Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

+8
Aimee
Laced
Clapperdie
Schism
Steep
Twellie
Floor
*Lookie*
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Twellie di 6 nov 2012 - 22:11

Bij welke woordjes weet jullie kindje al wat je bedoelt?

Hier merk ik dat ze weet wat een bal is, ze weet dat ze het zelf is in de spiegel, mama, papa en zus, als ik zeg 'flesje' worden haar ogen twee keer zo groot en gaat ze hard lachen Very Happy. En verder Duplo, knuffelen, oppakken, bedje, nee, handjes klappen, hiep hiep hoera (dan doet ze haar handjes omhoog), zwaaien, dag dag, ketting, ring, banaan en appel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 22:12

Nou, die van mij was toen bij de R van de dikke van dale. Schoot aardig op smile

Ik denk dat dat zo'n beetje gelijk ligt voor alle kinderen van die leeftijd toch? De een is wat taalvaardiger en snapt wat eerder woordjes, en de ander is veel te druk met leren lopen en vindt het wel best als hij krijgt wat hij wil als hij huilt. Allemaal prima smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 22:14

A. zwaait dag en hij doet het liedje van Klap eens in je handjes mee. Dus klappen, handjes in de hoogte en zo varen de scheepjes voorbij. Handjes in de zee dan weer niet.

Hij snapt de volgende woorden: papa, mama, zus, jut en jul.
En als we het over eten hebben gaat hij huilen Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? 394967
Hij is nogal geobsedeerd door eten dus zodar dat woord voorbij komt gaat het meteen al niet snel genoeg...

En als je hem een borstel geeft gaat hij zijn haren borstelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  *Lookie* di 6 nov 2012 - 22:36

H snapt 'Klap eens in je handjes ook', hij klapt dan, doet zn handjes omhoog en gaat heen en weer.

Verder snapt hij 'mem' (= mama), 'hoi!' (hij doet dan ook een handje omhoog), 'hoera!' (2 handjes omhoog), bal, fruit, drinken, 'kom maar' en nog wel meer maar kan er zo even niet opkomen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Floor di 6 nov 2012 - 22:49

Niet veel.
Hij begrijpt volgens mij alleen het woord 'Dansen' als we dat zeggen gaat hij wiebelen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Twellie di 6 nov 2012 - 23:20

Watermeloen schreef:A. zwaait dag en hij doet het liedje van Klap eens in je handjes mee. Dus klappen, handjes in de hoogte en zo varen de scheepjes voorbij. Handjes in de zee dan weer niet.

Hij snapt de volgende woorden: papa, mama, zus, jut en jul.
En als we het over eten hebben gaat hij huilen Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? 394967
Hij is nogal geobsedeerd door eten dus zodar dat woord voorbij komt gaat het meteen al niet snel genoeg...

En als je hem een borstel geeft gaat hij zijn haren borstelen.

Jut en Jul Very Happy?

Van dat eten herken ik hier ook wel, met de fles is ze blij maar als ik haar in de stoel zet voor een maaltijd moet ze heel hard huilen omdat ze zich ineens bedenkt wat voor een verschrikkelijke honger ze wel niet heeft. Eet je zoon ook nog zo veel?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 3:54

Floor schreef:Niet veel.
Hij begrijpt volgens mij alleen het woord 'Dansen' als we dat zeggen gaat hij wiebelen.

Hier nog een die nog niet veel snapt.... :-) Meneer heeft het nog te met ontwikkelen in andere gebieden. ook heeft hij nu pas sinds sept buisjes waardoor hij nog niet zo heel lang goed hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 4:00

Twellie schreef:
Watermeloen schreef:A. zwaait dag en hij doet het liedje van Klap eens in je handjes mee. Dus klappen, handjes in de hoogte en zo varen de scheepjes voorbij. Handjes in de zee dan weer niet.

Hij snapt de volgende woorden: papa, mama, zus, jut en jul.
En als we het over eten hebben gaat hij huilen Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? 394967
Hij is nogal geobsedeerd door eten dus zodar dat woord voorbij komt gaat het meteen al niet snel genoeg...

En als je hem een borstel geeft gaat hij zijn haren borstelen.

Jut en Jul Very Happy?

Van dat eten herken ik hier ook wel, met de fles is ze blij maar als ik haar in de stoel zet voor een maaltijd moet ze heel hard huilen omdat ze zich ineens bedenkt wat voor een verschrikkelijke honger ze wel niet heeft. Eet je zoon ook nog zo veel?

Ja, de poezen :P
A. eet ook nog steeds best veel ja. We hebben er toen gelukkig wel zelf een beter ritme in gekregen (stonden op het punt om naar een dieetiste te gaan).
Hij eet nu `s ochtends 2 boterhammen + 90cc melk, 2-3 stuks fruit + sap, `s middags 2 boterhammen + 90cc melk, tussendoortje (soepstengel, cracotte, koekje) + sap, `s avonds eet hij echt een flink bord met eten. Hij eet op sommige dagen meer dan H. En die eet al niet slecht! Yoghurt na en dan om 19.00 210cc melk + pap.
En sinds een paar weken wordt hij `s nachts weer wakker voor een fles. Dan krijgt 120cc.

En jouw dochter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Steep wo 7 nov 2012 - 4:04

Floor schreef:Niet veel.
Hij begrijpt volgens mij alleen het woord 'Dansen' als we dat zeggen gaat hij wiebelen.

I love you, dat vind ik zoooooo lief! Dat doet R. ook.

Hij begrijpt: papa, mama, appie (de hond), bal, boek, fles, koekje en als we zeggen "ik ga je pakken" kruipt of rent hij heel hard weg. Hij vind "klap eens in je handjes" heel leuk, maar klapt dan alleen maar (en wiegt heen en weer) en bij "komt een muisje aangelopen" ligt hij al in een deuk bij de eerste 2 woorden.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Schism wo 7 nov 2012 - 7:18

Gijs (poes), vis, bal, Nijntje, Bumba, papa, mama, koek, eten, sap, nee, klappen, dansen, eend, zwaaien, dag, klaar, die, jas en nog wel meer.

Meeste van deze woorden zegt hij ook al.
Verder snapt hij het ook als je vraagt of hij zijn schoenen gaat pakken of zegt dat we naar buiten gaan. Ook als ik om een kusje of knuffel vraag komt hij die als hij zin heeft geven Wink
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Clapperdie wo 7 nov 2012 - 7:32

[quote="Steep"]
Floor schreef:Niet veel.
Hij begrijpt volgens mij alleen het woord 'Dansen' als we dat zeggen gaat hij wiebelen.

I love you, dat vind ik zoooooo lief! Dat doet R. ook.

Hij begrijpt: papa, mama, appie (de hond), bal, boek, fles, koekje en als we zeggen "ik ga je pakken" kruipt of rent hij heel hard weg. Hij vind "klap eens in je handjes" heel leuk, maar klapt dan alleen maar (en wiegt heen en weer) en bij "komt een muisje aangelopen" ligt hij al in een deuk bij de eerste 2 woorden.[/quote]

Dit doet T. ook al! Hij ligt echt in een deuk als ik dat doe en als ik nu al begin dan kruipt hij ineen en moet hij al lachen I love you
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Laced wo 7 nov 2012 - 7:39

L. begrijpt ook al een heleboel. Als ik vraag: krijgt mama een kus? Dan krijg ik een kusje! Of als ik vraag: Gaan we naar bed? Dan kruipt hij naar de deur om naar boven te gaan. Verder woordjes als papa, mama, neus, koekje, drinken, mond, zwaaien,dag, dansen, lamp e.d..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Floor wo 7 nov 2012 - 8:18

Steep schreef:
Floor schreef:Niet veel.
Hij begrijpt volgens mij alleen het woord 'Dansen' als we dat zeggen gaat hij wiebelen.

I love you, dat vind ik zoooooo lief! Dat doet R. ook.

Hij begrijpt: papa, mama, appie (de hond), bal, boek, fles, koekje en als we zeggen "ik ga je pakken" kruipt of rent hij heel hard weg. Hij vind "klap eens in je handjes" heel leuk, maar klapt dan alleen maar (en wiegt heen en weer) en bij "komt een muisje aangelopen" ligt hij al in een deuk bij de eerste 2 woorden.

Leuk is dat he, hij doet het nu sinds een paar dagen echt bij alles wat maar klinkt als muziek (de tune van het journaal en meneer begint te dansen laughcry ) dus als ik roep dansen gaat hij meteen 'wiebelen'.
Ik weet nog een woord wat hij kent, Poes! we hebben er 2 en als ik dat zeg kijkt hij direct druk rond om te zien waar de kat dan is gebleven.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Aimee wo 7 nov 2012 - 8:19

Uh... Vrij weinig! Laughing Hij snapt 'high five', dan doet hij zijn handje omhoog. Hieperdepiep hoera of handjes klappen doet hij nog niet. Ook woorden-begrip lijkt hij nog niet echt te hebben.
Wel gaat hij steeds meer oorzaak-gevolg dingetjes inzicht krijgen, dat vind ik wel heel grappig om te zien.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Twellie wo 7 nov 2012 - 9:13

@ Watermeloen: ze eet nu al iets minder dan eerder. Ze haalt het niet meer bij jouw zoon Very Happy. Wel veel warm eten, maar brood is minder geworden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Novalee wo 7 nov 2012 - 9:16

N. snapt al ontzettend veel en heeft al een flinke woordenschat. Ze zegt papa en mama (al klinkt dat meer als baba), opa, koe, paard, aap (=schaap), hond, poes, kuiken, kikker, keuken, fiets, lamp, bal, bloem, hoed, haar, appel, vlees, bah, poep, koek, auto, vogel, uit, open, baan (=banaan), kiwi, dees (=deze), uil en nee. Vandaag zei ze ook kauwen en dijs (=radijs)

Verder kan ze lichaamsdelen aanwijzen (neus, haar, mond, kin, oor, buik, navel, been, knie, voet) en herkent ze fruit (appel, banaan en kiwi). Als ik zeg "Een krokodil bijt in je ..." dan wijst ze zelf naar haar bil, ze weet wat knuffelen of een kus is, schudden, dansen. Veel zinnetjes of opdrachten snapt ze ook.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Parel wo 7 nov 2012 - 9:17

Momenteel is ze heel goed in het doen alsof ze 'nee' niet hoort. Iets gaan doen en dan al lachend wegkruipen en nee schudden, maar niet niet doen ho maar haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  RYW wo 7 nov 2012 - 9:29

Eucalypta schreef:Nou, die van mij was toen bij de R van de dikke van dale. Schoot aardig op smile


lol! De dikke van Dale? Wij zaten toen bij de voorzetsels en begonnen voorzichtig aan een als...dan-constructie Wink

Ik denk ook dat er op die leeftijd nog niet heel veel verschil in zit, dat eventuele verschillen zich pas later openbaren.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 9:39

RYW schreef:
Eucalypta schreef:Nou, die van mij was toen bij de R van de dikke van dale. Schoot aardig op smile


lol! De dikke van Dale? Wij zaten toen bij de voorzetsels en begonnen voorzichtig aan een als...dan-constructie Wink

Ik denk ook dat er op die leeftijd nog niet heel veel verschil in zit, dat eventuele verschillen zich pas later openbaren.

hahaha ik wilde net zeggen...R en ik voerden toen al uitgebreid een debat samen, ik ga niet alleen maar voor zoiets als zitten of lopen, pushen die handel hahaha angel (geintje uiteraard)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  *Lookie* wo 7 nov 2012 - 23:21

Laced schreef:L. begrijpt ook al een heleboel. Als ik vraag: krijgt mama een kus? Dan krijg ik een kusje! Of als ik vraag: Gaan we naar bed? Dan kruipt hij naar de deur om naar boven te gaan. Verder woordjes als papa, mama, neus, koekje, drinken, mond, zwaaien,dag, dansen, lamp e.d..

Ja, kusjes geven doet H ook! Zo schattig! En als ik vraag "doe je de deur dicht?" dan doet hij dat ook (om hem daarna meteen weer open te doen)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat snappen jullie kindjes van rond de één al? Empty Re: Wat snappen jullie kindjes van rond de één al?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum