Ben ik nou zo'n zeikerd?
+8
Parisienne
TukTuk
Carmen_
Jeanette
VeryCherry
Minx
GreenGrass
Bimbam
12 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ben ik nou zo'n zeikerd?
Wat een aparte aanname, Charlie. Ik lees het zo: ze kennen haar omdat ze daar geregeld komt, dus ze weten ook dat zij en haar zoontje daar altijd keurig afrekenen. En dat staat helemaal los van haar uiterlijk.
Ontopic: Ik vind het belachelijk dat je zoontje zijn tas moet afstaan omdat het winkelpersoneel blijkbaar niet mondig is m de bijdehandte grote waffel van die schooljeugd te snoeren. Ik vind het eigenlijk zelfs diep triest dat ze, om die grotem ond maar uit de weg te gaan, ook maar kinderen als mogelijk winkeldief gaan benaderen.
Ontopic: Ik vind het belachelijk dat je zoontje zijn tas moet afstaan omdat het winkelpersoneel blijkbaar niet mondig is m de bijdehandte grote waffel van die schooljeugd te snoeren. Ik vind het eigenlijk zelfs diep triest dat ze, om die grotem ond maar uit de weg te gaan, ook maar kinderen als mogelijk winkeldief gaan benaderen.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Ik maak me er intussen niet meer druk om hoor, maar ik blijf het gewoon ontzettend raar vinden. Ik heb ook een tas, die hoef ik niet af te geven.
Ja gek he, jij ziet er toch niet uit als een scholier neem ik aan. Maar scholier zijn ook basisschoolkids dus dat recht mbt je zoon hebben ze gewoon hoor!
Enne hoezo ''ze kennen mij'' ja net als tig anderen klanten!
Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 8 nov 2012 - 10:59; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Hier wordt het ook gedaan bij de AH.
Kinderen leveren hun tas in bij de ingang, halen een broodje, rekenen af en halen hun tas weer op. En ik snap wel dat ze één lijn proberen te trekken. Dat dit als moeder verkeerd kan vallen, snap ik helemaal. Maar kinderen zijn kinderen. En om geen gezeik te krijgen met andere kinderen, zou ik er persoonlijk ook voor kiezen om alle kinderen hun tas te laten inleveren.
Kinderen leveren hun tas in bij de ingang, halen een broodje, rekenen af en halen hun tas weer op. En ik snap wel dat ze één lijn proberen te trekken. Dat dit als moeder verkeerd kan vallen, snap ik helemaal. Maar kinderen zijn kinderen. En om geen gezeik te krijgen met andere kinderen, zou ik er persoonlijk ook voor kiezen om alle kinderen hun tas te laten inleveren.
Gast- Gast
Ja, maargoed, het zoontje van VC is... 7? Hooguit? En is samen met zijn moeder en niet samen met een vijftal joelende pubers.Maura schreef:Hier wordt het ook gedaan bij de AH.
Gast- Gast
Maple schreef:Ja, maargoed, het zoontje van VC is... 7? Hooguit? En is samen met zijn moeder en niet samen met een vijftal joelende pubers.Maura schreef:Hier wordt het ook gedaan bij de AH.
Ik snap dondersgoed dat het verkeerd valt bij moeders en ook als er een vergelijking wordt getrokken tussen joelende pubers en kinderen die netjes met hun moeder op stap zijn. Maar ik snap ook dat pubers het niet helemaal snappen als sommige kinderen wel hun rugtas mogen houden en zij niet. Ik geloof ook niet dat pubers helemaal doorhebben waarom ze hun rugtas moeten afhalen, want zij gaan naar een supermarkt om hun zuurverdiende (zak)geld uit te geven aan een broodje en hadden niet allemaal het idee om hun rugzak vol te proppen met alles dat ze lekker vinden, zonder het af te rekenen.
Gast- Gast
Pubers zijn niet verstandelijk beperkt, hoor.Maura schreef:Maple schreef:Ja, maargoed, het zoontje van VC is... 7? Hooguit? En is samen met zijn moeder en niet samen met een vijftal joelende pubers.Maura schreef:Hier wordt het ook gedaan bij de AH.
Ik snap dondersgoed dat het verkeerd valt bij moeders en ook als er een vergelijking wordt getrokken tussen joelende pubers en kinderen die netjes met hun moeder op stap zijn. Maar ik snap ook dat pubers het niet helemaal snappen als sommige kinderen wel hun rugtas mogen houden en zij niet. Ik geloof ook niet dat pubers helemaal doorhebben waarom ze hun rugtas moeten afhalen, want zij gaan naar een supermarkt om hun zuurverdiende (zak)geld uit te geven aan een broodje en hadden niet allemaal het idee om hun rugzak vol te proppen met alles dat ze lekker vinden, zonder het af te rekenen.
Gast- Gast
Dat zeg ik toch nergens?
Ik zeg gewoon dat als pubers slechte zin hebben, dat pubers het een heel kwalijke zaak kunnen vinden dat er een kind in de supermarkt loopt met een rugzak.
Ik zeg gewoon dat als pubers slechte zin hebben, dat pubers het een heel kwalijke zaak kunnen vinden dat er een kind in de supermarkt loopt met een rugzak.
Gast- Gast
Ik weet niet hoe jij was als puber, maar ik had gewoon al hersens. Ik vond het prima dat wij onze rugzakken weg moesten leggen en ik zou echt niet moeilijk doen als een kind van zeven of tien (!) met zijn moeder dat niet hoefde. Tja, zo werkt het nou eenmaal en de supermarkt beoordeelt. Wij deden het overigens altijd uit onszelf of we lieten ze in een kluisje op school liggen.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Maura schreef:Dat zeg ik toch nergens?
Dadelijk is het zeker weer typisch iets voor het noorden?
Ik vind jouw beeld van pubers echt misplaatst en wereldvreemd.
June- Kletskop
"Maar ik snap ook dat pubers het niet helemaal snappen als sommige kinderen wel hun rugtas mogen houden en zij niet. "Maura schreef:Dat zeg ik toch nergens?
Gast- Gast
June schreef:Ik weet niet hoe jij was als puber, maar ik had gewoon al hersens. Ik vond het prima dat wij onze rugzakken weg moesten leggen en ik zou echt niet moeilijk doen als een kind van zeven of tien (!) met zijn moeder dat niet hoefde. Tja, zo werkt het nou eenmaal en de supermarkt beoordeelt. Wij deden het overigens altijd uit onszelf of we lieten ze in een kluisje op school liggen.
Idd en dat is net zoals ze je tas willen inzien, ze doen maar, ik heb niks te verbergen en sta vaak al met tas en al geopend zodat ze het niet hoeven te vragen.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik vind in elk geval dat jij pubers neerzet als een stel zwakzinnigen, terwijl pubers heus iet dom zijn. Ze zoeken grenzen, ja, maar dom? Nee. Ze begrijpen heus wel waarom zij hun tas af moeten staan en een kind van 7 niet, maar ze gaan gewoon de discussie aan, als ze daar zin in hebben.Maura schreef:Tja, dan zal ik wel wereldvreemd zijn.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik vind in elk geval dat jij pubers neerzet als een stel zwakzinnigen, terwijl pubers heus iet dom zijn. Ze zoeken grenzen, ja, maar dom? Nee. Ze begrijpen heus wel waarom zij hun tas af moeten staan en een kind van 7 niet, maar ze gaan gewoon de discussie aan, als ze daar zin in hebben.Maura schreef:Tja, dan zal ik wel wereldvreemd zijn.
Dan heb ik mij compleet verkeerd uitgedrukt, want het laatste is wat ik bedoelde.
Gast- Gast
Dat inderdaad, want je beweerde compleet het tegenovergestelde.Maura schreef:Maple schreef:Ik vind in elk geval dat jij pubers neerzet als een stel zwakzinnigen, terwijl pubers heus iet dom zijn. Ze zoeken grenzen, ja, maar dom? Nee. Ze begrijpen heus wel waarom zij hun tas af moeten staan en een kind van 7 niet, maar ze gaan gewoon de discussie aan, als ze daar zin in hebben.Maura schreef:Tja, dan zal ik wel wereldvreemd zijn.
Dan heb ik mij compleet verkeerd uitgedrukt, want het laatste is wat ik bedoelde.
Gast- Gast
Maple schreef:Dat inderdaad, want je beweerde compleet het tegenovergestelde.Maura schreef:Maple schreef:Ik vind in elk geval dat jij pubers neerzet als een stel zwakzinnigen, terwijl pubers heus iet dom zijn. Ze zoeken grenzen, ja, maar dom? Nee. Ze begrijpen heus wel waarom zij hun tas af moeten staan en een kind van 7 niet, maar ze gaan gewoon de discussie aan, als ze daar zin in hebben.Maura schreef:Tja, dan zal ik wel wereldvreemd zijn.
Gast- Gast
Natuurlijk snapte ik als kind ook waarom juist ik wel dingen moest inleveren als puber, terwijl kinderen daar gewoon mee konden rondlopen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een winkelier geen problemen wil, geen groep pubers tegenover zich wil hebben en daarom iedereen gelijk trekt, ook de kinderen die met moeders op stap zijn.
Of zeg ik nu weer hetzelfde? Want ik bedoel het echt zoals jouw laatste zin, Maple.
Of zeg ik nu weer hetzelfde? Want ik bedoel het echt zoals jouw laatste zin, Maple.
Gast- Gast
Ik vind het juist een beetje zwak van winkelmedewerkers om jonge kinderen hun tas te laten afgeven uit angst voor een discussie met pubers. Het is niet dat zij door die regel de verplichting hebben om iedere minderjarige zijn of haar tas te laten inleveren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bovestaande kan ik niet uit deze zin halen, hoor:Maura schreef:Natuurlijk snapte ik als kind ook waarom juist ik wel dingen moest inleveren als puber, terwijl kinderen daar gewoon mee konden rondlopen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een winkelier geen problemen wil, geen groep pubers tegenover zich wil hebben en daarom iedereen gelijk trekt, ook de kinderen die met moeders op stap zijn.
"Maar ik snap ook dat pubers het niet helemaal snappen als sommige kinderen wel hun rugtas mogen houden en zij niet. "
Gast- Gast
Dat vind ik ook, inderdaad.Susan schreef:Ik vind het juist een beetje zwak van winkelmedewerkers om jonge kinderen hun tas te laten afgeven uit angst voor een discussie met pubers. Het is niet dat zij door die regel de verplichting hebben om iedere minderjarige zijn of haar tas te laten inleveren.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik vind het juist een beetje zwak van winkelmedewerkers om jonge kinderen hun tas te laten afgeven uit angst voor een discussie met pubers. Het is niet dat zij door die regel de verplichting hebben om iedere minderjarige zijn of haar tas te laten inleveren.
Dit inderdaad en ik denk oprecht dat er geen enkele puber iets gaat zeggen van een rugzak(je) van een kind van een jaar of acht dat met zijn moeder komt winkelen.
Laatst aangepast door June op do 8 nov 2012 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt
June- Kletskop
Maple schreef:Bovestaande kan ik niet uit deze zin halen, hoor:Maura schreef:Natuurlijk snapte ik als kind ook waarom juist ik wel dingen moest inleveren als puber, terwijl kinderen daar gewoon mee konden rondlopen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een winkelier geen problemen wil, geen groep pubers tegenover zich wil hebben en daarom iedereen gelijk trekt, ook de kinderen die met moeders op stap zijn.
"Maar ik snap ook dat pubers het niet helemaal snappen als sommige kinderen wel hun rugtas mogen houden en zij niet. "
Niet helemaal willen snappen.
Gast- Gast
Ik kan echt voortaan elke discussie winnen hier. Als je dingen zegt, kun je daarna altijd zeggen dat je het anders bedoelde en anders voeg je achteraf gewoon nog woorden in om het duidelijk te maken.
June- Kletskop
June schreef:Ik kan echt voortaan elke discussie winnen hier. Als je dingen zegt, kun je daarna altijd zeggen dat je het anders bedoelde en anders voeg je achteraf gewoon nog woorden in om het duidelijk te maken.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar mijn gedachten wijken niet zo ver af van wat ik hier doorgaans lees. Ik ben gewoon een nul in het omschrijven, zo het schijnt.
Gast- Gast
Elke post van jou begrijp ik er minder van. Hopelijk snap je zelf de logica nog, ik vind het irritant hoe je het ene moment een soort van je mening probeert te verdedigen en het daarna ineens weer met de ander eens bent en je verschuilt achter belabberde omschrijvingen.
June- Kletskop
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: