Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje pijnbestrijding..

+14
Julia
*Lookie*
Floor
MamaDaan
Ugly Betty
Ella
Fiwen
Susan
Happydobby
Parisienne
Aagje!
Puggle
Océane
Printje
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraagje pijnbestrijding.. Empty Vraagje pijnbestrijding..

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 3:32

Ik heb bij R geen vorm van pijnbestrijding gehad en dat is me eigenlijk 200% meegevallen maar vraag me voor de zekerheid wel af wat er allemaal mogelijk is. Er valt voor mij al veel af omdat er dingen bij zijn, tenminste wat ik gelezen heb, schadelijk kunnen zijn voor je kindje en waardoor je langer in het ziekenhuis zou moeten blijven. Beide zie ik uiteraard niet zitten dus vandaar wat vraagjes.

Waarom heb je gekozen voor pijnbestrijding?

Wat zijn de eventuele gevolgen voor jezelf/het kindje of is het meteen je lijf uit?

Hoe heb je het ervaren?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje pijnbestrijding.. Empty Re: Vraagje pijnbestrijding..

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 3:53

Hier heb ik een aantal maanden geleden ook een topic over geopend misschien kan je die terugzoeken. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ruggenprik omdat die voor mij en het kind het minst schadelijk is. Van de andere opties kan je duf worden en je ongeboren baby ook (hebben ze hier in het ziekenhuis ook gezegd)

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 3:54

Oke ik had idd nog niet teruggezocht moet ik zeggen. Hoef je voor een ruggenprik ook niet langer in het ziekenhuis te blijven dan?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 3:55

Ik geloof dat je voordat je naar huis mag een keer naar de wc moet zijn geweest. (maar weet ik niet zeker) Maar dit kan je toch ook in het zkh vragen?

Gast
Gast

Bericht  Océane wo 14 nov 2012 - 4:15

Ik had de 1e keer geen keus, ik kreeg een ruggenprik. Viel me alles mee en ik zou in principe daarna gewoon naar huis gemogen hebben. Mijn persdrang was alleen weg toen ze het kreng uitgezet hadden, daarom zou ik het niet meer doen. Ik kreeg m trouwens om krachten te sparen voor stuitbevalling. 2e keer was geen tijd voor pijnbestrijding, wilde ik ook niet en de pijn is me erg meegevallen.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891

Bericht  Puggle wo 14 nov 2012 - 4:23

Hier geen pijnbestrijding gehad. Zoieo krijg je dat toch ook in gesprekken bij de verloskundige? Ik zou het daar gewoon eens aankaarten dan zullen ze alles wel uitleggen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:04

Ik heb een ruggenprik gehad en dat was daarna echt een verademing. Ik was al heel wat uurtjes bezig en kon met die ruggenprik even op adem komen. En ik voelde natuurlijk de weeeen niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:12

Beval in bad, ik was verwonderd over hoe pijnstillend dit werkte.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 5:12

Rejoy. schreef:Beval in bad, ik was verwonderd over hoe pijnstillend dit werkte.

Kan dat ook in een ziekenhuis? Manlief wil perse dat ik naar het ziekenhuis ga.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aagje! wo 14 nov 2012 - 5:18

Bij ons in het ziekenhuis kan je niet in een bad bevallen.

ik heb een prik in mijn been gehad, ben even de naam kwijt, maar dit was een morphine prik. die werkt niet zo heel lang, en doet ook niet bij iedereen wat. Bij mij haalde het de scherpe randjes ervanaf. ik vond het heerlijk Vraagje pijnbestrijding.. 561177
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 5:27

Printje schreef:
Rejoy. schreef:Beval in bad, ik was verwonderd over hoe pijnstillend dit werkte.

Kan dat ook in een ziekenhuis? Manlief wil perse dat ik naar het ziekenhuis ga.

In een aantal ziekenhuizen wel, hier in de buurt was er ook wel een met bevalbaden.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 14 nov 2012 - 5:29

Ik heb een infuus gekregen waarbij ik mezelf af en toe een 'shot' kon toedienen. Het werkte niet geheel pijnstillend, maar haalde net de scherpe randjes ervan af. Aangezien ik vanaf de eerste weeën continu in een weeënstorm heb gezeten vond ik dit erg fijn. De minuut die tussen elke wee zat duurde voor mijn gevoel een paar minuten, ben zelfs een keer half in slaap gevallen voor 30 sec. terwijl ik dacht dat ik een tijdje heb liggen slapen Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 5:55

De eerste bevalling duurde heel lang, de ontsluiting kwam maar niet op gang en de weeën waren wel hevig en onregelmatig, daarom kreeg ik pijnbestrijding. Ik had steeds gezegd geen pethidine te willen, maar toen ik moest kiezen tussen pethidine en een ruggenprik, koos ik toch pethidine, omdat ik een ruggenprik opeens zo heftig vond. Daar heb ik mooi spijt van gehad, het hielp geen barst tegen de pijn, ik zakte alleen maar weg tussen de weeën in, om me dan vervolgens helemaal wezenloos te schrikken als er weer een nieuwe wee aankwam, en ik begon wartaal uit te slaan. Uiteindelijk is er toen voor mij besloten dat ik ook nog een ruggenprik kreeg. Ik heb daardoor nog even kunnen rusten voor de persweeën begonnen.

De tweede keer ging het allemaal wel vlot, maar toen had ik die eerste, lange bevalling in mijn hoofd, dus toen ik 8 centimeter ontsluiting had wilde op de een of andere manier niet het kwartje vallen dat ik er bijna was, ik was er van overtuigd dat ik nog de hele nacht door moest met die sterke weeën, dus ik wilde naar het ziekenhuis voor een remifentanilpomp (zo eentje die je zelf bedient). Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik al 9 centimeter ontsluiting te hebben en toen mocht ik kiezen: of die pijnbestrijding, maar dan moest ik eerst nog een half uur aan de CTG mét weeën, of de verloskundige zou mijn vliezen breken en dan zou ik waarschijnlijk binnen een half uur de baby in mijn armen hebben. Toen was de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Happydobby wo 14 nov 2012 - 5:57

Ik heb ook een pompje gehad en het was waardeloos, wil je van de pijn af neem een ruggeprik.

Geen ervaring mee maar ken je de geboortetens?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 5:58

Ik ken geboortetens alleen van naam. Ik twijfel sowieso heel erg over pijnbestrijding, bij R had ik er geen moment behoefte aan en aan de ene kant zegt de vk dat een tweede bevalling vaak vlotter gaat, ik ben er nu wel 'banger' voor. Niet het goede woord eigenlijk maar omdat het bij R zo meeviel ben ik nu bang dat het tegenvalt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 6:02

Je kunt er altijd nog voor kiezen, je moet alleen even informeren naar welk ziekenhuis je het beste kunt gaan als je de mogelijkheid van een ruggenprik achter de hand wil hebben. Niet alle ziekenhuizen hebben buiten reguliere werktijden een anesthesist in huis. Een remifentanilpompje kan ook niet overal. Dus zorg dat je dat op een rijtje hebt voor je kiest naar welk ziekenhuis je eventueel gaat.

En een pethidineprik zou ik dus echt afraden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 14 nov 2012 - 6:03

Bedankt voor de tips Susan, we weten al naar welk ziekenhuis we gaan/moeten dus ik ga alvast eens kijken wat er allemaal geboden wordt daar, dan weet ik het maar vast.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fiwen wo 14 nov 2012 - 6:16

Lily schreef:Ik geloof dat je voordat je naar huis mag een keer naar de wc moet zijn geweest. (maar weet ik niet zeker) Maar dit kan je toch ook in het zkh vragen?

Na de bevalling moet je sowieso binnen 6 uur zelf geplast hebben anders wordt je blaas geleegd met een catheter dat heeft verder niks met wel of geen ruggenprik te maken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 6:18

Oh ja, dat weet ik nog, dat was de tweede keer ook, vreselijk vond ik dat. Ik was moe en wilde slapen, maar ik moest eerst plassen en dat lukte maar niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella wo 14 nov 2012 - 6:19

Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die een geboortetens gebruikt hebben en wat jullie ervaringen zijn
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Ugly Betty wo 14 nov 2012 - 6:50

Helemaal mee eens (al is hij uiteindelijk in het ziekenhuis geboren helaas). Ik zou het iedereen aanraden en bij een volgende wil ik absoluut weer een bad.

Bij mijn ziekenhuis hebben ze een geboortehuis, dat is eigenlijk een verplaatste thuisbevalling. Daar kan je ook in bad bevallen. En je bent zo in het ziekenhuis als het nodig is.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  MamaDaan wo 14 nov 2012 - 6:57

Ik heb een pethidine prik gehad en zou je het echt niet aanraden. De pijn bleef hetzelfde, ik werd suf, kan me weinig herinneren van de bevalling en het vlakte mijn gevoelens volledig af. Het zien van de kleine na een tijdje in de couveuse deed me weinig, en ik heb niet eens gevraagd of alles wel goed met hem was, daar heb ik heel lang spijt van gehad! Die nacht heb ik hele enge hallucinerende dromen gehad. Oh en de kleine heeft er last van gehad doordat hij versuft werd geboren. Misschien reageerde ik wel heftig op de prik, maar ik zou het nooit meer willen!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Floor wo 14 nov 2012 - 8:01

Wij zijn vooraf bij het ziekenhuis op een info avond geweest, hier werd veel uitgelegd over de manieren van pijnbestrijding die mogelijk zijn daar (we kregen het ook op papier mee zodat we het zelf nog konden lezen). Ook werd er verteld dat er altijd een gyn en anesthesist in het ziekenhuis aanwezig zijn, ook in de nachten, degene die dienst heeft slaapt daar dan dus als het nodig was kon er altijd een ruggeprik gezet worden.

Ik heb een lange zware bevalling gehad waarbij ik eerst een prik kreeg (weet even niet meer hoe die heet), zodat het scherpe eraf zou zijn en ik het wat beter aan kon, echter hielp dat niet want ik zat tegen het plafond aan van de pijn (storm/persweeen al een uur met 6cm ontsluiting). Uiteindelijk kreeg ik dus een ruggeprik omdat het totaal niet op schoot en ik er na 18 uur helemaal doorheen zat. De ruggeprik vond ik erg fijn. jammer dat ik daarbij wel weeopwekkers moest krijgen maar ik was gewoon op dus was erg blij dat ik eindelijk de ruggeprik kreeg.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 8:18

Ik heb een PCA pomp met remifentanil gekregen (zo'n pompje waarbij je jezelf pijnstilling kan geven). Maar toevallig hoorde ik gisteravond bij de informatie avond van het zkh dat ze het in dit zkh niet geven, omdat ze de gevolgen voor het kindje op lange termijn nog niet goed kunnen inschatten. Dus hoewel ik echt heel blij was met die pijnstilling, weet ik niet of ik het deze keer weer zou doen (als ik die mogelijkheid had)

Gast
Gast

Bericht  Aagje! wo 14 nov 2012 - 8:21

Grappig om te lezen dat de Bethidine prik bij andere hier geen goede herrinering heeft achter gelaten. Terwijl hij bij mij juist ideaal was. ik viel een soort van in slaap tussen de weeen door, maar daar tussen kan ik me alles nog heel goed herrineren, en het bij mij juist wel hielp tegen de pijn. ik ben van 2 naar 10cm gegaan van 6.00 tot 8.00 (ongeveer) en ben er ' gemakkelijk' doorheen gekomen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: