Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n zeikerd?

+9
Annemie
Annie24
Susan
Blue flower
maiadebij
Tania
Pussycat
Rush
missy.
13 plaatsers

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n zeikerd? Empty Ben ik nou zo'n zeikerd?

Bericht  missy. wo 25 jan 2012 - 22:51

Afgelopen zondag was mijn oma op bezoek. Zij wilde mijn dochter een stukje cake geven. Ze was helemaal verbaasd dat dit niet mocht. Waarom niet? Nou oma ze is nog geen 8 maanden. Haar reactie: Ach ja het is de eerste.

Later gaf ik mijn nichtje (14mnd) een tomaatje. Vraagt mijn oma heel flauw of ze dat wel mag.

Nou bepalen ik en mijn man wat onze dochter te eten krijgt en trek ik mij niks aan van haar opmerking. Nouja helemaal niets, misschien wel een beetje.

Krijgen jullie ook wel eens zulke reacties?
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n zeikerd? Empty Re: Ben ik nou zo'n zeikerd?

Bericht  Rush wo 25 jan 2012 - 22:52

Aan de hoeveelheid topics te zien die hier al over geopend zijn heeft iedere mama hier last van :P

Wel heel flauw van oma. Neutral

Laatst aangepast door Rush op wo 25 jan 2012 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 22:52

Oh bah wat een flauwe opmerking, daar heeft mijn familie ook wel een handje van. Als jij zegt dat jouw dochter geen cake mag met amper 8 maanden, dan is dat jouw goed recht, kom nou zeg..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 22:57

Mijn schoonfamilie kon daar ook wat van.. Heb me er nooit wat van aangetrokken..
Het is toch verdorie ons kind..

En als ze dan een reactie gaven in de trant van: ach wat zielig dat hij dit of dat niet mag, zeiden wij altijd: ja het is zonde dat arme kind mag ook niets van ons.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 25 jan 2012 - 22:59

Haha inderdaad volgens mij krijgt iedere mama hier wel eens mee te maken.
Ik merk wel dat mijn schoonmoeder het in het begin accepteerde, maar nu mijn dochter ouder wordt dat zij het lastig vindt om geen snoep of chocola te geven... Ik krijg steeds vaker de opmerking oooh wat zielig en ach het is de eerste en wacht maar tot ze weet wat het is.... blablabla ik probeer ene oor in andere oor uit toe te passen, maar ik maak wel duidelijk dat als zij op haar past dat ik het écht nog niet wil hebben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Tania wo 25 jan 2012 - 23:01

Ik heb er niet zo heel veel last van gehad. Een keer toen J. elf maanden was een opmerking over dat hij geen stuk taart mocht. Diegene vroeg nogal geirriteerd waarom dat niet mocht en waarom hij dan op zijn eigen verjaardag een maand later wel een stukje taart zou mogen. Nou simpel, omdat ik het zeg.
Ik ben ook snel klaar met dat soort dingen, ik vind het niet zo nodig om uit te leggen waarom ik iets op een bepaalde manier doen. Als mensen het normaal vragen natuurlijk wel, maar als het op zo'n spottende of afkeurende toon gezegd wordt niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  missy. wo 25 jan 2012 - 23:24

Tania schreef:Ik heb er niet zo heel veel last van gehad. Een keer toen J. elf maanden was een opmerking over dat hij geen stuk taart mocht. Diegene vroeg nogal geirriteerd waarom dat niet mocht en waarom hij dan op zijn eigen verjaardag een maand later wel een stukje taart zou mogen. Nou simpel, omdat ik het zeg.
Ik ben ook snel klaar met dat soort dingen, ik vind het niet zo nodig om uit te leggen waarom ik iets op een bepaalde manier doen. Als mensen het normaal vragen natuurlijk wel, maar als het op zo'n spottende of afkeurende toon gezegd wordt niet.

Nou idd het was een spottende manier, ze moet toch aan alle smaakjes wennen, hoor. heel belangrijk :-).
Nu heeft ze wel vaker vreemde opmerkingen. Zoals dat huilen goed is voor de longen. En nu ze tanden heeft moet ik haar maar snel van de borst afhalen.
Ik probeer de opmerkingen het ene oor in en het andere oor uit te laten gaan, maar merk dat ik het toch wel lastig vind.

De opmerking van Laurentientje ga ik maar onthouden, das wel een goede!👅
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  maiadebij wo 25 jan 2012 - 23:29

Oja hier ook een heeeeele eigenwijze oma (mijn oma, dus de kinderen hun overgroot oma) met 5 maanden kon ik nog net optijd een hap slagroom bij N weghalen, haar reactie "jamaar ze moeten toch suiker eten??" gelukkig begrijpen mijn ouders mijn standpunt helemaal en staan me op die momenten bij.

N mocht ook tot ongeveer 2,5 jaar geen chips, 100x kon ik het mijn oma vertellen maar ELKE week wilde ze hem weer chips toestoppen. Toen ik weer een keer zei dat hij geen chips mocht en ik haar later betrapte toen ze het hem stiekem gaf ben ik boos geworden. Is gewoon een kwestie van respect hebben voor iemand zijn standpunten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Blue flower wo 25 jan 2012 - 23:52

Ik vind je geen zeikerd, ik heb dit soort dingen ook vaak. Ik vond en vind het ook niet nodig als R. zoetigheid en/of chips en dergelijke eet, dit is iets wat mensen willen maar kindjes weten toch niet wat ze missen als ze het niet krijgen. Maar ik heb dit voornamelijk ook met oma (van R overgrootoma) maar ook met vrienden. Waarom niet? Ahhh het is de eerste he, Vind je dat niet zielig... pff het enige wat ik zeg, ik vind het niet nodig.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 25 jan 2012 - 23:54

Het lijkt mij dat 8 maanden iets anders is dan 14 maanden, dat cake iets anders is dan een tomaat en dat jij waarschijnlijk wel op de hoogte was of de ouders van je nichtje het goed vonden dat jij haar dat hapje gaf, dus ik vind dat je oma appels met peren aan het vergelijken was of gewoon op een flauwe manier probeerde haar gelijk te halen.

Verder zou ik me er niks van aantrekken. Jij wil niet dat ze cake krijgt, dus krijgt ze geen cake. Ik snap sowieso nooit waarom mensen er zo'n lol in hebben om baby's allerlei dingen te voeren die niet voor hun leeftijd bedoeld zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annie24 do 26 jan 2012 - 1:32

Hier ook regelmatig die opmerking, maar het gaat het ene oor in en het andere weer uit.

Waarom snoep/chips e.d. geven als hij net zo blij is met een stukje fruit/groente ofzo?!? Zolang hij er zelf niet om gaat vragen krijgt hij het niet.

a.s. zaterdag vieren we zijn verjaardag en krijgt hij wel een stukje taart. Wat hij er mee doet moet hij zelf weten. Wil hij een hapje, dan mag dat die dag. Wil hij het stuk tot taartenmoes slaan vind ik dat ook goed en doet hij er niets mee, ook goed. Voor op tafel hebben we komkommer, tomaatjes, kaas, worst enzo. Wil hij een stukje, dan mag dat best. Verder nog wat nootjes voor de volwassenen en ik heb voor Y. die chipjes van Goodies gekocht. Géén idee of het wat is, maar dat zien we zaterdag wel Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 1:41

ik vond het vooral heel bijzonder dat een tante van mij onze dochter een hapje slagroom wilde geven met een maand of 7, ik zei dat mijn tante dat niet moest doen en mijn tante oprecht verbaasd vroeg of ze allergisch was. Het kwam niet in haar op dat het vreemd kan zijn om een kind van 7 maanden een hap slagroom te geven.

Gast
Gast

Bericht  missy. do 26 jan 2012 - 2:06

Rejoy. schreef:ik vond het vooral heel bijzonder dat een tante van mij onze dochter een hapje slagroom wilde geven met een maand of 7, ik zei dat mijn tante dat niet moest doen en mijn tante oprecht verbaasd vroeg of ze allergisch was. Het kwam niet in haar op dat het vreemd kan zijn om een kind van 7 maanden een hap slagroom te geven.

Stiekum moet ik daar dan nog wel om lachen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander echt not done.

Zo had ik laatst nog een keer afgesproken met de dames van zwangerschapsgym. Was er een moeder die haar dochter met 7 maanden al een stuk oliebol had gegeven, en lasagna. Ik zat echt met mijn oren te klapperen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Annemie do 26 jan 2012 - 2:07

Hier zijn mijn schoonouders precies hetzelfde, maar ook al zeg ik dat ik niet wil hebben dat hij steeds snoep enzo krijgt, dan zeggen ze, nou als hij bij ons is en jullie zijn de niet, dan mag dat wel, dan krijgt hij wat hij lekker vind, ik probeer me er maar niks meer van aan te trekken. Vooral mijn schoonvader denkt altijd alles beter te weten.. maarja.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  missy. do 26 jan 2012 - 2:11

Annemie schreef:Hier zijn mijn schoonouders precies hetzelfde, maar ook al zeg ik dat ik niet wil hebben dat hij steeds snoep enzo krijgt, dan zeggen ze, nou als hij bij ons is en jullie zijn de niet, dan mag dat wel, dan krijgt hij wat hij lekker vind, ik probeer me er maar niks meer van aan te trekken. Vooral mijn schoonvader denkt altijd alles beter te weten.. maarja.

Ik zou echt woest zijn als iemand dat tegen mij zou zeggen. Het enige wat ze daar (bij mij) mee bereiken is dat ik mijn kindje daar niet zo graag achter zou laten. Als ze zich al niet aan deze regels houden waar zouden ze zich dan nog meer niet aan houden. Zo zou ik denken tenminste
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tania do 26 jan 2012 - 2:15

missy. schreef:
Annemie schreef:Hier zijn mijn schoonouders precies hetzelfde, maar ook al zeg ik dat ik niet wil hebben dat hij steeds snoep enzo krijgt, dan zeggen ze, nou als hij bij ons is en jullie zijn de niet, dan mag dat wel, dan krijgt hij wat hij lekker vind, ik probeer me er maar niks meer van aan te trekken. Vooral mijn schoonvader denkt altijd alles beter te weten.. maarja.

Ik zou echt woest zijn als iemand dat tegen mij zou zeggen. Het enige wat ze daar (bij mij) mee bereiken is dat ik mijn kindje daar niet zo graag achter zou laten. Als ze zich al niet aan deze regels houden waar zouden ze zich dan nog meer niet aan houden. Zo zou ik denken tenminste

Ik zou mijn zoontje dan ook niet daar brengen. Mijn ouders verwennen J. ook wel extra als hij daar is, dat vind ik ook helemaal niet erg. Maar ze geven hem geen dingen waarvan ik echt niet wil dat hij ze krijgt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie do 26 jan 2012 - 2:15

Ja, ik was eerst ook heel boos van binnen, maarja het zijn de ouders van mijn vriend en mijn vriend zegt dan, ja het zijn toch opa en oma, daar zijn de regels altijd anders... Neutral dus ik zeg er maar niet te veel van, ze weten wel dat ik het niet wil hebben, maar dan doen ze het juist extra. Ik heb ook gezegd dat onze zoon al lang niet meer uit zijn flesje drinkt, al een half jaar niet meer ofzo, maar uit een rietjesbeker, nou kwam ik er van de week achter dat hij bij hun nog steeds melk uit een fles krijgt, niet dat dat heel erg is, maar toch, echt goed voor de tandjes is het volgens mij ook niet en zo zijn er nog wel meer dingen..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 2:19

Het is misschien wel zo dat je bij je opa en oma wat meer mag en wat vaker iets toegestopt krijgt dan bij je ouders, maar als er dingen zijn waarvan jij écht niet wil dat je kind ze eet dan hebben zij dat gewoon te respecteren, al is het tien keer hun huis. Ik zou ook echt uit mijn vel springen als mijn ouders of schoonouders zo schijt aan mij zouden hebben, zeker als ze het ook nog zo triomfantelijk zouden verkondigen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annemie do 26 jan 2012 - 2:22

Ja, dat is dus ook het irritante eraan, dat ze het extra erin willen wrijven, als ze dat niet zouden doen, zou het ook al anders zijn, maar ze moeten het elke keer weer laten weten wat hij wel niet gesnoept heeft enzo en dat ze dan zeggen waar ik bij ben: Ja, van mama mag dat niet hé? Pfff dan kook ik wel van binnen hoor..Evil or Very Mad
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  LMCurious do 26 jan 2012 - 2:28

Ik vind het wel grappig te lezen dat er verschillende keren ook de opmerking "het is de eerste" gemaakt word. Ik merk juist dat het bij Milou minder is. Iedereen zegt nu steeds juist duidelijk Joris krijgt chips/taart of wat dan ook, maar Milou mag dat nog niet he, dus die krijgt een koekje/rijstwafel ofzo. Dus of ze hebben door dat ik het niet wil hebben zo vroeg, of ze kunnen zich nu genoeg uitleven met verwennen op Joris, ik weet het niet, maar minder is het wel.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  PapillonRose do 26 jan 2012 - 2:29

Als ik bepaalde dingen hier lees dan heb ik geluk gehad op dat gebied. Ik probeer A. zo gezond mogelijk eten te geven, en ik zou het dan ook op zijn zachtst gezegd niet op prijs stellen als familie haar steeds dingen zou willen geven waarvan ik niet wil dat ze ze krijgt. Hier wordt het vrijwel altijd aan mij gevraagd. En over het algemeen heb ik ook snacks voor haar, maar dan verantwoorde. En die krijgt ze dan vaak, met name als we ergens anders zijn zorg ik dat ik wat bij me heb waarvan ik weet dat ze het mag. En natuurlijk mag ze ergens anders van mij heus wel een keer iets wat thuis in principe niet of nauwelijks voorkomt, maar dat zijn dan wel uitzonderingen en dan gaat het vaak om speciale gelegenheden.

Zo mag ze van mij bij uitzondering heus wel eens een hapje van bijvoorbeeld een stroopwafel of een klein hapje taart met slagroom. Maar niet zonder het te vragen of om het expres te doen omdat ze anders zo 'zielig' zou zijn. Het lijkt soms wel dat mensen het oprecht zielig vinden als kleine kinderen geen ongezonde dingen mogen eten. Zo raar vind ik dat.. En ook gezond eten kan lekker zijn!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Ayla do 26 jan 2012 - 3:18

Ik ben benieuwd of wij daar ook commentaar op gaan krijgen, ik wil haar zolang mogelijk van zoetigheid afhouden. Ook wel net als PR bij bijzondere gelegenheden mag ze best wat lekkers, maar niet elk weekend snoep of chips ofzo. Wat ze niet geproeft heeft kan ze ook nog niet missen. Ons nichtje krijgt (in mijn ogen, als wij daar zijn) wel veel zoet, maar denk niet dat we van hun commentaar krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Teddyaapje do 26 jan 2012 - 5:14

missy. schreef:
Rejoy. schreef:ik vond het vooral heel bijzonder dat een tante van mij onze dochter een hapje slagroom wilde geven met een maand of 7, ik zei dat mijn tante dat niet moest doen en mijn tante oprecht verbaasd vroeg of ze allergisch was. Het kwam niet in haar op dat het vreemd kan zijn om een kind van 7 maanden een hap slagroom te geven.

Stiekum moet ik daar dan nog wel om lachen. Wat voor de een heel normaal is, is voor de ander echt not done.

Zo had ik laatst nog een keer afgesproken met de dames van zwangerschapsgym. Was er een moeder die haar dochter met 7 maanden al een stuk oliebol had gegeven, en lasagna. Ik zat echt met mijn oren te klapperen.

Een vriendin van me was heel blij aant vertellen dat haar dochtertje van 10wkn de likjes van het softijs zo lekker vond! Ik wist niet wat ik hoorde!

Mijn moeder probeerde T. toen hij nog geen 3mnd oud was slagroom van haar vinger te laten likken. Toen ik vroeg het niet te doen haalde ze haar hand niet weg, toen ik het nog een keer en iets dwingender vroeg was het nog niet duidelijk dus toen heb ik het maar naar haar geschreeuwd...de rest van de visite keek me aan :shock: Maar uiteindelijk heeft T. dus geen slagroom gekregen dus mijn doel was bereikt, al had ik liever gehad dat ze meteen had geluisterd.

De chips van goodies vind ik ideaal! Neem ze altijd mee als we naar een verjaardag gaan, dan is er niemand die hem wat ongezonds wil voeren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: