Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jullie appeltaart recept???

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Pandora za 17 maa 2012 - 22:22

Ik ga straks een appeltaart bakken voor de visite die vanmiddag komt. Ik heb zo'n pak mix gekocht en gebruik elstar appels voor de vulling. Ook doe ik altijd een beetje custard poeder op de bodem zodat de taart iets minder vochtig wordt.

Wat is jullie appeltaart recept? Iemand nog leuke/lekkere variaties op de standaard appeltaart?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  TukTuk za 17 maa 2012 - 22:28

Geen recept, wel een tip: Strooi wat paneermeel op het deeg op de bodem, voordat je de appels er op gooit, dan wordt het vocht uit de appels opgenomen, ipv dat de bodem zompig wordt.

En m'n moeder doet altijd de appels door een mix van suiker en kaneel, maar dat is standaard volgens mij.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Pandora za 17 maa 2012 - 22:30

AngelNyn schreef:Geen recept, wel een tip: Strooi wat paneermeel op het deeg op de bodem, voordat je de appels er op gooit, dan wordt het vocht uit de appels opgenomen, ipv dat de bodem zompig wordt.

En m'n moeder doet altijd de appels door een mix van suiker en kaneel, maar dat is standaard volgens mij.

Ik gebruik altijd custard poeder om te voorkomen dat het deeg zompig wordt, vind ik persoonlijk wat lekkerder dan paneermeel. En inderdaad, de appels en rozijnen doe ik in een mix van suiker en kaneel.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Highway za 17 maa 2012 - 22:33

ik doe altijd amandelspijs onderin en gebruik goudrenet appels (L) ik gebruik meestal ook een mixje
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  TukTuk za 17 maa 2012 - 22:36

Pandora schreef:
AngelNyn schreef:Geen recept, wel een tip: Strooi wat paneermeel op het deeg op de bodem, voordat je de appels er op gooit, dan wordt het vocht uit de appels opgenomen, ipv dat de bodem zompig wordt.

En m'n moeder doet altijd de appels door een mix van suiker en kaneel, maar dat is standaard volgens mij.

Ik gebruik altijd custard poeder om te voorkomen dat het deeg zompig wordt, vind ik persoonlijk wat lekkerder dan paneermeel. En inderdaad, de appels en rozijnen doe ik in een mix van suiker en kaneel.

Dat kan ook idd smile De paneermeel proef je verder helemaal niet overigs.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Pandora za 17 maa 2012 - 22:47

AngelNyn schreef:
Pandora schreef:
AngelNyn schreef:Geen recept, wel een tip: Strooi wat paneermeel op het deeg op de bodem, voordat je de appels er op gooit, dan wordt het vocht uit de appels opgenomen, ipv dat de bodem zompig wordt.

En m'n moeder doet altijd de appels door een mix van suiker en kaneel, maar dat is standaard volgens mij.

Ik gebruik altijd custard poeder om te voorkomen dat het deeg zompig wordt, vind ik persoonlijk wat lekkerder dan paneermeel. En inderdaad, de appels en rozijnen doe ik in een mix van suiker en kaneel.

Dat kan ook idd Wat is jullie appeltaart recept??? 561177 De paneermeel proef je verder helemaal niet overigs.

En ik vind juist die smaak van de custard zo lekker bij appeltaart Very Happy
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Pandora za 17 maa 2012 - 22:48

Highway schreef:ik doe altijd amandelspijs onderin en gebruik goudrenet appels (L) ik gebruik meestal ook een mixje

Wordt de taart daar niet heel "machtig" van? En smeer je dat dan gewoon over de bodem? Ik heb geen spijs in huis dus dat wordt'm vandaag niet...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Angela_1986 za 17 maa 2012 - 22:48

Ik doe ook altijd 'n laagje paneermeel in het bakblik, dus eerst invetten met boter en dan 'n dun laagje paneermeel. Als het goed is komt de appeltaart dan wat makkelijker uit het blik. Het geeft ook 'n iets knapperiger korstje.

Door de appels meng ik ook wel eens wat walnoten. Amandelspijs op de bodem is ook lekker.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:53

Ik leg altijd wat gelatineblaadjes onder de appels. Het deeg vd taart afsmeren met ei voor hij in de oven gaat en achteraf met abrikozenjam. Lekker en mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 23:46

Gewoon een standaard recept. Wel gebruik ik vaak 2 soorten appels door elkaar en snijdt ik de stukjes heel klein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Highway zo 18 maa 2012 - 0:04

Pandora schreef:
Highway schreef:ik doe altijd amandelspijs onderin en gebruik goudrenet appels (L) ik gebruik meestal ook een mixje

Wordt de taart daar niet heel "machtig" van? En smeer je dat dan gewoon over de bodem? Ik heb geen spijs in huis dus dat wordt'm vandaag niet...

ja, het wordt zeker machtig maar wel erg lekker vind ik. Je smeert het inderdaad op de bodem voordat je de appel erop doet.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Snoopy zo 18 maa 2012 - 0:11

Mijn moeder liet de appels altijd uitlekken voordat ze da taart ingingen, dat voorkomt ook een sappige bodem. Gewoon eerst de appels schillen, suiker, kaneel en rozijn en erdoor en dat afgedekt laten staan (in bak met vergiet) en daarna pas met het deeg beginnen.
Als ze de appels dan er in had gedaan, hadden wij nog 'appelsap' om van te snoepen (mega zoet natuurlijk door alle suiker, dus we mochten maar 1 slokje)
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jullie appeltaart recept??? Empty Re: Wat is jullie appeltaart recept???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum