Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?

+26
Viva
Lejow
Arwyn
Bazinga
Parel
Rouxxxe
Zonnetje
Carmen_
Toet
Rose
Zwerver
SoGood
RioolSpook
Jeanette
Alex
bolus26
Snoes
luisa
Tania
Tazz
Reeza
Marin
Rush
M@niek
Lonely Goatherd
Elliot
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen? Empty Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?

Bericht  Caribbeanlover wo 7 nov 2012 - 23:17

Als je zoals ik die ene topic € 50. 000 wint dat je de helft geeft aan je geliefde.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen? Empty Re: Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 23:20

Als ik dat geld win, dan is dat geld wat mij betreft van ons samen

Gast
Gast

Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen? Empty Re: Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 23:20

Samen besteden lijkt me veel leuker! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 7 nov 2012 - 23:20

Viel mij al op dat jij direct zei dat je dat zou delen met je familie. Vond ik erg lief van je. Je zei zelfs dat je met je schoonfamilie uiteten wilde. Eerlijk hoor, vind ik goed van je, terwijl je ze helemaal niet zo aardig vindt soms. Dat zou ik dus erg lief van je vinden, om je prijs te delen door iets leuks met ze te doen. Op die manier hebben ze er profijt van en maak je een leuke herinnering.

Ik zou met m'n vriend de prijs wel delen, gewoon omdat we dan samen een reis zouden maken waarschijnlijk. En we hebben niet echt een gezamelijke spaarrekening maar zoiets zouden we altijd samen in overleg doen. En ik zou denk ik ook wel m'n familie er bij betrekken door iets leuks met hen te doen. Maar echt het geld geven als gift.. weet ik niet, hangt ook van de situatie af. Als m'n zus heel hard geld nodig heeft ofzo, zou ik 't wel met liefde geven (immers ik heb 't ook maar gewonnen), maar ik zou denk ik niet heel snel gewoon hoppa een bedrag aan iedereen geven. Dan doe ik liever iets leuks samen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Elliot wo 7 nov 2012 - 23:22

Afhankelijk van de hoogte van het bedrag zou ik ook wel een gedeelte aan mijn ouders/zus/schoonouders geven. Maar sowieso is de geldprijs die ik win van mij en mijn vriend samen, tenminste, we besteden het samen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Lonely Goatherd wo 7 nov 2012 - 23:22

Dat gaat helemaal vanzelf als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd.:P
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  M@niek wo 7 nov 2012 - 23:23

It's me schreef:Als ik dat geld win, dan is dat geld wat mij betreft van ons samen

+1, we beslissen samen wat we ermee gaan doen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush wo 7 nov 2012 - 23:23

Ik zou best wel wat delen met m`n ouders, die hebben het niet zo ruim.

Met m`n geliefde deel ik sowieso.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caribbeanlover wo 7 nov 2012 - 23:25

Misschien heb je me verkeerd begrepen, want ik bedoelde of je de helft aan je partner zou geven of aan iemand anders.

Ik geeft de helft sowieso aan mijn man, dan mag hij het uitgeven aan wat hij maar wil. Van mijn helft neem ik hem mee op vakantie, laten we het huis opnieuw verven/behangen, een nieuwe vaste keuken erin en de tuin laten we doen.

Dat uit eten met beide families is dan eigenlijk niks, dat kost niet zoveel.

Ik geef sowieso het totaalbedrag van mijn trouwjurk die ik heb gehad van mijn ouders terug aan ze, bovenop het bedrag wat zij ook nog krijgen.

Ik denk dat ik mijn ouders beide € 1000,00 geef en mijn broertje ook. Of is dat gretig?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 7 nov 2012 - 23:28

It's me schreef:Als ik dat geld win, dan is dat geld wat mij betreft van ons samen

Da's waar, maar op deze manier kom je niet voor verrassingen te staan en bepaal ik zelf hoeveel ik mijn familie geef.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 7 nov 2012 - 23:30

Als je het zo letterlijk stelt, dan nee, ik zou niet de helft aan m'n vriend geven. Waarom niet? Omdat ik een studieschuld heb die ik heel goed hiermee af zou kunnen betalen en hij die niet heeft. Van het overige geld zouden we wel samen dingen doen, maar ik ga geen specifiek bedrag op zijn rekening storten. In principe is het van mij, hoewel we de dingen die we samen zouden doen er mee, gewoon lekker samen doen en voor mijn rekening komen dan.

Maar het is toch maar fictie Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Reeza wo 7 nov 2012 - 23:31

Nee, ik zou het niet delen. Mijn vriend heeft zelf genoeg spaargeld en ik heb niks, dus dan zouden we even veel hebben. Ik heb ik mijn omgeving ook niemand die het nodig zou hebben (behalve ik zelf :P).
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 23:33

Hier gaat sowieso alles op 1 hoop, dus tja delen komt dan ook.
Mocht ik echt heel veel winnen dan zou ik ook wel delen met mijn familie.

Gast
Gast

Bericht  Tazz wo 7 nov 2012 - 23:34

Als ik 50.000 zou winnen, zou dat betekenen dat ik mee heb gedaan aan iets waar ik eerst voor moest betalen. Aangezien wij een gezamenlijke rekening hebben, is het dus van ons samen.

Ik zou niet zeggen 25.000 voor jou en 25.000 voor mij. Maar dan samen bepalen waar we het aan uitgeven. En inderdaad zou ik dan mijn ouders, zijn moeder en zusjes en broertjes een bepaald bedrag geven, niet veel, ik denk ouders 1000 en de rest misschien de helft, is voor hun toch een lekker bedrag wat ze wel kunnen gebruiken. Nou ja mijn ouders niet maar als ik hun niks zou geven dan zou ik dat persoonlijk niet eerlijk vinden. Zijn vader zou ik niks willen geven om verschillende redenen maar dat laat ik dan aan mijn vriend over. Ook zou ik een deel op de spaarrekening zetten en niet alles in een keer uitgeven.

Oh edit: Ik zou mijn studieschuld er van af betalen, mijn rijbewijs halen en een auto-tje kopen!

Laatst aangepast door Tazz op wo 7 nov 2012 - 23:38; in totaal 1 keer bewerkt
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania wo 7 nov 2012 - 23:34

We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en hebben alleen gezamelijke rekening dus ik hoef hem niet de helft te geven want het staat ook al op zijn rekening.
Verder zou ik niemand een bedrag geven maar wel met onze ouders iets leuks gaan doen of ze een mooi cadeau geven. Als ze geld nodig zouden hebben zou ik ze wel een bedrag geven maar dat is niet het geval.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover wo 7 nov 2012 - 23:38

Reeza schreef:Nee, ik zou het niet delen. Mijn vriend heeft zelf genoeg spaargeld en ik heb niks, dus dan zouden we even veel hebben. Ik heb ik mijn omgeving ook niemand die het nodig zou hebben (behalve ik zelf Zou je de helft van een gewonnen bedrag delen? 253468018).

Zo is het bij ons ook. Wel eerlijk van je. Mijn man heeft al heel veel betaald voor mij en nog steeds dus vandaar dat hij sowieso de helft krijgt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 7 nov 2012 - 23:44

Tazz schreef:Als ik 50.000 zou winnen, zou dat betekenen dat ik mee heb gedaan aan iets waar ik eerst voor moest betalen. Aangezien wij een gezamenlijke rekening hebben, is het dus van ons samen.

Ik zou niet zeggen 25.000 voor jou en 25.000 voor mij. Maar dan samen bepalen waar we het aan uitgeven. En inderdaad zou ik dan mijn ouders, zijn moeder en zusjes en broertjes een bepaald bedrag geven, niet veel, ik denk ouders 1000 en de rest misschien de helft, is voor hun toch een lekker bedrag wat ze wel kunnen gebruiken. Nou ja mijn ouders niet maar als ik hun niks zou geven dan zou ik dat persoonlijk niet eerlijk vinden. Zijn vader zou ik niks willen geven om verschillende redenen maar dat laat ik dan aan mijn vriend over. Ook zou ik een deel op de spaarrekening zetten en niet alles in een keer uitgeven.

Oh edit: Ik zou mijn studieschuld er van af betalen, mijn rijbewijs halen en een auto-tje kopen!

Dat is ook een goede om het samen te bepalen idd, maar dmv hem de helft te geven kan er niet echt gezeik komen vandaar. Maar als het geld van jullie samen is, dan bepaal jij toch op een bepaalde manier toch ook hoeveel zijn vader krijgt?

Mijn schoonouders neem ik mee uit eten, maar die geef ik geen geld en ik hoop dat mijn man dat ook niet doet van zijn bedrag. Voordat ik hem de helft geef zal ik het er dan ook over hebben. Zijn ouders zijn vrij krenterig en lopen al gauw te zeiken als iets te duur is al is het een broodje eten in een restaurant. Ze namen ooit ergens een pannenkoek gewoon omdat dat het goedkoopste was en dan achteraf klagen dat ze niet te vreten waren. Ze zijn dan te laf om dat tegen het restaurant zelf te zeggen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Rose wo 7 nov 2012 - 23:51

Als ik geld win is het van ons dus het zou worden uitgegeven in overleg, al zouden we zelf een bepaald bedrag vrij te besteden hebben.

Ik zou voor mijn ouders een aantal rekeningen betalen maar hun geen geld bedrag geven, aangezien ze zelf niet met geld om kunnen gaan en dan het geld voor luxe gaan gebruiken.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 23:54

Dat zou gewoon logischerwijze van ons samen zijn...we zouden het ook samen aan dingen uitgeven. En misschien allebei 5000 nog om zelf vrij te besteden ofzo.

Gast
Gast

Bericht  luisa do 8 nov 2012 - 0:09

Wij willen een huis kopen, daar zal ik het dus aanbesteden. Dus niet ieder de helft, maar wel beiden profijt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Snoes do 8 nov 2012 - 0:13

Hier net zo inderdaad. Wij hebben geen aparte spaarrekeningen, alleen een gezamenlijke.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 do 8 nov 2012 - 0:15

het zou grotendeels naar onze hypotheek gaan en naar een vakantie samen dus is voor ons samen. Wel zou ik onze ouders e nzusjes een cadeautje geven of een dagje uit/weekendje weg oid.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 0:19

Als ik het win, is het ook gewoon van mijn vriend & andersom. Dus 'delen' met mijn geliefde vind ik raar klinken. Wel zal ik een deel met familie delen, dat wel.

Gast
Gast

Bericht  Alex do 8 nov 2012 - 0:25

Sowieso is het van ons samen, daar hoef ik geen seconde over na te denken. Er gaat wel hoe dan ook een deel naar onze ouders, omdat die er altijd voor ons zijn en voor ons klaarstaan (en ook financieel bijstaan).
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Caribbeanlover do 8 nov 2012 - 1:16

Rose schreef:Als ik geld win is het van ons dus het zou worden uitgegeven in overleg, al zouden we zelf een bepaald bedrag vrij te besteden hebben.

Ik zou voor mijn ouders een aantal rekeningen betalen maar hun geen geld bedrag geven, aangezien ze zelf niet met geld om kunnen gaan en dan het geld voor luxe gaan gebruiken.

Ouders die niet met geld om kunnen gaan hoor je niet vaak. Hoezo kunnen die van jou dat niet?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: