Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV)

+2
mirrie
Nijntje
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV) Empty Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV)

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:21

De afgelopen weken zijn er wat dingen gebeurd op het KDV waardoor ik onze kinderen niet meer met een fijn gevoel wegbreng (het doet nu niet ter zake om daar over uit te wijden). Toevallig kregen we twee weken geleden een plekje aangeboden op een andere KDV waar we nog voor op de wachtlijst stonden. Daar ben ik vorige week wezen kijken en ik had er meteen een heel fijn gevoel bij (een zeer goed doordacht pedagogisch werkplan, aansluitend programma op de kleuterschool en ze werken volgens de Gordon-methode).

Nu willen we onze kinderen dus inderdaad graag naar dat andere KDV brengen en de huidige opvang opzeggen. Maarrrr...als ik heel eerlijk ben en aangeef dat ik het niet eens ben met hun beleid dan ben ik bang dat dat misschien gevolgen heeft voor onze kinderen (niet eens bewust misschien, maar onbewust). Daar ben ik dus een beetje bang voor. Ik ben iemand die altijd eerlijk wil zijn, maar het welzijn van mijn kinderen vind ik nog belangrijker dan dat.

Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV) Empty Re: Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV)

Bericht  Nijntje ma 29 nov 2010 - 2:25

je kan toch aangeven dat je hier ook al een poos op de wachtlijst hebt gestaan en ze nu een plek hebben. Dat je ze toch graag over wilt laten plaatsen omdat de werkwijze en aansluiting op school je erg aanspreken? Dan hoef je het als je wilt niet eens over de voorvallen te hebben.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV) Empty Re: Hoe zouden jullie dit doen (opzeggen KDV)

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:28

in welke zin ben je bang dat het invloed heeft op hoe je kindjes behandeld worden? In de zin van achtergesteld worden bijvoorbeeld? Als dat het geval zou zijn, dan zou ik dat bijzonder onprofessioneel vinden. Als ze slim zijn, doen ze wat met je klacht. Daarom vind ik ook dat je eerlijk zou moeten vertellen waarom je je kindjes naar een ander KDV gaat doen. Hopelijk doen ze er wat mee en raken andere kindjes daar niet de dupe van.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:29

Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor...maar ik ben zo bang dat ze zich aangevallen voelen (wat in wezen ook zo is, want ik geef aan dat ik hun beleid te kort vind schieten, anders zou ik immers niet naar een ander KDV gaan). Bij de eerdere dingen die ik aangaf reageerden ze ook al zo gepikeerd en aangevallen dat ik er nu gewoon bang voor ben (ja, ik ben een watje).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:32

Ik weet niet wat er is voorgevallen, maar kun je het op het beleid gooien ipv het persoonlijk te maken? Misschien helpt het ook om van te voren een gesprek te plannen en in grote lijnen aan te geven waar je het over wilt hebben, waarschijnlijk valt het dan niet zo rauw op hun dak en kunnen zij zich ook voorbereiden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:33

Dromertje schreef:in welke zin ben je bang dat het invloed heeft op hoe je kindjes behandeld worden? In de zin van achtergesteld worden bijvoorbeeld? Als dat het geval zou zijn, dan zou ik dat bijzonder onprofessioneel vinden. Als ze slim zijn, doen ze wat met je klacht. Daarom vind ik ook dat je eerlijk zou moeten vertellen waarom je je kindjes naar een ander KDV gaat doen. Hopelijk doen ze er wat mee en raken andere kindjes daar niet de dupe van.

Ik vind ze dus ook onprofessioneel...daarom ook mijn angst dat onze kinderen eronder lijden. Het vervelende is ook dat er geen oudercommissie is, en dat degene die de klacht zou moeten behandelen ook degene is over wie de klacht gaat (de directrice dus, die ook een van de leidsters is). Nou ja, daar pas ik dus voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:35

zijn ze lid van een overkoepelende organisatie waar je je klacht neer kunt leggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:38

Je hoeft toch niet per se te zeggen dat je dáarom weggaat? Je kunt toch ook gewoon zeggen: mijn kinderen gaan naar een ander KDV, punt. Als ze vragen waarom kan je alsnog antwoorden (of je zegt: nou dat is persoonlijk, of dat hou ik voor mezelf, of ik heb een KDV gevonden dat beter aansluit op onze denkwijze/leefwijze/etc (ik kan zo nog wel tien zinnen bedenken die misschien wel waar zijn, maar niet direct het probleem benoemen), maar in eerste instantie hebben ze daar niks mee te maken. Als je het wel aan wilt kaarten in het belang van de andere kindjes die er wel blijven, kun je misschien, wat dromertje ook al zegt, de overkoepelende organisatie bellen of pas een melding maken als je kinderen er al weg zijn. Dat vind ik niet per se oneerlijk zijn, maar meer gewoon voor jezelf houden waarom je iets doet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:40

Dromertje schreef:zijn ze lid van een overkoepelende organisatie waar je je klacht neer kunt leggen?

Nope... het is een heel klein KDV (oorspronkelijk was degene die nu de directrice is, gastouder), dus dat gaat niet.

Bah, ik heb er zo'n knoop van in mijn maag...en we moeten het echt vandaag of morgen aangeven, anders zitten we er nog een maand langer aan vast Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:41

Darcy schreef:Je hoeft toch niet per se te zeggen dat je dáarom weggaat? Je kunt toch ook gewoon zeggen: mijn kinderen gaan naar een ander KDV, punt. Als ze vragen waarom kan je alsnog antwoorden (of je zegt: nou dat is persoonlijk, of dat hou ik voor mezelf, of ik heb een KDV gevonden dat beter aansluit op onze denkwijze/leefwijze/etc (ik kan zo nog wel tien zinnen bedenken die misschien wel waar zijn, maar niet direct het probleem benoemen), maar in eerste instantie hebben ze daar niks mee te maken. Als je het wel aan wilt kaarten in het belang van de andere kindjes die er wel blijven, kun je misschien, wat dromertje ook al zegt, de overkoepelende organisatie bellen of pas een melding maken als je kinderen er al weg zijn. Dat vind ik niet per se oneerlijk zijn, maar meer gewoon voor jezelf houden waarom je iets doet.

Dat ben ik sowieso van plan!

Ik denk trouwens wel dat ze meteen gaan vragen waarom we dan stoppen met hun KDV, want zo direct zijn ze wel haha.

Gast
Gast

Bericht  Nijntje ma 29 nov 2010 - 2:42

is dat andere kdv waar je ze heen wilt binnen dexelfde organisatie? Zo niet dan zou ik me er niet zo druk om maken. Het zijn jouw kinderen en je moet ze wel met een goed gevoel achter kunnen laten en zo te lezen doe je dat nu helemaal niet. En wat dromertje zegt als ze door jouw verhaal en twijfels je kinderen te kort doen, zijn ze echt niet proffesioneel en zou ik zelfs overwegen om helemmal binnen dat kdv weg te gaan. Ik werk zelf in een kdv, heb hiervoor op vee locaties binnen de stichtingen ingevallen, en per locatie kan er toch vaak een hoop verschil in benadering zitten.Het is toch de locatie en de medewerkers die een indruk achterlaten. Dus ik zou zeggen kies een locatie waar jij je goed bij voelt! En je kids met een fijn gevoel kunt achterlaten.

btw:drinkt je kleine man nu al wel goed uit een fles? Daar had hij toch zo'n moeite mee?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:44

Minneke schreef:
Darcy schreef:Je hoeft toch niet per se te zeggen dat je dáarom weggaat? Je kunt toch ook gewoon zeggen: mijn kinderen gaan naar een ander KDV, punt. Als ze vragen waarom kan je alsnog antwoorden (of je zegt: nou dat is persoonlijk, of dat hou ik voor mezelf, of ik heb een KDV gevonden dat beter aansluit op onze denkwijze/leefwijze/etc (ik kan zo nog wel tien zinnen bedenken die misschien wel waar zijn, maar niet direct het probleem benoemen), maar in eerste instantie hebben ze daar niks mee te maken. Als je het wel aan wilt kaarten in het belang van de andere kindjes die er wel blijven, kun je misschien, wat dromertje ook al zegt, de overkoepelende organisatie bellen of pas een melding maken als je kinderen er al weg zijn. Dat vind ik niet per se oneerlijk zijn, maar meer gewoon voor jezelf houden waarom je iets doet.

Dat ben ik sowieso van plan!

Ik denk trouwens wel dat ze meteen gaan vragen waarom we dan stoppen met hun KDV, want zo direct zijn ze wel haha.
Okee nou dan zou ik dus een "vaag" antwoord geven smile Ik heb trouwens ook weleens tegen iemand gezegd: dat gaat je niets aan :P (edit: wel op een andere vraag hoor haha) Maar goed, daar moet je zin in hebben hahaha

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:46

In dat geval zou ik zeggen dat het andere KDV beter bij jullie manier van opvoeden o.i.d. past. Ik denk wel dat ik er een melding van zou maken, eventueel per brief ofzo als je het liever niet face-to-face wilt zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:51

Nijntje schreef:is dat andere kdv waar je ze heen wilt binnen dexelfde organisatie? Zo niet dan zou ik me er niet zo druk om maken. Het zijn jouw kinderen en je moet ze wel met een goed gevoel achter kunnen laten en zo te lezen doe je dat nu helemaal niet. En wat dromertje zegt als ze door jouw verhaal en twijfels je kinderen te kort doen, zijn ze echt niet proffesioneel en zou ik zelfs overwegen om helemmal binnen dat kdv weg te gaan. Ik werk zelf in een kdv, heb hiervoor op vee locaties binnen de stichtingen ingevallen, en per locatie kan er toch vaak een hoop verschil in benadering zitten.Het is toch de locatie en de medewerkers die een indruk achterlaten. Dus ik zou zeggen kies een locatie waar jij je goed bij voelt! En je kids met een fijn gevoel kunt achterlaten.

btw:drinkt je kleine man nu al wel goed uit een fles? Daar had hij toch zo'n moeite mee?

Lief dat je ernaar vraagt! Mijn avatar is ook een verwijzing naar hem haha... Maar goed: de klacht die ik in eerste instantie had gaat dus ook over het drinken: de tweede dag dat ik hem de hele dag naar het KDV heb gebracht, had hij maar 20 cc gedronken. Hij was verder niet ontevreden ofzo, maar toen hij mij zag en rook wilde hij natuurlijk direct lekker drinken. Dus ik wilde hem meteen even aanleggen op het KDV, zodat ik niet met een hongerige en huilende baby over straat hoefde. En toen kreeg ik de vraag of ik dat ajb niet meer hier wilde doen?
In eerste instantie was ik nog verbaasd en dacht ik dat ze misschien niet wilden dat ik het op de groep deed ivm met onrust ofzo. Dus ik vroeg of ik anders even boven kon voeden (daar zijn geen kindjes/ouders, dus zou niemand last van me hebben). Maar nee, ook dat wilden ze liever niet. Dat was namelijk hun beleid: geen borstvoeding geven op het KDV (ik had hem de afgelopen maanden al regelmatig gewoon de borst gegeven als ik Fenne wegbracht en dat was nooit een probleem geweest...en er staat al helemaal niks over in hun reglementen).
Dus uiteindelijk stond ik huilend Thije in de maxi cosi te stoppen die aan het krijsen was van de honger...Ik vond en vind het echt ronduit schandalig!

(Zo, dat lucht even op haha)

Ondertussen gaat het trouwens wel veel beter met drinken (afkloppen!!)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:54

minneke, dat vind ik ook behoorlijk schandalig. Weet je ook waarom ze die regel hanteren?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:57

Dromertje schreef:minneke, dat vind ik ook behoorlijk schandalig. Weet je ook waarom ze die regel hanteren?

Ik denk dat ze die regel helemaal niet hanteren, maar dat ze het vervelend vonden dat Thije zo moeilijk uit de fles drinkt. Ze hadden al eens eerder de 'tip' gegeven om hem maar niet meer de borst te geven net zolang tot hij uit de fles zou drinken (ja, dáááág!).

Iig is er niks over terug te vinden in hun werkplan, regels of wat dan ook. Dat zegt wat mij betreft wel genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 2:58

Wat ik nu hoor uit je verhalen, vind ik dat ze zich ontzettend onprofessioneel opstellen en ik vind het ook niet raar dat je ze daar niet meer heen wilt doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 3:01

Dromertje schreef:Wat ik nu hoor uit je verhalen, vind ik dat ze zich ontzettend onprofessioneel opstellen en ik vind het ook niet raar dat je ze daar niet meer heen wilt doen.

Haha, ja daar ben ik het helemaal mee eens! En als we het ons hadden kunnen permitteren had ik zelfs wel twee maanden dubbele kosten willen betalen. Maar dat gaat helaas niet... Maar het is juist die onprofessionaliteit die me zorgen baart over hun reactie en de invloed die het heeft op de behandeling van de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  mirrie ma 29 nov 2010 - 3:02

ten eerste moet ieder kdv beschikken over een oudercommisie. en wat een kolder dat je geen bv mag geven daar. ik was mooi blijven zitten. het is een openbare gelegenheid toch.... tssss... verder zou ik denk ik een klacht neerleggen bij een klachtencommisie of zelfs de ggd want ze handelen niet volgens de regels. en ik zou gewoon zeggen dat je weggaat want ze zegt dat ze al eerder gepikeerd reageerden nou dan wordt er dus ook niet goed geluisterd dus hou dan de eer aan jezelf en snel wegwezen daar!!!!!!
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159

Bericht  SparklingEyes ma 29 nov 2010 - 3:41

Minneke schreef:
De afgelopen weken zijn er wat dingen gebeurd op het KDV waardoor ik onze kinderen niet meer met een fijn gevoel wegbreng (het doet nu niet ter zake om daar over uit te wijden). Toevallig kregen we twee weken geleden een plekje aangeboden op een andere KDV waar we nog voor op de wachtlijst stonden. Daar ben ik vorige week wezen kijken en ik had er meteen een heel fijn gevoel bij (een zeer goed doordacht pedagogisch werkplan, aansluitend programma op de kleuterschool en ze werken volgens de Gordon-methode).

Nu willen we onze kinderen dus inderdaad graag naar dat andere KDV brengen en de huidige opvang opzeggen. Maarrrr...als ik heel eerlijk ben en aangeef dat ik het niet eens ben met hun beleid dan ben ik bang dat dat misschien gevolgen heeft voor onze kinderen (niet eens bewust misschien, maar onbewust). Daar ben ik dus een beetje bang voor. Ik ben iemand die altijd eerlijk wil zijn, maar het welzijn van mijn kinderen vind ik nog belangrijker dan dat.

GEWOON EERLIJK ZEGGEN! De leidsters zullen professioneel genoeg moeten zijn om niet anders met jullie kids om te gaan. Zijn ze helemaal van de zotte! Je mag echt gewoon zeggen dat je het niet eens bent met dingen en dat je daarom weg gaat. Waarom niet..? smile

Wanneer je merkt dat ze toch anders doen tegen je kinderen, gelijk aangeven en bij de baas van het KDV aangeven!

Succes ermee...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 3:46

SparklingEyes schreef:
Minneke schreef:

GEWOON EERLIJK ZEGGEN! De leidsters zullen professioneel genoeg moeten zijn om niet anders met jullie kids om te gaan. Zijn ze helemaal van de zotte! Je mag echt gewoon zeggen dat je het niet eens bent met dingen en dat je daarom weg gaat. Waarom niet..? smile

Wanneer je merkt dat ze toch anders doen tegen je kinderen, gelijk aangeven en bij de baas van het KDV aangeven!

Succes ermee...

Maar de bazin is juist de leidster waar we moeite mee hebben... Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 4:29

Nou, ik ga er zo naar toe (en mijn man gaat mee haha, wel zo fijn). Wish me luck!

Ik laat nog wel even weten hoe er gereageerd werd!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 4:29

Luck!

Gast
Gast

Bericht  smurfie ma 29 nov 2010 - 4:52

Ik vind het echt belachelijk dat je je kind niet mag voeden op het kdv. Wij hebben op de groep een meisje dat de fles niet zo goed pakt, haar moeder werkt in de buurt dus die komt tussendoor haar dochter voeden.
Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen doen als je wilt.

Ik hoop dat het goed gegaan is vanmiddag en dat je je zegje heb kunnen doen.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 5:12

Ik zou altijd eerlijk zijn. Het zijn jouw kinderen en jij vind dat ze daar niet goed of op een juiste manier mee omgaan, dan zou ik dat gewoon ronduit zo zeggen. Dan voelen ze zich maar aangevallen, daar zou ik echt niet mee zitten. Gewoon voor jezelf en je kinderen opkomen op een nette manier kan en mag altijd. Ik hou nooit van de 'vage' antwoorden, vertel gewoon waar het op staat. Misschien zet het ze aan het denken, je weet maar nooit. Succes met het gesprek.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: