Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?
+26
Viva
Lejow
Arwyn
Bazinga
Parel
Rouxxxe
Zonnetje
Carmen_
Toet
Rose
Zwerver
SoGood
RioolSpook
Jeanette
Alex
bolus26
Snoes
luisa
Tania
Tazz
Reeza
Marin
Rush
M@niek
Lonely Goatherd
Elliot
30 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?
Als ik €50.000,- zou willen, zou dat voor vriend en mij samen zijn, dus zouden we het wel delen.
Ik denk dat we ook zeker onze familie mee uit eten zouden nemen oid en dus wel zouden delen met anderen.
Ik denk dat we ook zeker onze familie mee uit eten zouden nemen oid en dus wel zouden delen met anderen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is precies waarom ik het voor me zou houden als ik een groot bedrag win. Ik vind het echt bizar dat je nu minder contact wil met je oom en tante omdat jij/je moeder niet een beetje krijgt van het bedrag dat zij gewonnen hebben.Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Terwijl mijn moeder in geldnood zit en bijna haar huur niet kan betalen door de scheiding. Dit vind ik dan weer een beetje schrijnend en typisch nederlands. Het is mijn geld dus ik hou alles voor mijzelf. Moet ook zeggen dat ik niet echt behoefte aan contact meer heb met mijn tante en oom na dit.
Ik heb eens een docu op tv gezien over verschillende mensen die een groot bedrag hadden gewonnen en het is blijkbaar een veelvoorkomend fenomeen dat je ineens uitgekotst wordt als je niet je familie, vrienden en kennissen laat delen in het geld dat jij gewonnen hebt. De meesten waren er niet gelukkiger op geworden sinds het winnen van dat geld.
Gast- Gast
Je krijgt toch ook een financieel adviseur en een psycholoog als je wel een grote prijs wint? Omdat veel mensen het A. niet gelijk beseffen en B. gek kunnen gaan doen, door 't vele geld.. En de adviseur is ook vanwege smeekbedes, die komen van mensen die 'opeens' vrienden zijn...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
It's me schreef:Dit is precies waarom ik het voor me zou houden als ik een groot bedrag win. Ik vind het echt bizar dat je nu minder contact wil met je oom en tante omdat jij/je moeder niet een beetje krijgt van het bedrag dat zij gewonnen hebben.Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Terwijl mijn moeder in geldnood zit en bijna haar huur niet kan betalen door de scheiding. Dit vind ik dan weer een beetje schrijnend en typisch nederlands. Het is mijn geld dus ik hou alles voor mijzelf. Moet ook zeggen dat ik niet echt behoefte aan contact meer heb met mijn tante en oom na dit.
Ik heb eens een docu op tv gezien over verschillende mensen die een groot bedrag hadden gewonnen en het is blijkbaar een veelvoorkomend fenomeen dat je ineens uitgekotst wordt als je niet je familie, vrienden en kennissen laat delen in het geld dat jij gewonnen hebt. De meesten waren er niet gelukkiger op geworden sinds het winnen van dat geld.
Nou inderdaad!! Mijn pa komt nogal uit een grote familie. Ten eerste heeft hij het zelf hard zat nodig, ten tweede houdt hij niets meer over als hij aan iedereen wat moet geven.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn getrouwd, dus in dat opzicht.
Maar ik zou er wel bijzeggen dat het óns geld is, maar dat het wel op een spaarrekening gaat voor een huisje van óns sámen.
Maar met ouders/broer/zussen weet ik het niet. Misschien als het miljoen(en) zouden zijn, maar 50.000 niet, dat zou ik echt voor een huisje willen houden. Het ijkt mij eigenlijk heel lastig om veel geld te winnen, als zijnde miljoenen. Iedereen lijkt opeens zijn handje op te houden lijkt mij. En ja, als jij alles kan kopen en hun zitten een keer krap bij kas, het lijkt me dan heel moeilijk allemaal. Ook om alles evenredig te houden voor iedereen.
Maar ik zou er wel bijzeggen dat het óns geld is, maar dat het wel op een spaarrekening gaat voor een huisje van óns sámen.
Maar met ouders/broer/zussen weet ik het niet. Misschien als het miljoen(en) zouden zijn, maar 50.000 niet, dat zou ik echt voor een huisje willen houden. Het ijkt mij eigenlijk heel lastig om veel geld te winnen, als zijnde miljoenen. Iedereen lijkt opeens zijn handje op te houden lijkt mij. En ja, als jij alles kan kopen en hun zitten een keer krap bij kas, het lijkt me dan heel moeilijk allemaal. Ook om alles evenredig te houden voor iedereen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik heb geen vriend met wie ik het zou kunnen delen, maar ik zou wel een gedeelte aan mijn ouders schenken. Zij hebben immers heel veel voor mij betaald tijdens mijn studie en ook bijvoorbeeld mijn rijlessen. Ik denk dan aan een bedrag van 15000 tot 20000 euro. De rest zou ik voor mezelf houden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Beetje triest van je om hierom geen contact meer te willen. Het is HUN geld, zij zijn NIET verplicht het te delen en het gaat jou niks aan waaraan ze het besteden. Daarbij noem je hun uitgaven onzin, nou ik vind dat juist nuttige dingen, die ze blijkbaar nodig hadden!
Dat je moeder de huur amper kan betalen is niet hun probleem, dan gaat ze maar werken of als ze dat als doet meer. Tja daar heb ik geen medelijden mee hoor alsof anderen die geld winnen haar verplicht wat geld moeten doneren!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Pippa schreef:Caribbeanlover schreef:Pippa schreef:Als ik het win, is het ook gewoon van mijn vriend & andersom. Dus 'delen' met mijn geliefde vind ik raar klinken. Wel zal ik een deel met familie delen, dat wel.
Hoezo is dat raar? Dmv hem de helft te geven hoef ik er niet over na te denken hoeveel ik hem ga geven of wat voor cadeaus.
Ik vind dat raar, omdat wij niet aan zijn of mijn geld doen, wij hebben gewoon samen geld. We beslissen dan ook gewoon samen welk bedrag we waar aan gaan besteden
Ik vind het niet raar, want zoals ik al meerdere nu heb gezegd is dat ik zo geen gedoe heb. Ik zie het ook als een soort van schuld aflossen aan hem omdat hij al zoveel betaald heeft, maar dan moet hij het echt alleen aan zichzelf uitgeven niet aan anderen.
Caribbeanlover- Ratel
Jullie zijn toch ook getrouwd CBL, ik vind het best apart wat je zegt.
Alsof je een soort schuld af wilt lossen bij je man.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Caribbeanlover schreef:Anastasya schreef:Toevallig hebben mijn oom en tante paar weken terug dit bedrag gewonnen. Tot mijn grote verbazing hebben ze elke cent zelf gehouden en uitgegeven aan onzin. Vakantie/meubels/verbouwing etc. Dit terwijl ze kinderen hebben die bijna gaan studeren.
Beetje triest van je om hierom geen contact meer te willen. Het is HUN geld, zij zijn NIET verplicht het te delen en het gaat jou niks aan waaraan ze het besteden. Daarbij noem je hun uitgaven onzin, nou ik vind dat juist nuttige dingen, die ze blijkbaar nodig hadden!
Dat je moeder de huur amper kan betalen is niet hun probleem, dan gaat ze maar werken of als ze dat als doet meer. Tja daar heb ik geen medelijden mee hoor alsof anderen die geld winnen haar verplicht wat geld moeten doneren!
Nee klopt ze zijn het niet verplicht, heb ik dat ergens gezegt dan? En dit is mijn mening ik vind dat je in een familie elkaar helpt.
En over dat werken. Ga zelf werken, zelf hou je het nog geen dag vol bij een baan of je komt hier weer uithuilen.
Aangezien mijn moeder ernstig ziek is KAN ze niet werken. Dit is het laatste wat ik erover zeg.
Gast- Gast
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en hebben geen gezamenlijke rekening maar het geld zou ik wel zien als "ons" geld waar we samen over beslissen wat we ermee gaan doen. Verder zou ik ook naar mijn broers en vader kijken in hoeverre zij iets nodig hebben. Uiteraard geld dit ook voor zijn zusjes en moeder. Als ze echt ergens geld voor nodig hebben dan zou ik dat proberen op te lossen voor hun. Mocht iedereen het gewoon goed hebben dan besteden we het denk ik aan het huis om bv. de tuin eens op te knappen en wordt er geld opzij gezet voor onze toekomstige zoon en krijgen mijn broers, schoonzusjes, vader en schoonmoeder een leuk zakcentje.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ilovethe90s schreef:Jullie zijn toch ook getrouwd CBL, ik vind het best apart wat je zegt.
Wij zijn idd getrouwd, maar dat voel ik nou eenmaal zo. Ik zeg nu dat ik dat zo doe, maar mocht het echt gebeuren dan kan het ook anders gaan. Wie weet zeg ik dan tegen hem ''wat jij wil krijg je'' en dat ik de rest beheer cq op een spaarrekening zet.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Huidverzorgingsworkshop gewonnen
» "Helft spoedeisende hulp volstaat"
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» Gewonnen!
» Ik heb iets gewonnen!
» "Helft spoedeisende hulp volstaat"
» Goedemorgen woensdag, we zijn op de helft!
» Gewonnen!
» Ik heb iets gewonnen!
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: