Welke talen spreek jij?
+31
Twellie
Rumble
Kowalski
Susan
Marin
Sugarfall
Bliss
Polly
ProudMom
Chocoholic
Fayebella
June
Rovine
Mizz_S
Lady Starstruck
luisa
Roxi3
Burn
Rush
nien
Silver
madam
Carmen_
SuzieQ
slaatje
Ooh La La!
SuperGrover
Cheesegirl
Middleme
nina
Poubelle
35 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Welke talen spreek jij?
Re: Welke talen spreek jij?
Ik spreek goed Engels en kan me aardig redden in het Spaans. Engels heb ik gewoon geleerd op school natuurlijk, plus tv, haha en pak talen makkelijk op. Spaans ben ik gaan leren in Spanje, twee keer een cursus toen ik op de middelbare school zat (in Valencia en in Salamanca) en na mijn studie heb ik een half jaar in Madrid gewoond. Nu ben ik bezig met de studie Vertaler Spaans maar dat gaat helaas niet zo goed.
Ik kon me ook aardig Frans ten tijde van mijn eindexamen. Maar toen ik Spaans begon te leren is mijn Frans totaal verdwenen. Als ik nu wat in het Frans wil zeggen komt het er in het Spaans uit. Het schijnt dat je eerst een taal helemaal machtig moet zijn voordat je een andere kan leren, anders gooi je het dus door elkaar. In mijn geval klopt dat dus wel!
Edit: Ik ben overigens Spaans gaan leren omdat ik het een mooie taal vind. Niet omdat ik het ergens voor nodig had of omdat ik een beroep in die richting wilde. Nu met de opleiding vertaler Spaans was het wel de bedoeling dit te gaan gebruiken, maar zoals gezegd loopt dat niet helemaal zoals het moet.
Ik kon me ook aardig Frans ten tijde van mijn eindexamen. Maar toen ik Spaans begon te leren is mijn Frans totaal verdwenen. Als ik nu wat in het Frans wil zeggen komt het er in het Spaans uit. Het schijnt dat je eerst een taal helemaal machtig moet zijn voordat je een andere kan leren, anders gooi je het dus door elkaar. In mijn geval klopt dat dus wel!
Edit: Ik ben overigens Spaans gaan leren omdat ik het een mooie taal vind. Niet omdat ik het ergens voor nodig had of omdat ik een beroep in die richting wilde. Nu met de opleiding vertaler Spaans was het wel de bedoeling dit te gaan gebruiken, maar zoals gezegd loopt dat niet helemaal zoals het moet.
Gast- Gast
Ik heb in Engeland en in Frankrijk gewoond, deze talen beheers ik goed.
In februari vertrek ik naar een Spaanstalig land (Argentinië) en dan hoop ik dat mijn Spaans net zo goed wordt als mijn Frans.
In februari vertrek ik naar een Spaanstalig land (Argentinië) en dan hoop ik dat mijn Spaans net zo goed wordt als mijn Frans.
nien- Fluisteraar
- Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10
Ik spreek, lees en versta engels goed. Duits kan ik goed lezen en verstaan, spreken een stuk minder.
En mijn moedertaal is Fries. Nederlands leerde ik op de kleuterschool door de Nederlandse kindjes.
En mijn moedertaal is Fries. Nederlands leerde ik op de kleuterschool door de Nederlandse kindjes.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik spreek goed Duits en redelijk Engels..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik spreek Engels en Duits.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Engels en Italiaans goed, Spaans en Duits kan ik me wel verstaanbaar in maken en ook anderen verstaan. Frans is denk ik teveel weggezakt dat spreken niet meer lukt, verstaan een klein beetje.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Alleen Engels. Duits heb ik maar 2 jaar op school gehad, maar was zo weinig dat ik maar een paar woorden ken. Frans heb ik nooit op school gehad, en kan ik ook echt maar een paar woordjes van. Spaans kan ik niet. Ik wil overigens wel Duits gaan leren want ik sta echt met mijn mond vol tanden als ik in Duitsland ben. Mijn vriend kan het wel heel erg goed, maar ja dan ben ik weer zo afhankelijk van hem. Ik wil het gewoon zelf kunnen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Engels zeer goed (heb ik ook gestudeerd dus dan mag het ook wel), Duits goed en Frans redelijk (spreken is mijn slechtste onderdeel van Frans). Daarnaast ook nog Russisch, maar niet goed genoeg om een fatsoenlijk gesprek in te voeren.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Engels is de voertaal op mijn werk (veel buitenlanders), dat komt er vrij goed uit. Ben nu ook bezig om het technisch Engels wat beter onder de knie te krijgen. Duits moet ik altijd even inkomen. Verstaan doe ik het prima, spreken lukt ook goed wanneer ik er een aantal dagen ben.
Frans heb ik gehad op de middelbare school, maar ik kom tegenwoordig niet veel verder meer dan omelet du fromage. En un peu lentement sil vous plait. Misschien kan ik dat zinnetje dan ooit nog eens gebruiken. Heb het eigenlijk nooit toegepast, dus weet niet hoe snel ik het weer oppik.
Frans heb ik gehad op de middelbare school, maar ik kom tegenwoordig niet veel verder meer dan omelet du fromage. En un peu lentement sil vous plait. Misschien kan ik dat zinnetje dan ooit nog eens gebruiken. Heb het eigenlijk nooit toegepast, dus weet niet hoe snel ik het weer oppik.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn Engels is vrij goed. Mijn Spaans was vloeiend, maar nu een stuk minder. Ik kan me wel prima verstaanbaar maken en een gesprek voeren. Zuid-Amerikanen versta ik heel goed, in Spanje moet ik vragen of het alsjeblie-hieft iets lang-za-mer mag. Duits is helemaal weggezakt. Frans was nog enigszins aanwezig, maar toen ik een half jaar in een Spaanstalig land woonde, is mijn Frans helemaal verdwenen. Als ik een poging doe om Frans te spreken, spreek ik per ongeluk Spaans .
Edit: Duits versta ik wel heel goed, kan ik ook prima lezen, maar spreken lukt niet. Ik denk dat het een deel ook gewoon schaamte is.
Edit: Duits versta ik wel heel goed, kan ik ook prima lezen, maar spreken lukt niet. Ik denk dat het een deel ook gewoon schaamte is.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik spreek Engels en Duits beiden redelijk goed. Engels gaat me beter af, maar als ik een paar dagen in Duitsland ben, dan gaat het best vloeiend. En hier vlakbij de grens moet ik regelmatig Duits spreken i.v.m. de toeristen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Engels spreek ik vloeiend, mede dankzij mijn Engelstalige opleiding. Niet op mijn mindere dagen trouwens, maar dat geldt dan ook voor mijn Nederlands. Verder heb ik jarenlang Frans gehad en vorig jaar nog Spaans (A2 niveau behaald) maar als ik dat weer okay wil spreken zou ik even een mini refresher course moeten krijgen. Duits heb ik maar 1 jaar gehad op de middelbare school en dat was geen succes, haha.
Ik van (vreemde) talen!
Ik van (vreemde) talen!
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Engels en Italiaans (vloeiend). Duits en Frans kan ik wel goed lezen en verstaan, maar spreken iets minder. Op school was ik er erg goed in, en toen sprak ik het ook vloeiend, maar heb er daarna niets meer mee gedaan.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Ik spreek Engels, Duits, Frans, Spaans en Portugees.
Nederlands of Engels spreken maakt voor mijn gevoel niets uit, ik spreek meer Engels dan Nederlands.
Spaans en Duits spreek ik vloeiend maar niet perfect.
Portugees en Frans spreek ik genoeg om me in alle situaties te kunnen redden maar niet perfect.
Nederlands of Engels spreken maakt voor mijn gevoel niets uit, ik spreek meer Engels dan Nederlands.
Spaans en Duits spreek ik vloeiend maar niet perfect.
Portugees en Frans spreek ik genoeg om me in alle situaties te kunnen redden maar niet perfect.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
ProudMom schreef:Engels en Italiaans (vloeiend). Duits en Frans kan ik wel goed lezen en verstaan, maar spreken iets minder. Op school was ik er erg goed in, en toen sprak ik het ook vloeiend, maar heb er daarna niets meer mee gedaan.
Hoe komt het dat jij vloeiend Italiaans spreekt, heb je daar familie? Ik ben jaloers!!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
he?? Gaat t niet goed met je opleiding? Dat had ik niet meegekregen, wat jammer! Hoe komt het?Kenya schreef:Ik spreek goed Engels en kan me aardig redden in het Spaans. Engels heb ik gewoon geleerd op school natuurlijk, plus tv, haha en pak talen makkelijk op. Spaans ben ik gaan leren in Spanje, twee keer een cursus toen ik op de middelbare school zat (in Valencia en in Salamanca) en na mijn studie heb ik een half jaar in Madrid gewoond. Nu ben ik bezig met de studie Vertaler Spaans maar dat gaat helaas niet zo goed.
Gast- Gast
Mijn kennis van vreemde talen is vooral passief. Ik vertaal vanuit het Engels en Spaans, maar beide talen spreek ik niet bizar goed. Ben wel heel goed op de hoogte van de grammaticaregels van beide talen en ik begrijp ze prima op papier, maar spreken.... Het gaat wel, maar ik ben gewoon niet zo'n held in het praten van vreemde talen jammer genoeg.
Gast- Gast
Engels en Arabisch. Ik heb een tijdje Spaans geleerd en dat sprak ik toen redelijk goed, maar dat is helemaal weggezakt.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Alle vier die talen waarvan Duits t slechts en Engels vloeiend. Frans en Spaans zodanig dat ik me prima kan redden op reis.
En verder kon ik beetje Deens en Bulgaars maar dat ben ik intussen wel kwijt.
En verder kon ik beetje Deens en Bulgaars maar dat ben ik intussen wel kwijt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik denk alleen Engels. Ik kan me wel verstaanbaar maken in het Duits (en lezen en verstaan) en in het Frans een beetje, maar ik "spreek" het zeker niet!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Engels en Noors vloeiend en die talen gebruik ik allebei dagelijks. Nederlands praat ik ook dagelijks dus die 3 wisselen de hele dag door. Ik was ook vloeiend in Duits en kan het nog steeds verstaan en lezen, maar voor spreken duurt t wel een dagje in Duitsland voordat ik weer kan praten, dus niet direct in een telefoongesprek.
En ik heb ook 3 jaar Frans gehad, maar dat spreek ik absoluut niet meer, versta het nog een beetje. En omdat ik Noors kan kan ik ook praten met Zweden en Denen.
En ik heb ook 3 jaar Frans gehad, maar dat spreek ik absoluut niet meer, versta het nog een beetje. En omdat ik Noors kan kan ik ook praten met Zweden en Denen.
Gast- Gast
Omelet au fromageRovine schreef:Engels is de voertaal op mijn werk (veel buitenlanders), dat komt er vrij goed uit. Ben nu ook bezig om het technisch Engels wat beter onder de knie te krijgen. Duits moet ik altijd even inkomen. Verstaan doe ik het prima, spreken lukt ook goed wanneer ik er een aantal dagen ben.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Dat komt door Dexter
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Engels en Duits, ik heb ook Frans gehad, maar daar was ik zo slecht in, het is nog een wonder dat ik het tot een 6 heb weten te schoppen in mijn eindexamenjaar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe spreek je Primark uit?
» Hoe spreek jij forumnamen uit?
» Hoe spreek je 'jurist' uit?
» Hoe spreek ik je forumnaam uit?