Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezocht: Tips voor een Engelse brief!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gezocht: Tips voor een Engelse brief! Empty Gezocht: Tips voor een Engelse brief!

Bericht  Rose ma 5 nov 2012 - 2:17

Vanavond heb ik mijn tentamen Engels en daarbij moeten wij een brief schrijven (de inhoud is nog onbekend)
Nu mogen wij zowel een woordenboek als onze aantekeningen/lesstof van de leraar gebruiken.

Nu heb ik natuurlijk al een aantal dingen verzameld maar wie weet hebben jullie nog tips die ik (nog) niet heb.
De welke tips/regels hebben jullie voor een Engelse brief?
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht: Tips voor een Engelse brief! Empty Re: Gezocht: Tips voor een Engelse brief!

Bericht  Poubelle ma 5 nov 2012 - 2:26

Op de middelbare school had ik de voorbeeldbrief achter in m'n woordenboek geschreven, maar dat is ook wel echt een middelbare school actie.
Geen andere tips, sorry.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Gezocht: Tips voor een Engelse brief! Empty Re: Gezocht: Tips voor een Engelse brief!

Bericht  Rose ma 5 nov 2012 - 2:45

Haha ja, maar mag nu gewoon een voorbeeldbrief, voor de lay out er bij hebben Wink
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Mizz_S ma 5 nov 2012 - 3:20

Is het een formele of informele brief?

Ik heb niet echt concrete tips denk ik. Wel zou ik zeggen, houd het zo 'simpel' mogelijk. Dus niet allemaal hele ingewikkelde zinsconstructies bedenken om indruk te maken, dan maak je vaak alleen maar onnodige fouten. En als je ergens niet helemaal uitkomt, ga dan even terug naar het begin, en bedenk of je de zin misschien ook anders zou kunnen formuleren (of misschien zelfs helemaal weglaten als je er echt niet uitkomt).
Als je klaar bent, lees dan niet alleen je eigen brief, maar ook de opdracht nog even goed door en controleer dan of je alle informatie in je brief hebt verwerkt.
En schrijf eerst in het klad en dan in het net (maar alleen als je zeker weet dat je daarvoor genoeg tijd hebt).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: