Welke talen spreek jij?
+31
Twellie
Rumble
Kowalski
Susan
Marin
Sugarfall
Bliss
Polly
ProudMom
Chocoholic
Fayebella
June
Rovine
Mizz_S
Lady Starstruck
luisa
Roxi3
Burn
Rush
nien
Silver
madam
Carmen_
SuzieQ
slaatje
Ooh La La!
SuperGrover
Cheesegirl
Middleme
nina
Poubelle
35 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Welke talen spreek jij?
Welke talen spreek jij?
Welke talen spreek jij (Geen moedertaal, naast Nederlands) op het niveau dat je een redelijk gesprek kunt voeren? Ook zonder die persoon te kunnen zien, dus bijvoorbeeld over de telefoon jezelf duidelijk kunnen maken.
Ik heb het dus over talen die je later aangeleerd hebt.
(Standaart rijtje in een enquete, maar ben benieuwd of er nog forumsters zijn die een aparte taal spreken).
Waarom ken jij deze taal? en gebruik je hem veel naast het Nederlands?
Ik heb het dus over talen die je later aangeleerd hebt.
(Standaart rijtje in een enquete, maar ben benieuwd of er nog forumsters zijn die een aparte taal spreken).
Waarom ken jij deze taal? en gebruik je hem veel naast het Nederlands?
Gast- Gast
Re: Welke talen spreek jij?
Ik spreek zelf Engels en ik hoor ook Duits te kunnen. Dat heb ik 5 jaar gehad op school maar ik heb het idee dat daar vrij weinig van is blijven hangen.
Ik heb ook 1 jaar Spaans gehad op mijn hbo opleiding en ik vind het heel jammer dat toen ik met de opleiding stopte die lessen dus ook afgelopen waren. Dat is een taal die ik in mijn vrije tijd, na mijn opleiding wel weer zou willen oppakken. Niet omdat het nodig is maar omdat de taal mij erg aanspreekt.
Ik heb ook 1 jaar Spaans gehad op mijn hbo opleiding en ik vind het heel jammer dat toen ik met de opleiding stopte die lessen dus ook afgelopen waren. Dat is een taal die ik in mijn vrije tijd, na mijn opleiding wel weer zou willen oppakken. Niet omdat het nodig is maar omdat de taal mij erg aanspreekt.
Gast- Gast
Alleen Engels.
Heb wel ook Frans eindexamen gedaan maar dat is heel ver weggezakt, en ik ooit een cursus Italiaans gevolgd maar daar kan ik ook geen normaal gesprek in voeren.
Heb wel ook Frans eindexamen gedaan maar dat is heel ver weggezakt, en ik ooit een cursus Italiaans gevolgd maar daar kan ik ook geen normaal gesprek in voeren.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Ik spreek Engels, Duits en Frans.
Op school heb ik in totaal 9 jaar les gehad in deze talen.
Frans is wel een beetje weg gezakt maar kan ik me prima mee redden op vakantie.
Duits en Engels spreek ik redelijk vloeiend (al moet ik er wel eerst weer even aan wennen als ik het een tijd lang niet gesproken heb).
Daarnaast kan ik ook nog Fries
Op school heb ik in totaal 9 jaar les gehad in deze talen.
Frans is wel een beetje weg gezakt maar kan ik me prima mee redden op vakantie.
Duits en Engels spreek ik redelijk vloeiend (al moet ik er wel eerst weer even aan wennen als ik het een tijd lang niet gesproken heb).
Daarnaast kan ik ook nog Fries
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
nina schreef:Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
Maar dat is dan meer een moedertaal voor jou neem ik aan? Of heb je dat echt op latere leeftijd aangeleerd? Op school o.i.d?
Gast- Gast
Engels wel op een redelijk niveau. Ik wil heel graag een andere taal leren, maar niet standaard zoals Spaans of Frans, maar dan Deens, Japans en Russisch of zo
Gast- Gast
Ik kan me goed verstaanbaar maken in het duits en het engels.
Frans en italiaans moet ook redelijk lukken (goed taalgevoel) maar dat kost veel meer moeite.
Frans en italiaans moet ook redelijk lukken (goed taalgevoel) maar dat kost veel meer moeite.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Joan schreef:Engels wel op een redelijk niveau. Ik wil heel graag een andere taal leren, maar niet standaard zoals Spaans of Frans, maar dan Deens, Japans en Russisch of zo
Ja gaaf! Ik heb dat met Portugees. Zo'n aparte taal.. Vind het heerlijk om naar Portugese muziek te luisteren haha
Gast- Gast
Ik spreek Engels vloeiend. Frans en Duits redelijk en Spaans een klein beetje haha. Verder heb ik 6 jaar latijn en 2 jaar Grieks gehad, maar dat zijn natuurlijk geen spreektalen (meer).
Gast- Gast
In het Engels kan ik met iemand een gesprek voeren. Spaans is wat moeilijker, als ik bij de persoon zou zijn, zou ik icm. handen en voeten er wel redelijk uit komen denk ik. Ik heb eindexamen Spaans gedaan en heb het altijd een boeiende taal gevonden.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Punk'd schreef:nina schreef:Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
Maar dat is dan meer een moedertaal voor jou neem ik aan? Of heb je dat echt op latere leeftijd aangeleerd? Op school o.i.d?
Voor mij is Fries geen moedertaal. Ik ben opgegroeid in Friesland maar niet Friestalig opgevoed.
Ik heb dit pas op de middelbare school geleerd.
Ooh La La!- Prater
Alleen Engels. Op de middelbare school heb ik ook Frans en Duits gehad, maar dat is weg gezakt.
Gast- Gast
Ooh La La! schreef:Punk'd schreef:nina schreef:Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
Voor mij is Fries geen moedertaal. Ik ben opgegroeid in Friesland maar niet Friestalig opgevoed.
Wordt dat echt op school gegeven! haha dat wist ik niet
Gast- Gast
Engels.
Ik kan me verstaanbaar maken in Frans en Duits. Maar ik doe het beiden liever niet. Heb heel lang gehad dat ik spontaan dichtklap als er van mij verwacht wordt een andere taal dan het Nederlands te spreken. Engels heb ik nu aardig onder controle, Frans en Duits zijn talen waarbij het me niet lukt om een soort van schaamte van me af te zetten.
Ik kan me verstaanbaar maken in Frans en Duits. Maar ik doe het beiden liever niet. Heb heel lang gehad dat ik spontaan dichtklap als er van mij verwacht wordt een andere taal dan het Nederlands te spreken. Engels heb ik nu aardig onder controle, Frans en Duits zijn talen waarbij het me niet lukt om een soort van schaamte van me af te zetten.
Gast- Gast
Engels is geen probleem, dat spreek ik vrijwel vloeiend. Frans gaat moeizamer, maar op basisniveau kan ik daar ook gesprekken voeren. Fries is niet mijn moedertaal, ik versta het even goed als het Engels, maar ik spreek het iets minder goed. Maar gesprekken voeren lukt wel prima, al maak ik wel vrij veel fouten in het werkwoorden vervoegen. Ik ben mijn Fries nu wel aan het ophalen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Punk'd schreef:Ooh La La! schreef:Punk'd schreef:nina schreef:Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
Wordt dat echt op school gegeven! haha dat wist ik niet
Yep! In de 1e en 2e klas in ieder geval. Daarna werd het een keuze vak, maar dat leek me wat teveel van het goeie
Ooh La La!- Prater
Mijn engels is redelijk goed. Duits is wat afgezakt, maar zou ook wel moeten lukken. Portugees heb ik mezelf geleerd, met handen en voeten erbij, kan ik een redelijk gesprek voeren.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Engels en Duits. Ik heb ook 4 jaar Russisch gehad op school, maar ik kan alleen de letters nog lezen en schrijven maar ik ken nauwelijks nog woorden. Ik wil ook graag Spaans leren, omdat mijn zus en haar man dat vloeiend spreken en ook mijn vader Spaans spreekt. Wel zo handig als ik in Spanje ben (zus heeft daar een huis).
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Ik spreek alle bovengenoemde talen op redelijk basisniveau en daarnaast versta ik Russisch.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Ik spreek vloeiend Engels. Mijn Duits is te ver weggezakt om nog een fatsoenlijk gesprek te voeren.
Gast- Gast
Ik spreek goed Engels en heel redelijk Duits. Frans is weggezakt, maar daar kan ik me nog aardig in redden als ik weer een beetje oefen. Verder heb ik vorig jaar zomer een cursus Italiaans gedaan in Florence en daarna het hele schooljaar elke week een avond les gehad. Helaas zakt het erg snel weg. Ik kan me enigszins redden denk ik, maar wil dit wel weer een keer oppakken. Spaans lijkt er natuurlijk wel op, daar ken ik een beetje de basis van.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik spreek redelijk Engels, vind ik wel jammer wil het graag goed onder de knie hebben.
Wil er later als ik meer tijd heb ook in gaan verdiepen door een goede cursus hoog niveau Engels te gaan volgen.
Duits heb ik op de middelbare school gehad maar heb ik laten vallen, geen examen in gedaan en kan ik een klein beetje verstaan maar verder niks.
Spaans heb ik 2 cursussen voor gevolgd maar niet goed bijgehouden waardoor ik het inmiddels alweer verleerd ben.
Arabisch spreek ik goed. Ik volg momenteel ook een cursus om het goed te kunnen schrijven en lezen.
Wil er later als ik meer tijd heb ook in gaan verdiepen door een goede cursus hoog niveau Engels te gaan volgen.
Duits heb ik op de middelbare school gehad maar heb ik laten vallen, geen examen in gedaan en kan ik een klein beetje verstaan maar verder niks.
Spaans heb ik 2 cursussen voor gevolgd maar niet goed bijgehouden waardoor ik het inmiddels alweer verleerd ben.
Arabisch spreek ik goed. Ik volg momenteel ook een cursus om het goed te kunnen schrijven en lezen.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Ik ben geboren in Australië dus Engels is eigenlijk mijn moedertaal. Nederlands heb ik geleerd toen ik 8 was en Fries toen ik 18 was.Punk'd schreef:nina schreef:Ik spreek naast Nederlands, Engels en Fries (jammer dat ie er niet bij staat )
Ach die 5 jaar Duits en 3 jaar Frans op de middelbare school, daar weet ik eigenlijk nog weinig van.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Engels kan ik me verstaanbaar maken, Duits kan ik vloeiend praten, mede omdat ik daar een jaar gewoond heb.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe spreek je Primark uit?
» Hoe spreek jij forumnamen uit?
» Hoe spreek je 'jurist' uit?
» Hoe spreek ik je forumnaam uit?