Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapjes en dagjes weg

+22
Susan
Coco
SarahKey
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
Ayla
PiP
Printje
Jezzie
Flower_L
Sanne
Liadan
Limburg85
Linda
kwak
Parel
Annie24
Caroow
studiebol
Flip Fluitketel
Fearie
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Caroow ma 12 nov 2012 - 7:41

Een kind slaapt tot het een jaar of 3,4 is vaak nog overdag toch? Maar dan ben je toch vreselijk aan huis gebonden? Of slapen jullie kinderen ook ergens anders dan thuis in bed?

Hoe doen jullie dit met de slaapjes en bijvoorbeeld een dagje weg? Pas na het slaapje? Of helemaal niet tot er niemand meer slaapt overdag?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Fearie ma 12 nov 2012 - 7:42

D sliep ook nog wel eens in de kinderwagen, dus dan sliep ie daar gewoon. Of we planden het slaapje zo dat ie hem deed in de auto, over het algemeen was het geen probleem. Toen hij kleiner was sliep hij ook wel eens bij me in de draagdoek.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Printje ma 12 nov 2012 - 7:43

Ik heb er nooit echt rekening mee gehouden, hele dagen thuis is niets voor mij dus ik ging gewoon op pad. R sliep met 2 jaar al niet meer overdag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Tania ma 12 nov 2012 - 7:46

J. slaapt sinds een maandje ongeveer niet meer 'smiddags. Daarvoor hield ik er wel rekening mee als we een normale dag hadden maar als we echt een dagje weggingen sliep hij soms een dag niet of hij sliep in de auto.
Bij M. hou ik er niet echt rekening mee, die slaapt nog een paar keer per dag en niet altijd dezelfde tijden. Als ze echt moe is slaapt ze ook wel in de auto of de buggy.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Flip Fluitketel ma 12 nov 2012 - 7:46

J. doet nu nog een middagdutje maar we houden hier niet speciaal rekening mee als we een (mid)dag weggaan. Vaak slaapt ze in de auto onderweg of in de buggy. En als ze s'middags eens een keer niet slaapt is het ook geen groot probleem dan slaapt ze s'avonds iets eerder en beter.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 7:48

ik hou nu geen rekening met de slaapjes, allleen met de flesjes. Meestal ga ik nu als ie zijn fles heeft gehad en de volgende hoeft ie pas 4u later. Als ik ga wandelen/boodschappen doen e.d. slaaptie toch wel in de wagen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 7:48

Hier slapen ze vrij makkelijk, ik liet ze slapen in de kinderwagen als ik aan het wandelen was ofzo was allemaal geen probleem.

Maar goed nu slaapt de een hier nog maar kort en de ander iets langer als ze daar zin in heeft dus ik zit echt niet de hele dag in huis, het is niet zo dat alle kinderen zo lang slapen.

Ook slapen ze hier makkelijk in de auto, als we wat verder weg moeten, spreken we bijv om 2 uur af en dan stappen we om half 1 in de auto kunnen ze mooi anderhalf uur slapen en dat gaat eigenlijk altijd goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 7:49

onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Caroow ma 12 nov 2012 - 7:51

Rejoy. schreef:onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Maar vanaf 3 maanden tot 2 jaar was je dus altijd overdag thuis?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 7:59

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Maar vanaf 3 maanden tot 2 jaar was je dus altijd overdag thuis?

tijdens slaapjes wel ja. Ze zat al vrij snel op 2 slaapjes en rond een jaar op 1 slaapje. Je moet wat hè, als ze ergens anders niet slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Caroow ma 12 nov 2012 - 8:02

Rejoy. schreef:
Caroow schreef:
Rejoy. schreef:onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Maar vanaf 3 maanden tot 2 jaar was je dus altijd overdag thuis?

tijdens slaapjes wel ja. Ze zat al vrij snel op 2 slaapjes en rond een jaar op 1 slaapje. Je moet wat hè, als ze ergens anders niet slaapt.

Ja, je kan natuurlijk niet in slaap dwingen, maar dat lijkt me best lastig.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Tania ma 12 nov 2012 - 8:04

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:
Rejoy. schreef:onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Maar vanaf 3 maanden tot 2 jaar was je dus altijd overdag thuis?

tijdens slaapjes wel ja. Ze zat al vrij snel op 2 slaapjes en rond een jaar op 1 slaapje. Je moet wat hè, als ze ergens anders niet slaapt.

Ja, je kan natuurlijk niet in slaap dwingen, maar dat lijkt me best lastig.


Mijn zoontje sliep ook nooit ergens anders maar wij gingen soms wel gewoon weg. Als hij echt moe was, viel hij soms wel in de auto in slaap dus probeerde we in de auto te zitten op tijden dat hij zou kunnen slapen. En anders sliep hij gewoon niet, maar ik moet zeggen dat hij daar nooit echt heel vervelend van werd dus dat scheelt wel. Als je kindje dan alleen blijft huilen is het nog niet leuk om weg te gaan natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Susan ma 12 nov 2012 - 8:06

In het begin sliep E wel geregeld in de wagen, maar op een gegeven moment merkte ik dat hij meer tot rust kwam als hij tussen de middag in bed sliep, dus liet ik hem in bed slapen en daar plande ik dan ook omheen. Toen Y er net was, sliep ze meerdere keren per dag en precies op andere tijden dan hij, dus zij sliep wel vaak in de wagen, anders zat ik alleen nog maar binnen. Op een gegeven moment ging zij ook naar één slaapje midden op de dag, daar ben ik toen ook weer omheen gaan plannen en dan zat ik inderdaad op dat tijdstip thuis. Nu slapen ze allebei niet meer overdag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Annie24 ma 12 nov 2012 - 8:07

Y. was een huilbaby, dus tm 4 maanden waren we bijna 24 uur per dag thuis, of we gingen om en om weg met vrienden/vriendinnen/alleen.

Daarna hielden we rekening met zijn flesjes en slaaptijden en dat doen we nu nog met zijn mini slaapje tussen de middag omdat hij niet in de buggy slaapt, maar zonder die 3 kwartier slaap de rest van de middag/avond niet te genieten is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 8:10

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:
Rejoy. schreef:onze oudste heeft geslapen tot ze 2 jaar en 0 maanden was. Slaapjes deed ze vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was altijd thuis. De jongste is tot nu toe nog een stuk makkelijker, die valt lekker in de doek in slaap.

Maar vanaf 3 maanden tot 2 jaar was je dus altijd overdag thuis?

tijdens slaapjes wel ja. Ze zat al vrij snel op 2 slaapjes en rond een jaar op 1 slaapje. Je moet wat hè, als ze ergens anders niet slaapt.

Ja, je kan natuurlijk niet in slaap dwingen, maar dat lijkt me best lastig.


je krijgt geen kinderen voor 't gemak denk ik dan maar. Ik bedacht me altijd dat het slechts iets tijdelijks was.

Onze dochter ging zich wel heel vervelend voelen van te weinig slaap. Als baby ging ze dan huilen, toen ze wat ouder was werd ze heel dwars en vervelend van te weinig slaap. Ze kan nog steeds niet tegen te weinig slaap. Na een slechte nacht is er geen land met haar te bezeilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Parel ma 12 nov 2012 - 8:10

L. slaapt nergens anders dan in bed of in de auto.
Ergens anders in bed is ook vrijwel geen succes, en als ze niet geslapen heeft is ze niet te genieten.

Wij blijven dus tijdens haar slaapjes thuis, nu redt ze het ook vaak met 1x slapen tussen de middag, dan gaan we of voor of na haar slaapje weg.

S´avonds gaan wij eigenlijk nooit weg, dan slaapt ze vaak eind vd middag nog even en blijft ze iets langer wakker als we weg moeten, ik ga dan meestal eerder weg en dan leg ik haar thuis op bed.

Het is natuurlijk niet alleen slaapjes waar je rekening mee moet houden, ook met eten. Je hebt ook kinderen die te snel afgeleid zijn en niet overal willen eten.

Overigens hebben wij niet het allerspannendste leven haha, wij gaan vaak een ronde lopen of ergens op visite, gaan nauwelijks dagjes weg.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  kwak ma 12 nov 2012 - 8:12

D. sliep smiddags tot ze 20 maand was, daarna lag ze wel even op de bank voor de tv, even een rustmomentje maar dat doet ze nu ook niet meer.
Ik hield altijd wel rekening met haar slaapjes maar als ik ver weg ging dan ging ik altijd onder haar slaapjes weg want dan sliep ze in de auto.
toen ze nog jonger was sliep ze gewoon in de wagenbak, die nam ik mee of in de draagdoek.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Linda ma 12 nov 2012 - 8:16

Dochter sliep de eerste tijd in de wandelwagen of in de draagzak. Daarna was het slapen bij een ander echt over. Dus ik bleef inderdaad thuis als ze moest slapen. Ze zat met 10 maanden al op 1 slaapje en dat zit ze nu nog steeds, dat was prima te combineren. Soms slaat ze eens een middagdutje over, dat kan ook best wel eens.
En we gaan ook wel eens rond het middaguur weg met de auto zodat ze dan dus in de auto kan slapen. Kwestie van een beetje plannen. Je moet nou eenmaal rekening houden met een kind. Zo ook 's avonds, eerst kon ze gewoon mee. Maar nu niet meer, we gaan 's avonds niet meer weg, ze moet gewoon rond 20.00 uur naar bed toe.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Limburg85 ma 12 nov 2012 - 8:21

R slaapt overdag thuis niet meer, wel op het kdv en bij oma.
Ik plan het altijd zo dat hij in de auto toch eventjes kan slapen, ook al zijn het maar 10 minuten. Het maakt het wel wat makkelijker.
Toen die jonger was sliep die ook in de wagen als die echt moe was.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Liadan ma 12 nov 2012 - 8:23

Ik blijf meestal ook thuis als mijn zoon moet slapen (hij slaapt nu nog 1 keer 's middags). Heel af en toe gaan we een dag weg en dan slaapt hij meestal wel in de drager op mijn rug en als hij dat niet doet dat gaan we eerder weer naar huis want dan houdt hij het niet vol. Toen hij kleiner was heb ik veel gewandeld met de kinderen want hij huilde veel en vond het wel fijn in de draagdoek maar alleen als ik in beweging bleef. Ergens op bezoek gaan heb ik weinig gedaan toen hij klein was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 8:24

Bij H. waren de slaapjes met een jaar voorbij. Best jammer.
A. slaapt nu nog vaak 2x per dag maar hij slaapt vrijwel overal. Dus als ik weg wil, dan kan ik ook gewoon weg ens laapt hij in de auto, in de buggy of bij andere mensen in het campingbedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Sanne ma 12 nov 2012 - 8:26

Ik probeer het wel om de slaapjes heen te plannen. Heel soms krijg ik H. ergens anders wel in slaap aan de borst, maar meestal niet. Verder slaapt ze niet in de auto, dus als we te laat weggaan bij visite, dan zitten we gerust een uur met een brullend kind in de auto, heel vervelend. Dus dan maar eromheen plannen, dat is ook maar tijdelijk. En ons leven is ook niet zo heel spannend eigenlijk. We gaan niet vaak hele dagen weg.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Ayla ma 12 nov 2012 - 8:50

Ik plan er ook omheen, zo is het nou eenmaal met een kindje. Ze zit nu enorm tussen 1 en 2x slapen in, dus als ze 's morgens ook nog moet slapen ga ik meteen na het brood eten weg, dan heb ik zo'n 2-3 uur om wat de ondernemen. Als we echt weggaan (wat we nooit doen, maar goed) dan slaapt ze in de auto. Je moet gewoon rekening houden met je kind, ook als ze niet vervelend worden van weinig slaap.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Tania ma 12 nov 2012 - 8:53

Ayla schreef:Ik plan er ook omheen, zo is het nou eenmaal met een kindje. Ze zit nu enorm tussen 1 en 2x slapen in, dus als ze 's morgens ook nog moet slapen ga ik meteen na het brood eten weg, dan heb ik zo'n 2-3 uur om wat de ondernemen. Als we echt weggaan (wat we nooit doen, maar goed) dan slaapt ze in de auto. Je moet gewoon rekening houden met je kind, ook als ze niet vervelend worden van weinig slaap.

Is dit een opmerking over mijn reactie?


Laatst aangepast door Tania op ma 12 nov 2012 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Parel ma 12 nov 2012 - 8:54

Ik denk trouwens dat je daar echt wel een weg in gaat vinden Caroow, je gaat een fantastische mama zijn en je vindt de weg die voor jou & je zoon gaat werken. Voor hetzelfde geldt heb je er 1 die overal slaapt!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapjes en dagjes weg Empty Re: Slaapjes en dagjes weg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum