Rijstebloem of liga?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rijstebloem of liga?
Waar zitten meer calorieen in? Op het cb zeiden ze dat ik ook rijstebloem kon gebruiken om de hapjes wat dikker te maken. Heb dit van t weekend 1 keer met rijstebloem gedaan maar er moest best veel in en ik las hier vd week dat het veel calorieen bevat. Waar zit meer in, in rijstebloem of liga? En ik las dat die liga tot 6 maanden was. Kun je dat nu nog door de hapjes doen of is er dan weer een andere voor? Ik heb er nog niet in de winkel naar gekeken, maak eerst ff op wat ik heb staan
Gast- Gast
Re: Rijstebloem of liga?
qua calorieën heb ik geen idee, maar de liga stap 1 kun je na 6 maanden ook nog wel gebruiken.
op de verpakking staat wel dat het kindje deze pas uit de hand mag eten vanaf 10maanden (net als bij stap 2).
op de verpakking staat wel dat het kindje deze pas uit de hand mag eten vanaf 10maanden (net als bij stap 2).
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
In een Liga Eerste Stap zitten meer calorieën. In rijstebloem zit per 100 gram 381 kcal, in liga per 100 gram 415 kcal. In één liga zitten er 61. Wil je dat halen met de rijstebloem dan moet je een kwart pak door de fruithap doen, dat lijkt me iets teveel van het goede. Daarnaast zitten er in rijstebloem geen suikers en minder vetten.
En zoals koNijntje zegt kun je de liga eerste stap gewoon blijven geven.
Ik heb de verpakkingen hier liggen trouwens, het is niet zo dat ik dit uit m'n hoofd weet
Ik heb de verpakkingen hier liggen trouwens, het is niet zo dat ik dit uit m'n hoofd weet
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe oud is je kindje? Als hij/zij oud genoeg is dan zou ik er liga stap 2 of 3 in doen. Stap 1 levert niks op, het is gemaakt van gemalen erwten en in stap 2 en 3 zitten gewoon granen, dat is een stuk beter.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dan is rijstebloem eigenlijk dus wel beter in dat geval. Vandaar zeker dat ze het bij het CB tegen me zeiden. Ik heb hier beide verpakkingen al weg dus kon het niet nakijken, maar bedankt. Wat doe jij zelf door de hapjes dan of niks?.Novalee schreef:In een Liga Eerste Stap zitten meer calorieën. In rijstebloem zit per 100 gram 381 kcal, in liga per 100 gram 415 kcal. In één liga zitten er 61. Wil je dat halen met de rijstebloem dan moet je een kwart pak door de fruithap doen, dat lijkt me iets teveel van het goede. Daarnaast zitten er in rijstebloem geen suikers en minder vetten.
Gast- Gast
mama2be schreef:Dan is rijstebloem eigenlijk dus wel beter in dat geval. Vandaar zeker dat ze het bij het CB tegen me zeiden. Ik heb hier beide verpakkingen al weg dus kon het niet nakijken, maar bedankt. Wat doe jij zelf door de hapjes dan of niks?.Novalee schreef:In een Liga Eerste Stap zitten meer calorieën. In rijstebloem zit per 100 gram 381 kcal, in liga per 100 gram 415 kcal. In één liga zitten er 61. Wil je dat halen met de rijstebloem dan moet je een kwart pak door de fruithap doen, dat lijkt me iets teveel van het goede. Daarnaast zitten er in rijstebloem geen suikers en minder vetten.
Ik doe er nu niks door. Ik heb wel eens rijstebloem door peer gedaan omdat die erg rijp was en het hapje daardoor vloeibaar werd. Maar ze kreeg toen al 2 papflessen op een dag en dan werd het wel erg veel rijstebloem vond ik. Liga heb ik vorige week 2x gegeven maar toen werd N.'s eczeem erger dus ik heb het idee dat ze op de soja reageert.
Novalee- Kletskop
@novalee zou het niet van de suiker kunnen komen die er door heen zit.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
In liga zit toch gewoon suiker toegevoegd en in rijstebloem niet (als je niet de vanille variant neemt dan), alleen daarom zou ik al voor rijstebloem kiezen.
Gast- Gast
Dat zou wellicht ook kunnen, maar N. heeft een koemelkallergie en dan is er een (grote?) kans dat ze op soja reageert.Fairytale schreef:@novalee zou het niet van de suiker kunnen komen die er door heen zit.
Novalee- Kletskop
Ik ga toch maar voor de liga, heb net in mijn pauze even stap 2 gekocht. Ik las dat rijstebloem ook kan verstoppen, dat wist ik niet. Mijn zoontje heeft wel last van hardeontlasting, zie andere topic. Dus ik ga de rijstebloem even weglaten en voor zijn laatste fles 's avonds heb ik dromerig avondpapje gekocht. Maar eens even proberen of het dan beter gaat.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: