Welke talen spreek jij?
+31
Twellie
Rumble
Kowalski
Susan
Marin
Sugarfall
Bliss
Polly
ProudMom
Chocoholic
Fayebella
June
Rovine
Mizz_S
Lady Starstruck
luisa
Roxi3
Burn
Rush
nien
Silver
madam
Carmen_
SuzieQ
slaatje
Ooh La La!
SuperGrover
Cheesegirl
Middleme
nina
Poubelle
35 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Welke talen spreek jij?
Re: Welke talen spreek jij?
Klopt, Dexter doet het fout, hele wereldbevolking doet het foutMarin schreef:Dat komt door Dexter
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Stofzuiger schreef:Nederlands en wartaal spreek ik vloeiend.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
It's me schreef:he?? Gaat t niet goed met je opleiding? Dat had ik niet meegekregen, wat jammer! Hoe komt het?Kenya schreef:Ik spreek goed Engels en kan me aardig redden in het Spaans. Engels heb ik gewoon geleerd op school natuurlijk, plus tv, haha en pak talen makkelijk op. Spaans ben ik gaan leren in Spanje, twee keer een cursus toen ik op de middelbare school zat (in Valencia en in Salamanca) en na mijn studie heb ik een half jaar in Madrid gewoond. Nu ben ik bezig met de studie Vertaler Spaans maar dat gaat helaas niet zo goed.
Ik kon me ook aardig Frans ten tijde van mijn eindexamen. Maar toen ik Spaans begon te leren is mijn Frans totaal verdwenen. Als ik nu wat in het Frans wil zeggen komt het er in het Spaans uit. Het schijnt dat je eerst een taal helemaal machtig moet zijn voordat je een andere kan leren, anders gooi je het dus door elkaar. In mijn geval klopt dat dus wel!
Edit: Ik ben overigens Spaans gaan leren omdat ik het een mooie taal vind. Niet omdat ik het ergens voor nodig had of omdat ik een beroep in die richting wilde. Nu met de opleiding vertaler Spaans was het wel de bedoeling dit te gaan gebruiken, maar zoals gezegd loopt dat niet helemaal zoals het moet.
Nee, het schiet niet op, loop heel erg achter. Heb gewoon tijdgebrek en gebrek aan zelfdiscipline/prioriteiten stellen. Ik wil in ieder geval wel m'n propedeuse gaan halen, maar ben bang dat het daarna ophoud. Moet het namelijk binnen 6 jaar afhebben anders kan ik bij gaan betalen. En in zes jaar is het echt niet te doen voor mij, een fulltime studie naast 4 dagen p/w werken... Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer zo gemotiveerd ben. Maar dat komt ook doordat ik net van baan gewisseld ben en me daar nogal op focus nu.
Gast- Gast
Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Oh natuurlijk, hoe kon ik Bahasa vergeten. Haha nee, wat voor taal is dat? Waar spreken ze dat?Rumble schreef:Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Oh natuurlijk, hoe kon ik Bahasa vergeten. Haha nee, wat voor taal is dat? Waar spreken ze dat?Rumble schreef:Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
Hahaha lekker droog.
Officieel is het Bahasa Indonesia. Dus Indonesisch eigenlijk. Lijkt een beetje op maleis.
Rumble- Prater
Rumble schreef:Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
Ik dacht altijd dat Maleis werd gesproken in Indonesië, maar dat is dus Bahasa?
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Pixie schreef:Rumble schreef:Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
Ik dacht altijd dat Maleis werd gesproken in Indonesië, maar dat is dus Bahasa?
Het wordt allebei gesproken in Indonesie. Maar Maleis wordt niet in alle delen van Indonesie gesproken.
Rumble- Prater
Rumble schreef:SuperGrover schreef:Oh natuurlijk, hoe kon ik Bahasa vergeten. Haha nee, wat voor taal is dat? Waar spreken ze dat?Rumble schreef:Nederlands, Engels en Bahasa spreek ik vloeiend.
Hahaha lekker droog.
Officieel is het Bahasa Indonesia. Dus Indonesisch eigenlijk. Lijkt een beetje op maleis.
Aah oké thanks! Weer wat geleerd vandaag
SuperGrover- Ratel
Nederlands en Engels spreek ik vloeiend, al moet ik altijd even een paar minuten omschakelen als ik Engels ga spreken voordat ik me weer goed kan uitdrukken.
Verder heb ik jarenlang Duits, Frans en Latijn gehad, maar dat is allemaal wel wat weggezakt.
Verder heb ik jarenlang Duits, Frans en Latijn gehad, maar dat is allemaal wel wat weggezakt.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Engels goed, Duits vloeiend (moedertaal)
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Oh wat jammer zeg! Maar ik snap het tijdgebrek wel, ik zou dat ook niet kunnen naast zoveel werken en al helemaal niet als er geen lessen zijn op bepaalde tijdstippen en je gewoon jezelf moet dwingen om te gaan studeren.Kenya schreef:
Nee, het schiet niet op, loop heel erg achter. Heb gewoon tijdgebrek en gebrek aan zelfdiscipline/prioriteiten stellen. Ik wil in ieder geval wel m'n propedeuse gaan halen, maar ben bang dat het daarna ophoud. Moet het namelijk binnen 6 jaar afhebben anders kan ik bij gaan betalen. En in zes jaar is het echt niet te doen voor mij, een fulltime studie naast 4 dagen p/w werken... Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer zo gemotiveerd ben. Maar dat komt ook doordat ik net van baan gewisseld ben en me daar nogal op focus nu.
Bevalt je nieuwe baan wel goed? Heb je t gevoel dat je daar voorlopig goed op je plek zit?
Gast- Gast
Mijn moedertaal is Fries, maar mijn ouders lazen heel veel voor uit Nederlandse boeken. Verder kreeg ik het mee van tv, en later op school natuurlijk.
Verder spreek ik goed Engels en redelijk Frans. Duits kan ik lezen en redelijk goed verstaan. Spreken gaat wat lastiger. Ik heb ook een paar jaar geleden een basiscursus Spaans gedaan. Ik kan geen gesprek voeren in het Spaans, maar de basisdingen kan ik lezen/schrijven.
Verder spreek ik goed Engels en redelijk Frans. Duits kan ik lezen en redelijk goed verstaan. Spreken gaat wat lastiger. Ik heb ook een paar jaar geleden een basiscursus Spaans gedaan. Ik kan geen gesprek voeren in het Spaans, maar de basisdingen kan ik lezen/schrijven.
Gast- Gast
Ik spreek buiten Nederlands ook Engels, Frans en Duits.
Allemaal op school geleerd en ik kan mij nog steeds goed verstaanbaar maken in al deze talen.
Allemaal op school geleerd en ik kan mij nog steeds goed verstaanbaar maken in al deze talen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Engels, Duits en Frans
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Engels vloeiend en Afrikaans.