Keuzes maken....jij en partner
+4
strawberry
Printje
Manderijn
Arwyn
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keuzes maken....jij en partner
Wij zoeken een andere auto. Is nu asap nodig gezien huidige auto echt kuren heeft.
Maar we komen er echt niet uit. Pffff...
Hij wil ouder model. Ik nieuwer model.
Nieuwer vindt hij ook stuk mooier, maar extra geld niet waard. Ik wel. Ik vind oud model iet mooi en het juist zonde geld om iets te kopen wat ik niet mooi ind.
Hoe maken jullie dit soort keuzes, met dusdanig meningsverschil dat er geen compomis te maken valt?
Huizen auto's keuken etc?....iig zaken met hoge waarde.
Maar we komen er echt niet uit. Pffff...
Hij wil ouder model. Ik nieuwer model.
Nieuwer vindt hij ook stuk mooier, maar extra geld niet waard. Ik wel. Ik vind oud model iet mooi en het juist zonde geld om iets te kopen wat ik niet mooi ind.
Hoe maken jullie dit soort keuzes, met dusdanig meningsverschil dat er geen compomis te maken valt?
Huizen auto's keuken etc?....iig zaken met hoge waarde.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Keuzes maken....jij en partner
Net zo lang doorzoeken tot we het eens zijn. Ik in wat oudere rond rijden op zo'n moment, en hij in een nieuwere!
Eigenlijk nog weinig gehad waar we het niet over eens waren, maar beide open staan voor de mening van de ander. Daarna kom je vanzelf tot een compromis .
Ik wilde bv. perse een boxspring, mijn vriend niet. Nou alles bekeken, getest, tips gevraagd in winkels. Hij heeft uiteindelijk zijn 'zin' gekregen. Maar een andere keer wordt het mijn eerste keus. Prima toch!
Eigenlijk nog weinig gehad waar we het niet over eens waren, maar beide open staan voor de mening van de ander. Daarna kom je vanzelf tot een compromis .
Ik wilde bv. perse een boxspring, mijn vriend niet. Nou alles bekeken, getest, tips gevraagd in winkels. Hij heeft uiteindelijk zijn 'zin' gekregen. Maar een andere keer wordt het mijn eerste keus. Prima toch!
Gast- Gast
Er is altijd een compromis te sluiten.
Wij hebben dit jaar ook een auto gekocht en het enige waar we het over eens waren, was dat we een Duitse auto wilden (VW, Seat, Opel oid).
We hebben beide op internet gezocht op de eisen die we hadden en die auto's besproken en daar een keuze uit gemaakt.
Nieuwer is ook niet perse beter. Een model wordt vaak meerdere keren op de markt gebracht. De eerste lading van de nieuwe serie, wil nog wel eens kinderziektes hebben. Dan kun je beter een auto van de laatste lading van het oudere model hebben.
Wij hebben dit jaar ook een auto gekocht en het enige waar we het over eens waren, was dat we een Duitse auto wilden (VW, Seat, Opel oid).
We hebben beide op internet gezocht op de eisen die we hadden en die auto's besproken en daar een keuze uit gemaakt.
Nieuwer is ook niet perse beter. Een model wordt vaak meerdere keren op de markt gebracht. De eerste lading van de nieuwe serie, wil nog wel eens kinderziektes hebben. Dan kun je beter een auto van de laatste lading van het oudere model hebben.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Het gaat niet om nieuwste model, nieuw vind ik sowieso zonde.
Staar me ook helemaal blind op deze auto...en vooral nu we andere auto MOETEN...
Normaal zijn we altijd snel eens maar dit duurt echt al drie maanden
Heb ook al voorgesteld om zelf iets bij te leggen maar helaas.
Staar me ook helemaal blind op deze auto...en vooral nu we andere auto MOETEN...
Normaal zijn we altijd snel eens maar dit duurt echt al drie maanden
Heb ook al voorgesteld om zelf iets bij te leggen maar helaas.
Flower_L- Ratel
Wat ik zei geldt niet alleen voor de nieuwste auto's natuurlijk.
De laatste serie die gemaakt is van de Golf 4 zou bijvoorbeeld beter kunnen zijn dan de eerste serie van de Golf 5. Zeg niet dat dit zo is hoor, zo erg zit ik niet in de auto's, maar bij ons was dit wel een deel van de keuze voor het oude model ipv het nieuwe.
Welke auto heb jij op het oog en welke hij? En wat zijn jullie eisen?
De laatste serie die gemaakt is van de Golf 4 zou bijvoorbeeld beter kunnen zijn dan de eerste serie van de Golf 5. Zeg niet dat dit zo is hoor, zo erg zit ik niet in de auto's, maar bij ons was dit wel een deel van de keuze voor het oude model ipv het nieuwe.
Welke auto heb jij op het oog en welke hij? En wat zijn jullie eisen?
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Beide een eigen auto, dus dat is makkelijker.
Wij kunnen veel moeilijker doen juist over kleine dingen, dingen die ik mooi vind, en hij niet nodig vindt. Dat vindt ik veel lastiger
Wij kunnen veel moeilijker doen juist over kleine dingen, dingen die ik mooi vind, en hij niet nodig vindt. Dat vindt ik veel lastiger
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Gaat om ford focus wagon. 2008 is nieuw model gekomen. Die vind ik stuk mooier dan model ervoor.
@manderijn...daar hebben wij eigen geld voor. Scheelt gezeur
@manderijn...daar hebben wij eigen geld voor. Scheelt gezeur
Flower_L- Ratel
De auto`s die m`n vriend rijdt wil ik niet in rijden, dat scheelt ook een hoop gezeur haha. Ik hoef niet mee te beslissen
Anyway, als een andere auto nodig is zou ik gewoon voor een wat oudere gaan. Scheelt wellicht lekker in de aanschafprijs en tenslotte gaat het niet alleen maar om het uiterlijk
Anyway, als een andere auto nodig is zou ik gewoon voor een wat oudere gaan. Scheelt wellicht lekker in de aanschafprijs en tenslotte gaat het niet alleen maar om het uiterlijk
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
In dit geval heeft je vriend groot gelijk. Auto's zijn praktisch, je hebt er snel Ă©Ă©n nodig en vast geen geldboom in de tuin.
wij zijn het meestal over dat soort dingen eens en anders passen we ons makkelijk aan. Km gaat toch geen wekenlange discussie voeren over welk model auto? Totaal niet belangrijk toch? wij worden het moeilijk eens over huizen. Maar logisch gezien heeft hij gelijk, dus dan pas ik me aan. Het is me de ruzie Ă©cht niet waard.
wij zijn het meestal over dat soort dingen eens en anders passen we ons makkelijk aan. Km gaat toch geen wekenlange discussie voeren over welk model auto? Totaal niet belangrijk toch? wij worden het moeilijk eens over huizen. Maar logisch gezien heeft hij gelijk, dus dan pas ik me aan. Het is me de ruzie Ă©cht niet waard.
Gast- Gast
Ligt ook aan het prijsverschil. Als het echt heel veel geld scheelt, zou ik voor een ouder model gaan maar wel met weinig km op de teller. Dat oudere model zou echt niet slechter zijn, maar alleen minder mooi.
Ik geef trouwens sowieso niet om auto's als hij maar rijd en veilig is.
Ik geef trouwens sowieso niet om auto's als hij maar rijd en veilig is.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Ik vind een auto wel meer dan dat. Tuurlijk, praktisch is 1, maar oog wil ook wat.
Zo kun je natuurlijk alles wel afschepen met ' als maar praktisch is'.
Maargoed, voor jullie is dat afdoende. Lijkt me alleen maar prettig in dit geval.
@ strawberry, 1500 scheelt het ong. Hier is het duidelijk omgekeerd thuis. Ik geef er meer om dan vriend...terwijl normaal andersom is.
Maargoed, voor jullie is dat afdoende. Lijkt me alleen maar prettig in dit geval.
@ strawberry, 1500 scheelt het ong. Hier is het duidelijk omgekeerd thuis. Ik geef er meer om dan vriend...terwijl normaal andersom is.
Flower_L- Ratel
Mijn auto is ook meer dan alleen praktisch, maar een leuk centje extra overhouden is me net even iets meer waard (zeker met een baby op komst) dan een juweeltje op de oprit.
Rush- Lady Post-a-lot
Als het om een auto zou gaan, zoiets interesseert mij totaal niet dus dan zou ik voor goedkoper gaan, vooral als het alleen maar om het uiterlijk gaat.
Om andere dingen, we zijn het eigenlijk nogal snel eens, maar net als dingen voor in huis..dat boeit manlief dan weer totaal niet.
Maar zoals de naam voor ons tweede kindje dan, daar kwamen we niet meteen uit. Toen hebben we allebei een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden, vergeleken en gekeken of er op een vd lijstjes een naam stond die we beiden mooi vonden.
Om andere dingen, we zijn het eigenlijk nogal snel eens, maar net als dingen voor in huis..dat boeit manlief dan weer totaal niet.
Maar zoals de naam voor ons tweede kindje dan, daar kwamen we niet meteen uit. Toen hebben we allebei een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden, vergeleken en gekeken of er op een vd lijstjes een naam stond die we beiden mooi vonden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Flower_L schreef:Ik vind een auto wel meer dan dat. Tuurlijk, praktisch is 1, maar oog wil ook wat.
Als het geld er is voor een duurdere auto die je wel mooi vind zou ik het wel doen. Hij is natuurlijk ook nog eens jonger. Vind je vriend die nieuwere versie ook niet mooi? Daar heb ik even over heen gelezen.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Namen zijn we bijna uit gelukkig, kaartje ook helemaal
Laat ik zo zeggen, anders zouden we voor het verschil vlgnd jaar op vakantie gaan. Dus tjah...dan is het geld ook weg. Ik sla prima jaartje over. Enfin, we gaan weekend in beide rijden en wie weet wat het brengt
Laat ik zo zeggen, anders zouden we voor het verschil vlgnd jaar op vakantie gaan. Dus tjah...dan is het geld ook weg. Ik sla prima jaartje over. Enfin, we gaan weekend in beide rijden en wie weet wat het brengt
Flower_L- Ratel
strawberry schreef:Flower_L schreef:Ik vind een auto wel meer dan dat. Tuurlijk, praktisch is 1, maar oog wil ook wat.
Als het geld er is voor een duurdere auto die je wel mooi vind zou ik het wel doen. Hij is natuurlijk ook nog eens jonger. Vind je vriend die nieuwere versie ook niet mooi? Daar heb ik even over heen gelezen.
Jawel, maar hij is nogal.....zuinig
Flower_L- Ratel
Ha, jaar daar zit je al. Wij houden ook niet van vakantie.
Beetje Dagobert Duckjes zijn wij.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ha, jaar daar zit je al. Wij houden ook niet van vakantie.
Weet je, dat zijn wij ook al jaren (op reizen en vakanties na) Hebben altijd goedkope auto's gereden, geen dure meubelen, geen dure kleding etc....ben beetje klaar mee :-) wil ook keer iets wat ik echt mooi vind ipv leuk en kan ermee door.
Fijne timing natuurlijk met twee kids binnenkort, leuk regeringsakkoord etc.
Flower_L- Ratel
Hahahaha, goede timing inderdaad.
Wij zijn half Dagobert. Wel dure auto`s, maar besparen op boodschappen en vakanties etc.
Wij zijn half Dagobert. Wel dure auto`s, maar besparen op boodschappen en vakanties etc.
Rush- Lady Post-a-lot
Wij hadden dit laatst ook met een auto. Onze bmw ging stuk en hij wou weer een bmw. Ik vind ze te duur, ook qua benzineverbruik en onkosten. Ik wou graag een burgerbak met hogere instap en meer ruimte. We hebben een hond en een kind, moet wel makkelijk te vervoeren zijn. Wat een gemok van zijn kant Maar uiteindelijk snapte hij wel dat een bmw nu even er niet meer in zit.
In jullie kwestie zou ik ook gaan voor een nieuwere auto. Niet zozeer om het model, dat vind ik niet belangrijk. Maar hoe ouder de auto hoe meer onkosten je kan verwachten.
In jullie kwestie zou ik ook gaan voor een nieuwere auto. Niet zozeer om het model, dat vind ik niet belangrijk. Maar hoe ouder de auto hoe meer onkosten je kan verwachten.
Over het algemeen is het dan zo dat het dan iets compleet anders wordt. Dan kiezen we voor geen van beide voorkeuren als we er echt niet uit kunnen komen en gaan we voor een hele andere auto waar we het wel over eens worden.
Het komt ook weleens voor dat ik op dit punt dan iets inlever en hij op een ander punt. Bijvoorbeeld nu de oudere en minder mooi uitziende auto omdat hij dat wil maar dan als bij wijze van spreken de badkamer veranderd moet worden ik de tegels uit mag kiezen (ik noem zomaar even iets wat in me op komt maar zo lossen wij het vaak op)
Het komt ook weleens voor dat ik op dit punt dan iets inlever en hij op een ander punt. Bijvoorbeeld nu de oudere en minder mooi uitziende auto omdat hij dat wil maar dan als bij wijze van spreken de badkamer veranderd moet worden ik de tegels uit mag kiezen (ik noem zomaar even iets wat in me op komt maar zo lossen wij het vaak op)
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Keuzes maken....
» Keuzes maken
» Moeilijk keuzes maken
» Bewuste keuzes maken in je leven
» partner en jij
» Keuzes maken
» Moeilijk keuzes maken