Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n zeikerd?

+7
luisa
Blond
Minx
Xanna
Pommes
Caresses
Yare
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n zeikerd? Empty Ben ik nou zo'n zeikerd?

Bericht  Yare di 8 jan 2013 - 3:07

Hey!

Ik volg een master in deeltijd, en zit nu in mijn tweede jaar. Een vage kennis van me zit nu in het eerste jaar en vroeg een tijd terug of ze mijn eerste prestatie mocht lezen om in te schatten wat het niveau moet zijn wat er van haar verwacht werd. Dat vond ik toen prima. Nu stuurde ze gisteren via facebook een bericht of ik mijn 2e prestatie ook naar haar wilde sturen, ze vindt het allemaal zo lastig. Maar ik heb nee gezegd, bij mij heeft het ook de enige tijd gekost om die prestaties te maken en ik kan het niet goed verkroppen dat zij mijn prestaties gebruikt voor haar eigen prestaties. Ik heb gezegd tegen haar dat het niet goed voelde voor mij omdat ik er zelf ook de nodige tijd en energie in gestoken heb, en dat ik het verkeerde vind voelen om haar er gemakkelijk af te laten komen.Stuurt ze terug dat ze het jammer vindt dat ik haar niet vertrouw......hmm nu twijfel ik weer aan mezelf, ben ik nu zo'n moraalridder dan?

Groetjes!
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n zeikerd? Empty Re: Ben ik nou zo'n zeikerd?

Bericht  Caresses di 8 jan 2013 - 3:09

Ik vind dat je gelijk hebt. Maar ik ben dan ook net zo. Heeft verder niks met vertrouwen te maken.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pommes di 8 jan 2013 - 3:10

Nee ik vind ook dat je gelijk hebt, maar je kan eventueel wel tegen haar zeggen dat mocht ze vragen hebben of vast zitten dat ze je dan om advies kan vragen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:12

Caresses schreef:Ik vind dat je gelijk hebt. Maar ik ben dan ook net zo. Heeft verder niks met vertrouwen te maken.

Ik ook. Dat deden ze bij mij ook, om het even te 'bekijken'. Ja ik moest het ook zelf uitzoeken en vind dat je je studie zelf moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Yare di 8 jan 2013 - 3:13

Pommes schreef:Nee ik vind ook dat je gelijk hebt, maar je kan eventueel wel tegen haar zeggen dat mocht ze vragen hebben of vast zitten dat ze je dan om advies kan vragen.

Dat stuurde ik haar ook: als je vragen hebt, wil ik je ook wel helpe! Stuurt ze terug dat ze dan wel iemand anders vraagtBen ik nou zo'n zeikerd? 827601
Yare
Yare
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:15

Ik snap het wel, maar het zou mij echt geen knal uitmaken. Ik heb al mijn studiespullen ook aan een vriend gegeven die dezelfde studie ging doen. Het is aan hem of hij dan zelf zo verstandig is er goed gebruik van te maken of niet. Jij wordt er toch niet slechter van.

Gast
Gast

Bericht  Xanna di 8 jan 2013 - 3:16

Ik vind je geen zeikerd eerlijk gezegd!

Ik ben zelf altijd heel voorzichtig geweest met het doorsturen van materiaal, je hebt er zelf niet voor niets uren in gestoken. En is het echt zo moeilijk dat ze het niet zonder jouw materiaal af kan? Daarnaast hing het er bij mij een beetje vanaf om wie het ging, is het normaliter een hard werkend iemand en geloof je dat ze het echt moeilijk vindt? Ik stuurde mijn spullen niet door naar mensen waarvan ik wist dat ze bij wijze van spreken het merendeel van de tijd achteroverleunend in de collegezaal zaten. Daarnaast gold bij ons het voor wat hoort wat principe, een soort van ruilhandel zodat je er beiden mee geholpen bent. In jouw geval is dat lastiger, maar ik zou dus ook niet zomaar alles doorsturen. Mogelijk kun je haar voorstellen dat wanneer je vragen heeft ze gerust mag mailen? Dan kun je altijd nog paragrafen uit je presentatie in je uitleg gebruiken...

Edit: ik zie nu je latere reactie, ik zou haar lekker in haar sop gaar laten koken Ben ik nou zo'n zeikerd? 2474380249

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:18

Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Hallo, zij studeert. Lekker makkelijk om constant iemand anders te vragen. Ik vind je geen zeikerd, beetje jammer van haar reactie.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 8 jan 2013 - 3:30

Nee hoor, had denk ik hetzelfde gedaan. 1 keer als voorbeeld ok maar je groeit er toch in en je moet het toch uitzoeken. De eerste door mij uitgewerkte casus als ik die nu bekijk is echt een lachertje. Maar hè ik wist toen niet anders. En door zelf te doen leer je juist veel. Ik had dan ook een gruwelijke hekel aan meelifters en was daar ook vrij hard tegen. Snap je dus volledig. smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Blond di 8 jan 2013 - 3:36

Nee, ik wilde dat ik zo assertief was geweest tegen een vriendin. Die had destijds zoveel materiaal van me gekopieerd dat we beiden van fraude werden verdacht. Heel fijn.. Neutral. Zij was ook een type die het vreemd vond dat je niet al je samenvattingen aan haar wilde geven (waar je uren tijd aan had besteed).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 4:04

Blond schreef:Nee, ik wilde dat ik zo assertief was geweest tegen een vriendin. Die had destijds zoveel materiaal van me gekopieerd dat we beiden van fraude werden verdacht. Heel fijn.. Neutral. Zij was ook een type die het vreemd vond dat je niet al je samenvattingen aan haar wilde geven (waar je uren tijd aan had besteed).

Dat lijkt me wel echt zuur en mega bijdehand! Maar jullie studeerden tegelijkertijd, dat is nu toch niet het geval?

Gast
Gast

Bericht  Blond di 8 jan 2013 - 4:19

Harrison schreef:
Blond schreef:Nee, ik wilde dat ik zo assertief was geweest tegen een vriendin. Die had destijds zoveel materiaal van me gekopieerd dat we beiden van fraude werden verdacht. Heel fijn.. Neutral. Zij was ook een type die het vreemd vond dat je niet al je samenvattingen aan haar wilde geven (waar je uren tijd aan had besteed).

Dat lijkt me wel echt zuur en mega bijdehand! Maar jullie studeerden tegelijkertijd, dat is nu toch niet het geval?

Klopt, wij studeerden tegelijkertijd.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  luisa di 8 jan 2013 - 4:56

Ik vind je geen zeikerd, het is je goed recht om nee te zeggen. Maar ik vind het zelf wel kinderachtig. Wat maakt het voor jou uit wat zij er mee doet en of ze zelf dingen uitzoekt? Jouw resultaten worden er toch niet anders van.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Evalynn di 8 jan 2013 - 5:03

Ik zou - om van het gezeik van die andere persoon af te zijn - zeggen dat ik die presentatie al niet meer heb of niet meer terug kan vinden. Ben je er gelijk van af.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 23:06

Ik stuur nooit mijn studiebestanden door. Stel dat ze het letterlijk zo gebruikt, dan ben jij straks diegene die mede-plagiaat pleegt (wordt bij ons op school erg op gestraft en voor gewaarschuwd). Ik zeg altijd wel dat ze met vragen mogen komen, daarna hoor ik eigenlijk nooit meer iets van ze... Vind dat je goed gehandeld hebt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 23:25

Maar dat is toch wat anders? Als je zelf nog dezelfde studie doet. Maar als je allang klaar bent dan maakt het toch niet uit? Jij komt er niet mee in de problemen, je wordt er niet slechter van. Zij eventueel wel beter en als ze het gewoon letterlijk zo gebruikt is het haar probleem. Wie weet zien ze dan dat ze dus een oude presentatie van iemand anders gebruikt en is ze de lul, eigen schuld. Maar wie weet leert ze er wel wat van en is ze geholpen.

Goed, ik ben daar misschien te makkelijk in.

Gast
Gast

Bericht  madam di 8 jan 2013 - 23:34

Ik vind het niet zo erg om mijn studie materiaal door te geven.
Als ik er iemand mee op weg kan helpen vind ik dat prima.
Je kan haar ook voorstellen om het in te kijken waar jij bij bent zonder dat je het hele bestand doorstuurt.
Dan kan je evt vragen van haar gelijk beantwoorden.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Mari di 8 jan 2013 - 23:42

Ik vind je geen zeikerd, ik zou het ook niet doorsturen. Hooguit mensen een beetje helpen waarvan ik weet dat ze serieus met hun studie bezig zijn.
Vaak kreeg ik juist vragen van mensen die nooit iets deden en die sprokkelde altijd hun info bij anderen, die kregen van mij niets.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Niekske wo 9 jan 2013 - 1:57

Ik bekeek dat per geval, maar meestal deed ik het volgens het 'voor wat hoort wat' principe, als ik mijn samenvatting van het ene vak deelde, wilde ik een samnvatting van een ander vak ervoor terug bijvoorbeeld. Je hebt dan allebei tijd en energie in die samnvatting gestoken, maar zo heb je beide dubbel profijt ervan.

Met verslagen en presentaties was ik wat minder gul, maar ik vroeg er zelf eigenlijk ook nooit om. Ik weet nog dat ik één keer wel een verslag van een studiegenoot heb gevraagd als voorbeeld en er toen achterkwam dat hij een heel stuk letterlijk uit een studieboek had overgeschreven. Het was een boek dat bij ons bij veel vakken werd gebruikt, ik snap werkelijk niet dat dat nooit opgemerkt was. Ik heb hem er nog op gewezen, maar hij had zijn 8 al binnen, dus ja...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: