Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

+12
Muis
SarahKey
Annie24
Snoes
Twellie
Dora
Darius
CCC
PiP
M@niek
Susan
Printje
16 plaatsers

Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 7:41

Wie heeft dat gedaan en hoeveel weken was je toen?

Ik durf dat zelf niet zo goed, stel dat ze iets vinden hoor ik het denk ik liever bij de echte medische 20-wekenecho.

Hoe stonden jullie daarin?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Susan ma 28 mei 2012 - 7:48

Wij hebben dat niet gedaan, maar we hebben wel beide keren met 12 weken een echo laten maken, gewoon, om die eerste 12 weken af te sluiten. Dat was ook bij een pretechobureau en hoewel we wel wisten dat je het met die termijn nog niet kon zien, hebben we beide keren wel gevraagd of ze dacht dat het een jongen of een meisje was. Bij Ezra was ze redelijk zeker en toen had ze ook gelijk, bij Yrsa was ze niet zo zeker en toen had ze ook geen gelijk.

Ik weet nog wel dat het toen, vooral de eerste keer, ook wel een issue was of we het wel moesten doen omdat ze soms dingen zien en je soms ook onnodig ongerust maken, maar ik wilde het zo graag dat we het toch hebben gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  M@niek ma 28 mei 2012 - 7:51

Bij 17 weken heb ik een geslachtsbepaling gedaan. Dit werd gedaan door een verloskundige in een verloskundigepraktijk. Als er echt iets ergs werd gevonden dan heb ik wel het idee dat ik wel in goede handen ben.

Maar eerlijk gezegd heb ik er niet echt bij stil gestaan dat ze iets vervelends zouden vinden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 7:53

Oke ik wist niet dat je het ook gewoon bij een vk kan laten doen, ik dacht dat je dan echt naar zo'n pretecho bureau moest.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  PiP ma 28 mei 2012 - 8:05

Wij hebben het met 15 weken laten doen, ik heb het echobureau opgebeld waar we ook de 20-weken echo moest doen.
Bij mij was hij ook "medisch" en kregen hem dan ook vergoed van het ziekenfonds.
Ik had nooit gedacht dat je er ook zomaar een echo kon laten maken, maar aan de telefoon zei de vrouw: De kosten zijn dan 30,-, omdat een geslachtsbepaling niet vergoed wordt.
Maar dat was voor mij dus niet van toepassing, omdat ik een medische reden had.

Denk dat onze vk niet geslachtsbepalingen doet, omdat ze ons ook doorverwees voor de geslachtsbepaling. De termijn- en liggingsecho`s doen ze wel zelf.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:14

Heb er net 1 gedaan afgelopen vrijdag en was dus bijna 17weken. Dit werd gedaan bij een echografisch bureau omdat onze VK alleen de termijn echo's deed. We hebben het gedaan omdat we beiden nieuwsgierig waren naar het geslacht.

Kost ons 30.-, + over een x aantal weken nog een 2D,3D,4D echo voor een goede prijs, en dit samen krijg ik dan weer vergoed via de Verzekering via een extra module.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  CCC ma 28 mei 2012 - 8:21

Wij hebben het ook gedaan met bijna 17 weken. Het is een pretecho, dus ze zullen geen medische dingen melden bij de echo. Staat ook bij deze meeste echobureau's aangegeven. Wel kunnen ze je het advies geven naar de VK met bepaalde dingen te gaan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Darius ma 28 mei 2012 - 8:28

Hoewel ik al de keren verschrikkelijk nieuwsgierig was, heb ik geen geslachtsbepaling laten doen. Die 5 weken wachten tot de 20 weken echo konden er voor mijn idee dan ook nog wel bij.

Je kunt voor 25 euro ook een soort test kopen bij blauweofrozemuisjes.nl. Dat zou ik dan voor de grap nog eerder doen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Dora ma 28 mei 2012 - 8:31

Ik heb met 18+6 voor valentijnsdag een geslachtbepaling gehad. Ik kon niet wachten tot de 20-wekenecho en omdat de 9 maandenbeurs eerder was dan de 20 wekenecho Laughing
In Roosendaal kunnen ze het vanaf 16 weken zien.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 8:32

Ik wil ook wachten tot de 20-wekenecho maar eerst maar zorgen dat het morgen goed zit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Twellie ma 28 mei 2012 - 8:33

Ik heb het beide keren met zestien weken gedaan. Ik vond het juist al een mooie geruststelling voor de 20-weken-echo, naast de geslachtsbepaling keek die vrouw gelijk van alles na en zei ze dat alles er goed uitzag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 8:33

Tuinstoel schreef:Ik heb het beide keren met zestien weken gedaan. Ik vond het juist al een mooie geruststelling voor de 20-weken-echo, naast de geslachtsbepaling keek die vrouw gelijk van alles na en zei ze dat alles er goed uitzag.

zo kun je het idd ook zien, dat je het allemaal al eerder weet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:34

Printje schreef:
Tuinstoel schreef:Ik heb het beide keren met zestien weken gedaan. Ik vond het juist al een mooie geruststelling voor de 20-weken-echo, naast de geslachtsbepaling keek die vrouw gelijk van alles na en zei ze dat alles er goed uitzag.

zo kun je het idd ook zien, dat je het allemaal al eerder weet.

Hier zei ze dat er alles er ook goed uit zag, ze had iets meer tijd als normaal en vertelde ons uitgebreid wat ze zag enz. En konden ook vragen stellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Snoes ma 28 mei 2012 - 9:07

Ik krijg sowieso standaard om de 4/5 weken een echo bij mijn gynaecoloog, dus wij hebben nu met 16w5d een echo. Als ik niet elke 4/5 weken een echo moest hebben, dan zou ik wel gewoon wachten tot de 20 weken echo.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 9:13

Oe Snoes dat is nog maar een maandje dan! Very Happy

Krijg je zo'n echo eigenlijk inwendig of uitwendig als je dat gewoon als pretecho laat doen. Dat is wel duidelijker toch.. en dan vooral bij meiden met een vetrolletje zoals ik haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Annie24 ma 28 mei 2012 - 9:54

Hier een pretecho laten doen met 17+2. Was toen 25 euro voor 20 minuten inc. DVD en 4 foto's.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  SarahKey ma 28 mei 2012 - 18:24

Ik kreeg voor mijn verjaardag een 3D echo. Toen was ik 18,5 week zwanger.
Ze kijkt wel even hoe groot het kindje is meet wat dingen op, maar echt dingen bekijken (hartje enzo) doen ze echt pas bij de 20 weken.

Kreeg bij de gyn met 16 weken ook een echo maar bij mij in het ziekenhuis kijken ze dan niet naar het geslacht. Het is echt, echo: hartje, hoofdje, poef weer weg. Als je met je ogen knipperde was je te laat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Muis ma 28 mei 2012 - 20:04

Wij willen wel eerder een echo laten maken. Gewoon omdat ik het leuk vind om het kindje te zien, en omdat ik vreselijk nieuwsgierig ben. Ik heb geen voorkeur, maar wil er wel aan kunnen wennen. Stel dat ik ga fantaseren over de toekomst met een zoontje, en er komt een dochtertje uit, dan moet ik toch wel even slikken. Andersom ook natuurlijk.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  loesje ma 28 mei 2012 - 20:10

@Muis
wat denk je dat je in je buik heb zitten? jongen of meisje?
er is net wel een meisjes golf geweest maar of wij daar nu nog bij zitten dat weet ik niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Muppetje ma 28 mei 2012 - 20:13

Wij hebben een pretecho laten maken met 17+2 het geslacht wist ze niet zeker, rond de 90%, maar ze had het toch echt niet goed.... "Waarschijnlijk een meisje" bleek later toch overduidelijk een jongen...

Medische dingen zeggen ze niets over. Maar ze kijken er wel naar, ook bij n echobureau zijn de medewerkers gediplomeerd. Ik had gezegd dat ik me zorgen maakte om de 20 weken echo, maar dat mocht ik niet doen zei ze. Denk niet dat ze dat zomaar zeggen....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Linda ma 28 mei 2012 - 20:20

Wij hebben met 16 weken en een paar dagen een geslachtsbepalende echo laten doen. We waren te nieuwsgierig om te wachten tot de 20 weken echo.
Ook vond ik het prettig om te horen dat van alles wat ze kon zien goed was.
Bij een evt volgende zou ik het weer zo laten doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Snoes ma 28 mei 2012 - 22:02

loesje schreef:@Muis
wat denk je dat je in je buik heb zitten? jongen of meisje?
er is net wel een meisjes golf geweest maar of wij daar nu nog bij zitten dat weet ik niet.
Ik hoor veel mensen over 'ik heb het gevoel dat ik een jongen (of meisje) krijg', maar ik heb helemaal geen voorgevoel eigenlijk. smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 22:12

Wij hebben bij de oudste een echo laten doen met 18 weken, bij de tweede met 17 weken en een paar dagen en bij de jongste met 19 weken en een paar dagen. Die laatste was een paar dagen voor de 20 weken echo, was het weekend van Sinterklaas en we zouden dan met de hele familie bij elkaar zijn dus wilden het graag vertellen dan. Er was tijdens deze echo's geen twijfel over het geslacht, wel bij de 20 weken echo van de tweede, zij lag toen niet goed en hoewel ze dacht dat het een meisje was (wat wij dus al wisten), durfde ze het niet helemaal zeker te zeggen. Hier werd verder ook niet gekeken naar afwijkingen tijdens deze echo's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Ugly Betty ma 28 mei 2012 - 22:18

Snoes schreef:
loesje schreef:@Muis
wat denk je dat je in je buik heb zitten? jongen of meisje?
er is net wel een meisjes golf geweest maar of wij daar nu nog bij zitten dat weet ik niet.
Ik hoor veel mensen over 'ik heb het gevoel dat ik een jongen (of meisje) krijg', maar ik heb helemaal geen voorgevoel eigenlijk. Geslachtsbepaling voor 20 weken echo 561177

Snoes, ik had eerst ook helemaal geen voorgevoel, dat kwam denk ik rond 14 weken en het klopte ook nog smile
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Snoes ma 28 mei 2012 - 22:21

Ugly Betty schreef:
Snoes schreef:Ik hoor veel mensen over 'ik heb het gevoel dat ik een jongen (of meisje) krijg', maar ik heb helemaal geen voorgevoel eigenlijk. Geslachtsbepaling voor 20 weken echo 561177

Snoes, ik had eerst ook helemaal geen voorgevoel, dat kwam denk ik rond 14 weken en het klopte ook nog Geslachtsbepaling voor 20 weken echo 561177
Ik ben benieuwd of dat bij mij ook zal komen Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslachtsbepaling voor 20 weken echo Empty Re: Geslachtsbepaling voor 20 weken echo

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum