Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rijstebloem vraagje

+11
juffie001
Printje
Parisienne
Flemy
Thunder
missmarm
Catwoman79
Mamsie
Susan
Mida4you
mauwmauw
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 6:30

ik ga V straks zijn eerste pap flesje geven,en nu zag ik op het pak staan bij 200ml 2-3schepjes,maar nu krijgt V een fles van 150+5 hoeveel zouden jullie dan van de pap doen,of gewoon een fles van 200 maken en dan niet alles laten drinken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 6:38

mauwmauw schreef:ik ga V straks zijn eerste pap flesje geven,en nu zag ik op het pak staan bij 200ml 2-3schepjes,maar nu krijgt V een fles van 150+5 hoeveel zouden jullie dan van de pap doen,of gewoon een fles van 200 maken en dan niet alles laten drinken.

Waarom zou je dat doen? Rijstbloem is bijvoeding en bijvoeding moet vanaf 6 maanden, liefst niet eerder. Dus gewoon niet aan beginnen, zou ik zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 6:43

Aan de ene kant denk ik ook: waarom zou je met bijvoeding niet gewoon wachten tot de zes maanden? Maar ana de andere kant is er recent onderzoek geweest waaruit gebleken is dat bijvoeding met vier maandne beter is. Om dezelfde redenen als dat het beter zou zijn om te wachten met bijvoeding tot de zes maanden. Ik snap er niks meer van, in elk geval.
Ik zou gewoon naar je kindje kijken. Is hij tevreden op de flessen zonder de rijstebloem, dan zou ik die nog even lekker achterwege laten. Is hij hongerig, dan is het misschien een idee om eerst flessen van 180/6 aan te bieden, ipv meteen naar de bijvoeding te grijpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 6:51

Men kan inderdaad niet meer hard maken dat de beste leeftijd om te beginnen met bijvoeding 6 maanden is, schijnbaar zit de ideale leeftijd tussen de 4 en 6 maanden.
Maargoed, je zoontje zit nog niet eens aan de maximum hoeveelheid aan voeding, waarom wil je dan al met rijstebloem gaan starten? Ik zou wachten tot hij niet meer genoeg heeft aan zijn eigen flessen.

Mocht je toch gaan starten zou ik 1.5 schep doen. Het is 2 schepjes voor 200 ml, dus 1 schepje voor 100 ml, voor 150 ml zou ik daar dus tussenin gaan zitten en er 1.5 schep in doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 7:04

Dromertje schreef:Men kan inderdaad niet meer hard maken dat de beste leeftijd om te beginnen met bijvoeding 6 maanden is, schijnbaar zit de ideale leeftijd tussen de 4 en 6 maanden.
Maargoed, je zoontje zit nog niet eens aan de maximum hoeveelheid aan voeding, waarom wil je dan al met rijstebloem gaan starten? Ik zou wachten tot hij niet meer genoeg heeft aan zijn eigen flessen.

Mocht je toch gaan starten zou ik 1.5 schep doen. Het is 2 schepjes voor 200 ml, dus 1 schepje voor 100 ml, voor 150 ml zou ik daar dus tussenin gaan zitten en er 1.5 schep in doen.
hij krijgt wel de maximale hoeveelheid aan voeding alleen verdeeld over meerdere flessen omdat hij bij een fles 180 veel gaat spugen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 7:07

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor maar waarom wil je al bijvoeden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 7:14

Maar hij drinkt nu 5x150cc toch? Dan zit hij toch nog niet aan de liter die ze op een gegeven moment maximaal mogen hebben?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:29

Dat is maar 1 onderzoek, terwijl heel veel onderzoeken uitwijzen dat 6 maanden beter zou zijn. En dan nog, het gaat dan bijvoorbeeld om een paar hapjes fruit met 5+ maanden. Dat kan best. Maar dit kind is NOG geen 4 maanden! Dus waarom zou je dan bijvoeden? Rijstebloem voegt ook nog eens níets toe. Het smaakt nergens naar, bevat nauwelijks calorieen, en in de fles oefent het ook nog eens niet de mondmotoriek. Dus waarom zou je dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 21:39

Lilith schreef:Dat is maar 1 onderzoek, terwijl heel veel onderzoeken uitwijzen dat 6 maanden beter zou zijn. En dan nog, het gaat dan bijvoorbeeld om een paar hapjes fruit met 5+ maanden. Dat kan best. Maar dit kind is NOG geen 4 maanden! Dus waarom zou je dan bijvoeden? Rijstebloem voegt ook nog eens níets toe. Het smaakt nergens naar, bevat nauwelijks calorieen, en in de fles oefent het ook nog eens niet de mondmotoriek. Dus waarom zou je dan?
het is mijn keuze om hem rijstebloem te geven,en ik hoef me niet tegen over jullie te verantwoorden waarom ik het wel geef of niet geef,ik vroeg me alleen af hoeveel schepjes en meer niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 21:44

Nou goed:

0 schepjes?


Maar serieus, wat is er zo belangrijk dat je je kind vóór 4 maanden al aan de bijvoeding wilt hebben? Hij drinkt nog helemaal niet zoveel. Vind je het gewoon leuk, weer eens iets anders proberen? Of wil je dat hij doorslaapt? Hij drinkt nog niet eens flessen van 180 en jij gaat er al rijstebloem bij ingooien.

Je hoeft het niet te verantwoorden, maar jij bent wel verantwoordelijk voor de gezondheid van je kind, en dan mag je je best eens wat meer verdiepen in wat gezond is en wat niet. Of op z'n minst dit soort beslissingen nemen in overleg met het CB.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Mida4you zo 6 feb 2011 - 22:09

Onze kleine meid kreeg ook al heel snel rijstebloem, al met 3,5 maand maar dat komt omdat ze erg hongerig was en ik elke nacht er gemiddeld 10x uit moest. Toen ben ik rijstebloem gaan gebruiken en werd het een stuk minder. Maar ik weet niet in welke positie jij zit? Dat je het alleen uit jezelf wilt doen of dat hij dan misschien ook verzadigder ze nacht in gaat??

Maar als je het gaat geven zou ik er 1,5 schep ik doen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 22:38

Mirjam4you schreef:Onze kleine meid kreeg ook al heel snel rijstebloem, al met 3,5 maand maar dat komt omdat ze erg hongerig was en ik elke nacht er gemiddeld 10x uit moest. Toen ben ik rijstebloem gaan gebruiken en werd het een stuk minder. Maar ik weet niet in welke positie jij zit? Dat je het alleen uit jezelf wilt doen of dat hij dan misschien ook verzadigder ze nacht in gaat??

Maar als je het gaat geven zou ik er 1,5 schep ik doen.
ja ik heb er 1.5schepje bij gedaan en hij vond het heerlijk.waarom ik het geef is niet voor een verzadiger gevoel.want hij slaapt eigenlijk altijd door.maar ik ben van mening dat hoe meer smaken hij proeft hij meer lekkerder vind.maar goed is mijn mening.en ik voed mijn kind op zoals ik wil(dit is overigens niet voor jouw bedoelt hoor)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 22:41

Maar Lilith heeft wel een punt, rijstebloem smaakt helemaal nergens naar, dus het is niet zo dat hij nou méér smaken proeft als hij rijstebloem in zijn melk heeft. Daarbij hoeft een baby die nog zo jong is helemaal nog niet zoveel smaken te kennen. Zulke kleine baby's kennen over het algemeen alleen nog maar de smaak van melk en daar is niets mis mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 22:46

Opzich ben ik het wel met Lilith eens hoor, al zul je mij niet horen oordelen. Ik vind het alleen maar goed dat je hem aan zoveel mogelijk verschillende smaken wilt laten wennen, maar vraag me eigenlijk af waarom je daar nu al mee begint, terwijl hij niet aangeeft behoefte te hebben aan andere dingen dan melk? In principe komt het op mij over alsof je zoontje die flessen melk wel prima vindt, maar dat mama toe is aan iets nieuws. Maar, inderdaad, je hoeft je niet te verantwoorden en moet doen waar je je zelf prettig bij voelt.
Overigens is rijstebloem zo smakeloos als maar zijn kan, dus voor de smaakontwikkeling hoef je het niet te doen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Mamsie zo 6 feb 2011 - 23:00

Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 23:03

Waar ik wel 'bang' voor ben, is dat je straks naar de papjes met vanille en de biscuitpapjes gaat grijpen om hem meer smaken te laten leren kennen. Maar die smaakjes zijn in de meeste gevallen overbodige luxe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 23:35

Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Mamsie zo 6 feb 2011 - 23:38

mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.

In dit geval wel ja, weetje bel het cb op en vraag het. Dan wel eerlijk komen vertellen wat ze zeiden he.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  mauwmauw zo 6 feb 2011 - 23:44

Mamsie schreef:
mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.

In dit geval wel ja, weetje bel het cb op en vraag het. Dan wel eerlijk komen vertellen wat ze zeiden he.
ach wijf stik toch lekker joh
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Mamsie zo 6 feb 2011 - 23:48

mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:
mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.

In dit geval wel ja, weetje bel het cb op en vraag het. Dan wel eerlijk komen vertellen wat ze zeiden he.
ach wijf stik toch lekker joh

Hahaha ja dat zou ik ook gaan zeggen, pas maar op dat je kind niet stikt in zn snicker.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 23:49

Maar waarom denk je dat het goed is om onder de 4 maanden al te gaan bijvoeden? Wat denk je dat de meerwaarde daarvan is? Denk je dat je kindje het nodig heeft, of doe je het voor jezelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 0:40

mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:
mauwmauw schreef:
Mamsie schreef:Als je het dan allemaal zo goed weet en toch je eigen plan trekt, zoek dan ook zelf op hoeveel schepjes er je erbij kan doen.

Nee aan het CB zal je het niet vragen want die zullen meteen zeggen dat je het niet moet doen. Dus laat jij het CB in de waan dat hij gewoon zn normale flessen krijgt. Ik snap echt niet hoe je zulke onzin neer kunt zetten. Verdiep je eerst maar is in voeding etc.

Maar goed jouw kind, wanneer krijgt hij zn eerste mars?
had ie al met een maand.snickers heeft toch zijn voorkeur.

maar jullie doen net of jullie alles zo goed weten.advies geven oke,maar jullie doen nu net iemand die het anders dan jullie doen het verkeerd doet.

In dit geval wel ja, weetje bel het cb op en vraag het. Dan wel eerlijk komen vertellen wat ze zeiden he.
ach wijf stik toch lekker joh
En dat gaat dan een kind opvoeden...

Rijstebloem voor de smaakontwikkeling met nog geen 4 maanden? Waar ben je mee bezig? Rijstebloem is smakeloos, daarbij zorgt het drinken uit een fles ervoor dat zo'n kind er helemaal niets van proeft.
Echt, lees er eerst eens wat over. Je kind meer smaken leren proeven kan óók prima vanaf 5 of 6 maanden, zoals het hoort en dan met dingen die een smáák hebben.

Zo sneu dit, kindjes die zo'n moeder hebben die alles zo snél mogelijk wil doen omdat het zo leuk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Mida4you ma 7 feb 2011 - 1:02

Inderdaad daar hebben ze wel gelijk in. Rijstebloem smaakt nergens dus nergens naar en als je het alleen om de smaak wil geven kun je het ECHT beter laten zitten. Het is alleen om te verdikken en dat het kindje verzadigder naar bed kan.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 1:05

Mirjam4you schreef:Inderdaad daar hebben ze wel gelijk in. Rijstebloem smaakt nergens dus nergens naar en als je het alleen om de smaak wil geven kun je het ECHT beter laten zitten. Het is alleen om te verdikken en dat het kindje verzadigder naar bed kan.
En dan nóg helpt het niet, want er zitten nauwelijks calorieen in, dus echt veel hebben ze er niet aan qua 'vulling'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 1:21

Is het heel erg dat ik net serieus hardop heb moeten lachen om sommige reacties? Eigenlijk is het natuurlijk best triest...

Maar waarom vraag je hier om advies TO? De adviezen die je krijgt vind je toch maar nutteloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem vraagje Empty Re: rijstebloem vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum