Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke Cito score had jij vroeger?

+57
Flinder
Serena
Suus
luenca
Roza
Lejow
Pannetoet
Printje
Joli86
Sneeuwvlok
Krullebol
Kathi
Filoria
Beachgirl
Summerlovin
Mamasapje
Try
Rouxxxe
Gigi_
Janelie
Le Chat Noir
Zininzon
PapillonRose
Schaapke
Bruintje Beer
applestar
girli
Benthe
M-G
Rapunzel
Arwyn
ekiaam87
Merai
Little Miss
Zora
Thunder
Ambivalence
Tsjip
silly-one
Lotus
Magicwoman
Melis1985
annetje
Toet
Polly
Phileine
Gizmo
Sjonno
Mizz_S
Minx
Zonnetje
Blond
_*Blondgirl*_
Parisienne
Bliss
Caroow
Jeanette
61 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Toet za 5 feb 2011 - 2:51

Ik geloof 545, ik ben begonnen op havo, daarna vmbo-t en uiteindelijk vmbo-k.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:51

Bliss schreef:
ABE schreef:
Reeza schreef:Ik weet het niet meer, mijn eerste ingeving was 548. Ik weet wel dat het havo-niveau was, maar omdat mijn leraar dacht dat ik dat niet aankon kreeg ik VMBO advies. Echt belachelijk, neem het hem nog kwalijk. Zelfde verhaal bij een vriendin van me (zelfde leerkracht) zij zit nu op de Uni..

En dat heb ik dus ook gehad. Mijn leraar vond mij te jong voor de Havo en dus moest ik maar naar de Mavo. Ik was ook nog maar 11 jaar toen ik naar de middelbare school ging, eigenlijk nog 10 op mijn eerste dag, maar mijn ouders en ik vonden niet dat hij mocht bepalen wat wel of niet goed was voor een jong meisje als ik. Ik was een vroege leerling, maar wat heeft dat met niveau te maken? Cito gaf een goede score weer, mijn cijfers waren op de lagere school enkel tienen, dus ???. (Hij heeft achteraf wel toegegeven dat hij fout zat... Dat is dan wel weer fijn. :P)

Ik ben ook een vroege leerling en was nog 11 toen ik naar de middelbare school ging (ben eind september jarig). Heb jij dan een groep overgeslagen? Anders kun je volgens mij niet met 10 jaar al van de basisschool af zijn hoor!

Even kijken.

Ik ben jarig op 23 augustus. Naar mijn weten was ik op het moment van overgang basisschool naar middelbare school nog tien jaar oud. Ik ben op 23 augustus verjaard en was de gehele 1e klas 11 jaar oud. Ik was de jongste van mijn examens en toen ik vervolgens weer examen deed, het jaar erop (ik heb twee diploma's van de middelbare school), was ik nog steeds de jongste van de klas.

Edit: Ik heb geen klassen overgeslagen. Helaas was ik niet zo slim, al was het destijds wel mijn droom om niet alleen vroege leerling te zijn, maar ook om een paar klassen over te slaan. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:56

Ik heb de laatste drie jaar van de basisschool in België gedaan, daar hadden ze een ander soort test. Ik weet nog wel dat er op stond dat van de kinderen met mijn score 100% naar het ASO en dan de leerweg Latijn ging (ongeveer hetzelfde als gymnasium in Nederland). Dus dat heb ik toen ook maar gedaan. Uiteindelijk na drie jaar weer in Nederland beland en VWO met C&M profiel afgerond.


Laatst aangepast door freakielief op za 5 feb 2011 - 2:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  annetje za 5 feb 2011 - 2:57

538 en kreeg advies om mavo - havo te doen en te kijken hoe ver ik zou komen, omdat de havo toch wat hoog gegrepen was. Uiteindelijk de havo gehaald met hard werken en op de tenen lopen, maar wel mijn doel bereikt. Alleen de opleiding hierna ging mis en daardoor zit ik nu op het MBO en haal ik bijna mijn eerste diploma buiten de havo:D

annetje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 44
Punten : 45
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Melis1985 za 5 feb 2011 - 2:59

Ik had 539. Heb 2 jaar mavo-havo gedaan en ben toen naar de havo gegaan.

Melis1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 250
Punten : 254
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:18

Ik had 538, dus ging vmbo-tl/havo doen.
En jammer genoeg door het pesten ben ik naar beneden gezakt en uiteindelijk maar net vmbo-tl gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Bliss za 5 feb 2011 - 3:24

ABE schreef:

Even kijken.

Ik ben jarig op 23 augustus. Naar mijn weten was ik op het moment van overgang basisschool naar middelbare school nog tien jaar oud. Ik ben op 23 augustus verjaard en was de gehele 1e klas 11 jaar oud. Ik was de jongste van mijn examens en toen ik vervolgens weer examen deed, het jaar erop (ik heb twee diploma's van de middelbare school), was ik nog steeds de jongste van de klas.

Edit: Ik heb geen klassen overgeslagen. Helaas was ik niet zo slim, al was het destijds wel mijn droom om niet alleen vroege leerling te zijn, maar ook om een paar klassen over te slaan. :P

Volgens mij kan dat niet. Je bent 4 jaar als je naar de basisschool gaat. Jij werd 4 aan t begin van het schooljaar, dus heel groep 1 ben je 4 geweest. Als je even doorrekent was je in groep 8 dus 11 en werd je in de eerste klas 12. Ik ben van 23 september en heb dus hetzelfde gehad, alleen was ik een maandje jonger dan jij.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:29

Bliss schreef:
ABE schreef:

Even kijken.

Ik ben jarig op 23 augustus. Naar mijn weten was ik op het moment van overgang basisschool naar middelbare school nog tien jaar oud. Ik ben op 23 augustus verjaard en was de gehele 1e klas 11 jaar oud. Ik was de jongste van mijn examens en toen ik vervolgens weer examen deed, het jaar erop (ik heb twee diploma's van de middelbare school), was ik nog steeds de jongste van de klas.

Edit: Ik heb geen klassen overgeslagen. Helaas was ik niet zo slim, al was het destijds wel mijn droom om niet alleen vroege leerling te zijn, maar ook om een paar klassen over te slaan. :P

Volgens mij kan dat niet. Je bent 4 jaar als je naar de basisschool gaat. Jij werd 4 aan t begin van het schooljaar, dus heel groep 1 ben je 4 geweest. Als je even doorrekent was je in groep 8 dus 11 en werd je in de eerste klas 12. Ik ben van 23 september en heb dus hetzelfde gehad, alleen was ik een maandje jonger dan jij.

Hmmz, ik heb het dus echt anders in mijn hoofd zitten. Maar dat zegt niet dat jij best eens gelijk kunt hebben. Ik weet het echt niet, alleen dat ik altijd de jongste was. Zelfs toen ik nog een klas herhaalde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Magicwoman za 5 feb 2011 - 3:51

Ik had een belachelijk lage score! Ik heb ook discalculie dat is mede de reden waarom ik zo laag scoorde. Met taal had zat ik namelijk wel hoog.
Magicwoman
Magicwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:53

Ik had 537.. VMBO-TL / HAVO advies..

Ik heb VMBO TL gedaan omdat ik geen zin had om hard te leren voor HAVO..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 4:06

Even voor mijn beeldvorming: Wat is VMBO/tl?

Ik voel me nu even weer heel hoog, maar toen ik naar school ging had je: ivbo/vbo/mavo/havo/vwo/gyn/lyc. En ik snap VMBO wel: vbo/mavo, maar TL niet. Of snappen, ik kan het niet goed plaatsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Mizz_S za 5 feb 2011 - 4:36

ABE schreef:Even voor mijn beeldvorming: Wat is VMBO/tl?

Ik voel me nu even weer heel hoog, maar toen ik naar school ging had je: ivbo/vbo/mavo/havo/vwo/gyn/lyc. En ik snap VMBO wel: vbo/mavo, maar TL niet. Of snappen, ik kan het niet goed plaatsen.
TL staat voor theoretische leerweg. Je moet het vergelijken met Mavo D.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Lotus za 5 feb 2011 - 4:37

Volgens mij had ik 550, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval had ik hoog gescoord en kreeg ik het advies om gymnasium te gaan doen.

VMBO-tl is wat eerst mavo was. tl staat voor theoretische leerweg.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Toet za 5 feb 2011 - 4:39

ABE schreef:Even voor mijn beeldvorming: Wat is VMBO/tl?

Ik voel me nu even weer heel hoog, maar toen ik naar school ging had je: ivbo/vbo/mavo/havo/vwo/gyn/lyc. En ik snap VMBO wel: vbo/mavo, maar TL niet. Of snappen, ik kan het niet goed plaatsen.

Op vmbo heb je drie niveau's. Basis is de laagste, daarna komt kader en daarna theoretisch.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  silly-one za 5 feb 2011 - 4:42

Ik had een score van 528 geloof ik. Heel lag in elk geval. Ik kreeg ook Mavo/Havo advies. Uiteindelijk Mavo gedaan. en vauit daar doorgestroomd maar het MBO en HBO.
De lage score is uiteindelijk te herleiden omdat er in de brugklas een dusdanige vorm van dyslexie werd geconstateerd die in de kleuterklas al naar voren moest komen. De hele basisschool heb ik met taal ook altijd moeite gehad, maar het was ieder jaar voldoende dus mocht ik gewoon over. Rekenen en Wereld Oriëntatie vakken haalde ik goed en ruim voldoende (hadden geen cijfers). Bij de CITO was mijn taal gebied ook het slechte gescoord.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Tsjip za 5 feb 2011 - 4:53

Ik had 539 en toen mavo-havo gaan doen. Na 2 jaar ben ik lekker mavo gaan doen om daarna mbo onderwijsassistent te kunnen doen en pas daarna door naar het hbo. Ik kon naar de havo zeiden ze maar daar had ik helemaal geen zin zin. Al helemaal niet omdat ik daarvoor ook nog eens een eind moest fietsen! Plus het mbo sprak mij meer aan omdat je dan al stage mocht lopen en ik al precies wist wat ik wilde gaan doen!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 4:54

Ik had in totaal 8 fouten, en daarmee een score van 550. Ik kreeg een Gymnasium advies en heb dat ook met gemak afgerond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Ambivalence za 5 feb 2011 - 5:00

Ik had volgens mij een score van 535, ging compleet de mist in met rekenen. Ik kreeg een havo/vwo-advies en na twee jaar havo/vwo-brugklas ben ik havo gaan doen, was te lui voor vwo :P
Ambivalence
Ambivalence
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 207
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Thunder za 5 feb 2011 - 5:06

Wat een hoge scores allemaal! Ik had 528 en kreeg Mavo advies, dat heb ik ook afgerond op C-D niveau.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:26

Ik was ook elf toen ik naar de middelbare school ging, maar ik heb maar twee jaar gekleuterd terwijl ik ee vroege leerling was. Ik moest vanwege mijn leeftijd dus drie jaar kleuteren, ben van oktober, maar ik kon toe al lezen dus mocht al naar groep drie. Ik was ook zeventien toen ik naar de uni ging smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 5:32

Ik heb geen cito of wat dan ook maar hoeven doen. De school waar ik op zat doet/deed daar niet aan mee.
Ik kreeg advies Mavo. Heb Mavo gedaan, maar na het eerste jaar deed ik Vbo. Ik heb er gewoon echt niets voor gedaan. Maakte nooit geen huiswerk en leerde ook nooit. Ik heb Vbo ook niet gehaald.
Ben later ingestroomd en heb met dikke sprongen makkelijk MBO gedaan. MBO zit dan ook weer iets hoger dan de gewone Mavo..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Lotus za 5 feb 2011 - 5:33

Ik was ook elf toen ik naar de middelbare school ging. Als alles goed was gegaan, was ik op mijn 17e inderdaad ook met studeren begonnen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Blond za 5 feb 2011 - 5:37

Ik was ook net 17 toen ik begon met studeren. Ben mijn gehele studententijd al een van de jongste geweest van mijn klassen/werkgroepen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Polly za 5 feb 2011 - 5:41

Darcy schreef:Ik was ook elf toen ik naar de middelbare school ging, maar ik heb maar twee jaar gekleuterd terwijl ik ee vroege leerling was. Ik moest vanwege mijn leeftijd dus drie jaar kleuteren, ben van oktober, maar ik kon toe al lezen dus mocht al naar groep drie. Ik was ook zeventien toen ik naar de uni ging smile

+1, en ben ik altijd blij mee geweest. Het is bijna alsof je een jaar cadeau krijgt.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Zora za 5 feb 2011 - 5:42

Ik was ook 11. Vond het altijd wel fijn, leek net of je legaal wat meer tijd had om over de middelbare te doen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke Cito score had jij vroeger? - Pagina 2 Empty Re: Welke Cito score had jij vroeger?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum