Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

appeltaart maken.

+3
waterkers
minoessepoes
Monte
7 plaatsers

Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty appeltaart maken.

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:51

Hoi,

Ik wil vrijdag zelf een appeltaart maken omdat gebak gewoon zo ontzettend duur is in de winkel en dit kost bijna niks en is veel lekkerder.

De vrijdag zelf heb ik geen tijd om hem te maken hoe kan ik dit het beste oplossen??

De donderdag avond de taart al maken voor vrijdag. Maar weet nooit hoe het dan precies allemaal moet als hij eenmaal klaar is zonder dat hij helemaal zacht wordt. Moet ik hem na het bakken uit de koelkast laten of juist in de koelkast zetten? ik vind dit altijd een probleem en doe het volgens mij altijd verkeerd.

Of ik maak het deeg al en de appel. Zeg maar alles al compleet en klaar zodat ik een dag erop de taart alleen maar een uurtje hoef af te bakken. Of werkt dit zo niet en wordt het deeg en de appel dan vies?

Hoe zouden jullie dit oplossen? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:56

Ik denk dat de beste optie is dat je de taart donderdag maakt, hem af laat koelen en daarna in de koelkast zet.
Lijkt me niet zo handig om het deeg een dag van te voren klaar te maken en de taart dan pas een dag later af te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Monte wo 12 jan 2011 - 4:58

Als ik appeltaart maak dan zet in hem geloof ik wel in de koelkast. Maar begin nu na jouw verhaal te twijfelen Rolling Eyes

Edit: ik weet het weer, ik zet hem wel in de koelkast, want de dag erna heb ik altijd koude appeltaart en moet ie even in de magnetron. Hij blijft in de koelkast wel een aantal dagen goed.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  minoessepoes wo 12 jan 2011 - 5:00

Zoals Birgit het zegt, eerst goed af laten koelen, daarna afdekken en op een koele plaats bewaren. Je zou een taart nu ook prima in een garage kunnen bewaren of een koele bijkeuken als je koelkast niet al te groot is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  waterkers do 13 jan 2011 - 3:01

Ik maak vaak ook de appeltaart een dag van tevoren. Goed af laten koelen en daarna in de koelkast zetten.
wat je overigens ook kan doen is de appeltaart een aantal weken van tevoren maken en in de diepvries doen! Ik doe dan altijd wat gustard poeder op de bodem. als de appeltaart dan ontooid is hij niet zo vochtig. de poeder neemt grotendeels het vocht op.
waterkers
waterkers
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Angela_1986 do 13 jan 2011 - 6:42

minoessepoes schreef:Zoals Birgit het zegt, eerst goed af laten koelen, daarna afdekken en op een koele plaats bewaren. Je zou een taart nu ook prima in een garage kunnen bewaren of een koele bijkeuken als je koelkast niet al te groot is!

Zo doe ik het inderdaad ook, gaat prima!

En custardpoeder of paneermeel (dat doe ik zelf altijd) op de bodem zorgt er inderdaad voor dat die niet té nat wordt.

Hmm nu heb ik dus zin in zelfgebakken appeltaart...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 6:53

hij staat in de oven maar heb niks op de vloer gedaan wordt hij nou super klef? haha.. gewoon gedaan wat op de verpakking stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Angela_1986 do 13 jan 2011 - 7:45

Haha ik dacht 'vloer? Hoezo vloer?' maar je bedoeld natuurlijk de bodem... Idea Hoezo 'ik ben 'n beetje moe' :P

Uhm als het goed is zou die dan niet super klef moeten worden maar dat ligt er natuurlijk ook maar aan hoeveel vocht er in je appels zit...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Angela_1986 do 13 jan 2011 - 7:46

*dubbel*


Laatst aangepast door Angela_1986 op do 13 jan 2011 - 9:11; in totaal 2 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  TukTuk do 13 jan 2011 - 8:05

Laat maar, had niet gezien dat iemand dezelfde tip had gegeven over paneermeel nerd
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:36

Taart alleen in de koelkast bewaren als er slagroom of iets anders in zit dat per se koel bewaard moet worden, een appeltaart dus niet!

Na het bakken kan je de taart gewoon af laten koelen, los snijden van de rand (maar wel in de springvorm laten zitten) en er daarna een stukje aluminiumfolie overheen doen. Je kan de taart eventueel op een plek zetten waar het iets koeler is dan in de woonkamer, bijvoorbeeld een bijkeuken, maar dit is niet per se nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:42

Ik roer trouwens altijd een lepel custardpoeder door het appelmengsel, helpt goed tegen een kleffe bodem. Ik doe er meestal ook een beetje amandelspijs of wat gehakte noten erdoor, maar nooit rozijnen.
In bakkerijen doen ze vaak verkruimelde kapsel op de bodem tegen het vocht van de appels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Minx vr 14 jan 2011 - 8:39

Ik vind het juist lekker als die in de koelkast bewaard word. Kleffe bodem heb ik nooit last van maar gebruik ook nooit een pakje. Het recept van oma blijft lekkerder Very Happy
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 9:06

Je moet eten eigenlijk alleen in de koelkast bewaren als het anders bederft, zoals met vlees, of als het koud echt lekkerder is, zoals witte wijn. Bij ander eten komt het de smaak niet ten goede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Susan vr 14 jan 2011 - 9:09

Oh ik vind appeltaart juist heel koud het lekkerst.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

appeltaart maken. Empty Re: appeltaart maken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum