Slaapjes en dagjes weg
+22
Susan
Coco
SarahKey
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
Ayla
PiP
Printje
Jezzie
Flower_L
Sanne
Liadan
Limburg85
Linda
kwak
Parel
Annie24
Caroow
studiebol
Flip Fluitketel
Fearie
26 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Slaapjes en dagjes weg
Parel schreef:Ik denk trouwens dat je daar echt wel een weg in gaat vinden Caroow, je gaat een fantastische mama zijn en je vindt de weg die voor jou & je zoon gaat werken. Voor hetzelfde geldt heb je er 1 die overal slaapt!
Wat lief dat je dat zegt Parel. Als baby de genen van zijn ouders heeft slaapt hij vast overal, wij slapen allebei heel makkelijk en overal en ook altijd lekker
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dagjes weg gaan we niet zo vaak. S kan altijd wel de ochtend of middag slapen. Gaan we een middag weg, dan slaapt hij ook wel in de kinderwagen of auto. Het is wel zo dat ik hem om 19:30 in zijn eigen bed wil hebben dus we zijn 's avonds wel aan het huis gebonden.
Nou, ik meen het allemaal!
Wij hebben alleen ook die genen, slapen altijd en overal, maar L. slaapt vooralsnog alleen goed in de auto & in bed, maar dan wel echt voortreffelijk!
Wij hebben alleen ook die genen, slapen altijd en overal, maar L. slaapt vooralsnog alleen goed in de auto & in bed, maar dan wel echt voortreffelijk!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Caroow schreef:Parel schreef:Ik denk trouwens dat je daar echt wel een weg in gaat vinden Caroow, je gaat een fantastische mama zijn en je vindt de weg die voor jou & je zoon gaat werken. Voor hetzelfde geldt heb je er 1 die overal slaapt!
Wat lief dat je dat zegt Parel. Als baby de genen van zijn ouders heeft slaapt hij vast overal, wij slapen allebei heel makkelijk en overal en ook altijd lekker
dat hoop ik dan maar voor je Mijn man en ik zijn ook allebei slaapliefhebbers (lekker handig dan, twee jonge kinderen ), maar de oudste heeft altijd Heel Veel (met hoofdletters ja) slaapproblemen gehad. Ik ben nu ook alweer drie keer boven geweest, omdat ze steeds wakker wordt. De jongste daarentegen heeft in de drie maanden dat ze nu leeft al meer geslapen dan de oudste in een heel jaar gedaan heeft zo ongeveer.
En ik ben het wel met Ayla eens, met een kind moet je gewoon rekening houden. Je moet je leven aan je kind aanpassen, niet je kind aan jouw leven.
Gast- Gast
Bij mijn oudste ging het makkelijk, maar mijn jongste is erg gevoelig en daar moet ik er wel rekening mee houden dat hij moet slapen, anders heb ik de hele dag (en de dag erna) een huilend kind. Hij slaapt alleen in zijn bed en in de auto, zelfs op het kdv en bij oma kan hij moeilijk in slaap komen. Wij gaan trouwens amper dagjes weg, meestal ga ik 's morgens iets van boodschappen doen en dan na het slaapje 's middags evt een stukje wandelen.
Gast- Gast
Als je twee kinderen hebt met verschillende behoeften dan kan je niet altijd volledig met allebei rekening houden. Dan zullen ze zich toch echt af en toe aan elkaar of aan mij moeten aanpassen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Heel handig ja Rejoy
Ik ben niet van plan om baby maar overal mee heen te nemen en ik ben ook niet iemand die zou zeggen "hij moet er maar aan wennen", maar ik vroeg het me gewoon af.
Ik ben niet van plan om baby maar overal mee heen te nemen en ik ben ook niet iemand die zou zeggen "hij moet er maar aan wennen", maar ik vroeg het me gewoon af.
Caroow- Lady Post-a-lot
L slaapt nu thuis nauwelijks tussen de middag. Op kdv wel. Wel hebben we uitjes bezoekjes etc vrijwel altijd om de slaapjes gepland.
Ben wel met rejoy en ayla eens, tot op zekere hoogte. Ik vind belanrijgk dat een kind zijn of haar rust krijgt. Een echte dag lekker thuis met zn 3enzo nu en dan vind ik ook belangrijk bijvoorbeeld.
Wij blijven echt niet altijd thuis...zeker niet. Maar we plannen (nu minder gezien l peutwr is) echt wel met slaapjes voeding etc in achterhoofd.
Het wordt ook steeds lastiger om hem met verjaardagen mee te nemen savonds. We hebben deze maanden veel verjaardagen en feestjes, maar dan gaan we om en om. En soms gaat hij logeren. Wisselen dus af. Vooral vriend zal komende tijd alleen gaan gezien ik steeda minder mobiel word :-)
Ben wel met rejoy en ayla eens, tot op zekere hoogte. Ik vind belanrijgk dat een kind zijn of haar rust krijgt. Een echte dag lekker thuis met zn 3enzo nu en dan vind ik ook belangrijk bijvoorbeeld.
Wij blijven echt niet altijd thuis...zeker niet. Maar we plannen (nu minder gezien l peutwr is) echt wel met slaapjes voeding etc in achterhoofd.
Het wordt ook steeds lastiger om hem met verjaardagen mee te nemen savonds. We hebben deze maanden veel verjaardagen en feestjes, maar dan gaan we om en om. En soms gaat hij logeren. Wisselen dus af. Vooral vriend zal komende tijd alleen gaan gezien ik steeda minder mobiel word :-)
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik vraag me echt af hoe jullie dat dan doen hoor. Ook al zou ik het willen ik had echt niet 2,5 jaar lang elke middag thuis kunnen zijn met J. z'n slaapje. Ik wilde ook wel is langer dan een half uur bij m'n ouders op visite, bij m'n oma op visite enz.
En ja we gingen ook wel is gewoon een dagje naar de dierentuin/het bos/het zwembad enz. en ik denk dat J. daar meer plezier aan beleefde dan dat hij last had van een keer geen slaapje doen tussen de middag.
En ja we gingen ook wel is gewoon een dagje naar de dierentuin/het bos/het zwembad enz. en ik denk dat J. daar meer plezier aan beleefde dan dat hij last had van een keer geen slaapje doen tussen de middag.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Ik vraag me echt af hoe jullie dat dan doen hoor. Ook al zou ik het willen ik had echt niet 2,5 jaar lang elke middag thuis kunnen zijn met J. z'n slaapje. Ik wilde ook wel is langer dan een half uur bij m'n ouders op visite, bij m'n oma op visite enz.
Wij hetzelfde hoor, ik kan echt niet tegen dagen thuiszitten. Ik deed hoe het uitkwam en dat was niet altijd slapen in zijn bed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Toen l nog echt elke dag tussen middag sliep en we gingen dagje weg, dan zorgden we er altijd voor dat we om 12u gingen lunchen, en daarna buggy in ligstand stuk door bijvoorveeld dierentuin wandelen. De shows etc planden we eromheen. Hij sliep dan niet altijd, maar probeerden wel dat moment aan te bieden.
Als we verjaardag van ouders oia hebbeb, rijden we altijd al bijtijds die kant op. Net na lunch. Dan slaapt hij nog even in de auto...tijdens tijdstip dat hij nornaal ook in bed zou liggen. Terwijl we nornaal gesproken pas twee u later zouden gaan. Maar dan valt hij dan in slaap..en zitten wij met actief mannetje tegen de avond.
Hoe het straks met twee gaat...denk stuk lastiger :-) zien we dan wel.
Als we verjaardag van ouders oia hebbeb, rijden we altijd al bijtijds die kant op. Net na lunch. Dan slaapt hij nog even in de auto...tijdens tijdstip dat hij nornaal ook in bed zou liggen. Terwijl we nornaal gesproken pas twee u later zouden gaan. Maar dan valt hij dan in slaap..en zitten wij met actief mannetje tegen de avond.
Hoe het straks met twee gaat...denk stuk lastiger :-) zien we dan wel.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Lily schreef:ik hou nu geen rekening met de slaapjes, allleen met de flesjes. Meestal ga ik nu als ie zijn fles heeft gehad en de volgende hoeft ie pas 4u later. Als ik ga wandelen/boodschappen doen e.d. slaaptie toch wel in de wagen
Zo doen wij het nu ook.
Vanmiddag was ik even in de tuin bezig, toen heeft ze ook buiten in de wagen geslapen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik hou er sinds R alles gewoon mag eten, dus ongeveer vanaf 1 jaar al helemaal geen rekening meer mee, met eten dus. Ben ik in de stad krijgt hij gewoon daar een broodje.
Ik ben dan misschien een slechte moeder maar ik heb mijn leven grotendeels aangepast maar niet helemaal en vind dat ook niet nodig. Soms is er iets dat hij zich moet aanpassen aan mij, daar wordt hij niet slechter van.
Ik ben dan misschien een slechte moeder maar ik heb mijn leven grotendeels aangepast maar niet helemaal en vind dat ook niet nodig. Soms is er iets dat hij zich moet aanpassen aan mij, daar wordt hij niet slechter van.
Printje- Lady Post-a-lot
Oh, maar dat doe ik ook gewoon, een broodje in de stad eten, en het is ook heus wel voorgekomen dat ze ergens anders sliepen. Soms kwam dat voor henzelf ook gewoon beter uit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Printje schreef:Ik hou er sinds R alles gewoon mag eten, dus ongeveer vanaf 1 jaar al helemaal geen rekening meer mee, met eten dus. Ben ik in de stad krijgt hij gewoon daar een broodje.
Ik doe dat nu ook niet meer, niet sinds hij 1 is maar ik denk ongeveer een half jaar nu. Waren we dit weekend uit eten en J. kreeg frietjes en M. een potje (we waren bij centerparcs daar kon je gratis potjes pakken). Begint J. te huilen "geen tatjes, mij potje eetuuuhh" Dus nou ja hij een potje eten, bij de eerste hap "heeeerlijk"
Als toetje wilde hij een potje fruit, van een ijsje moest hij echt niks hebben.
Tania- Ratel
Tania schreef:Printje schreef:Ik hou er sinds R alles gewoon mag eten, dus ongeveer vanaf 1 jaar al helemaal geen rekening meer mee, met eten dus. Ben ik in de stad krijgt hij gewoon daar een broodje.
Ik doe dat nu ook niet meer, niet sinds hij 1 is maar ik denk ongeveer een half jaar nu. Waren we dit weekend uit eten en J. kreeg frietjes en M. een potje (we waren bij centerparcs daar kon je gratis potjes pakken). Begint J. te huilen "geen tatjes, mij potje eetuuuhh" Dus nou ja hij een potje eten, bij de eerste hap "heeeerlijk"
Welke cp was je? Waren we buren?
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik doe er ook echt allemaal niet meer moeilijk om, had er alleen maar mezelf mee en hij doet het net zo prima op gewoon normaal meegaan in een bestaand ritme. Op vakantie krijgt hij idd gewoon ook lekkere dingen en ligt hij later in bed, we doen het nu veel meer zoals het uitkomt. In het begin was ik echt helemaal van de structuur maar toen ik het meer en meer ging loslaten ging het eigenlijk steeds beter. Van een half uur later eten/drinken/slapen krijgt hij niets. (vanaf een jaar of 1 dus, bij flesjes vond ik het anders)
Printje- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Tania schreef:Printje schreef:Ik hou er sinds R alles gewoon mag eten, dus ongeveer vanaf 1 jaar al helemaal geen rekening meer mee, met eten dus. Ben ik in de stad krijgt hij gewoon daar een broodje.
We waren bij Vossemeren
Tania- Ratel
Tania schreef:Caroow schreef:Tania schreef:Printje schreef:Ik hou er sinds R alles gewoon mag eten, dus ongeveer vanaf 1 jaar al helemaal geen rekening meer mee, met eten dus. Ben ik in de stad krijgt hij gewoon daar een broodje.
We waren bij Vossemeren
Nee, geen buren, wij waren bij Parc Sandur.
Caroow- Lady Post-a-lot
Tania schreef:Ik vraag me echt af hoe jullie dat dan doen hoor. Ook al zou ik het willen ik had echt niet 2,5 jaar lang elke middag thuis kunnen zijn met J. z'n slaapje. Ik wilde ook wel is langer dan een half uur bij m'n ouders op visite, bij m'n oma op visite enz.
Je hoeft toch ook niet de hele middag thuis te zijn. Ze sliep vaal van 13-15u, kon ik daarna nog makkelijk weg. Toen ze nog twee slaapjes had kon ik ook gerust een uurtje of drie tussen de slaapjes door weg. Hele dagen weg naar een zwembad of dierentuin kon ze toch niet vol houden, dan is er weinig leuks aan...
Gast- Gast
@Tania nee ik doel niet op jou reactie, zo denk ik er gewoon over. Elena sliep toen ze jonger was ook altijd en overal, en nu nog als ze in haar campingbedje slaapt. In de kinderwagen niet, dan is er teveel te zien. Ik ben van mening dat je rekening moet houden met je kind, en als je kind alleen in zijn eigen bed slaapt so be it, ze slapen geen jaren de halve dag, als ze 1 of 2x slapen kun je ook al genoeg ondernemen. Slaap is gewoon belangrijk voor een klein kindje, en ik zie het bij ons nichtje, die wordt strontvervelend als ze 's middags niet geslapen heeft. Dan zou ik zeggen, leg haar om 11:00 uur op bed en pluk haar er om 13:00 uit zodat ze het wel red tot 19:00 's avonds, dan maar iets later op visite.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wij hebben F ( en nu ook S) altijd overal mee naar toe genomen.
In het begin sliep ze in de wagenbak, later in het campingbedje.
Rond de 1,5/2 jaar had ze een fase dat ze niet zo graag ergens anders wou slapen overdag.
Dan planden we het meestal daar omheen of als we lang ergens naar toe moest rijden, zorgden we dat we rond haar middagslaap gingen rijden. Nu slaapt ze vaak niet meer overdag en kunnen we makkelijk ergens naar toe gaan zonder dat ze hoeft te slapen.
In het begin sliep ze in de wagenbak, later in het campingbedje.
Rond de 1,5/2 jaar had ze een fase dat ze niet zo graag ergens anders wou slapen overdag.
Dan planden we het meestal daar omheen of als we lang ergens naar toe moest rijden, zorgden we dat we rond haar middagslaap gingen rijden. Nu slaapt ze vaak niet meer overdag en kunnen we makkelijk ergens naar toe gaan zonder dat ze hoeft te slapen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Rejoy. schreef:Tania schreef:Ik vraag me echt af hoe jullie dat dan doen hoor. Ook al zou ik het willen ik had echt niet 2,5 jaar lang elke middag thuis kunnen zijn met J. z'n slaapje. Ik wilde ook wel is langer dan een half uur bij m'n ouders op visite, bij m'n oma op visite enz.
Je hoeft toch ook niet de hele middag thuis te zijn. Ze sliep vaal van 13-15u, kon ik daarna nog makkelijk weg. Toen ze nog twee slaapjes had kon ik ook gerust een uurtje of drie tussen de slaapjes door weg. Hele dagen weg naar een zwembad of dierentuin kon ze toch niet vol houden, dan is er weinig leuks aan...
Mijn zoontje sliep van 12.30/13.00 tot 15.00 ongeveer. Mijn ouders wonen op een uur rijden hier vandaan. Dus als ik 'smorgens rond een uur of 10.00 daar was dan zou ik rond 11.30 weer weg moeten maar ja dan moest hij ook nog eten dat zou dan in de auto moeten ofzo. Na z'n slaapje moest hij echt even eerst wakker worden en wat drinken. Dus dan zou ik om 15.30 weg kunnen, ben ik daar om 16.30 en om 19.00 ging hij normaal weer naar bed. Dus had ik dan uiterlijk 18.00 weer weg gemoeten. Niet echt een handige tijd doordeweeks, dan sta ik dik in de file. Dus dat ging sowieso niet lukken.
M'n oma woont nog verder weg dus dat zou helemaal niks worden dan.
Dagjes weg zou ik ook niet doen als je kindje het niet volhoudt, daarom zei in mijn vorige reactie ook dat mijn zoontje meestal niet vervelend werd als hij niet sliep anders had ik dat ook niet gedaan.
Nou lijkt het net alsof ik altijd maar wegging, dat is natuurlijk niet zo. Ik was heel vaak gewoon thuis als hij sliep, Het was misschien 2 of 3 keer per maand dat zoiets voorkwam. Ik snap ook best dat je je leven aan moet passen aan je kind maar ik vind dat er niks mis mee is als er een keer iets anders gaat dan normaal. Mijn zoontje heeft er echt niks aan overghouden dat we dat deden.
Tania- Ratel
Ik pas ook echt wel mijn leven (deels) aan natuurlijk maar aan de andere kant vind ik echt niet dat ze er iets van krijgen wanneer ze eens ergens anders slapen/eten of wat dan ook.
De meeste tijd sliep hij echt wel in zijn bed maar soms was ik nog in de stad/op visite en was het even anders, ik vind dat geen probleem.
De meeste tijd sliep hij echt wel in zijn bed maar soms was ik nog in de stad/op visite en was het even anders, ik vind dat geen probleem.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kan trouwens F ook slapend uit de auto halen en in bed leggen, scheelt ook wel enorm!
Met een verjaardag legde ik haar dan in bed, haalde haar eruit als we naar huis gingen en thuis weer vanuit de auto haar bed in. Maar nu ook nog steeds `s middags en `s avonds.
Verjaardagen vindt ze nu te interesant, meestal gaan we dan iets na 9 weg en valt ze in de auto in slaap.
Met een verjaardag legde ik haar dan in bed, haalde haar eruit als we naar huis gingen en thuis weer vanuit de auto haar bed in. Maar nu ook nog steeds `s middags en `s avonds.
Verjaardagen vindt ze nu te interesant, meestal gaan we dan iets na 9 weg en valt ze in de auto in slaap.
Laatst aangepast door PiP op ma 12 nov 2012 - 10:13; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» slaapjes
» dagjes weg in Nederland
» Slaapjes overdag
» slaapjes baby 5 mnd
» Slaapjes overdag bij 5 mnd