Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe spreek je Primark uit?

+5
Eris
Monte
Try
SnowWhite
Lavendel
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe spreek je Primark uit? Empty Hoe spreek je Primark uit?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 2:20

Is het "priemark" of "praaimark"?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe spreek je Primark uit? Empty Re: Hoe spreek je Primark uit?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 2:22

Gewoon priemark denk ik?

Gast
Gast

Bericht  Lavendel za 11 dec 2010 - 2:22

Het laatste..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SnowWhite za 11 dec 2010 - 2:34

Lavendel schreef:Het laatste..
+1
Zat zelf ook een beetje te denken aan 'preimark' Wink
Op mijn werk zegt ook iedereen 'priemark' en dan het liefst nog ook met een 't' erachter.. Heel irritant, haha!
Heb zelf in Engeland gewoond, dus ik weet niet beter.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 2:36

praaimark .. het is een engelse winkel van oorsprong he..

Gast
Gast

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 2:37

Ik zeg het ook op het Engels dus fonetisch is dat zoiets als Praaimark? Ik vind het ook vervelend wanneer mensen Priemark/Priemarkt zeggen.. :$
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 2:37

Haha ja het is praaimark Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Monte za 11 dec 2010 - 3:02

En de winkel Esprit?

Als Esprie of gewoon Esprit, of nog anders?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Eris za 11 dec 2010 - 3:05

Dat is echt het stomme he. Zoveel mensen zeggen Priemark(t) dat ik dan gewoon aan mezelf ga twijfelen als ik Praaimark zeg. Terwijl het inderdaad echt Praaimark is en ik het dus goed zeg..

Esprit spreek je uit als Esprie inderdaad.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:43

Monte schreef:En de winkel Esprit?

Esprie

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:46

Hahah kan ik eindelijk een vriendin van me gaan corrigeren, die zegt het altijd verkeerd en ik dacht bijna dat het aan mij lag.. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:17

Ha, dan had ik het toch goed. Ik zei eerst altijd "priemark" tot ik bedacht dat het een Engelse winkel is en dat het dan dus logischer zou zijn als het "praaimark" zou zijn.

Ik vind het irritant als mensen zulke dingen verkeerd uitspreken.

Ik was een keer bij de T-Mobile shop en toen stond er een vrouw voor me en die had het over: "tee mobiel". Dat was ook irritant.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:19

Wat de rest zegt. Het is een Engelse winkel. En vooral niet Primarkt zeggen, dat is irritant ;-)

Maar ik zeg eigenlijk altijd Primani of Primarché ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:26

Even serieus? Waarom is het irritant als iemand het verkeerd uitspreekt? Het is een engelse winkel in Nederland met de naam Primark. Voor mij is het dan ook Priemark, wat iedereen ook zegt. We hebben hem hier niet, wellicht dat dat het makkelijker maakt om het verkeerd uit te spreken?

Laatst moest ik iets versturen naar een klant en we waren weer eens aan het bomen over d, dt, en andere Nederlandse dingen, toen ik zei:"Zolang ik een klant geen fractuur toezend, vind ik het allemaal nog prima". Als we mekaar maar begrijpen, dat is toch het belangrijkste?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 11 dec 2010 - 4:40

Ik zeg altijd Praaimark, maar ik vind het niet raar als iemand Priemark zegt, niet iedereen weet dat het een Engelse winkel is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:40

Isa schreef:Even serieus? Waarom is het irritant als iemand het verkeerd uitspreekt? Het is een engelse winkel in Nederland met de naam Primark. Voor mij is het dan ook Priemark, wat iedereen ook zegt. We hebben hem hier niet, wellicht dat dat het makkelijker maakt om het verkeerd uit te spreken?

Laatst moest ik iets versturen naar een klant en we waren weer eens aan het bomen over d, dt, en andere Nederlandse dingen, toen ik zei:"Zolang ik een klant geen fractuur toezend, vind ik het allemaal nog prima". Als we mekaar maar begrijpen, dat is toch het belangrijkste?

Met de eerste alinea ben ik het eens.

Met je tweede niet, iedereen die een beetje scholing gehad heeft weet toch wel wanneer je d/t moet schrijven :P oke, dat je het niet in alle gevallen weet is niet erg, maar dat is toch wel een beetje de basis van de Nederlandse taal vind ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:42

Storm schreef:
Isa schreef:Even serieus? Waarom is het irritant als iemand het verkeerd uitspreekt? Het is een engelse winkel in Nederland met de naam Primark. Voor mij is het dan ook Priemark, wat iedereen ook zegt. We hebben hem hier niet, wellicht dat dat het makkelijker maakt om het verkeerd uit te spreken?

Met je tweede niet, iedereen die een beetje scholing gehad heeft weet toch wel wanneer je d/t moet schrijven :P oke, dat je het niet in alle gevallen weet is niet erg, maar dat is toch wel een beetje de basis van de Nederlandse taal vind ik.

Owkeej, serieus. Ik bedenk me net weer waar ik het onderwerp van mijn tweede alinea heb weggehaald... En dat was niet op het werk, maar op een verjaardagsfeest afgelopen week. Dus zo triest is het met de sociale werkplek nog niet gesteld. :P Maar goed, ik irriteer mezelf wel als iemand zegt jij vind dus dat.... En dan hoor ik mezelf denken.... Waar blijft die TTTTTTT.... En daar irriteer ik me weer aan, terwijl ik vind dat ik dat weer niet mag denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 5:05

Grappig dat je je daar aan irriteert. Ik neem aan dat je ergert bedoelt.

Het is logisch dat het Praimark is, het is namelijk een Engelse naam. Stel dat je een meisje uit Engeland tegenkomt en zij heet Charlotte. Dan noem je haar toch ook geen Sjarlotte maar Tsjarlot?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 5:07

Marin schreef:Wat de rest zegt. Het is een Engelse winkel. En vooral niet Primarkt zeggen, dat is irritant ;-)

Toen ik met vriendinnen in Londen was, zei de helft ook constant 'Praaimarkt' en dat vind ik echt heel irritant, maar het heeft ook voor leuke dingen gezorgd. Eén vriendin van mij is echt heel lief, maar nogal onoplettend, ze vergeet veel en ze kan geen twee dingen tegelijk. We hadden het er inmiddels al best vaak over gehad dat we naar de Primark wilden, maar zei had door iedereen die het fout zei, dus constant gedacht dat het om een markt ging. Opeens zegt ze: "We gingen toch ook nog naar die markt?" En in eerste instantie had ik gewoon echt niet door wat ze bedoelde, maar ze heeft dus drie dagen lang gedacht dat we het constant over een bepaalde markt hadden wanneer we over de Primark praatten Laughing. Ze zag het helemaal voor zich, met van die leuke witte kraampjes.. Haha, het was ook zo grappig, omdat het zo typisch iets voor haar is om dan weer compleet niet door te hebben waar het over gaat. Ik moet nu gewoon weer lachen als ik weer denk aan haar verbaasde hoofd (sorry als dit een anekdote was in de categorie had-je-bij-moeten-zijn).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 5:40

Vera schreef:Grappig dat je je daar aan irriteert. Ik neem aan dat je ergert bedoelt.

Het is logisch dat het Praimark is, het is namelijk een Engelse naam. Stel dat je een meisje uit Engeland tegenkomt en zij heet Charlotte. Dan noem je haar toch ook geen Sjarlotte maar Tsjarlot?

Ik kan je vertellen dat het eerste ook veel gebruikt wordt hoor haha (en ik kan het weten Very Happy)

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn za 11 dec 2010 - 6:52

Isa schreef:
Storm schreef:

Dus als jij zou zeggen: jij vindt...dan zeg je dus ook jij vinDT dat..? Als je mij hoort praten is die dt volgens mij gewoon een t ja of d net hoe je het bekijkt..volgens mij kan je dat niet echt horen

Owkeej, serieus. Ik bedenk me net weer waar ik het onderwerp van mijn tweede alinea heb weggehaald... En dat was niet op het werk, maar op een verjaardagsfeest afgelopen week. Dus zo triest is het met de sociale werkplek nog niet gesteld. :P Maar goed, ik irriteer mezelf wel als iemand zegt jij vind dus dat.... En dan hoor ik mezelf denken.... Waar blijft die TTTTTTT.... En daar irriteer ik me weer aan, terwijl ik vind dat ik dat weer niet mag denken.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  smooch za 11 dec 2010 - 7:31

Ik zeg Praimark op zn Engels, het is ook een Engelse winkel.
Trouwens zijn er veel mensen die ook gewoon Primark zeggen, ik stoor me daar niet aan. Maar vindt het wel erg lelijk klinken smile
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Jeanette za 11 dec 2010 - 7:37

Ik hoor iedereen Priemark zeggen in mijn omgeving.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:03

Ooh ik dacht serieus dat het als Primark uitgesproken werd.

Gast
Gast

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 11:43

Mila schreef:
Monte schreef:En de winkel Esprit?

Esprie
Grappig dat dit ter sprake komt, ik zeg dus ook Esprie (iets Frans-achtig?) maar toen mijn vriend en ik op schiphol liepen zei hij de naam van die winkel en zei hij zoiets als "Spirit", nouja, dat dus ook niet helemaal maar wel iets in die trant. We hebben toen een discussie gehad over die eerste E (hij vind het gewoon drie streepjes maar voor mij is het echt een E) smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: