Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lactose - Intollerant

4 plaatsers

Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 20:30

Zijn hier meer mama's met kindjes die Lactose intollerant zijn?

Hebben jullie veel aanpassing moeten doen? Tips/ Trucs Lactose - Intollerant 561177?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Lejow zo 11 nov 2012 - 20:42

Weet je zeker dat het lactose intolerantie is, en niet KMA?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  silly-one zo 11 nov 2012 - 20:52

De jongste van mijn zus heeft het. Hij kan wel wat verdragen, dus qua brood eet hij gewoon met de pot mee, hij krijgt dan niks op brood met zuivel waarin lactose kan zitten. Verder krijgt hij qua zuivel alles van minusL. Met koekjes let ze goed op of het erin zit. Ze heeft altijd eigen koekjes voor hem bij. Met koken heeft ze niks meer uit pakjes en zakjes. Alles maakt ze zelf zodat, als er iets van zuivel ingaat, ze de minusL erin kan doen.
Als je in de buurt van Duitsland woont is er van dat merk meer te vinden dan in Nederland.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 22:21

Lejow schreef:Weet je zeker dat het lactose intolerantie is, en niet KMA?



Ja, sowieso omdat zowel mijn vader, nichtje als ik het hebben. En L. wel een beetje lactose/melk kan verdragen, maar echt minimaal!

Hij eet nog gewoon brood, met gewone becel. Mag soms eens een koekje. Verder is alles nu Soya en dat gaat werkelijkwaar super. Hij is zijn driftbuien voor 80% kwijt, veel minder buikpijnLactose - Intollerant 281626781
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Lejow zo 11 nov 2012 - 22:22

Ok, nou das mooi!
Ja verder is het gewoon etiketten lezen lezen lezen en nog eens lezen.
In heel veel koekjes zit het (ik wet dat t in basis speculaas van de c1000 en bastogne koeken dan weer niet zit).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 22:23

silly-one schreef:De jongste van mijn zus heeft het. Hij kan wel wat verdragen, dus qua brood eet hij gewoon met de pot mee, hij krijgt dan niks op brood met zuivel waarin lactose kan zitten. Verder krijgt hij qua zuivel alles van minusL. Met koekjes let ze goed op of het erin zit. Ze heeft altijd eigen koekjes voor hem bij. Met koken heeft ze niks meer uit pakjes en zakjes. Alles maakt ze zelf zodat, als er iets van zuivel ingaat, ze de minusL erin kan doen.
Als je in de buurt van Duitsland woont is er van dat merk meer te vinden dan in Nederland.



OW dat merk ken ik niet! Hier krijgt hij gewoon de Soya fruitmelk van Apres/Apro? ofzo. Ik kook niet veel uit pakjes, we gaan we kijken of we andere bakboter kunnen vinden dan deze nu. Daar reageren we beiden op (ik kan niet tegen olijfolie dus dat valt af). Onze zoon eet nu bijna geen koekjes meer, 1 keer per 2 dagen ong. dus dan mag hij wat hij wil. Absoluut niks met chocolade want die reactie ben ik na een half jaar nog niet vergetenLactose - Intollerant 1371890812 Duitsland is vrij ver voor ons!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Lejow zo 11 nov 2012 - 22:25

c1000 vloeibare bak boter is melkvrij!! Is zo'n fles, kost een euro.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 22:26

Het ergste is dat A. nu met 7,5 maand ook al tekenen begint te vertonen van Lactose intollerant. Met de dietiste uitgebreid over gesproken. Die gaat met 1 jaar dus ook mee met het dieet, vooral omdat het vaker erfelijk is. Ik wil mij er dus echt in gaan verdiepen (dan krijg ik hopelijk zelf ook eens wat minder buikpijn)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 22:26

Lejow schreef:c1000 vloeibare bak boter is melkvrij!! Is zo'n fles, kost een euro.



ECht?? Wow dat ga ik even aan mijn moeder vragen om te halen!!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Lejow zo 11 nov 2012 - 22:29

Jazzlyn schreef:
Lejow schreef:c1000 vloeibare bak boter is melkvrij!! Is zo'n fles, kost een euro.



ECht?? Wow dat ga ik even aan mijn moeder vragen om te halen!!

Ja, en die kun je ook gebruiken om cakes te bakken enzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  silly-one zo 11 nov 2012 - 23:17

Mijn zus haalt minusL bij de Jumbo en ze had het er laatst over dat ze het ook bij de AH was tegen gekomen. De jongste telg krijg geen chocolade, maar vooral droge biscuits.
MinusL is gewoon melk, maar dan is de lactose eruit gehaald. Deze schijnt iets zoeter te zijn dan gewone melk. Qua producten hebben ze in Duitsland veel meer, maar in NL kan je in elk geval melk, slagroom, chocolademelk krijgen. Diverse toetjes zijn ook te vinden bij de Jumbo.

Ik weet sinds de kleine boef geen lactose meer krijgt is hij veel gezelliger.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 23:34

silly-one schreef:
Ik weet sinds de kleine boef geen lactose meer krijgt is hij veel gezelliger.



Dit dus. We dachten soms echt van WAAROM? Waarom ben je zo agressief? Terwijl je zon lief karakter hebt? Tot hij 1 keer een suprise ei kreeg en echt total los ging. Uren krijsend op de grond rollen en woede aanvallen, slaan schoppen etc. Toen direct ziekenhuis benaderd (waar we al liepen) met dit verhaal plus dat het in de familie voorkomt. Nou het is weer zon lieffie!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Linda zo 11 nov 2012 - 23:38

Wat heftig zeg! Ik weet alleen dat KMA vaak voorkomt en dat lactose intolerantie onder kinderen maar heel erg weinig voorkomt.
Alle plantaardige halvarines, zowel bak als smeerboter, zijn melkvrij.

Het verklaard wel een hoop na al dat getob met die melkvoedingen bij jullie.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn zo 11 nov 2012 - 23:42

Linda schreef:Wat heftig zeg! Ik weet alleen dat KMA vaak voorkomt en dat lactose intolerantie onder kinderen maar heel erg weinig voorkomt.
Alle plantaardige halvarines, zowel bak als smeerboter, zijn melkvrij.

Het verklaard wel een hoop na al dat getob met die melkvoedingen bij jullie.



Ja idd, dit zei de kindarts ook direct. Lactose intollerantie ontwikkeld zich, ze weten dat het onder kinderen niet veel voorkomt maar vanaf welke leeftijd weten ze niet. Maar dat ik als baby met 4 maanden melk ging weigeren en mijn 2 kinderen daarna ook geeft aan dat waarschijnlijk rond deze leeftijd de allergie is gaan ontwikkelen. Daarom is het ook zo waarschijnlijk dat de jongste het ook heeft.

Blij dat we nu weten wat het is, beter dit weten (en er mee aan de gang gaan) dan denken dat je kind gewoon moeilijk isLactose - Intollerant 561177

Dus plantaardig ook goed? Zit daar dan geen olie bij? Dat zie ik bij de flesjes namelijk steeds wel Lactose - Intollerant 1371890812
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Linda ma 12 nov 2012 - 4:07

Dat er plantaardige olie in zit maakt toch niet uit? Het gaat toch puur om de lactose?
Gewone blue band vloeibaar zou dan kunnen, maar ook heel veel eigen merken. Ik gebruikte op brood altijd halvarine van becel light.

Bakken deed ik vaak in olie of kokosolie. Kokosolie gaf ik dochter ook vaak op brood, dat is erg gezond!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn ma 12 nov 2012 - 5:34

Linda schreef:Dat er plantaardige olie in zit maakt toch niet uit? Het gaat toch puur om de lactose?
Gewone blue band vloeibaar zou dan kunnen, maar ook heel veel eigen merken. Ik gebruikte op brood altijd halvarine van becel light.

Bakken deed ik vaak in olie of kokosolie. Kokosolie gaf ik dochter ook vaak op brood, dat is erg gezond!



Voor hem niet, voor mij wel.. Ik kan niet tegen olie (voornamelijk olijf niet). Dat maakt het moeilijker. Onze zoon eet maar 1 ding op brood hahaha.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Linda ma 12 nov 2012 - 7:35

Jazzlyn schreef:
Linda schreef:Dat er plantaardige olie in zit maakt toch niet uit? Het gaat toch puur om de lactose?
Gewone blue band vloeibaar zou dan kunnen, maar ook heel veel eigen merken. Ik gebruikte op brood altijd halvarine van becel light.

Bakken deed ik vaak in olie of kokosolie. Kokosolie gaf ik dochter ook vaak op brood, dat is erg gezond!



Voor hem niet, voor mij wel.. Ik kan niet tegen olie (voornamelijk olijf niet). Dat maakt het moeilijker. Onze zoon eet maar 1 ding op brood hahaha.

Dan wordt het inderdaad lastig. Dus je kan dan alleen maar tegen roomboter? Voor de rest zit er namelijk altijd plantaardige olie in boter. Je hebt wel 20 verschillende soorten olie en het nadeel is dat er op de verpakking niet staat beschreven waar die olie van gemaakt is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Jazzlyn ma 12 nov 2012 - 8:01

Linda schreef:
Jazzlyn schreef:
Linda schreef:Dat er plantaardige olie in zit maakt toch niet uit? Het gaat toch puur om de lactose?
Gewone blue band vloeibaar zou dan kunnen, maar ook heel veel eigen merken. Ik gebruikte op brood altijd halvarine van becel light.

Bakken deed ik vaak in olie of kokosolie. Kokosolie gaf ik dochter ook vaak op brood, dat is erg gezond!



Voor hem niet, voor mij wel.. Ik kan niet tegen olie (voornamelijk olijf niet). Dat maakt het moeilijker. Onze zoon eet maar 1 ding op brood hahaha.

Dan wordt het inderdaad lastig. Dus je kan dan alleen maar tegen roomboter? Voor de rest zit er namelijk altijd plantaardige olie in boter. Je hebt wel 20 verschillende soorten olie en het nadeel is dat er op de verpakking niet staat beschreven waar die olie van gemaakt is.



Olijfolie is een NO go for mij. Sommige bakboter kan ik een beetje van verdragen, maar dat is nihil. Zonnebloemolie is nog het beste te doen voor mij. helaas bakt dat niet lekker bij vlees (spettert) dus ik kan wel tegen olie, maar alleen klein beetje zonnebloem.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactose - Intollerant Empty Re: Lactose - Intollerant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum