Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke Cito score had jij vroeger?

+57
Flinder
Serena
Suus
luenca
Roza
Lejow
Pannetoet
Printje
Joli86
Sneeuwvlok
Krullebol
Kathi
Filoria
Beachgirl
Summerlovin
Mamasapje
Try
Rouxxxe
Gigi_
Janelie
Le Chat Noir
Zininzon
PapillonRose
Schaapke
Bruintje Beer
applestar
girli
Benthe
M-G
Rapunzel
Arwyn
ekiaam87
Merai
Little Miss
Zora
Thunder
Ambivalence
Tsjip
silly-one
Lotus
Magicwoman
Melis1985
annetje
Toet
Polly
Phileine
Gizmo
Sjonno
Mizz_S
Minx
Zonnetje
Blond
_*Blondgirl*_
Parisienne
Bliss
Caroow
Jeanette
61 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:21

Elke keer wil ik reageren in dit topic maar ik weet het gewoon echt niet meer. Jammer eigenlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Janelie zo 6 feb 2011 - 4:28

546 geloof ik. Ik had eerst mavo-havo advies gekregen van mijn leerkracht, maar door de cito ben ik toch naar havo-vwo gegaan. Uiteindelijk twee jaar vwo gedaan en in de vierde toch naar de havo gegaan. Hierna hbo gedaan en nu zit ik op de uni. Ik zou wel ergens tussen havo-vwo niveau inhangen :P
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gigi_ zo 6 feb 2011 - 4:31

549 :-)
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 4:40

Ik heb geen idee meer. ik kreeg in ieder geval VMBO-kgt advies. Ik ben naar vmbo-t gegaan, toen door ziekte moest ik terug naar de kaderberoeps, in het revalidatiecentrum toch weer naar vmbo-t gegaan, daar mijn diploma gehaald. in juni haal ik mijn MBO 4 diploma en in september ga ik naar het HBO.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Rouxxxe zo 6 feb 2011 - 4:44

Mij staat bij 535, maar weet niet 100% of dat klopt. Kreeg van m'n leerkracht VMBO advies mee, heb ik ook gedaan, maar uiteindelijk HBO redelijk makkelijk afgerond.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Try zo 6 feb 2011 - 5:01

550 nerd
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Mamasapje zo 6 feb 2011 - 5:26

550, als enige van de school , kreeg zelfs een kadootje van de leraar ( een plantje, wat mijn moeder heeft teruggegeven omdat ze het niet eerlijk vond voor de andere kinderen die net zo hard hun best deden). Kreeg gymnasium advies maar ging naar een school waar ze alleen havo of vwo gaven dus dat uiteindelijk gedaan 3 jaar lang. Heb het laatste jaar gevochten voor mijn leven wat niet bevordelijk was voor mijn studie ( was 29 dagen aanwezig dat jaar). Ging naar een andere school en heb daar vervolgens mavo afgerond met allemaal hoge cijfers zonder te leren. Alle lesstof die we daar kregen had ik in de jaren ervoor op het VWO allang en breed behandeld.

Ik ben blij dat mijn dochter nu op de vrije school zit en geen Cito toets hoeft te maken. Ze wordt geadviseerd op wat ze in die 8 jaar leert en aankan ipv wat ze in een week presteert.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:31

Ik had 538 en een vmbo-t advies. (ze wilde mij eerst naar het vmbo-k sturen, maar dat wilde ik pertinent niet. Ik wilde naar een jenaplan scholengemeenschap en dat was minimaal vmbo-t)

Uiteindelijk heb ik de eerste twee jaar op vmbo-t/havo niveau gezeten, maar ik moest uiteindelijk van mijn mentor naar het vmbo-t terwijl ik allemaal havo cijfers had, maar hij vond dat ik teveel bezig was met zaken die onbelangrijk waren (jongens, hormonen etc haha.. Ik zou andere mensen van het werk houden.. Al mijn vriendinnen die wel naar de havo gingen).. Tja toen maar in mijn eentje naar het vmbo-t.. gehaald met achtens en negens en daarna alsnog havo afgerond zonder onvoldoendes.. Had het liever in 1x gedaan.. Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Summerlovin zo 6 feb 2011 - 5:31

538, vmbo-t/havo advies. ook naartoe gegaan. ( eerste 2 jaar zat ik dus op het vmbo-t/havo) en het 3e jaar ging ik naar hem vmbo.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Beachgirl zo 6 feb 2011 - 5:40

Ik had 545. Havo/Vwo advies gekregen maar Havo gedaan, en doe nu HBO
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 5:42

Jeutje wat een hoge scores hier!

Ik had zelf 548, maar voor dit forum is dat netjes gemiddeld geloof ik haha.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:44

Ik zat op een montessori school en wij deden geen Cito. Wel een GIVO, daar kwam Havo uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Kathi zo 6 feb 2011 - 6:05

Ik had een score van 550, heb in een havo/vwo brugklas gezeten en heb daarna vwo gedaan.
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 7:11

534 ofzo

Ik kreeg het advies vmbo-b/vmbo-t
1e jaar heb ik toen vmbo-t gedaan, daarna naar havo gegaan en afgemaakt. Daarna HBO en ben nu bijna afgestudeerd smile
Ik vind die toets weinig zeggen eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Mizz_S zo 6 feb 2011 - 7:29

toetje_ schreef:
ABE schreef:Even voor mijn beeldvorming: Wat is VMBO/tl?

Ik voel me nu even weer heel hoog, maar toen ik naar school ging had je: ivbo/vbo/mavo/havo/vwo/gyn/lyc. En ik snap VMBO wel: vbo/mavo, maar TL niet. Of snappen, ik kan het niet goed plaatsen.

Op vmbo heb je drie niveau's. Basis is de laagste, daarna komt kader en daarna theoretisch.

Dat klopt niet helemaal, want je hebt ook nog GL (gemengde leerweg), en dat zit tussen k en tl in. Maar dat wordt alleen in de praktijk nauwelijks aangeboden op scholen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Krullebol zo 6 feb 2011 - 7:30

Kzal t nooit meer vergeten... Net niet laagste van de klas met 527 punten. VMBO- Kader advies.. heb ik gedaan, in 3e jaar naar vmbo-gl daarna mbo en ik zit nu in het 3e jaar van mijn hbo opleiding! smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Sneeuwvlok zo 6 feb 2011 - 7:33

Op mijn school hadden we geen cito-toets maar een drempeltoets, die toets kun je vergelijken met een soort iq test maar het sociale aspect kwam ook naarvoren. Hieruit kwam havo/vwo advies. Mijn leraar vond alleen dat ik naar het vmbo moest, en als ik heel hard zou werken zou ik havo kunnen. M'n ouders waren het hier niet mee eens ( niet dat ze van die strebers zijn hoor, maar ze zagen dat ik meer kon denk ik ), ben naar havo/vwo gegaan en heb vwo afgerond met goede cijfers.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Joli86 zo 6 feb 2011 - 7:57

528, vbo gedaan op c niveau, toen een mbo3 opleiding gedaan.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Printje zo 6 feb 2011 - 8:50

Er wordt veel te veel gedoe egmaakt vd Citotoets (ik ben juf) kinderen worden soms 'bang' gemaakt voor zo'n toets. Kinderen krijgen bij ons op school vooraf aan de cito al hun adviesgesprek op basis van wat de leerkracht van het kind vindt, zoveel belangrijker als zo'n toets.

Ik werk wel op een Jenaplanschool, misschien dat mijn beeld over toetsen daarom ook wat anders is. Wij vinden toetsen vaak te stereotype en niet altijd passend bij het niveau van de kidneren, wij kijken liever naar het individuele kind!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Pannetoet zo 6 feb 2011 - 9:06

Ik heb eigenlijk geen idee! Ik weet wel dat ik Mavo advies had smile Nu is dat volgens mij Vmbo kade?!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 9:13

Ik heb geeeen idee wat precies mijn score was, wat ik wel weet is dat ik toen vwo advies kreeg.. Ben naar het Gymnasium gegaan en die heb ik zonder problemen afgemaakt. Ik weet nog wel dat een jongen uit mijn klas van te voren heel hard riep dat hij naar het gymnasium ging en toen kreeg hij mavo advies. Dat is ook zuur.. Maarja wat weet je er als 11 jarig kind nou van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 9:18

Wat zijn we eigenlijk allemaal bezig! Ik zie veel mensen die ooit met VMBO begonnen zijn en opgeklommen zijn naar MBO-HBO of zelfs hoger! Ik heb echt waardering voor mensen die hiervoor werken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 9:20

Het valt me op dat de meeste (verslaafde) forummers VWO hebben gedaan.. :P haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Lejow zo 6 feb 2011 - 9:21

Printje schreef:Er wordt veel te veel gedoe egmaakt vd Citotoets (ik ben juf) kinderen worden soms 'bang' gemaakt voor zo'n toets. Kinderen krijgen bij ons op school vooraf aan de cito al hun adviesgesprek op basis van wat de leerkracht van het kind vindt, zoveel belangrijker als zo'n toets.

Ik werk wel op een Jenaplanschool, misschien dat mijn beeld over toetsen daarom ook wat anders is. Wij vinden toetsen vaak te stereotype en niet altijd passend bij het niveau van de kidneren, wij kijken liever naar het individuele kind!

Is waar.. Wij hebben bij de kleuters ook al cito toetsen en sommige ouders hangen daar zoveel aan, dat de kids al 'bang' zijn voor ze goed en wel begonnen zijn....
Wij zien toetsen ook als een onderdeel (tenminste ik dan), er zit nog zoveel meer in en aan een kind dan alleen een toets uitslag..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Printje zo 6 feb 2011 - 9:23

Lejow, ik heb ook kleuters en hier is het hetzelfde zoals jij het omschrijft. Ik zeg de kinderen overigens ook niets over een toets maken, ik noem het altijd een boekje maken. En daarnaast scoren ze eigenlijk toch altijd zoals ik het zelf al gedacht had.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 4 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum