Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten weeklijstjes topic

+91
Gioia
Pitufo
Parel
Slakje
Gympie
Aagje!
Fortissimo
Cow
Shopaholic
Punk'd
Snirp
NoName88
Orchidee
Bacio
Aimee
Viva
Sazzle
minoessepoes
pippeloentje
Jasmine
Highway
Sophiee
dolfijntje24
Suus
Mizz_S
Hoochie
litllejoy
sanne-84
SarahKey
silly-one
Linda
mii_joyce
Troeliewoelies
kajaka88
Marin
Reeza
Blond
Lousanne
Penny Blossom
Davinia
Aziraphale
Tinkebell
ShallY
Rouxxxe
Jezzie
flower
Fearie
Printje
boekenwurm83
MissBlunt
Sjirafje
Muurvlindertje
Sushi
myloon
Nora
love
Penélope
piene1983
Kamperseboekenwurm
bolus26
Bay
Sundae
Guus
Atelier Madame
Lejow
Verona
Cheesegirl
Snoes
Pien
Sarah1985
Kqip
Roxi3
Mida4you
Zonnetje
TNMN
Ellebel
Emma_
Japje
Arwyn
xxDila
Rev3rie
studiebol
Susan
rapa nui
Winegum
schuddebuikje
Dolphinne
Flinder
Inge
Effie_O
*Lookie*
95 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Eten weeklijstjes topic - Pagina 6 Empty Re: Eten weeklijstjes topic

Bericht  Mizz_S zo 3 apr 2011 - 8:43

Noa schreef:Huh weten jullie van de hele week al wat je gaat eten? :shock:
Ja, want we doen op maandag de boodschappen voor de hele week (net het lijstje gemaakt), we werken allebei en ik ook nog twee avonden dus we hebben weinig zin en tijd om elke dag boodschappen te halen (en zelfs al zou ik wel tijd hebben, dan nog zou ik het op deze manier doen, want zo leuk vind ik elke dag boodschappen doen nou ook weer niet). Op zaterdag halen we de boodschappen voor het weekend, dus dat zien we altijd dan wel weer.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  minoessepoes zo 3 apr 2011 - 18:25

Hier hetzelfde wij werken ook alle twee en hebben geen tijd en zin om elke dag naar de supermarkt te gaan. Natuurlijk schuiven we weleens wat of maak ik weleens wat anders van de ingredienten die we in huis hebben maar in de grote lijn houden we ons er wel aan.

Ik heb vrijdag boodschappen gedaan:
Vrijdag: Broodje hamburger met sla, tomaat, gebakken ui, de broodjes even gegrild en de hamburgers zelf gemaakt.
Zaterdag: Voor mijn vriend een biefstukje met gebakken champignons en spekjes, voor mij gebakken camembert, een salade en rosti.
We zijn uiteindelijk uit eten geweest en schuiven het door naar maandag.
Zondag: Was ik alleen, ik had een maaltijdsalade met avocado, gerookte kipfilet een gekookt eitje, wat camembert, tomaat, paprika en sla en 2 kleine afbak broodjes erbij.
Maandag: Eten we het eten van Zaterdag.
Dinsdag: Komt een vriend koken voor ons, hij neemt dus ook de boodschappen mee.
Woensdag: Pasta met ui, spekjes, geblancheerde broccoli en roomkaas.
Donderdag: Chinese tomatensoep, iets zoet met rijst erin en ringetjes prei en daarbij zelfgemaakte loempia uit de oven (vegetarisch).
Vrijdag: Uit eten met een vriend.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kqip ma 4 apr 2011 - 1:10

Net de boodschappen weer gedaan voor een hele week.

Vandaag; Provencaalse groenten, rostischijven en gehaktballetjes met bruschetta erdoor
dinsdag; witlof, aardappelpuree, vlees en kaassaus
woensdag; wraps, gehakt, sla, paprika en mais en sausje
donderdag; sla, aardappelschijfjes en slacarre
vrijdag; wortels, aardappelpuree en vissticks
zaterdag; soep, stokbrood, salade
zondag; patat, sperziebonen en hamburger
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 23:50

Ik weet nog niet de dagen, maar we hebben gisteren wel boodschappen gedaan;

- gekookte aardappelen, bietjes & iets van vlees
- macaroni schotel
- varkensreepjes gewokt met provenciaalse wokgroente & woksaus
- pizza half met salami, ham, etc en andere helft met shoarma

Gast
Gast

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 0:17

Ik heb voor vandaag en morgen boodschappen gedaan:

een zak aardappelen
riblappen
saucijsjes
rode kool
sperziebonen
een pak vla

Ik weet nog niet wanneer we wat eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Inge di 5 apr 2011 - 0:23

Vandaag: eet ik op mijn werk dus geen idee
woensdag; aardappels, tartaar, prei met champignons en ui
Donderdag; restje hachee, restje wokgroente met kip en saus en rijst
vrijdag; eet ik op mijn werk dus geen idee
zaterdag; nog even kijken?
zondag; komen mijn zusje en haar vriend langs en gaan we uit eten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  minoessepoes zo 10 apr 2011 - 5:26

Zaterdag: Wrap gevuld met tomaat, sla, mais, paprika en plakjes kip krokantburger en daar overheen een "honing" mosterd dressing (alleen heb ik de honing vervangen voor zoetstof)
Zondag: Home made pizza, met mais, tomatensaus, puntpaprika, gerookte kipfilet, ui en geraspte kaas uiteraard.
Maandag:Kerrie rijst met grote garnalen, ui en prei.
Dinsdag: Een Oosterse omelet met nasi kruiden en dan als wrap gevuld met wokgroenten met een zoetzure saus
Woensdag: Spaghettisaus uit de diepvries, met spaghetti uiteraard en geraspte kaas.
Donderdag: Oosterse maaltijd salade met taugé, biefstukreepjes, sesamzaadjes, paprika, sla en een dressing van chilisaus en ketjap en met wat kroepoek erbij.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Flinder ma 11 apr 2011 - 5:42

Maandag: krieltjes, shoarmareepjes en groenten gewokt.
Dinsdag: bertolli-gerecht
Woensdag: kip kerrie
Donderdag: aardappeltjes, broccoli, kip krokant

De rest van de week weet ik nog niet, nog geen boodschappen gedaan.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:15

Mizz_S schreef:
Ja, want we doen op maandag de boodschappen voor de hele week (net het lijstje gemaakt), we werken allebei en ik ook nog twee avonden dus we hebben weinig zin en tijd om elke dag boodschappen te halen (en zelfs al zou ik wel tijd hebben, dan nog zou ik het op deze manier doen, want zo leuk vind ik elke dag boodschappen doen nou ook weer niet). Op zaterdag halen we de boodschappen voor het weekend, dus dat zien we altijd dan wel weer.
Ik werk ook, maar ik weet echt niet van tevoren waar ik zin in heb die avond. Daarom vind ik het fijner om maximaal 1 dag vooruit te denken. Soms heb ik namelijk absoluut geen behoefte aan iets wat ik van tevoren heb bedacht, dit kan ik dan ook echt niet eten... Ik bedenk vaak op mijn werk wat ik wil eten en zoek een recept op als ik het niet precies weet, zodat ik in de winkel precies weet wat ik moet pakken (ik wil dan alles even snel doen, zodat ik daarna lekker nog even tijd voor mezelf heb), maar zo'n heel weeklijstje moet ik echt niet aan denken! Ik ken mezelf, de helft van de tijd komt er toch ineens iets tussen, ga ik eten bij iemand bijvoorbeeld of heb ik onverwachtse plannen en eet snel even wat in de stad.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje ma 11 apr 2011 - 8:39

Maandag: Oosterse wraps met kip en Oosterse roerbakgroenten en chilisaus
Dinsdag: ik eet op mijn werk soep met broodjes, mijn vriend eet rijst kip kerrie met prei en ananas
Woensdag: ik eet bij mijn tante, vriend eet broodjes
Donderdag: pasta met spinazie, spekjes, champignons, ui, roomkaas
Vrijdag t/m maandag: weekendje weg, dus dat is nog een verrassing smile
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Mizz_S ma 11 apr 2011 - 9:30

Vandaag: volkorenpasta met tomatensaus met champignons, ui, paprika en tonijn
Morgen: pommes duchesses, witlofschotel uit de oven en valess
Woensdag: ik neem een bakje rijst met roerbakgroente en quorn satestukjes mee naar mn werk, mn vriend maakt kip madras
Donderdag: ik neem een bakje kip madras mee naar het werk, mn vriend eet aardappelballetjes, braadworst en erwten
Vrijdag: in ieder geval een meergranenburger maar verder nog geen idee
Zaterdag: ik ga tapas eten, wat mn vriend gaat doen weet ik nog niet
Zondag: nog geen idee
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  dolfijntje24 di 12 apr 2011 - 6:03

Vandaag: zilvervliesrijst met kip, groente en kerriesaus
Morgen: naanbrood met kip, kerriesaus, mango en sperziebonen en tomaat
Donderdag: pistoletjes met zalm
Vrijdag: komt een vriendin eten. Maak ik van te voren soepje met stokbrood. Daarna spaghetti met kip, pompoen en rozijnen.
Zaterdag: lasagne met zalm
Zondag: steengrillen

Laatst aangepast door dolfijntje24 op do 14 apr 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Mizz_S di 12 apr 2011 - 6:28

Noa schreef:
Mizz_S schreef:
Ik werk ook, maar ik weet echt niet van tevoren waar ik zin in heb die avond. Daarom vind ik het fijner om maximaal 1 dag vooruit te denken. Soms heb ik namelijk absoluut geen behoefte aan iets wat ik van tevoren heb bedacht, dit kan ik dan ook echt niet eten... Ik bedenk vaak op mijn werk wat ik wil eten en zoek een recept op als ik het niet precies weet, zodat ik in de winkel precies weet wat ik moet pakken (ik wil dan alles even snel doen, zodat ik daarna lekker nog even tijd voor mezelf heb), maar zo'n heel weeklijstje moet ik echt niet aan denken! Ik ken mezelf, de helft van de tijd komt er toch ineens iets tussen, ga ik eten bij iemand bijvoorbeeld of heb ik onverwachtse plannen en eet snel even wat in de stad.

Daar hebben wij eigenlijk nooit last van, dat we er geen zin in hebben. En als dat wel zo is, dan wisselen we gewoon iets om van dag, en we hebben ook bijna altijd wel iets anders op voorraad, bijvoorbeeld in de vriezer ofzo, als dat echt niet gaat lukken. Dat we ineens door de week een etentje hebben ofzo komt bij ons vrijwel nooit voor. Tsja, voor ons dus weinig nadelen eraan, maar zo is iedereen weer anders!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes di 12 apr 2011 - 18:59

Mizz_S schreef:
Noa schreef:
Mizz_S schreef:

Daar hebben wij eigenlijk nooit last van, dat we er geen zin in hebben. En als dat wel zo is, dan wisselen we gewoon iets om van dag, en we hebben ook bijna altijd wel iets anders op voorraad, bijvoorbeeld in de vriezer ofzo, als dat echt niet gaat lukken. Dat we ineens door de week een etentje hebben ofzo komt bij ons vrijwel nooit voor. Tsja, voor ons dus weinig nadelen eraan, maar zo is iedereen weer anders!

Wij eten meestal ook wel 1 dag uit de vriezer, dus we kunnen zo een dag overslaan, uiteten gaan of met vrienden gaan eten en anders schuiven we alles gewoon een dag op, ook houden we ons niet strak aan de volgorde, ik kijk meestal wat er al eerst op moet qua verse groenten en dat eten we dan.
Ieder zijn ding, ik heb persoonlijk geen tijd en vooral geen zin om elke dag na mijn werk nog boodschappen te moeten doen!
En vroeger moest ik thuis ook gewoon eten wat de pot schafte en dat was ook geen probleem. Dus iets niet kunnen eten omdat mijn hoofd er wat minder naar staat heb ik geen last van. Je stelt je er ook een beetje op in, ik heb eigenlijk altijd wel zin in het eten wat op het programma staat!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 21:28

Ik heb net even het lijstje gemaakt voor de komende week.

Vrijdag: Haal ik mcDonalds Embarassed
Zaterdag: Op verzoek van mijn vriend een broodje shoarma, ik kruid het vlees zelf, ik gebruik kip en ipv knoflooksaus eten we er 0%vet Griekse yoghurt bij met knoflook erdoor, sla en tomaat.
Zondag: Ik haal een kippetjes op de markt, die warm ik op in de oven, aardappeltjes uit de oven erbij met rozemarijn en een salade.
Maandag: Elzasser pizza, pizza met crema fraiche, ui, spek, lekker veel peper en na het afbakken rucola erop.
Dinsdag: Mexicaanse ovenschotel met avocado, mais, paprika, gehakt, tomatensaus (gekruid met komijn, oregano, cayenne peper en zout), restje van de cerme fraiche en tortilla chips, als een lasagne opgebouwd uit de oven.
Woensdag: Zelfgemaakte uiensoep (recept van Jamie Oliver) met een stokbroodje en ik maak er denk ik eiersalade bij.
Donderdag: Groene curry met rijst, garnalen en puntpaprika erdoor.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  dolfijntje24 ma 18 apr 2011 - 0:22

Vandaag: lasagne met groente en zalm en een salade
Morgen: burrito's
Woensdag: kook ik voor mezelf. Had nog een pastasaus met pompoen over en daar doe ik nog wat groentes doorheen met spaghetti.
Donderdag: weet ik nog niet
Vrijdag: kook ik voor mezelf. Nog geen idee wat
Zaterdag: gourmetten met vrienden
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Bericht  Mizz_S ma 18 apr 2011 - 2:49

Vandaag: valess met satevulling, sperzieboontjes en gebakken aardappeltjes
Morgen: zigeunerschnitzel, gewokte spinazie en pommes duchesses
Woensdag: ik neem groentelasagne mee naar mn werk, mn vriend eet braadworst, aardappelballetjes en erwten
Donderdag: ik neem nasi uit de vrizer mee naar mn werk, mn vriend eet pasta-restjes uit de vriezer
Vrijdag: gaan we waarschijnlijk uit eten
Zaterdag: viert mn zus haar verjaardag, we gaan daar ook eten, waarschijnlijk gaan we in de tuin gourmetten
Zondag: komen de ouders van mn vriend en zn broers hier eten, ik weet nog niet wat we gaan maken
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mizz_S ma 25 apr 2011 - 6:56

En voor deze week:

Vandaag:Vooraf krabcocktail, als hoofdgerecht gevulde kalkoenfilet met tomatensaus en mozzarella erin, met groentes uit de oven (paprika, ui, champignons, cherrytomaten, courgette) en ovenfrietjes, en als nagerecht chocolademousse.
Morgen: gebakken aardappels, sperzieboontjes, vega cordon bleu
Woensdag: ik neem een bakje nasi uit de vriezer mee naar mn werk, mn vriend eet filetlapjes, aardappelballetjes en roerbakgroenten
Donderdag: doen we lekker makkelijk een keertje pizza, das al zo lang geleden
Vrijdag: Pasta met tomatensaus, of bbqen met vrienden (weet nog niet of dat door gaat)
Zaterdag: Vast iets makkelijks maar nog geen idee
Zondag: nog geen idee
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  TNMN ma 25 apr 2011 - 8:30

Komende 2 weken:
- fruit en kip curry
- olijf, sausages en champignons pasta
- chorizo pasta
- bobotie
- roerbak met noodles, rundvlees en zelfgemaakte chinese saus
- wijn en rundvlees stew met aardappel puree
- karbonade met ananas met aardappel schijfjes
- karbonade met rode kool en aardappel uit de oven
- madras curry
- wortel schotel met gehakt en aardappel puree uit de oven
- paprika en varkensvlees rijstgerecht
- iets met vis
- soep

En dan even kijken wat er over is, daar kan vaak nog veel van gemaakt worden zoals pasta's of rijstgerechten. Daarnaast eet ik ook zo'n 2x per week op mijn werk.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  minoessepoes ma 25 apr 2011 - 18:56

Kort weekje ivm de Pasen want we hebben het weekend bij onze ouders gegeten.

Dinsdag: Eten we bij een vriend.
Woensdag: (bruine) Pitabroodjes met sla, ui, tomaat, komkommer, kipfilet met een beetje kaneel en citroensap en 0%vet Griekse yoghurt met komijn.
Donderdag: Witvisje ingesmeerd met pesto uit de oven en die leg ik op voorgekookte aardappeltje, geblancheerde broccoli, een uitje en kerstomaatjes met een " dressing" van olijfolie, knoflook en pesto een haalf uurtje in de oven.

Vrijdag: Koninginnennacht, het plan is om bij mooi weer te gaan bbq-en in het park voordat we de stad in gaan, bij slecht weer bestellen we pizza denk ik, met zo'n 10 vrienden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Zonnetje ma 25 apr 2011 - 23:27

Maandag: hebben we bij mijn ouders rijst met pikante kip en boontjes gegeten
Dinsdag: rijst, sate-achtige saus met stukjes varkensvlees en champignons (noemen wij duiveltjesvlees) en een salade
Woensdag: uit eten met mijn moeder
Donderdag: spaghetti bolognese met gehakt, ui, paprika
Vrijdag: aardappelpartjes, vis/vlees en rode kool
Zaterdag: ik denk wat gemakkelijks
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Mizz_S ma 2 mei 2011 - 6:25

En daar is ie weer!

Ons lijstje voor deze week:

Vandaag: ajam smoor met rijst, met ipv kip vegetarische stukjes
Morgen: sperzieboontjes, valess, en pommes duchesses en aardappelballetjes (even de restjes opmaken qua aardappels)
Woensdag: pasta met pittige tomatensaus met champignon, paprika en ui
Donderdag: zijn we de hele dag op het bevrijdingsfestival te vinden dus halen we daar lekker wat
Vrijdag: nog geen idee
Zaterdag: nog geen idee
Zondag: gaan we naar Duitsland dus we eten daar wat
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes ma 2 mei 2011 - 18:49

Zondag: frietjes met een kroket, frikadel en uitjes. Slecht maar voor een keertje zo lekker!
Maandag: Maaltijdsalade met gamba's, feta, paprika, tomaat, sla, zonnebloempitten en zelf gemaakte croutons met een dressing die ik gemaakt had van een restje Griekse yoghurt, wat olijfolie, citroensap, zoetstof en peper en zout en daarbij geroosterd bruin brood.
Dinsdag: Broodje hamburger, ik maak de hamburgers van gehakt met een uitje erdoor, chilisaus, zout een eitje en wat geraspte kaas en dat op een afbakbroodje met sla, tomaat, augurk en gebakken uienringen.
Woensdag: Zelf gemarineerde kipsate die ik op spiesjes doe en bak in de grillpan, daarbij nasi met satesaus en kroepoek.
Donderdag: Torentje van aardappelschijfjes daarop geruld gehakt met geitenkaas erdoor en provencaalse kruiden, gebakken uien en paprika ringen en tot slot nog geitenkaas erover verkruimeld en dan uit de oven.
Vrijdag: Uiteten met een vriendin.
Zaterdag: Pastasalade met tortellini met kaasvulling, verse spinazie, zonnebloempitten, walnoten, verkruimelde feta, een uitje en een frisse dressing van olijfolie met citroensap. Wordt waarschijlijk samen met dei vriendin in het park eten.
Zondag: Eet ik waarschijnlijk alleen en dan haal ik een restje spaghettisaus uit de vriezer en kook daar wat pasta bij en met wat geraspte kaas. Mocht mijn vriend wel thuis zijn dan wordt het wat anders.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Mizz_S ma 9 mei 2011 - 1:40

Vandaag: vega cordon bleu, spinaziesalade, en ovenfrietjes
Morgen: gebakken aardappels, broccoli en varkenshaas met champignonsaus
Woensdag: ik moet op mn werk eten en neem een bakje uit de vrizer mee, satestukjes met roerbakgroente en rijst, mn vriend maakt kip madras
Donderdag: ik neem een restje kip madras mee naar mn werk, mn vriend eet restjes Chinees uit de vriezer
Vrijdag: kipshoarma op Turks brood, aardappelsalade en allerlei lekkere dingetjes erbij zoals paprikareepjes, olijven, feta, tomaat, bosui
Zaterdag: nog geen idee
Zondag: hebben we een etentje met vrienden, en iedereen maakt een gang, wij maken het toetje maar ik weet nog niet wat het gaat worden
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Bericht  dolfijntje24 ma 9 mei 2011 - 2:13

Vanavond: macaroni, spinazie en een rundervink.
Dinsdag: noedels met kip, sperziebonen, mais en sojasaus Is geworden pistoletjes met zalm en rauwkost
Woensdag: of binnen of buiten grillen. Ligt aan het weer.
Donderdag: Gyros (zo'n wereldgerecht)
Vrijdag: Zelfgemaakte pizza
Zaterdag: sushi
Zondag: aardappelpartjes met zalmfilet en een salade

Laatst aangepast door dolfijntje24 op vr 13 mei 2011 - 22:02; in totaal 2 keer bewerkt
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud