Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijk keuzes maken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijk keuzes maken Empty Moeilijk keuzes maken

Bericht  Elsje za 6 aug 2011 - 8:09

Ik kan niet kiezen.

Wat voor kleren ik aan moet wat ik bestel in een restaurant, en dan nog niet over belangrijke keuzes gesproken. Gek word ik er van!

Vanmiddag gingen we even een broodje halen en ik had er helemaal geen zin in omdat ik dan weer moet kiezen, Ik vind het zo stom en wil er van af!

Hebben julie dit ook? en hoe ga je er mee om?

Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk keuzes maken Empty Re: Moeilijk keuzes maken

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:32

Nee, eigenlijk niet. Lijkt me maar lastig. (Sorry, behoorlijke dooddoener)

Hoe komt het dat je niet kunt kiezen. Is er iets in het verleden voorgevallen waardoor je continu twijfelt aan jezelf. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb, maar het lijkt bijna alsof je ooit zo'n fout hebt gemaakt, waardoor je nu niet meer durft te kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:34

Ik ken het (gelukkig) ook niet... Wel dat ik bijvoorbeeld iets te eten ergens kies en dan later denk van 'he, dat andere had ik misschien lekkerder gevonden', maargoed, ach, dat komt dan wel een volgende keer.

Gast
Gast

Bericht  Elsje za 6 aug 2011 - 8:34

Nja ik heb vroeger behoorlijk faalangst gehad.

Dit heb ik eigenlijk goed onder controle maar heb altijd nog wel bevestiging nodig. Weet niet of het hier mee te maken heeft.

Maar verder weet ik het niet, heb ook geen "grote" fouten gemaakt. Teminste niet wat is blijven hangen.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 8:39

Maple schreef:Ik ken het (gelukkig) ook niet... Wel dat ik bijvoorbeeld iets te eten ergens kies en dan later denk van 'he, dat andere had ik misschien lekkerder gevonden', maargoed, ach, dat komt dan wel een volgende keer.

Dat heb ik dan ook weer wel. Dat ik heb gekozen voor gerecht A. en dan gerecht B. bij een ander op het bord zie liggen, dat ik denk:"Wow, dat had ik ook moeten kiezen". Maar dat onthoud ik dan voor de volgende keer en bestel het me dan.

Faalangst kan heel goed te maken hebben met het niet kunnen maken van keuzes. Omdat je continu bang bent om het fout te doen. Maar als het zover gaat als het bij jou gaat, is het volgens mij niet goed. Heb je therapie? Of denk je eraan? Want het simpelweg niet durven kiezen, zou betekenen dat je altijd gekwetst kunt worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 9:05

Ik herken het wel. Ik ben heel onzeker en ben altijd besluiteloos. Als ik iets niet zeker weet vraag ik het altijd 100x na aan mijn man (die wordt dan knettergek van me en zegt dat ik zelf moet kiezen).

Gast
Gast

Bericht  Lotus za 6 aug 2011 - 20:28

Ik herken het ook wel. Hoe slechter ik me voel, hoe besluitelozer ik word. En ook ik word er soms gek van. En mijn omgeving ook trouwens.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tiana za 6 aug 2011 - 20:35

Ik herken er ook wel wat van. Als ik met vriendinnen wat ga drinken op het terras en ze vragen me waar ik wil zitten, kan ik nooit kiezen waar we heen zullen gaan, hetzelfde met het avondeten kiezen in de supermarkt, soms wissel ik een aantal keer van ingrediënten :P. Maar ik moet zeggen dat ik voortaan gewoon een keuze probeer te maken in plaats van te gaan twijfelen aan wat ik wil. Dit zijn trouwens even simpele voorbeelden, kan zo snel niks anders bedenken.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elsje zo 7 aug 2011 - 7:20

Ik ben blij dat ik niet de enige ben..

Ik probeer ook nu gewoon spontaan te kiezen, het eerste wat in mij op komt. Had ik het achteraf liever anders gewilt jammer dan, dan de volgende keer maar weer. Maar het is wel erg makkelijk gezegt.

Met iemand er over praten heb ik nu geen behoefte aan. Ik wil eerst proberen het zelf onder controle krijgen en verder zit ik opzich goed in mijn vel.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Bericht  Supertalentje zo 7 aug 2011 - 10:10

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Sjaantje zo 7 aug 2011 - 13:34

Ja hoor, ik herken het! Bij mij is het puur onzekerheid. Ik ben onzeker over zowat álles in mijn leventje en dat beïnvloedt me behoorlijk. Zélfs in de keuze wat voor broodje ik bij de Bakker Bart zou halen... Ben heel erg geneigd om gewoon maar hetzelfde te kiezen als mijn zus of wie er dan ook bij me is... Embarassed
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 18:29

Maar als het zelfs gaat om welk broodje je wilt gaat het wel erg ver denk ik. Als je dan het gevoel hebt niet te kunnen kiezen, denk je dan dat er een foute keuze is? Of ben je dan wel in staat om voor iets te kiezen en je daar dan maar gewoon bij neer te leggen? Want zo zou ik dan denken. Lekker boeiend wat ik kies, het is allebei lekker. Neem ik nu dit, volgende keer die andere. Zoiets. Wellicht kun je voor jezelf nagaan wat de belangrijkheid van je keuzes is? Hangt er niet zo veel van af, denk er dan ook niet zo lang over na. Zijn het grotere keuzes, dan is het ook niet raar dat je wat langer nadenkt.

Ik heb er overigens geen last van. Ik kies vaak redelijk snel. Alleen op 1 vlak kan ik al heel erg lang geen keuze maken. Nou ja, ik kies wel iets maar zit voor mijn gevoel toch altijd nog in twijfel en ik neig sinds een tijdje naar de andere kant. Maar verder kan ik me niets bedenken waar ik echt over twijfel en niet uit kom.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: