Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?
+26
Viva
Lejow
Arwyn
Bazinga
Parel
Rouxxxe
Zonnetje
Carmen_
Toet
Rose
Zwerver
SoGood
RioolSpook
Jeanette
Alex
bolus26
Snoes
luisa
Tania
Tazz
Reeza
Marin
Rush
M@niek
Lonely Goatherd
Elliot
30 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?
Pippa schreef:Als ik het win, is het ook gewoon van mijn vriend & andersom. Dus 'delen' met mijn geliefde vind ik raar klinken. Wel zal ik een deel met familie delen, dat wel.
Hoezo is dat raar? Dmv hem de helft te geven hoef ik er niet over na te denken hoeveel ik hem ga geven of wat voor cadeaus.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Een groot deel zou ik aan mijn moeder geven ja.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
It's me schreef:Als ik dat geld win, dan is dat geld wat mij betreft van ons samen
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het zeker delen met mijn moeder en broertje. Maar niet met mijn vriend. Daarvoor zijn we te kort samen en is het allemaal te onzeker.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
Caribbeanlover schreef:
Ouders die niet met geld om kunnen gaan hoor je niet vaak. Hoezo kunnen die van jou dat niet?
Laatst aangepast door Rose op do 8 nov 2012 - 1:38; in totaal 1 keer bewerkt
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Aha da''s duidelijk dat zouden die van mij nooit doen. Gaan ze dan ook heel luxe ed op vakantie of valt dat wel mee?
Caribbeanlover- Ratel
Sogood schreef:Een groot deel zou ik aan mijn moeder geven ja.
De helft is overigens ook van mijn vriend, dat vond ik overbodig om er bij te zetten.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wat van mij is is ook van hem.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Laatst aangepast door Rose op do 8 nov 2012 - 2:35; in totaal 1 keer bewerkt
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik zou het niet delen maar ik heb dan ook geen relatie. Wel zou ik mijn ouders, zus en vriendinnen er leuke dingen van geven.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Zwerver schreef:Wat van mij is is ook van hem.
Bij ons ook vandaar dat ik hem de helft geef om vrij te besteden.
Caribbeanlover- Ratel
Nee. Iedereen in mijn omgeving heeft het wel goed dus ik ga niet delen.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Het bedrag van 50.000 euro zou ik zelf niet delen. Ze kunnen allemaal wel iets van mij krijgen, maar delen?
Maar ik heb altijd gezegd dat als ik eens de staatsloterij zou winnen, en dan gaat het om miljoen(en), dat iedereen in de familie een goed leven zou hebben.
Maar ik heb altijd gezegd dat als ik eens de staatsloterij zou winnen, en dan gaat het om miljoen(en), dat iedereen in de familie een goed leven zou hebben.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Pippa schreef:Als ik het win, is het ook gewoon van mijn vriend & andersom. Dus 'delen' met mijn geliefde vind ik raar klinken. Wel zal ik een deel met familie delen, dat wel.
Hoezo is dat raar? Dmv hem de helft te geven hoef ik er niet over na te denken hoeveel ik hem ga geven of wat voor cadeaus.
Ik vind dat raar, omdat wij niet aan zijn of mijn geld doen, wij hebben gewoon samen geld. We beslissen dan ook gewoon samen welk bedrag we waar aan gaan besteden
Gast- Gast
Snoes schreef:Hier net zo inderdaad. Wij hebben geen aparte spaarrekeningen, alleen een gezamenlijke.It's me schreef:Als ik dat geld win, dan is dat geld wat mij betreft van ons samen
Bij ons zou het ook zo gaan.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Dat hangt er een beetje van af waar het aan besteed zou worden.. Ik zou b.v graag mijn studieschuld willen afbetalen, mijn vriend heeft die niet. Ook zou ik graag een nieuwe auto willen, mijn vriend heeft een mooie. Dus ik zou mezelf niet willen benadelen om het per se aan ons samen te willen besteden zeg maar.
Gat het om een reis of om spaargeld is het uiteraard wel voor ons samen.
Gat het om een reis of om spaargeld is het uiteraard wel voor ons samen.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Het zou sowieso voor beiden zijn en misschien dat we met de familie uit eten zouden gaan. Ik kan me niet echt voorstellen dat ik de families meer geef bij dit bedrag. Als het bedrag hoger zou zijn ligt dat natuurlijk anders .
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Als het 10 miljoen euro is wil ik de helft wel delen hoor
Edit, 50.000 euro is van ons drieen. Dat delen we samen. Wil best uit eten met familie, maar ik vind het niet bepaald een bedrag om echt luxe te gaan leven.
Edit, 50.000 euro is van ons drieen. Dat delen we samen. Wil best uit eten met familie, maar ik vind het niet bepaald een bedrag om echt luxe te gaan leven.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Terwijl mijn moeder in geldnood zit en bijna haar huur niet kan betalen door de scheiding. Dit vind ik dan weer een beetje schrijnend en typisch nederlands. Het is mijn geld dus ik hou alles voor mijzelf. Moet ook zeggen dat ik niet echt behoefte aan contact meer heb met mijn tante en oom na dit.
Terwijl mijn moeder in geldnood zit en bijna haar huur niet kan betalen door de scheiding. Dit vind ik dan weer een beetje schrijnend en typisch nederlands. Het is mijn geld dus ik hou alles voor mijzelf. Moet ook zeggen dat ik niet echt behoefte aan contact meer heb met mijn tante en oom na dit.
Gast- Gast
Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Jij vind het onzin waar zij het uit gegeven hebben maar dat is hun toch goed recht? Zij vinden het waarschijnlijk wel belangrijke dingen en een extraatje is natuurlijk altijd leuk.
Er zullen vast meer mensen zijn waarbij het minder gaat, zou je dan alle mensen uit je omgeving die het minder hebben iets moeten geven?
Ilovethe90s- Prater
Ilovethe90s schreef:Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Jij vind het onzin waar zij het uit gegeven hebben maar dat is hun toch goed recht? Zij vinden het waarschijnlijk wel belangrijke dingen en een extraatje is natuurlijk altijd leuk.
Er zullen vast meer mensen zijn waarbij het minder gaat, zou je dan alle mensen uit je omgeving die het minder hebben iets moeten geven?
Dat zeg ik toch niet? Van mij mogen ze doen met hun geld wat ze willen. Feit blijft wel dat onze familie best wel close was en dat wij veel voor elkaar deden. En ik vind dat als je dan 50000 euro wint dat je dan je familie best uiteten kan nemen of iets geven zoals een dinerbon van 20 euro.
Maargoed ik ben niet Nederlands en in onze cultuur zou dit heel normaal zijn. Mijn moeder is wel Nederlands en zo zie je maar weer de verschillen.
Laatst aangepast door Anastasya op do 8 nov 2012 - 7:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Toch lees ik in je post wel een beetje teleurstelling omdat je het netjes had gevonden als ze je moeder ook een deel gegeven hadden.
Ilovethe90s- Prater
Nee het hoeft geen deel te zijn. Al was het maar een plak biefstuk van 8 euro omdat ze dat nooit kan betalen. Het gaat om het gebaar niet om het bedrag. Dat je elkaar helpt in goede en slechte tijden etc.
Gast- Gast
Het geld is dan van ons samen en we beslissen samen wat we ermee gaan doen. En dat zal dan inderdaad zo zijn dat hij het één en ander koopt, en ik ook. Maar zo zwartwit als van 'van mijn helft gaan we op vakantie' enzo. Dat vakantiegeld is dan een gezamelijk deel.
Gast- Gast
Ik deel alles, maar niet altijd 50/50.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Huidverzorgingsworkshop gewonnen
» "Helft spoedeisende hulp volstaat"
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» Gewonnen!
» Ik heb iets gewonnen!
» "Helft spoedeisende hulp volstaat"
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» Gewonnen!
» Ik heb iets gewonnen!
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: