Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rijstebloem vraagje

+11
juffie001
Printje
Parisienne
Flemy
Thunder
missmarm
Catwoman79
Mamsie
Susan
Mida4you
mauwmauw
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Susan ma 7 feb 2011 - 8:43

Ja, maar voor je iets aan je kindje geeft verdiep je je er toch in wat het is, wat het doet en of het bij de leeftijd van je kind past?

Overigens ben ik door een verhuizing van consultatiebureau gewisseld toen Ezra anderhalf was en ik zwanger was van Yrsa, maar de voedingsadviezen komen gewoon overeen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  missmarm ma 7 feb 2011 - 8:45

printje als je even goed kijkt op google zie je gewoon dat er staat minimaal vanaf 4 maand. Haar kindje is pas 3! maand.

Bij mij eerste was er vanalles qua drinken op advies kinderarts met 12!! weken begonnen met fruithap. Achteraf spijt dat ik qua voeding zoveel naar die mensen geluisterd heb. Als je even verder kijkt qua info zie je gewoon dat het advies gewoon 6 maand is starten met bijvoeding. De 2e is hier pas met 6/7 maand begonnen en pas met 10 maand brood op advies dieetiste omdat hij vrij heftig reageerde nu eet en drink hij alles ook al was hij laat met echte bijvoeding. Is nergens meer allergisch voor. Nieuwe smaakjes vind hij alleen maar leuk proeft altijd. Hij is 20 maanden.

Bij de 3e weer eerst 6 maand volledig bv als het mag lukken en daarna langzaam volgens het schema op borstvoeding.com introductie bijvoeding

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Parisienne ma 7 feb 2011 - 8:47

Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel dingen op gevoel doe (uiteraard heb ik dan wel weet van de desbetreffende dingen en heb ik mezelf er goed in verdiept) en interpreteer de adviezen van het CB op een eigen manier. Als je zelf ergens echt geen weet van hebt zou ik het wel vragen, maar je moet doen met die adviezen wat je zelf het beste lijkt.

Daarnaast is Google natuurlijk een geweldige uitvinding! Er zijn heel veel fora en websites waar goede adviezen staan. Ik heb toevallig een tijdje terug ook gegoogled over rijstebloem en overal vind je zo'n beetje hetzelfde advies en dezelfde verhalen. Ook hiervoor geldt: doe ermee wat je wil, maar laat je verstand ook spreken. Ik verdiep me echt ergens in voordat ik iets ga proberen, introduceren, etc.

'Nieuwe' moeders hebben al snel dat ze nieuwe dingen willen proberen bij hun kleintje, gewoon voor de leuk. Ook ik betrap mezelf soms hierop hoor.. maar ik laat mijn verstand spreken en kijk naar wat het beste is voor mijn kindje en niet omdat ik als mama weer eens iets nieuws wil proberen. Hoe leuk het soms ook is..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Printje ma 7 feb 2011 - 8:56

Missmarm; dat kindje is toch 3 maanden, 3 weken en nog wat.. Maar goed dan nog een week eerder/later doet het echt niet hoor.

Ze bedenken idd steeds weer iets nieuws, dan weer 12 weken fruit, dan opeens weer pas met een half jaar. Ik doe het ook gewoon op mijn gevoel, en natuurlijk met je gezonde verstand.

Google is fijn maar ook een groot nadeel vind ik, er staan zoveel verhalen, zoveel voor's/tegens op vanalles en nog wat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  missmarm ma 7 feb 2011 - 9:02

Printje schreef:Missmarm; dat kindje is toch 3 maanden, 3 weken en nog wat.. Maar goed dan nog een week eerder/later doet het echt niet hoor.

Ze bedenken idd steeds weer iets nieuws, dan weer 12 weken fruit, dan opeens weer pas met een half jaar. Ik doe het ook gewoon op mijn gevoel, en natuurlijk met je gezonde verstand.

Google is fijn maar ook een groot nadeel vind ik, er staan zoveel verhalen, zoveel voor's/tegens op vanalles en nog wat.

Er zijn wel een heleboel betrouwbare sites waar ook naar verwezen wordt. Dus er is genoeg betrouwbare info te krijgen.

Voedingscentrum/ keukenkikker/ borstvoeding. com etc etc

Tuurlijk is het leuk als je iets nieuws kan proberen maar achteraf kan dit nadelige gevolgen hebben. (hier lijkt de oudste toch wat astma gevoelig, vaak pompjes etc) Dus ben je bij de 2e voorzichtiger en probeer je te kijken wat de andere mogelijkheden zijn

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Printje ma 7 feb 2011 - 9:06

Missmarm; ik heb ook regelmatig op die sites gekeken,vooral Keukenkikker vind ik een fijne site. Ik snap dat als je oudste voor dingen allergisch is, je dat voor je tweede wilt vermijden (als dat kan natuurlijk) maar 'vroeger' kreeg ik als baby al met 12 wekeng ewoon fruit/groente en ik heb er nooit iets aan overgehouden.

Ze veranderen steeds wat ze denken dat het beste is, enerzijds begrijpelijk maar aan de andere kant denk ik dat je met gezond verstand ook een eind komt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  ekjir@M ma 7 feb 2011 - 11:02

Ik kreeg hier 2 weken terug, van het CB, toen J. 4 maanden was te horen dat het beter was om hem een paar hapjes fruit te geven omdat hij naast het maximale aan melk nog steeds honger heeft. Hij is er heel tevreden mee. Rijstebloem hadden ze liever niet omdat ze daar verstopt van kunnen raken en het ook nergens naar smaakt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Tazz ma 7 feb 2011 - 11:04

mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:
mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.

In dit geval wel ja, weetje bel het cb op en vraag het. Dan wel eerlijk komen vertellen wat ze zeiden he.
ach wijf stik toch lekker joh

Oh My, wat ben jij een kansloos figuur. Meen je dit nou serieus? Ik vind je echt een slechte moeder dat jij je kind zomaar dingen gaat voeren terwijl hij daar nog lang niet de leeftijd voor heeft alleen maar omdat het jou zo leuk lijkt.. Heb je tijdens je zwangerschap ook gewoon doorgerookt omdat dat zogenaamd beter zou zijn dan de stress die krijgt als je zou stoppen?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 18:51

Oooh, daar kan ik toch zo slecht tegen, roken tijdens de zwangerschap... Een collega van mij heeft dat ook gedaan. Haar beredenatie: Oh, ik krijg hooguit een wat kleiner kind, maar dat vind ik wel leuk.
Dat vind ik dan méér een slechte ouder dan mauwmauw. Bij voorbaat al. Mauwmauw vind ik alleen maar impulsief, niet zichzelf goed laten informeren en de voors en tegens afwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  loesje ma 7 feb 2011 - 20:28

[quote="Maple"]Oooh, daar kan ik toch zo slecht tegen, roken tijdens de zwangerschap... Een collega van mij heeft dat ook gedaan. Haar beredenatie: Oh, ik krijg hooguit een wat kleiner kind, maar dat vind ik wel leuk.
Dat vind ik dan méér een slechte ouder dan mauwmauw. Bij voorbaat al. Mauwmauw vind ik alleen maar impulsief, niet zichzelf goed laten informeren en de voors en tegens afwegen.[/quote]

ik heb het op een andere manier meegemaakt een kennis van mij rookte in de zwangerschap en drook af en toe alcohol zei kreeg een kern gezond kind. En ik die heel gezond was in de zwangerschap en niet rookte enz kreeg een kind met toch de aardige problemen. soms is het gewoon niet eerlijk.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 20:34

loesje schreef:
Maple schreef:Oooh, daar kan ik toch zo slecht tegen, roken tijdens de zwangerschap... Een collega van mij heeft dat ook gedaan. Haar beredenatie: Oh, ik krijg hooguit een wat kleiner kind, maar dat vind ik wel leuk.
Dat vind ik dan méér een slechte ouder dan mauwmauw. Bij voorbaat al. Mauwmauw vind ik alleen maar impulsief, niet zichzelf goed laten informeren en de voors en tegens afwegen.

ik heb het op een andere manier meegemaakt een kennis van mij rookte in de zwangerschap en drook af en toe alcohol zei kreeg een kern gezond kind. En ik die heel gezond was in de zwangerschap en niet rookte enz kreeg een kind met toch de aardige problemen. soms is het gewoon niet eerlijk.
Zei zij dat of vind jij dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  loesje ma 7 feb 2011 - 20:35

[quote="Smikkell"][quote="loesje"][quote="Maple"]Oooh, daar kan ik toch zo slecht tegen, roken tijdens de zwangerschap... Een collega van mij heeft dat ook gedaan. Haar beredenatie: Oh, ik krijg hooguit een wat kleiner kind, maar dat vind ik wel leuk.
Dat vind ik dan méér een slechte ouder dan mauwmauw. Bij voorbaat al. Mauwmauw vind ik alleen maar impulsief, niet zichzelf goed laten informeren en de voors en tegens afwegen.[/quote]

ik heb het op een andere manier meegemaakt een kennis van mij rookte in de zwangerschap en drook af en toe alcohol zei kreeg een kern gezond kind. En ik die heel gezond was in de zwangerschap en niet rookte enz kreeg een kind met toch de aardige problemen. soms is het gewoon niet eerlijk.[/quote]Zei zij dat of vind jij dat?[/quote]

nee ik vind dat niet eerlijk
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 21:19

lol! Wat een topic, dit had ik even gemist maar ik heb weer even wat te lachen gehad op de vroege zonnige ochtend sunny Wat een opmerking van mauwmauw zeg tegen Mamsie, wat ontzettend onvolwassen en kinderachtig. Ook ik ben net zoals vele verbaasd dat je je kindje rijstebloem gaat geven zonder enkele reden, ja voor de smaakjes ? Aan rijstebloem zit helemaal geen smaak. Ik zou je maar eens goed gaan verdiepen in de voeding die je aan je kindje gaan geven. voor nu maar ook voor de komende maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 21:51

Wat reageren sommigen belachelijk zeg. Het kindje is niet 3 maand, maar 3 maanden, 3 weken en vandaag 5 dagen. Op minder dan een week na dus 4 maand. Nou poeh poeh wat een drama. Maar het wordt wel regelmatig geadviseerd voor kindjes met de leeftijd van 4 maanden.
Rijstebloem voor de smaak is idd niet echt logisch en de reactie van mauwmauw op Mamsie is ook niet bepaald volwassen. Maar de reacties hier zijn ook wel erg overdreven.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Thunder ma 7 feb 2011 - 22:14

Coco, ik ben het met je eens dat sommige reacties een beetje overdreven zijn, net zo goed als die van mauwmauw erg kinderachtig is. Maar ik mag toch aannemen dat je je verdiept in de voeding die je van plan bent te geven? Dan kom je al gauw tot de conclusie dat het misschien verstandiger is te wachten, vooral als het je om de diverse smaken te doen is? Die smaken komen wel een keer, het kind is amper 4 maanden en zou in principe genoeg moeten hebben aan de fles/borst.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw di 8 feb 2011 - 5:16

oke als eerst wil ik mijn excuus aanbieden voor het feit wat ik gezegd(getypt)heb gister.ik bedoelde het niet zo,maar kreeg een beetje(en las ik later ook)de indruk dat alleen maar omdat ik mijn zoontje rijstebloem geef,ik uit werd gemaakt voor slechte moeder.Ik had misschien nog een weekje moeten wachten of helemaal niet moeten geven,maar goed hij krijgt het nu.ik had misschien iets meer in moeten verdiepen,maar ik dacht dus dat alle kindjes vanaf 4 maanden dus pap door de fles of in een bordje kregen.

bij deze nogmaals mijn excuus.en hoop dat dit topic nu kan laten rusten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 10:10

@Missmarm: waarom kreeg N. vanaf 12 weken al een fruithap dan??

@Mauwmauw: niet aanvallend bedoeld, maar misschien ben je door dit topic toch aan het denken gezet. Blijf je je zoontje pap geven? Of toch niet? En was jij degene van het zoontje die die operatie heeft gehad omdat hij zoveel spuugde? Is dat helemaal goed gegaan?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  missmarm di 8 feb 2011 - 21:17

Pritt schreef:@Missmarm: waarom kreeg N. vanaf 12 weken al een fruithap dan??

@Mauwmauw: niet aanvallend bedoeld, maar misschien ben je door dit topic toch aan het denken gezet. Blijf je je zoontje pap geven? Of toch niet? En was jij degene van het zoontje die die operatie heeft gehad omdat hij zoveel spuugde? Is dat helemaal goed gegaan?


Pritt--> N. had een sonde en veel moeite met het zuigreflex was te zwak om te drinken zelf dus gaf de kinderarts aan dat wellicht eten met een lepel beter zou gaan en we met fruit konden starten. Achteraf had ik nooit moeten luisteren. Er zijn toen vele keuzes gemaakt waardoor we bij de jongste ons eigen plan hebben getrokken. De oudste is namelijk gevoelig voor exceem en zijn longen ook.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je bij de eerste soms een verkeerde keuze maakt omdat je niet beter weet. Of verkeerde adviezen krijgt.


missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:23

loesje schreef:
Maple schreef:Oooh, daar kan ik toch zo slecht tegen, roken tijdens de zwangerschap... Een collega van mij heeft dat ook gedaan. Haar beredenatie: Oh, ik krijg hooguit een wat kleiner kind, maar dat vind ik wel leuk.
Dat vind ik dan méér een slechte ouder dan mauwmauw. Bij voorbaat al. Mauwmauw vind ik alleen maar impulsief, niet zichzelf goed laten informeren en de voors en tegens afwegen.

ik heb het op een andere manier meegemaakt een kennis van mij rookte in de zwangerschap en drook af en toe alcohol zei kreeg een kern gezond kind. En ik die heel gezond was in de zwangerschap en niet rookte enz kreeg een kind met toch de aardige problemen. soms is het gewoon niet eerlijk.

Dat haar kindje op het eerste gezicht gezond lijk, zegt niet zoveel. Het foetaal alcohol syndroom kan zich ook pas op latere leeftijd uiten. En dat kunnen kinderen al krijgen van een paar keer alcohol tijdens de zwangerschap.
Ook kan het kindje op latere leeftijd problemen krijgen met zijn/haar longen, allergieklachten enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 22:03

missmarm schreef:
Pritt schreef:@Missmarm: waarom kreeg N. vanaf 12 weken al een fruithap dan??

@Mauwmauw: niet aanvallend bedoeld, maar misschien ben je door dit topic toch aan het denken gezet. Blijf je je zoontje pap geven? Of toch niet? En was jij degene van het zoontje die die operatie heeft gehad omdat hij zoveel spuugde? Is dat helemaal goed gegaan?


Pritt--> N. had een sonde en veel moeite met het zuigreflex was te zwak om te drinken zelf dus gaf de kinderarts aan dat wellicht eten met een lepel beter zou gaan en we met fruit konden starten. Achteraf had ik nooit moeten luisteren. Er zijn toen vele keuzes gemaakt waardoor we bij de jongste ons eigen plan hebben getrokken. De oudste is namelijk gevoelig voor exceem en zijn longen ook.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je bij de eerste soms een verkeerde keuze maakt omdat je niet beter weet. Of verkeerde adviezen krijgt.


Maar ik snap wel dat jullie dat hebben gedaan. Het was een advies van een kinderarts tenslotte. Daar zou ik ook wel op vertrouwen! Wel heel vervelend dat dat advies bij jullie dan zo verkeerd heeft uitgepakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw di 8 feb 2011 - 22:31

Pritt schreef:@Missmarm: waarom kreeg N. vanaf 12 weken al een fruithap dan??

@Mauwmauw: niet aanvallend bedoeld, maar misschien ben je door dit topic toch aan het denken gezet. Blijf je je zoontje pap geven? Of toch niet? En was jij degene van het zoontje die die operatie heeft gehad omdat hij zoveel spuugde? Is dat helemaal goed gegaan?

ja mijn zoontje is met 5weken en 1dag geopereerd.De spier die tussen de maag en de darmen zit,die was dicht gegroeit.en daardoor kon er geen eten van zijn maag naar zijn darmen,en ging het via de andere uitgang(de mond+neus)er weer uit.die spier is toen gekliefd(opengesneden)en sinds dien gaat het goed.hij spuugt nog wel,maar wat normaal is voor baby's zeg maar.en hij groeit goed.
wat hij had heet trouwens pylorushypertrofie(of hoe je het ook schrijft)komt vaak voor,meer bij jongens dan bij meisjes.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  missmarm wo 9 feb 2011 - 0:16

Pritt schreef:
missmarm schreef:
Pritt schreef:@Missmarm: waarom kreeg N. vanaf 12 weken al een fruithap dan??

@Mauwmauw: niet aanvallend bedoeld, maar misschien ben je door dit topic toch aan het denken gezet. Blijf je je zoontje pap geven? Of toch niet? En was jij degene van het zoontje die die operatie heeft gehad omdat hij zoveel spuugde? Is dat helemaal goed gegaan?


Pritt--> N. had een sonde en veel moeite met het zuigreflex was te zwak om te drinken zelf dus gaf de kinderarts aan dat wellicht eten met een lepel beter zou gaan en we met fruit konden starten. Achteraf had ik nooit moeten luisteren. Er zijn toen vele keuzes gemaakt waardoor we bij de jongste ons eigen plan hebben getrokken. De oudste is namelijk gevoelig voor exceem en zijn longen ook.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je bij de eerste soms een verkeerde keuze maakt omdat je niet beter weet. Of verkeerde adviezen krijgt.


Maar ik snap wel dat jullie dat hebben gedaan. Het was een advies van een kinderarts tenslotte. Daar zou ik ook wel op vertrouwen! Wel heel vervelend dat dat advies bij jullie dan zo verkeerd heeft uitgepakt!

Klopt. Alleen hoeft advies zelfs van deskundigen niet altijd juist te zijn. Alleen weet je dat niet als jonge moeder.

N. had anders misschien ook wel astma achtige klachten gehad hoor. Gelukkig zal je dat nooit weten.

Maar hierdoor was ik bij de 2e en nu bij de 3e wel voorzichtiger en laat ik me vaak op borstvoeding.com informeren ipv door het cb of iemand uit mijn omgeving.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje - Pagina 3 Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum