Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+7
Lady4
Esperanza
Caresses
Possom
Aziraphale
Blond
TukTuk
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  TukTuk vr 11 nov 2011 - 21:26

We hebben vorige week examens gehad, en woensdag krijgen we de uitslagen hiervan, deze cijfers komen online te staan.

Nu wil het zo dat de 2de jaars op stage zijn, en sommige mensen moesten dus ook nog examens afleggen afgelopen week (Alleen de eerste jaars hadden examens, of mensen die de vakken nog niet gehaald hadden) Nu is er 1 meisje die 1 van de docenten gemaild heeft, met de smoes dat ze de cijfers niet kan ophalen ivm stage, of ze misschien haar punt al mocht hebben.. Onzin natuurlijk, want de cijfers komen gewoon online.
Nu heeft ze dus idd het aantal punten via de mail van de docent door gekregen, zodat ze zelf haar cijfer kon uitrekenen.
Erg lullig dus voor de rest.

Wat zouden jullie doen? (gewoon even om te kijken hoe mensen hier over denken) Ook mailen om te vragen of je de punten al mag hebben, of wachten?

Ik zou dol graag mijn punten al willen hebben, kan wel even een boost gebruiken op dit moment, maar ik hou ook de eer aan mezelf en weet dat het belachelijk staat om nu ook te mailen. Wil niet dat het verkeerd over komt op de docent, dus ik doe maar niks.

Maar ik vind het gewoon ZO oneerlijk. Zij is ook iemand die altijd alles voor elkaar krijgt, even een zielig mailtje en ze krijgt een punt er bij, zodat ze toch net haar P haalt etc.
Natuurlijk is dat haar goed recht om het op die manier te doen, en fijn voor haar. Maar er zitten 95 man op de punten te wachten en zij krijgt het weer voor elkaar om nu al haar cijfer te hebben.

Natuurlijk is het ook de "fout" van de docent, hij had gewoon 1 lijn moeten trekken, hij had ook gezegd in de mail "ik mag het eigenlijk niet doen, maar voor jou maak ik een uitzondering", en als zij dat idd met hem geregeld krijgt, dan moet ze het ook voor zichzelf houden vind ik dan, en niet op facebook zetten wat haar cijfer is.. Want nu hebben heel veel mensen zo iets van "waarom jij wel en wij niet?"

Hmm.. Vind dit soort situaties altijd zo lastig!
Vorig jaar ook zo iets, iemand uit mijn groep had al zijn dingen van praktijk mee naar huis genomen en thuis afgemaakt, terwijl iedereen gewoon evenveel lessen er voor krijgt, en je wordt beoordeeld op het eindresultaat, maar ook op hoeveel dingen je uiteindelijk af hebt in die tijd.
Ik kan zo slecht tegen die oneerlijkheid (Omdat het ten nadele van een hele groep is), maar wil dan ook weer niet de persoon zijn die daar dan moeilijk over doet tegenover een docent.. Hou dan ook maar de eer aan mezelf. Ik had namelijk precies hetzelfde kunnen doen, desnoods op oude werk om hulp kunnen vragen, maar doe dat ook niet, naast het feit dat het oneerlijk is, je er niks mee op schiet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 21:38

Ach woensdag is het zo. Ik zou wachten. Het is niet netjes van diegene en van de docent. Maar ik zou gewoon doen zoals het eigenlijk moet, wachten op woensdag.
Oow en zo krijg je geen gepraat over jou net zoals er nu over haar is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  TukTuk vr 11 nov 2011 - 21:43

Theedoosje schreef:Ach woensdag is het zo. Ik zou wachten. Het is niet netjes van diegene en van de docent. Maar ik zou gewoon doen zoals het eigenlijk moet, wachten op woensdag.
Oow en zo krijg je geen gepraat over jou net zoals er nu over haar is Wink

Ja ik wacht ook wel gewoon tot woensdag, maar vraag me gewoon af wat anderen zouden doen smile
Ik kan gewoon slecht tegen onrechtvaardigheid, andersom zou ik namelijk ook niet de persoon willen zijn die als eerste gemaild had er voor zeg maar, en daardoor anderen dus te kort doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 22:10

AngelNyn schreef:
Theedoosje schreef:Ach woensdag is het zo. Ik zou wachten. Het is niet netjes van diegene en van de docent. Maar ik zou gewoon doen zoals het eigenlijk moet, wachten op woensdag.
Oow en zo krijg je geen gepraat over jou net zoals er nu over haar is Wink

Ja ik wacht ook wel gewoon tot woensdag, maar vraag me gewoon af wat anderen zouden doen smile
Ik kan gewoon slecht tegen onrechtvaardigheid, andersom zou ik namelijk ook niet de persoon willen zijn die als eerste gemaild had er voor zeg maar, en daardoor anderen dus te kort doen.

nee snap het en zou het dan ook graag willen weten mijn punt, maar dan denk ik ach woensdag is als snel. Als het nou nog weken was zou ik denk ik wel mailen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Blond vr 11 nov 2011 - 22:20

Ik zou wachten tot woensdag. Het zou me de eer te na zijn om hetzelfde te doen, terwijl je het eigenlijk een stomme actie vindt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Aziraphale vr 11 nov 2011 - 23:46

Je zou de leerkracht er nog op aan kunnen spreken, maar geen idee of je je daardoor beter gaat voelen. Want dan komt ook uit dat zij het op FB heeft gezet en wordt het bijna een soort klikken, misschien.
Succes met wachten op de uitslag! Heb je een goed gevoel over je examen?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Possom za 12 nov 2011 - 0:07

Wel echt lullig! Wat ik zou doen is mezelf helemaal opvreten en er niks mee doen.
Wat raar ook dat die docenten daar gewoon in meegaan! Iemand extra punten geven omdat ze zielig doen. Sorry hoor, maar als je het niet goed genoeg hebt gedaan, heb je het gewoon niet goed genoeg gedaan, jammer dan. Had je beter je best moeten doen. En voor onvoorziene gebeurtenissen heb je dan altijd nog een her.
Het lijkt erop dat zij het gewoon leuk vindt om mensen gek te maken door die dingen ook op FB te zetten, ik vind het maar een raar wijf.

Gewoon lekker wachten joh, jij hebt toch een beter cijfer!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Caresses za 12 nov 2011 - 0:13

Ik zou het ook echt oneerlijk vinden, maar proberen het los te laten (want tja waar gaat het eigenlijk om) en wachten tot de cijfers online komen.
Als het me niet lukt om het los te laten, zou ik een signaalkaart invullen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Esperanza za 12 nov 2011 - 3:35

Oh lastig dit soort dingen. Ik kan daar ook heel slecht tegen. Regels zijn regels. Stom van die docent om toch al de punten door te geven.
Maar ik zou in dit geval niets doen en afwachten tot woensdag, ook al zou het me enorm frustreren en zou ik die docent heel graag de waarheid willen zeggen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 7:03

Wat ik zou doen:
Die docent een mailtje sturen, dat je hebt vernomen dat er iemand al het cijfer heeft en dat je dit niet eerlijk vindt tegenover de rest en of hij het voor iedereen bekend kan maken.
Het begint me steeds meer op te vallen, dat docenten denken dat ze maar alles kunnen maken naar studenten toe, vind dat zo belachelijk! Ik vind dat je er best wat over mag zeggen hoor, als je het netjes doet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Lady4 wo 16 nov 2011 - 10:50

Yasmin schreef:Wat ik zou doen:
Die docent een mailtje sturen, dat je hebt vernomen dat er iemand al het cijfer heeft en dat je dit niet eerlijk vindt tegenover de rest en of hij het voor iedereen bekend kan maken.
Het begint me steeds meer op te vallen, dat docenten denken dat ze maar alles kunnen maken naar studenten toe, vind dat zo belachelijk! Ik vind dat je er best wat over mag zeggen hoor, als je het netjes doet

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  RYW wo 16 nov 2011 - 12:06

Yasmin schreef:Wat ik zou doen:
Die docent een mailtje sturen, dat je hebt vernomen dat er iemand al het cijfer heeft en dat je dit niet eerlijk vindt tegenover de rest en of hij het voor iedereen bekend kan maken.
Het begint me steeds meer op te vallen, dat docenten denken dat ze maar alles kunnen maken naar studenten toe, vind dat zo belachelijk! Ik vind dat je er best wat over mag zeggen hoor, als je het netjes doet

Dit vind ik eerlijk gezegd wat overdreven. Die docent heeft de andere studenten toch niet benadeeld? Zij krijgen hun cijfer toch niet later dan gepland, of een punt lager? Zij krijgt het alleen eerder. Ik vind het niet bepaald 'alles maken naar studenten', de docent is in dit geval alleen maar behulpzaam naar een student die dat (in zijn ogen dan) nodig heeft. De rest wordt daar niet door benadeeld.

Ik zou het stom vinden, maar mijn schouders ophalen en wachten tot woensdag.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Antibes wo 16 nov 2011 - 12:47

Eens met RYW!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  TukTuk wo 16 nov 2011 - 19:10

Ik ga die docent daar verder niet op aan spreken, eerlijk is het niet, maar ik erger me meer aan die studiegenoot, dat ze zo iets met een lul smoes voor elkaar probeert te krijgen.
Overigs tijdens de les had hij ook al enkele namen genoemd dinsdag van mensen die heel goed gescoord hadden.

Gelukkig kwam de punten in de nacht van dinsdag op woensdag al online te staan en ik had een 8,5! Cool
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 21:07

Tja, brutalen hebben de halve wereld, daar kun je je heel erg aan ergeren, maar zo werkt het nou eenmaal wel. Ik vind het persoonlijk een beetje sneu staan om dan te gaan mailen dat je het niet eerlijk vindt - maar goed, dat heb je dus ook niet gedaan. Gefeliciteerd met je goede cijfer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Melis_je wo 16 nov 2011 - 21:12

Ik zou me er geen seconde druk om maken. Lekker belangrijk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 21:20

Ik vind het trouwens wel stom dat dat meisje het aan de grote klok heeft gehangen. Toen ik 13 was, was ik ook een keer heel nerveus over mijn cijfers, toen heeft mijn moeder een keer 's avonds mijn mentor opgebeld waardoor ik een week eerder wist dat ik over was, maar dat mocht ik toen niet tegen de rest van de klas zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum