Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink

+18
Chocolate Cookie
Peanut
Mamsie
RYW
Spring
Sazzle
loura
Sterre
studiebol
Phileine
SuperGrover
Jade
Susan
Happy
M@niek
Marin
Puggle
Caribbeanlover
22 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink - Pagina 2 Empty Re: Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink

Bericht  Sterre do 8 nov 2012 - 1:32

Op de site van Metro zie je aan de reacties dat een hele hoop mensen inderdaad niet zien dat mw De Haas dit niet zelf geschreven heeft; een hoop boze reacties aan haar adres.

Van mij mag de Metro wel excuses maken aan de nabestaanden van Tim en aan de rest van Nederland die met hen meeleeft. Ik vind het echt bizar en walgelijk dat dit stuk is goedgekeurd door de redactie.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink - Pagina 2 Empty Re: Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink

Bericht  loura do 8 nov 2012 - 2:06

Ik heb het niet gelezen, Metro heeft het weggehaald
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sazzle do 8 nov 2012 - 2:16

loura schreef:Ik heb het niet gelezen, Metro heeft het weggehaald

Ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er stond!
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 2:31

Dit kan natuurlijk niet. Zowel tegenover Tim, zijn ouders en Mariska niet. Die jongen gebruiken om iemand die al bespot wordt (of dat nu terecht is of niet, ik denk overigens van niet) nog even lekker neer te sabelen – totaal misplaatst.

Koelman doet dit stijltje overigens wel vaker, vooral over de rug van christenen. Dan reageert er geen kip, dus dat vind ik dan wel weer lekker hypocriet van seculier Nederland.

Als je op Twitter zoekt via hashtags kom je foto's tegen van de column en kun je 'm alsnog lezen.

Gast
Gast

Bericht  Spring do 8 nov 2012 - 2:33

Column over Mariska Orbán-de Haas/Tim Ribberink - Pagina 2 TIM
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  SuperGrover do 8 nov 2012 - 2:38

Rood schreef:Koelman doet dit stijltje overigens wel vaker, vooral over de rug van christenen. Dan reageert er geen kip, dus dat vind ik dan wel weer lekker hypocriet van seculier Nederland.
Ik heb nog nooit bewust iets van hem gelezen, dus dat zal vast. Maar het is niet de methode an sich waar ik over val. Er is wat mij betreft in principe niet iets heel erg mis met een spotbrief, maar je spot gewoon niet met de tragische zelfmoord van een jongen die zijn leven lang al bespot is. Dat vind ik gewoon walgelijk, dan heb je echt geen greintje respect in je donder. Spottend doen over een geloof vind ik wat dat betreft toch anders, al weet ik dus niet wat hij daarin gezegd heeft. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je dat hypocriet noemt. Niet alles is even erg. Ik kan prima lachen om grappen over christenen, maar niet over de vroegtijdige dood van een jongen die zich jarenlang ongelukkig heeft gevoeld.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RYW do 8 nov 2012 - 2:46

Dit gaat ook niet over christelijk vs niet-christelijk, daar moet het ook niet naartoe getrokken worden, vind ik. Dit is gewoon heel smakeloos ten opzichte van de nabestaanden, en totaal onnodig. Niemand hoeft Mariska belachelijk te maken, dat doet ze zelf al uitstekend, en het is totaal overbodig zo'n tragedie te misbruiken om dat te onderstrepen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 2:51

SuperGrover schreef:Ik heb nog nooit bewust iets van hem gelezen, dus dat zal vast. Maar het is niet de methode an sich waar ik over val. Er is wat mij betreft in principe niet iets heel erg mis met een spotbrief, maar je spot gewoon niet met de tragische zelfmoord van een jongen die zijn leven lang al bespot is. Dat vind ik gewoon walgelijk, dan heb je echt geen greintje respect in je donder. Spottend doen over een geloof vind ik wat dat betreft toch anders, al weet ik dus niet wat hij daarin gezegd heeft. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je dat hypocriet noemt. Niet alles is even erg. Ik kan prima lachen om grappen over christenen, maar niet over de vroegtijdige dood van een jongen die zich jarenlang ongelukkig heeft gevoeld.
Ik kan ook heel goed lachen om grappen over christenen of over mijn geloof, graag zelfs. Maar wat me opvalt is dat iedereen in Nederland (terecht!) het bespotten van de zelfmoord van een jongen afschuwelijk vindt, maar dat het bespotten van God (dus niet de godsdienst of de volgers) altijd door de beugel kan. Dat snáp ik wel, want als je niet gelooft heeft God voor jou geen waarde. Maar zoals Tims zelfmoord een waarde heeft die je niet bespot, heeft God dat voor gelovigen. Even hard gezegd: nu snappen 'jullie' dus eindelijk welke verontwaardiging ontstaat bij gelovigen wanneer God belachelijk wordt gemaakt.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat je deze zelfmoord niet belachelijk maakt. En ik wil alle aandacht voor de idioterie van deze column, wil diens 'thunder' niet stelen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 8 nov 2012 - 3:07

Walgelijk!!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Peanut do 8 nov 2012 - 4:02

Echt dat er van die mensen bestaan die zo een grote onzin over iemand kunnen schrijven. Echt houdt je mond en schrijf dan gewoon niets.

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Bericht  loura do 8 nov 2012 - 4:59

Die is niet goed bij zijn hoofd, das duidelijk.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 5:06

De column is weg.. Was wel benieuwd wat er stond.

Ik heb overigens nog nooit van die troela en de schrijver van het stukje gehoord. Ben ik nou een idioot?

Gast
Gast

Bericht  loura do 8 nov 2012 - 5:14

Harrison schreef:De column is weg.. Was wel benieuwd wat er stond.

Ik heb overigens nog nooit van die troela en de schrijver van het stukje gehoord. Ben ik nou een idioot?

Hij staat in dit topic op pagina 2. Ik ken die hele vrouw ook niet.
loura
loura
Ratel
Ratel

Bericht  Chocolate Cookie do 8 nov 2012 - 6:18

Ik had het vanochtend al gelezen. Las veel boze reacties op twitter. Ik kan er zelf ook écht niet met mijn kop bij. Hoe kun je zoiets schrijven. En dan ook nog onder een andere naam. In mijn ogen zit er, als je zulke dingen schaamteloos kunt zeggen, minstens een steekje los.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 19:10

Ik begrijp goed welk punt hij wil maken, dat vooropstaand. Máár, om dat over de rug van Tim's ouders te doen, vind ik walgelijk. En wat dan nog, die Mariska heeft standpunten uit het jaar nul. So what? Live and let live. Respecteer elkaars mening gewoon. Ik vind doodsbedreigingen en alles veel te ver gaan. Ik 'ken' wel meer mensen met zulke standpunten. Kees van der Staaij bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Carmen_ do 8 nov 2012 - 20:16

Ik begrijp zijn punt wel want dat wijf zouden ze allang aan de beesten moeten voeren maar het is onbegrijpelijk dat dit over de rug van zoiets tragisch moet.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 21:42

Carmen_ schreef:Ik begrijp zijn punt wel want dat wijf zouden ze allang aan de beesten moeten voeren maar het is onbegrijpelijk dat dit over de rug van zoiets tragisch moet.
Doe je dit soort uitspraken nou exrpes om uit te lokken of ben je echt zo dom dat je niet snapt dat je met zo'n uitspraak nét zo fout bent als die vrouw? Fouter nog zelfs, zij heeft extreme meningen, maar jij wenst mensen dood. Niet alleen hier, maar ook in een ander topic. Doe wat aan je taal zou ik zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 21:58

Echt, ik vind dit een reden om de Metro compleet te boycotten. Zij zijn eindverantwoordelijke in het plaatsen hiervan en blijkbaar vonden ze deze column oke om te plaatsen. Ik vind hem zwaar, zwaar misplaatst. Ik hou wel van een beetje controversie, maar dit is gewoon vernederend. Het pesten en treiteren gaat gewoon verder over de rug van zijn ouders.

Gast
Gast

Bericht  Steep do 8 nov 2012 - 22:10

Ik geloof dat die Luuk het nog steeds niet begrijpt. Hij legt uit waarom hij het heeft gedaan en maakt excuses. Vervolgens zegt hij dat het te vroeg is voor zo'n column voor de ouders van Tim, maar in mijn ogen is zo'n column nooit ok. Kwetsend zal het altijd zijn voor de ouders lijkt mij.

Laatst aangepast door Steep op do 8 nov 2012 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Derpy do 8 nov 2012 - 22:21

Ik vind zo'n column wel goed, maar hij had een ander onderwerp moeten gebruiken dan Tim als hij Mariska belachelijk had willen maken.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Susan do 8 nov 2012 - 22:25

http://www.telegraaf.nl/binnenland/13167252/___Onderduiken_is__huilie_huilie___.html

Die Luuk Koelman lijkt me echt een heel vervelende man.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Discordia do 8 nov 2012 - 23:06

Ik snap zijn punt en ik snap ook dat veel mensen een mening moeten hebben over de overlijdensadvertentie van die jongen. Maar het is een lastig punt en behoorlijk vers en schokkend ver gaan.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 23:08

Maar goed, die column refereert op geen enkele manier aan de rouwadvertentie zelf. Hij refereert aan zaken die ná die rouwadvertentie naar buiten zijn gekomen, en waarvan ik denk dat je de ouders daar absoluut niet verantwoordelijk voor kunt houden. Juist omdat Tim de woorden 'jullie zijn fantastisch' had opgenomen in de afscheidsbrief voor zijn ouders. Wie is een ander dan om zo openlijk te bepalen dat ze dat niet zijn?

Gast
Gast

Bericht  Discordia do 8 nov 2012 - 23:11

Reageer je nu op mij, Maple?

Want die hele discussie was er niet gekomen als die overlijdensadvertentie niet was geplaatst.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 23:15

Dat de discussie omtrent pesten er is, is alleen maar goed. Die rouwadvertentie is ongetwijfeld juist ook als eyeopener geplaatst, dus juist met het doel de discussie te ontketenen. Maar deze column heeft weinig meer met die discussie te maken, ik vind het vooral verschrikkelijk ongepast om nabestaanden zo door het slijk te halen, met kulargumenten van hier tot Timboektoe.

Had een soortgelijke column aan de pesters gericht, aan die mensen die Tim tot zijn daad gedreven hebben. Pas dan had ik het een goede column gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: