Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapjes en dagjes weg

+22
Susan
Coco
SarahKey
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
Ayla
PiP
Printje
Jezzie
Flower_L
Sanne
Liadan
Limburg85
Linda
kwak
Parel
Annie24
Caroow
studiebol
Flip Fluitketel
Fearie
26 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Aimee ma 12 nov 2012 - 10:12

Ik vind dat soms ook nog wel lastig. Hij slaapt nu overdag vaak nog 2x, tussendoor is hij zo'n 2 a 3 uur wakker. Maar voordat ik hem aangekleed heb, mezelf aangekleed en toonbaar, hem wat te eten en drinken heb gegeven, alle spullen bijeen, heeft het al bijna geen zin meer om weg te gaan. Nou slaapt hij ook niet meer in de wagen of auto, dus dat maakt het wel extra lastig.
Even winkelen, op visite, naar het bos, etc. zijn nu gewoon kleinere/kortere uitstapjes.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Ayla ma 12 nov 2012 - 10:13

Maar nu heb je het ook over kindjes die nérgens anders slapen dan hun eigen bed Tania, en dat lijkt me dus wel echt heel zwaar. Als ze wel gewoon in een vreemd bedje/campingbedje slapen is het alweer heel anders.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Tania ma 12 nov 2012 - 10:20

Ayla schreef:Maar nu heb je het ook over kindjes die nérgens anders slapen dan hun eigen bed Tania, en dat lijkt me dus wel echt heel zwaar. Als ze wel gewoon in een vreemd bedje/campingbedje slapen is het alweer heel anders.

Ja ik heb het over mijn zoontje en die sliep ook nergens anders, alleen heel soms in de auto.
Ik ben heel blij dat hij tegenwoordig wel ergens anders slaapt. Dit weekend waren we dus voor het eerst echt ergens anders met mijn dochter en gelukkig sliep zij gewoon in het campingbedje. Dat maakt het al zoveel makkelijker, J. deed dat echt niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Lonely Goatherd ma 12 nov 2012 - 10:59

Als ik maar kort weg wil hou ik uiteraard rekening met zijn slaapjes, maar we gingen al vrij snel ook wel dagjes weg (al zijn we dan ook vaak pas na de lunch weg) en dan sliep hij gewoon in de doek of de wagen. Ik zou echt niet weten waarom niet.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Happydobby ma 12 nov 2012 - 11:21

Ik probeer nu ook thuis te zijn rond lunch, onze zoon slaapt slecht en veel te kort in de buggy/auto. Dus ik zorg dat ik rond 12.00 thuis ben. Ik denk ook dat het maar tijdelijk is. Toen hij kleiner was en meer slaapjes had toen sliep hij ook goed in de auto/kinderwagen/draagdoek.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  SarahKey ma 12 nov 2012 - 20:15

Met het eten houden wij ook geen rekening mee. De fles gaat warm mee (of warmen we wel ergens op) broodje neem ik ook gesmeerd en al mee. Liga heb ik altijd in de tas zitten incl slabbetjes en doekjes. En als we 's ochtends ergens heen gaan neem ik ook fruit mee. Alleen heel in het begin toen meneer nog 3 kwartier deed over een fles hielden we rekening met de flestijden. Maar daarna niet meer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Coco ma 12 nov 2012 - 21:14

Mijn kinderen slapen nooit in hun eigen bed (hooguit 3 uurtjes 's avonds) Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 394967 dus dat probleem hebben wij niet. Het eerste jaar ging ik vooral vaak weg als het slaaptijd was, dan sliepen ze heerlijk in de wagen. Als ik naar mijn ouders ga, ga ik altijd rond hun slaaptijd. Het is een autorit van 2.15 uur dus dat is anders niet te doen en dan zouden ze zich ook enorm vervelen. Het eerste jaar ging ik altijd nog met de trein, dat was 3,5 uur en dan sliepen ze de helft van de reis ongeveer. Naar mijn schoonfamilie gaan we altijd na hun slaapje omdat daar gewoon teveel herrie is om te slapen en de autorit te kort voor een goed slaapje. En dan zorgen we ook dat we uiterlijk 20u thuis zijn.
Zoals nu ben ik een paar dagen bij mijn ouders en verjaardagen dan neem ik ze gewoon mee en laat ik ze 's middags wat later slapen zodat ze het 's avonds langer volhouden en dan ben ik rond 22u terug. Het eerste jaar sliepen ze op een verjaardag 's avonds gewoon in de wagen.
En de woensdag is mijn dag, als mijn man niet thuis is dan kunnen in de middag in de wagen slapen en anders slapen ze gewoon niet en zijn ze lekker vervelend aan het eind van de middag maar heb ik wel lekker kunnen shoppen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 21:25

Ik hield maar met mate rekening met slaapjes. Als er niets bijzonders was ging ik écht niet net boodschappen doen als ze moesten slapen, maar als we een dagje weggingen hield ik ook geen rekening met slaapjes. Dan sliepen ze maar in de auto/wagen of gewoon niet smile

Werkte altijd prima, anders zit je inderdaad een jaar of 2,5 binnen tussen 12.00 en 15.00 en dat vertik ik. Bloedirritant ook, mensen die pas op visite komen (met verjaardagen enzo) als de slaapjes klaar zijn. Gaat de rest van de visite net weg om 16.00, komen ze pas binnen. Of de rest van de visite komt om 11.00, maar zij staan om 9.30 op de stoep omdat het kind nog moet slapen..... De hele wereld hoeft zich toch niet aan te passen naar het ritme van jouw kind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Susan ma 12 nov 2012 - 21:32

Bij ons zijn verjaardagen altijd van een uur of 14.00 tot na etenstijd, dus daar hebben we geen last van. Er zijn altijd wel mensen die op afwijkende tijden komen, maar dat zijn nou juist niet de mensen met kleine kinderen, maar bijvoorbeeld mijn tante die een vriend heeft die nachtblind is en daarom voor het donker terug wil. Prima hoor, zij mogen van mij eerder komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Aimee ma 12 nov 2012 - 21:33

Nou, dan kom ik dus niet meer op verjaardagen. Echt gezellig is het namelijk niet als ik mijn kind niet laat slapen, of uit zijn slaap trek. De hele wereld hoeft zich niet aan te passen, maar als ze willen dat ik kom, dan kom ik dus rond 16.00 of voor 12.00
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Jade ma 12 nov 2012 - 21:39

Ik heb geen idee hoe we dat gaan doen straks, maar mijn ouders wonen op ruim 1,5 uur rijden, dus dat zal regelmatig voorkomen! Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze daar wel aan wennen Embarassed.

Bij mijn ouders komt wel een (camping)bedje te staan, wij blijven daar zelf ook altijd slapen. Verder hoop ik dat de kleine in de wandelwagen wil slapen, zodat we gewoon weg kunnen.

Maar met boodschappen doen etc. zullen we gewoon om de slaapjes heen weg gaan.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Océane ma 12 nov 2012 - 21:49

Wij houden geen rekening met slaapjes als we lang weg gaan. Zw slapen heerlijk in de kinderwagen en auto. Ook werd de oudste niet vervelend als ze een keer niet sliep. Ze zijn het gewend meegenomen te worden. Als het gaat dan ga ik ze echt niet uit bed trekken/houden om boodschappen te gaan doen, maar soms gaat het niet anders bij ons.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  *Lookie* ma 12 nov 2012 - 22:36

Ik hou er wel rekening mee. Toen H nog heel klein was ging ik wel gewoon weg aangezien hij dan wel in de kinderwagen sliep. Maar in de wandelwagen slaapt hij nooit dus daar moet ik wel om thuis blijven (of ik laat mijn vriend thuisblijven). Maar meestal ga ik meteen na zijn slaapje met hem weg, een evt middagslaapje kan hij wel overslaan maar het slaapje aan het eind van de ochtend niet. Gaan we wat verder weg (bv naar mijn zus op een uur rijden van ons vandaan) dan slaapt hij wel in de auto. Helaas is hij momenteel wel heel moeilijk met bij anderen thuis in het campingbedje slapen. Dat vind ik wel vervelend. We willen bv binnenkort sinterklaas vieren bij mijn moeder. 's middags met de kindjes en 's avonds met de volwassenen. Het liefst deed ik H daar dan naar bed 's avonds, maar hij valt momenteel thuis al moeilijk in slaap 's avonds, laat staan bij anderen. Dan zit ik dus de hele tijd boven... Dus ws brengen we H na het eten naar huis en past schoonmoeder op. Het is niet anders...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg - Pagina 3 Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum