Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaginale echo bij 9 weken?

+25
piene1983
Slakje
Snoes
bolus26
Happydobby
Annie24
Puggle
Susan
Printje
Tania
Bloem86
Liadan
Flip Fluitketel
Caroow
Aimee
chipa
Smaragdje
SarahKey
maiadebij
Blue flower
PiP
Amber-
Paper Crown
Jade
Muurvlindertje
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vaginale echo bij 9 weken? - Pagina 2 Empty Re: Vaginale echo bij 9 weken?

Bericht  Printje ma 12 nov 2012 - 9:41

hahahha nou ik lig liever niet open en bloot zeg maar voor de vk. Ik ben daar echt helemaal niet van dat geluur daar beneden door vreemden.

Ik heb bij R met 7 weken een uitwendige echo gehad en deze keer helaas een inwendige, dat het niet pijn dat wil niet zeggen dat het fijn/leuk is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 9:42

Ik vond een inwendige echo vreselijk. Ik heb het bijna altijd nog van buitenaf gemoeten, totdat ze dachten dat er iets mis was met de baby en toen moest het inwendig. Ik schaamde me echt, moest me daar echt overeen zetten dat er iemand 'in' mij ging porren, vond dat idee echt niet fijn. En nog steeds vind ik het absoluut niet prettig als ik down under iets moet laten doen, ook al ben ik bevallen.

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 12 nov 2012 - 9:43

Susan schreef:Ja, maar JIJ vindt het niet erg, als andere vrouwen het WEL erg vinden dan is dat toch reden genoeg om een andere optie aan te bieden als die optie bestaat? Er zijn ook dingen die ik niet erg vind, maar dan gun ik het mensen die het wel vervelend vinden nog wel een alternatief als dat er is.

Als alle echo's inwendig zouden moeten dan zou het niet anders zijn, het gaat erom dat het niet per se hoeft en dat ik niet in zie waarom het dan wel zo gebeurt.

Daar heb je gelijk in. Misschien als je aangeeft het niet prettig te vinden proberen ze het eerst uitwendig? Dat kan bij mijn vk. Maar ik probeer gewoon te zeggen dat mijn ervaring is dat het echt niet erg is, iedereen mag daar natuurlijk anders over denken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 12 nov 2012 - 9:44

Ik heb al mijn echo's uitwendig gehad, dus ik heb het probleem sowieso niet gehad, maar ik vind het wel apart dat sommige verloskundigen/echoscopisten al op voorhand kiezen voor een inwendige echo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje ma 12 nov 2012 - 9:48

Zelda schreef:Ik vond een inwendige echo vreselijk. Ik heb het bijna altijd nog van buitenaf gemoeten, totdat ze dachten dat er iets mis was met de baby en toen moest het inwendig. Ik schaamde me echt, moest me daar echt overeen zetten dat er iemand 'in' mij ging porren, vond dat idee echt niet fijn. En nog steeds vind ik het absoluut niet prettig als ik down under iets moet laten doen, ook al ben ik bevallen.

Ik vind het ook vreselijk, die mensen zullen er echt niet van opkijken maar met 4 man daar beneden luren tijdens mijn bevalling is toch iets niet mijn ding hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Puggle ma 12 nov 2012 - 10:05

Heb met 7 weken een inwendige echo gehad. Vond het niet vervelend. Had tijdens het zwanger worden ook al genoeg inwendige echo's gehad.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Annie24 ma 12 nov 2012 - 10:43

Puggle schreef:Heb met 7 weken een inwendige echo gehad. Vond het niet vervelend. Had tijdens het zwanger worden ook al genoeg inwendige echo's gehad.

+1

De 1e keer vond ik best eng, maar als je om de dag voor een inwendige echo naar het ziekenhuis moet wordt het gewoon routine en nog best gezellig ook met de mensen daar Laughing Het is gewoon hun werk en die mensen hebben al ik weet niet hoeveel vrouwen in hun nakie gezien smile
Vrouw, man, mij boeide het echt niet meer wie het deed, zolang ze er maar voor zorgden dat ik zwanger zou kunnen worden laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Happydobby ma 12 nov 2012 - 11:26

Caroow schreef:Bij mijn vk doen ze met 8 weken inwendig en vanaf 11 weken uitwendig. Is niks raars aan, ze moeten als het goed is nog wel vaker in die regio zijn smile En het is toch niet erg dat je vriend daarbij is? Baby's worden ook gemaakt met een staaf daar, en daar was je vriend vast ook bij.

Ik heb met 12 weken uitwendig gehad maar ze zag het niet goed en toen moest het inwendig.

Ik ben wel blij dat het toch eerst uitwendig geprobeerd werd.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  bolus26 ma 12 nov 2012 - 11:46

met 9 weken had ik uitwendig,met 12 weken eerst uitwendig maar toen toch nog inwendig. Ik had er niet op gerekend dus moest even omschakelen maar ik vond het niet vervelend
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Snoes ma 12 nov 2012 - 20:47

Ik heb met 7 weken een inwendige echo gehad en met 12 weken nog eens. Mijn baarmoeder lag toen nog te ver naar achter gekanteld waardoor er met een uitwendige echo nog niets te zien was. Ik vond het allemaal niet erg, heb voor mijn zwangerschap al heel veel inwendige echo's gehad, ik vond het niet meer vervelend ofzo.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Slakje ma 12 nov 2012 - 20:59

Op 9 weken zei de gyne dat ze het waarschijnlijk niet zo goed zou kunnen zien uitwendig, en dat het dan inwendig zou moeten, maar bij mij was het wel goed zichtbaar uitwendig.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 21:07

Ik heb in dezelfde praktijk met 9 weken een uitwendige en met 8 weken en een paar dagen een inwendige echo gehad. Het verschilt ook per persoon die de echo maakt geloof ik. Op een inwendige zie je alles wel véél beter.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 ma 12 nov 2012 - 22:20

Volgens mij is het niet standaard dat er een inwendige echo gedaan wordt. Ook in de opening staat dat de vk stelde dat ze hoogstwaarschijnlijk een inwendige echo zou gaan doen, niet dat ze het zeker weten zou doen waarschijnlijk vertelde ze het zodat je je erop kunt voorbereiden. Mijn idee/ervaring is dat het bij de verloskundige (gynaecologen werken vaak anders) over het algemeen eerst uitwendig geprobeerd zal worden, is er te weinig zichtbaar dan kan er gekozen worden voor inwendig. Belangrijk is het wel om daarbij te vermelden dat je niets verplicht bent. Als jij geen inwendige echo wilt dan krijg je die echt niet, dan weet je verder ook niks over de duur van je zwangerschap etc. maar dat is dan je keuze.

Een inwendige echo vond ik heel erg meevallen. Pijn deed het niet, ik vond het zelfs niet vervelend voelen omdat ik er nauwelijks iets van merkte. Op de momenten dat ik de echo kreeg lag zo de focus bij het kindje in mijn buik dat ik nergens anders aan kon denken. Ik wilde zo graag weten of het goed zat, hoe ver het was en hoe het eruit zag dat ik de inwendige echo geen probleem vond.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Jasmine ma 12 nov 2012 - 22:51

Ik heb zelf ook meermalen inwendige echo's gehad en vond het echt niks voorstellen.

Zoals meerdere al zeggen: je ziet op een inwendige echo alles veel beter. Ik zou niet eens willen dat ze zo'n relatief vroege echo bij mij uitwendig doen. Moet er niet aan denken die spanning te voelen dat ze het mogelijk niet kunnen vinden.

En daarbij, er moet uiteindelijk ook een kind door naar buiten, dus dan kan die echostaaf er ook wel even in Laughing
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Muis ma 12 nov 2012 - 23:53

Ik heb bij de echo van 8 weken eerst een uitwendige echo gehad en daarop was alles voor de VK goed te zien maar ik bakte er niks van. Ze stelde toen voor om het even inwendig te doen, en wow wat een verschil was dat!! Het ging van een stipje naar een bewegende rijstekorrel en maakte het voor mij gelijk echter.

Ik vond de inwendige echo helemaal niet pijnlijk of vervelend. Had het erger voorgesteld.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Muurvlindertje wo 14 nov 2012 - 21:46

Aimee schreef:Ga je bij w.onder.wereld? Zorg dat je blaas niet helemaal leeg is. Als hij halfvol is word je baarmoeder zeg maar een stukje naar boven gedrukt. Bij mij probeerde ze het eerst uitwendig en toen daar niets op te zien was inwendig.

Nee, zit dat overal dan? Ik ga idd heel veel drinken van tevoren. maar als het moet, vind ik het niet erg. Ik zie het liever goed met een staaf Vaginale echo bij 9 weken? - Pagina 2 3079029344
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  PapillonRose wo 14 nov 2012 - 21:51

Hier tot 13 weken meerdere echo's gehad, steeds inwendig. Uitwendig was het niet, of niet goed te zien omdat mijn baarmoeder ver naar achteren lag. Mijn hobby zal het niet worden, omdat je daar toch met je benen wijd ligt, maar het vervelendste is vooral dat idee, de echo maken zelf vond ik verder niet pijnlijk ofzo.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Muus wo 14 nov 2012 - 21:56

Muurvlindertje schreef:
Aimee schreef:Ga je bij w.onder.wereld? Zorg dat je blaas niet helemaal leeg is. Als hij halfvol is word je baarmoeder zeg maar een stukje naar boven gedrukt. Bij mij probeerde ze het eerst uitwendig en toen daar niets op te zien was inwendig.

Nee, zit dat overal dan? Ik ga idd heel veel drinken van tevoren. maar als het moet, vind ik het niet erg. Ik zie het liever goed met een staaf Vaginale echo bij 9 weken? - Pagina 2 3079029344

Oh dit doet me denken aan de echo die ik kreeg met 8 wk en een paar dagen. Mijn blaas moest vol zijn voor een uitwendige echo. Nou ik heb zoveel gedronken van te voren dat de VK schrok van mijn blaas! Die was echt enorm toen laughcry
Als je een uur/half uur van te voren 2 glazen water drinkt is hij al vol Wink

Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad dus.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 21:57

Bij beide de eerste echo inwendig, buiten konden ze t wel zien maar inwendig toch veel beter.
Vond t niet vervelend.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: