naam.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:01

Nah, bij kleine kinderen wel. Bij volwassenen heb ik het veel minder, omdat die nou eenmaal niet hun eigen naam kiezen en je dan veel meer af gaat op hoe ze verder over komen. Ik denk niet meteen bij een volwassen Kimberley, 'goh, vast een aso'. Maar bij baby's eigenlijk wel, vast heel fout, maar feit blijft dat ik nou eenmaal verschil zie tussen ouders die hun kind Sterre, Bink en Storm noemen, ouders die hun kind Tycho, Milan of Emma noemen en ouders die hun kind Dylano, Alysha of Djustin noemen.

Zijn gewoon verschillende groepen. Hoeven op zich geen nare mensen te zijn, met 'aso' bedoel ik ook echt niet meteen dat ik er niets mee te maken wil hebben ofzo. Maar er is gewoon een verschil tussen gezinnen die hun kind Bink noemen en gezinnen die hun kind Dylano noemen.

Maar bij volwassenen valt dat deels weg. Tenzij iemand nog steeds in een trainingsbroek loopt met een gouden ketting om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  SoGood do 15 nov 2012 - 21:05

Ehm, ja. Voor mijn werk moet ik heel veel mensen spreken waarvan ik van te voren de naam al vaak weet. Ik merk dat ik toch wel vaak een beeld vorm van iemand. Niet eerlijk, I know.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Marin do 15 nov 2012 - 21:11

Ja ik heb wel vooroordelen en bepaalde verwachtingen bij bepaalde namen ja. Niet alleen ordinaire namen overigens. Zo gek vind ik dat ook niet. In veel gevallen zegt de keuze van een naam ook wel iets over achtergrond. Bij een Annefleur denk je toch sneller aan een hockeymeisje, bij een Samantha sneller aan een Barbie type. Tja, best wel logisch ook beetje. Hoeft niet altijd zo te zijn overigens.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Susan do 15 nov 2012 - 21:15

Hoe diegene echt overkomt is natuurlijk doorslaggevend, maar als ik diegene nog niet heb gezien dan krijg ik van zo'n naam wel een bepaald beeld. Hetzelfde geldt voor een kaknaam of een alternatieve naam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 21:15

Susan schreef:Hoe diegene echt overkomt is natuurlijk doorslaggevend, maar als ik diegene nog niet heb gezien dan krijg ik van zo'n naam wel een bepaald beeld. Hetzelfde geldt voor een kaknaam of een alternatieve naam.
Inderdaad, lijkt me ook heel logisch.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Lonely Goatherd do 15 nov 2012 - 21:17

Susan schreef:Hoe diegene echt overkomt is natuurlijk doorslaggevend, maar als ik diegene nog niet heb gezien dan krijg ik van zo'n naam wel een bepaald beeld. Hetzelfde geldt voor een kaknaam of een alternatieve naam.
Dat heb ik ook. Ben me wel bewust van het vooroordeel en let er op dat ik het ook als dusdanig opzij zet als ik echt met diegene iets te maken krijg.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Blond do 15 nov 2012 - 21:39

Ja, toch wel. Op Ă©Ă©n of andere manier zie ik bij de naam Dilano een asocialer type voor me dan bij de naam Tim. Ik weet best dat die mensen er niets aan kunnen doen, maar ik heb er toch een beeld bij.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Esperanza do 15 nov 2012 - 22:39

Susan schreef:Hoe diegene echt overkomt is natuurlijk doorslaggevend, maar als ik diegene nog niet heb gezien dan krijg ik van zo'n naam wel een bepaald beeld. Hetzelfde geldt voor een kaknaam of een alternatieve naam.

Ik heb hetzelfde.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Sugarfall do 15 nov 2012 - 22:45

Ja, ik heb ook hetzelfde als Susan.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 22:46

Ik ook.

Maar bij een ontmoeting kan dat wel erg veranderen. Ik ken iemand met een in mijn ogen behoorlijk aso naam maar zij is echt zo'n nette dame haha. Dus ik heb vooroordelen bij namen maar die kunnen als sneeuw voor de zon verdwijnen als ik iemand in het echt ontmoet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  loura do 15 nov 2012 - 22:46

Het is ook wel logisch je associeert een naam bij een type mens. Als je er maar niet in blijft hangen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Minx do 15 nov 2012 - 22:55

loura schreef:Het is ook wel logisch je associeert een naam bij een type mens. Als je er maar niet in blijft hangen.

Nee inderdaad, zo heb ik Anouk een hele tijd geassocieerd met een kreng van een kind. Ja dat maakt de naam ook niet leuk. En dat heb je met meer namen. Dus op zich is het logisch. En het is nou eenmaal zo dat bepaalde namen meer in bepaalde groepen voorkomen. En ondanks dat het wel vooroordelen zijn, zijn er ook onderzoeken die het verband aantonen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  *Lookie* do 15 nov 2012 - 22:59

Lonely Goatherd schreef:
Susan schreef:Hoe diegene echt overkomt is natuurlijk doorslaggevend, maar als ik diegene nog niet heb gezien dan krijg ik van zo'n naam wel een bepaald beeld. Hetzelfde geldt voor een kaknaam of een alternatieve naam.
Dat heb ik ook. Ben me wel bewust van het vooroordeel en let er op dat ik het ook als dusdanig opzij zet als ik echt met diegene iets te maken krijg.

Ja, zo gaat het bij mij ook. Maar zo gauw ik diegene dan zie, kan het vooroordeel ineens weg zijn (gelukkig). Ik vind het ook wel erg dat het zo gaat.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:07

Eucalypta schreef:Nah, bij kleine kinderen wel. Bij volwassenen heb ik het veel minder, omdat die nou eenmaal niet hun eigen naam kiezen en je dan veel meer af gaat op hoe ze verder over komen. Ik denk niet meteen bij een volwassen Kimberley, 'goh, vast een aso'. Maar bij baby's eigenlijk wel, vast heel fout, maar feit blijft dat ik nou eenmaal verschil zie tussen ouders die hun kind Sterre, Bink en Storm noemen, ouders die hun kind Tycho, Milan of Emma noemen en ouders die hun kind Dylano, Alysha of Djustin noemen.

Zijn gewoon verschillende groepen. Hoeven op zich geen nare mensen te zijn, met 'aso' bedoel ik ook echt niet meteen dat ik er niets mee te maken wil hebben ofzo. Maar er is gewoon een verschil tussen gezinnen die hun kind Bink noemen en gezinnen die hun kind Dylano noemen.

Maar bij volwassenen valt dat deels weg. Tenzij iemand nog steeds in een trainingsbroek loopt met een gouden ketting om.

Dit heb ik ook.
En het wordt alleen maar bevestigd dat ouders die hun kind een naam geven zoals bijv jayden, vaak een anders slag mens zijn. Laatst was er weer zo'n moeder op de thee, met twee kinderen waarvan de ene naam nog erger is dan de andere. En ja, ik zeg niet dat die mensen niet aardig kunnen zijn ofzo, helemaal niet. Maar het zijn wel wat simpelere gesprekjes en qua opvoeding vind ik ook niet alles bijster slim overkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Blair vr 16 nov 2012 - 0:12

Vind het altijd vervelend dat er standaard word gevraagd: "Heb jij dan ook zo'n tietuh?!", ik ben totaal het tegenovergestelde van T.atjana S.imic (getint, donker haar), dus ja, ik heb mijn moeder al eens vaker gevraagd waar ze met haar hoofd was toen ze me deze naam gaf. Yak.


Laatst aangepast door Babydoll op vr 16 nov 2012 - 3:48; in totaal 1 keer bewerkt
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 0:23

Wow, babydoll. Wordt dat serieus gezegd?! :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Lady4 vr 16 nov 2012 - 0:25

Marin schreef:Ja ik heb wel vooroordelen en bepaalde verwachtingen bij bepaalde namen ja. Niet alleen ordinaire namen overigens. Zo gek vind ik dat ook niet. In veel gevallen zegt de keuze van een naam ook wel iets over achtergrond. Bij een Annefleur denk je toch sneller aan een hockeymeisje, bij een Samantha sneller aan een Barbie type. Tja, best wel logisch ook beetje. Hoeft niet altijd zo te zijn overigens.

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Blair vr 16 nov 2012 - 0:32

Elodie schreef:Wow, babydoll. Wordt dat serieus gezegd?! :O

Ja, het is dan wel als grap bedoeld, maar vind het nu gewoon niet grappig meer. Ik ben een TOTAAL ander type.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  loura vr 16 nov 2012 - 0:41

Babydoll schreef:
Elodie schreef:Wow, babydoll. Wordt dat serieus gezegd?! :O

Ja, het is dan wel als grap bedoeld, maar vind het nu gewoon niet grappig meer. Ik ben een TOTAAL ander type.

Stomme grap Neutral en ook een beetje domme opmerking hoor. Kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 1:36

Om heel eerlijk te zijn heb ik dit niet. Misschien omdat ik er niet zo veel bij stil sta en er niet zoveel van vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Evalynn vr 16 nov 2012 - 1:41

Mijn naam wordt niet voor niets afgekort. Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? 281626781
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 22:41

Ik vind dit best erg eigenlijk dat zoveel mensen dat hebben maar dat komt omdat ik zelf zon naam heb.

Zelf heb ik dit vooroordeel dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam? Empty Re: Hebben jullie vooroordelen bij een ordinaire naam?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum