Koemelkallergie en rijstebloem
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koemelkallergie en rijstebloem
Mijn dochter van 4 maanden heeft kma en omdat ze ineens niet meer genoeg lijkt te hebben aan 5 x 180/6 raadt het cb aan om door haar laatste fles, rijstebloem te doen. Volgens hen maakt het niet uit dat ze een kma heeft. Maar als ik vervolgens googel hierop lees ik veel dat je beter niet kan bijvoeden voor de 6 maand bij kma en dat rijstebloem ook als bijvoeding wordt gezien.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of wat zouden jullie doen?
Hebben jullie hier ervaring mee? Of wat zouden jullie doen?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Koemelkallergie en rijstebloem
Mijn dochter heeft ook kma en kreeg met 6 maanden de rijstenbloem als bijvoeding in haar fles. Dit heeft de kinderarts ons geadviseerd. Ik zou dus nog even wachten.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn vanmorgen met onze dochter van 4,5 maand bij de allergoloog geweest en ondanks dat ze geen reactie gaf op de test adviseerde hij wel om Pepti te blijven gebruiken en om pas echt met 6 maanden te starten met bijvoeding. Dus we houden ons nu ook maar aan dat advies en geven haar ook geen rijstebloem.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Helemaal als ze last heeft van exceem enzo (heb je toch bij koemelkallergie?) zou ik nog niet beginnen met rijstebloem. Dit valt namelijk gewoon onder bijvoeding. Gebruik je Pepti? Bestaat er niet een soort van forte-voeding, maar dan van pepti?
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties..Nee ze gebruikt van Friso allergy care. Beetje raar dat het consultatiebureau dan wel de rijstebloem aanbeveeld. Ik vroeg nog...kan dat wel met een kma? Ja hoor dat kan. Nah.
Verder gaf ze de tip om i.p.v. 5x 180/6, 4x 210/7 te proberen, dus dat ga ik maar eens proberen..Ook heb ik het idee dat ze in de 19 weken sprong zit en daarbij hoort ook dat ze meer honger hebben 's nachts.
Verder gaf ze de tip om i.p.v. 5x 180/6, 4x 210/7 te proberen, dus dat ga ik maar eens proberen..Ook heb ik het idee dat ze in de 19 weken sprong zit en daarbij hoort ook dat ze meer honger hebben 's nachts.
Julia- Prater
Julia schreef:Bedankt voor jullie reacties..Nee ze gebruikt van Friso allergy care. Beetje raar dat het consultatiebureau dan wel de rijstebloem aanbeveeld. Ik vroeg nog...kan dat wel met een kma? Ja hoor dat kan. Nah.
Is dat echt zo? Aaaaaah dat verklaart misschien waarom ze een poosje terug ik weet niet hoe vaak wakker werd 's nachts en niet meer tevreden was en nu ineens weer wel.
Gast- Gast
Rijstenbloem kan wel degelijk met kma maar ze is pas 4 maanden. Rijstenbloem is een bijvoeding en kindjes die kma hebben word aangeraden met 6 maanden met bijvoeding te beginnen.
Wat ik nog wel eens deed was de 4de fles 1 schep minder en dan voor de nacht 210 + 7 scheppen zodat ze dan wel doorslaapt.
Wat ik nog wel eens deed was de 4de fles 1 schep minder en dan voor de nacht 210 + 7 scheppen zodat ze dan wel doorslaapt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ook onze kinderarts heeft ons afgeraden om voor 6 maanden met bijvoeding en dus ook met rijstebloem te beginnen.
In principe zit er in rijstebloem geen koemelkeiwit, maar het is bijvoeding en daarmee kan je beter wachten tot ze 6 maanden is!
Misschien inderdaad 's avonds een extra grote fles van 210+7 maken?
In principe zit er in rijstebloem geen koemelkeiwit, maar het is bijvoeding en daarmee kan je beter wachten tot ze 6 maanden is!
Misschien inderdaad 's avonds een extra grote fles van 210+7 maken?
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties! We hebben haar gisteren 210/7 gegeven als laatste fles om 23.00 en ze heeft gewoon doorgeslapen tot 06.30. Echt compleet het tegenovergestelde dus haha. We gaan het vanavond weer proberen
Julia- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Koemelkallergie
» koemelkallergie??
» Koemelkallergie?
» Zou dit koemelkallergie zijn?
» Koemelkallergie en bijvoeding?
» koemelkallergie??
» Koemelkallergie?