Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje pijnbestrijding..

+14
Julia
*Lookie*
Floor
MamaDaan
Ugly Betty
Ella
Fiwen
Susan
Happydobby
Parisienne
Aagje!
Puggle
Océane
Printje
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vraagje pijnbestrijding.. - Pagina 2 Empty Re: Vraagje pijnbestrijding..

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 8:23

XXAnnieXX schreef:Grappig om te lezen dat de Bethidine prik bij andere hier geen goede herrinering heeft achter gelaten. Terwijl hij bij mij juist ideaal was. ik viel een soort van in slaap tussen de weeen door, maar daar tussen kan ik me alles nog heel goed herrineren, en het bij mij juist wel hielp tegen de pijn. ik ben van 2 naar 10cm gegaan van 6.00 tot 8.00 (ongeveer) en ben er ' gemakkelijk' doorheen gekomen.
Gek is dat hoe iedereen zo anders kan reageren, ik was echt compleet van de wereld met die prik, sloeg echt wartaal uit maar krijste het echt uit van de pijn (net zo erg en hard als ik voor de prik ook deed).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  *Lookie* wo 14 nov 2012 - 8:47

Waarom heb je gekozen voor pijnbestrijding? Ik was op dat moment door zwangerschapsvergiftiging best verzwakt (nierfunctie verminderde etc) en kon het daarom niet goed meer aan. Uiteindelijk bleek het ook noodzakelijk ivm spoedkeizersnede

Wat zijn de eventuele gevolgen voor jezelf/het kindje of is het meteen je lijf uit? Zelf kreeg ik koorts en onze zoon daardoor ook. Hij moest daardoor meteen aan de antibiotica (oftewel: infuus), erg zielig. Het kon niet anders, maar dat vind ik wel een nadeel.

Hoe heb je het ervaren? Als erg prettig, ik kon ineens helemaal ontspannen. Helaas bevorderde het de ontsluiting niet genoeg. Ook na de bevalling heb ik de epiduraal nog een dagje gehad zodat ik zonder al te veel pijn kon herstellen van de zwangerschapsvergiftiging, waar ik dus ook toen nog erg ziek van was. Toch zou ik er bij een volgende bevalling wel weer goed over nadenken vanwege de gevolgen op dat moment voor mijn zoontje. En dit betekende dus wel dat hij al die tijd in het ziekenhuis niet bij mij op de kamer mocht.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Julia wo 14 nov 2012 - 8:49

Ik kreeg een ruggenprik na 30 uur weeen en maar 3 cm ontsluiting. Deze heeft de hele nacht aangestaan, waardoor ik niets voelde. 's Ochtends kreeg ik weeopwekkers en toen kwam ik in een weeenstorm terecht, waardoor ik in 2.5 uur van 4 ('s nachts er 1 cm bij gekregen) naar 10 cm ging. Het gekke is dat de pijn er keihard doorheen knalde. Snap nog steeds niet zo goed hoe dat kon.

Ik zou zelf niet zo snel voor pethidine kiezen, vanwege de verhalen die ik nu lees en idd ook vaker hoor of hallucineren end.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Tania wo 14 nov 2012 - 11:01

Ik heb bij de eerste een pethindine prik gehad en ik vond het niks, zou ik je echt niet aanraden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  mickey wo 14 nov 2012 - 11:56

Ik heb ook die pethidine gehad, was er inderdaad best suf van en gekke "dromen" tussen de weeën door. Maar ik weet wel alles nog grotendeels. Daarna heb ik ook nog de ruggenprik gekregen, maar dat was nodig voor de keizersnede. Ik was daar heel bang voor, vandaar dat ik ook eerst pethidine heb gekregen. Ik hield het niet meer van de pijn en wilde daar iets tegen, maar wilde geen ruggenprik. Uiteindelijk is die me meer meegevallen dan de pethidineprik. Op de foto's zo'n 3 uur na de bevalling (rond een uur of 14.00) heb ik nog steeds een wazige blik door de pethidine, terwijl ik die rond een uur of 5.00 's ochtends heb gehad.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Mida4you do 15 nov 2012 - 2:32

Ik had ook een pompje die ik zelf kon bedienen ( om de 5 minuten kon je drukken ) Het was voor even een fijne pijnbestrijding maar werd er wel behoorlijk suf van. Voor een volgende keer ga ik zeker voor een ruggenprik. Omdat ik ondanks het pompje nog veel pijn heb gehad en ik ongelooflijk moe was
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Sun88 do 15 nov 2012 - 4:32

ik heb een ruggenprik gehad, adviseerde de vk aangezien mijn ontsluiting niet vorderde en de weeën gek heftig waren maar onregelmatig. ik ging aan de weeën opwekkers en om krachten te sparen eb D pijn te stillen is gekozen voor ruggenprik. vooraf aan de bevalling zei ik liever geen pijnbestrijding te willen omdat ik graag bij eigen vk wilde bevallen. achteraf ontzettend blijn met ruggenprik wat een verademing, vooral als je nog lang moet. bij mij kwam er pas pijn door heen toen ik poets weeën kreeg. risico om te blijven in ziekenhuis is als een van de twee koorts krijgt, dit was bij ons beide maar aangezien ik in de avond pas naar huis zou mogen en de kraam zorg niet meer werkt waren wij zonder koorts ook gebleven. koorts bij zoontje was trouwens naar een uur gezakt. echt een aanrader die prik als het niet meer te doen is voor je!
en het zetten deed geen pijn in vergelijking met de weeën.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 5:04

Sun88 schreef:ik heb een ruggenprik gehad, adviseerde de vk aangezien mijn ontsluiting niet vorderde en de weeën gek heftig waren maar onregelmatig. ik ging aan de weeën opwekkers en om krachten te sparen eb D pijn te stillen is gekozen voor ruggenprik. vooraf aan de bevalling zei ik liever geen pijnbestrijding te willen omdat ik graag bij eigen vk wilde bevallen. achteraf ontzettend blijn met ruggenprik wat een verademing, vooral als je nog lang moet. bij mij kwam er pas pijn door heen toen ik poets weeën kreeg. risico om te blijven in ziekenhuis is als een van de twee koorts krijgt, dit was bij ons beide maar aangezien ik in de avond pas naar huis zou mogen en de kraam zorg niet meer werkt waren wij zonder koorts ook gebleven. koorts bij zoontje was trouwens naar een uur gezakt. echt een aanrader die prik als het niet meer te doen is voor je!
en het zetten deed geen pijn in vergelijking met de weeën.

Lol, ha je daarvan poetsen? Wink Sorry, flauw!

Ik heb om een ruggenprik gevraagd toen ik 4cm had, maar toen ze nog geen uur later nog een keer de ontsluiting kwamen voelen voor ik naar de anesthesist zou gaan, had ik al 7cm en had de ruggenprik geen zin meer...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: