Ergernissen in het verkeer
+22
girli
Inge
Kqip
Middleme
Alias
JD
Zora
Lejow
Toet
mzcharlotte
me-girl
Mizz_S
Jeanette
Effie_O
Polly
Pannetoet
Lynn_
_DoI
TukTuk
CaptainSpectacular
silly-one
Honey*Bee
26 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ergernissen in het verkeer
+1.Honey*Bee schreef:Waar erger jij je het meest aan in het verkeer?
Ik erger me het meest aan bumperkleven en op nr. 2 staat mensen die als slakken op de weg rijden...
Alleen als ik dan op mijn kmteller kijk, rijden die anderen netjes op de aangegeven snelheid, en rijd ik eigenlijk gewoon veel te hard
Of mensen die net iets onder de toegestaande snelheid rijden.
Gast- Gast
Met name op de fiets erger ik me mateloos aan automobilisten die gewoon nog een stukje doorrijden terwijl jij wil oversteken. Zoooo vaak staan ze dan in de file stil, maar omdat ze me dan niet voor willen laten, staan ze gewoon recht voor mijn neus stil. Stop dan wat eerder zou je denken... Of als je met duizenden fietsers staat te wachten tot alle auto's met hun sukkelgangetje eens voorbij zijn gereden en niemand stopt. Dat snap ik dan ook niet. Laat gewoon even 10 sec mensen voor...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
o ik ben heel erg, ik erger me echt heel snel in t verkeer, zit me dan echt op te vreten achter het stuur.
wat ik allemaal irritant vind:
- van die jongeren die gewoon met zn 3en naast elkaar blijven fietsen. ik ga er dan expres vlak langs, en werp even een boze blik of toeter een keer.
- mensen die 35 rijden waar je 50 mag, en dan boos worden dat je bumperkleeft....
- geen richting aangeven op de rotonde
- mensen die niet kunnen inparkeren en gewoon 2 vakken in beslag nemen.
- mercedesrijders die denken dat ze alles mogen omdat ze nou eenmaal een dikke auto hebben
- mensen die op het allerallerlaatste moment invoegen op de snelweg, en zichzelf er dan gewoon tussenproppen
- als ik een tegemoetkomende auto voor laat gaan op een smalle weg, dan vind ik t altijd netjes als je even je hand opsteekt als bedankje, dat doet ook tegenwoordig niemand meer
- bejaarden (of andere mensen) op de fiets, die gewon hun hand uitsteken en zonder achterom kijken dan oversteken, zonder te kijken of het uberhaupt wel kan.
wat ik allemaal irritant vind:
- van die jongeren die gewoon met zn 3en naast elkaar blijven fietsen. ik ga er dan expres vlak langs, en werp even een boze blik of toeter een keer.
- mensen die 35 rijden waar je 50 mag, en dan boos worden dat je bumperkleeft....
- geen richting aangeven op de rotonde
- mensen die niet kunnen inparkeren en gewoon 2 vakken in beslag nemen.
- mercedesrijders die denken dat ze alles mogen omdat ze nou eenmaal een dikke auto hebben
- mensen die op het allerallerlaatste moment invoegen op de snelweg, en zichzelf er dan gewoon tussenproppen
- als ik een tegemoetkomende auto voor laat gaan op een smalle weg, dan vind ik t altijd netjes als je even je hand opsteekt als bedankje, dat doet ook tegenwoordig niemand meer
- bejaarden (of andere mensen) op de fiets, die gewon hun hand uitsteken en zonder achterom kijken dan oversteken, zonder te kijken of het uberhaupt wel kan.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Dolcis_ schreef:+1.Honey*Bee schreef:Waar erger jij je het meest aan in het verkeer?
Ik erger me het meest aan bumperkleven en op nr. 2 staat mensen die als slakken op de weg rijden...
Alleen als ik dan op mijn kmteller kijk, rijden die anderen netjes op de aangegeven snelheid, en rijd ik eigenlijk gewoon veel te hard
Dan ben jij zo een die ik graag 'plaag' tijdens het rijden. Als ik mijn normale snelheid heb (ik hou me redelijk netjes aan de snelheid, meestal iets van 5 km er boven) en ik zie achter me een auto met hoge snelheid op me af komen, ga ik vaak juist net onder de toegestane snelheid rijden. Eventjes maar, om te plagen. Moeten ze maar niet zo hard rijden, nergens voor nodig.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Effie_O schreef:Dolcis_ schreef:+1.Honey*Bee schreef:Waar erger jij je het meest aan in het verkeer?
Dan ben jij zo een die ik graag 'plaag' tijdens het rijden. Als ik mijn normale snelheid heb (ik hou me redelijk netjes aan de snelheid, meestal iets van 5 km er boven) en ik zie achter me een auto met hoge snelheid op me af komen, ga ik vaak juist net onder de toegestane snelheid rijden. Eventjes maar, om te plagen. Moeten ze maar niet zo hard rijden, nergens voor nodig.
dat doe ik ook!
ik ben zelf ook wel van t hard rijden, maar zolangf iemand gewoon de toegestane snelheid rijdt, zal ik nooit gaan bumperen, ik rij meestal 60 waar je 50 mag zeg maar....
maar inderdaad, net even 45 gaan rijden om dan die hard rijder achter je te gaan plagen
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Effie_O schreef:Dolcis_ schreef:+1.Honey*Bee schreef:Waar erger jij je het meest aan in het verkeer?
Wat heeft dat voor zin? je rijd zelf ook te hard zeg je. Dus waarom zou je dan een ander plagen door extra langzaam te gaan rijden? Ik ben niet iemand die bumper kleeft. Houd wel afstand van mijn voorganger ook als ze maar 45 rijden ofzo.. Rijd gewoon altijd wat harder dan toegestaan. En snap het nut gewoon echt niet om dan express langzamer te gaan rijden terwijl je zelf ook te hard rijd.
Gast- Gast
Ik heb een hekel aan bumperklevers en aan mensen die onder de toegestane snelheid gaan rijden.
Ok nu rij ik ook wel onder de toegestane snelheid, dat komt meer, staat er een harde wind zoals nu, gaat mijn auto echt niet harder dan 100 (tegenwind) Maar heb ik wind mee, rij ik ineens ver boven toegestane snelheid haha.. Ik rij eigenlijk altijd wel boven toegestane snelheid.
Verder heb ik er een hekel aan als mensen geen richting aan geven bij rontonde, als ik sta te wachten grrr. Betrapte mij er trouwens vandaag ook op dat ik dit niet deed
Ok nu rij ik ook wel onder de toegestane snelheid, dat komt meer, staat er een harde wind zoals nu, gaat mijn auto echt niet harder dan 100 (tegenwind) Maar heb ik wind mee, rij ik ineens ver boven toegestane snelheid haha.. Ik rij eigenlijk altijd wel boven toegestane snelheid.
Verder heb ik er een hekel aan als mensen geen richting aan geven bij rontonde, als ik sta te wachten grrr. Betrapte mij er trouwens vandaag ook op dat ik dit niet deed
Gast- Gast
Lynn_ schreef:Met stip op nr 1: mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid. Verschrikkelijk! Zeker als je niet in kunt halen.
Bij mij ook. En verder:
2. Mensen die je er niet tussen laten als je wil invoegen op de snelweg, zeker bij een korte invoegstrook.
3. Vrachtwagens die vrachtwagens inhalen op de snelweg.
4. Geen richting aangeven.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
- Mensen die te zacht rijden (Bij mij is een stuk autoweg, maar veel mensen denken dat je daar 80 mag, terwijl het toch echt 100 is)
- Bumperkleven
- Mensen die slecht inparkeren
- Mensen die stilstaan op die plekken, dat je er met de auto/fiets niet over kunt steken.
- Bumperkleven
- Mensen die slecht inparkeren
- Mensen die stilstaan op die plekken, dat je er met de auto/fiets niet over kunt steken.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
- Geen richtingaanwijzer gebruiken (zeker op een rotonde )
- Veeeeel langzamer rijden dan is toegestaan
- Bumperkleven
- Veeeeel langzamer rijden dan is toegestaan
- Bumperkleven
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Bumperklevers idd! Trap dan altijd even op de rem, heeft meestal effect En van die oude mensen die niet harder dan 80 durven te rijden op de snelweg..
Op je rem gaan is het stomste wat je kunt doen..dan ben jij dus fout als hij op jou knalt. Want je hebt je rem aangeraakt..gas los heeft weinig effect...terugschakelen van zn 5 naar zn 4 of zn 3 dan weer wel en dan heb jij geen rem aangetikt.
Dingen die mij verder storen zijn;
- mensen die geen richting aan geven]
- mensen die waar ze 80 mogen, 70 gaan rijden en waar ze 50 mogen stug 60 door blijven tuffen
- mensen die hum tomtom snachts op de dagstand hebben staan
- mensen die aan het smsen/ bellen / laptoppen zijn
- mensen die hun spiegels niet gebruiken en gewoon maar gaan omdat ze denken dat zij wel gezien worden en de weg van hun is
- mensen die onnodig links rijden
- mensen die gaan inhalen en weigeren wat gas bij te geven (lees rechterbaan rijdt 100, meneer gaat 101 rijden)
- mensen die er een eeuwigheid overdoen om terug naar rechts te gaan na het inhalen
- fietsers die voorrang nemen terwijl ze het niet hebben
- fietsers die zomaar afstappen zonder eerst te kijken
- fietsers zonder licht
- fietsers die hun handen niet uitsteken
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kqip schreef:AngelNyn schreef:Bumperklevers idd! Trap dan altijd even op de rem, heeft meestal effect En van die oude mensen die niet harder dan 80 durven te rijden op de snelweg..
Op je rem gaan is het stomste wat je kunt doen..dan ben jij dus fout als hij op jou knalt. Want je hebt je rem aangeraakt..gas los heeft weinig effect...terugschakelen van zn 5 naar zn 4 of zn 3 dan weer wel en dan heb jij geen rem aangetikt.
Dingen die mij verder storen zijn;
- mensen die geen richting aan geven]
- mensen die waar ze 80 mogen, 70 gaan rijden en waar ze 50 mogen stug 60 door blijven tuffen
- mensen die hum tomtom snachts op de dagstand hebben staan
- mensen die aan het smsen/ bellen / laptoppen zijn
- mensen die hun spiegels niet gebruiken en gewoon maar gaan omdat ze denken dat zij wel gezien worden en de weg van hun is
- mensen die onnodig links rijden
- mensen die gaan inhalen en weigeren wat gas bij te geven (lees rechterbaan rijdt 100, meneer gaat 101 rijden)
- mensen die er een eeuwigheid overdoen om terug naar rechts te gaan na het inhalen
- fietsers die voorrang nemen terwijl ze het niet hebben
- fietsers die zomaar afstappen zonder eerst te kijken
- fietsers zonder licht
- fietsers die hun handen niet uitsteken
Nee hoor, de gene die achterop klapt is fout. Die heeft te weinig afstand gehouden en niet goed opgelet..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Nee hoor, de gene die achterop klapt is fout. Die heeft te weinig afstand gehouden en niet goed opgelet..
Niet per definite. Al komt het in de praktijk het vaakst voor dat het zo beoordeeld wordt, omdat het meestal het meest aannemelijke is.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Het komt ook best voor dat iemand zomaar ineens begint te remmen zonder dat hiervoor enige verkeersnoodzaak is, ook hier kan dit onbewust gebeuren maar ook bewust. Het zonder verkeersnoodzaak stoppen of remmen is verboden op grond van artikel 5 WvW en de persoon die doet zal dan ook in principe aansprakelijk zijn voor het ontstaan van de schade. Wel kan de achterop rijdende partij een deel schuld krijgen omdat deze onvoldoende afstand hield.
Dus ja leuk dat je een bumperklever hebt (overigens is iemand bij mij een bumperklever als ik zijn kenteken niet meer kan lezen in mijn binnenspiegel), en ja die persoon is in overtreding maar als je gaat remmen ben je dus zelf ook in overtreding.
Dus ja leuk dat je een bumperklever hebt (overigens is iemand bij mij een bumperklever als ik zijn kenteken niet meer kan lezen in mijn binnenspiegel), en ja die persoon is in overtreding maar als je gaat remmen ben je dus zelf ook in overtreding.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kqip schreef:Dus ja leuk dat je een bumperklever hebt (overigens is iemand bij mij een bumperklever als ik zijn kenteken niet meer kan lezen in mijn binnenspiegel), en ja die persoon is in overtreding maar als je gaat remmen ben je dus zelf ook in overtreding.
De dames hier gaan niet vol in de ankers hoor :-) ze geven aan dat ze alleen de rem even aantikken om aan te geven dat de klever er echt te dicht op zit.
Edit: En met aantikken, bedoel ik dat je dan net even de remlichten ziet oplichten.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Bumperkleven
mensen die zachter rijden dan de toegestane snelheid
Mensen die met 102km per uur iemand ingaan halen die 100 rijdt
Links rijders
Mensen die geen knipperlicht aan doen
Hadden vandaag nog iemand achter ons die aan het bumperkleven was, weg waar je 30 mag, wij moesten links naar de aldi, knipperlicht aan, bijna naar links, gaat die (*&^#@#%^& ons inhalen, scheelde niet veel. Vriend had het gelukkig op tijd door.
mensen die zachter rijden dan de toegestane snelheid
Mensen die met 102km per uur iemand ingaan halen die 100 rijdt
Links rijders
Mensen die geen knipperlicht aan doen
Hadden vandaag nog iemand achter ons die aan het bumperkleven was, weg waar je 30 mag, wij moesten links naar de aldi, knipperlicht aan, bijna naar links, gaat die (*&^#@#%^& ons inhalen, scheelde niet veel. Vriend had het gelukkig op tijd door.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Pfff, heb je ff?
*Auto's die vol gas aan komen rijden, op het laatste moment stoppen en je dan bijna plat rijden, omdat je niet hard genoeg loopt bij een zebrapad. Ik heb gewoon voorrang en als je 5 sec. later aan komt ga je heus niet dood.
*Bussen die je bijna plat rijden. Sorry hoor, maar er loopt een fietspad en geen busbaan. Oprotten van mijn stuk.
*Bumperklevers op de fiets. Als het niet hard genoeg gaat voor je, haal me dan in. Fietspaden zijn 9 van de 10 keer breed genoeg.
*Fietsers die midden op de rotonde rijden en vervolgens in volle vaart afslaan waardoor vervolgens auto's en fietsers vol in de remmen moeten. Er is een fietspad, wat doe je op de rijbaan?!
*Fietsers die je inhalen op het meest rotte stuk van het hele fietspad. Er zijn een aantal bochten hier die rot zijn om te nemen, haal me dan in na die bocht.
*Fieters die hun hand niet uitsteken en van links naar rechts rijden. Blijf er dan gewoon achter rijden als je af moet slaan.
*Scooters van de bezorgservice die denken dat de hele wereld van hen is.
*Mensen die niet weten wie er voorrang heeft als alle fietserlichten tegelijk groen hebben. Verkeer van rechts heeft voorrang. Laatst riep iemand ik heb voorrang. Ik heb keihard teruggeroepen dat ze dat niet had. Eerst verkeersregels leren.
Compliment trouwens voor de vrachtwagen die me niet ging inhalen op een plek waar dat gewoon niet past (in tegenstelling tot bussen die het wel doen). Ik ging vervolgens op een lege parkeerplaats rijden en hij was me dankbaar.
*Auto's die vol gas aan komen rijden, op het laatste moment stoppen en je dan bijna plat rijden, omdat je niet hard genoeg loopt bij een zebrapad. Ik heb gewoon voorrang en als je 5 sec. later aan komt ga je heus niet dood.
*Bussen die je bijna plat rijden. Sorry hoor, maar er loopt een fietspad en geen busbaan. Oprotten van mijn stuk.
*Bumperklevers op de fiets. Als het niet hard genoeg gaat voor je, haal me dan in. Fietspaden zijn 9 van de 10 keer breed genoeg.
*Fietsers die midden op de rotonde rijden en vervolgens in volle vaart afslaan waardoor vervolgens auto's en fietsers vol in de remmen moeten. Er is een fietspad, wat doe je op de rijbaan?!
*Fietsers die je inhalen op het meest rotte stuk van het hele fietspad. Er zijn een aantal bochten hier die rot zijn om te nemen, haal me dan in na die bocht.
*Fieters die hun hand niet uitsteken en van links naar rechts rijden. Blijf er dan gewoon achter rijden als je af moet slaan.
*Mensen die niet weten wie er voorrang heeft als alle fietserlichten tegelijk groen hebben. Verkeer van rechts heeft voorrang. Laatst riep iemand ik heb voorrang. Ik heb keihard teruggeroepen dat ze dat niet had. Eerst verkeersregels leren.
Compliment trouwens voor de vrachtwagen die me niet ging inhalen op een plek waar dat gewoon niet past (in tegenstelling tot bussen die het wel doen). Ik ging vervolgens op een lege parkeerplaats rijden en hij was me dankbaar.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb een keer gehad dat ik een bumperklever achter me had die zo vervelend was, dat ik ook de rem heel even zachtjes intikte, want het was gewoon eng. Toen gebeurde er iets wat ik nooit had verwacht en daarom doe ik het ook nooit meer. Hij ging een baan naar rechts en haalde me rechts in (kon net) en ging toen voor me rijden en keihard remmen een paar keer waardoor de auto's achter me bijna op me knalden op de snelweg. Hier ben ik echt zo van geschrokken, dat ik het dus echt nooit meer doe.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nog een:
- Mensen die te laat hun groot licht uitschakelen.
- Mensen die te laat hun groot licht uitschakelen.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
girli schreef:Pfff, heb je ff?
Hier in de buurt is ook een aantal van dit soort kruisingen en veel mensen snappen er echt de ballen van. Het fietspad dat van rechts komt heeft natuurlijk normaal voorrang, maar in deze gevallen hebben zij haaientanden. Dan gaat de voorrang dus níet op. Zoooo irritant, vaak fietsen ze van rechts gewoon door, en gaan ook nog eens lopen schelden...
Zora- Ratel
plumke schreef:Betrapte mij er trouwens vandaag ook op dat ik dit niet deed [/color]
Foei!!!!
En nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens vergeet bij de rotonde of van rijstrook wisselen
En waar ik mij ook aan erger: hele erge gehaaste mensen! Ik reed gister op een 80 weg...komt er een auto keihard aangereden, eerst een tijdje bumperkleven (Grrrr) en daarna haalt hij mij in. Over een doorgetrokken streep...god en toen was de auto voor mij het slachtoffer; hij zat nog nét niet op hun achterbank! Kan ik mij ook zo aan ergeren
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Hmm... nu begin ik bijna aan mijzelf te twijfelen of dat niet ook is bij de kruisingen waar ik altijd fiets. Kun je een voorbeeld geven van een kruising waar dat is?Zora schreef:girli schreef:Pfff, heb je ff?
Hier in de buurt is ook een aantal van dit soort kruisingen en veel mensen snappen er echt de ballen van. Het fietspad dat van rechts komt heeft natuurlijk normaal voorrang, maar in deze gevallen hebben zij haaientanden. Dan gaat de voorrang dus níet op. Zoooo irritant, vaak fietsen ze van rechts gewoon door, en gaan ook nog eens lopen schelden...
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
- Geen richting aangeven
- Langzamer rijden dan toegestaan, dat vind ik denk ik wel een van de ergste dingen
- Op de snelweg achter me zitten duwen omdat ze erlangs willen, terwijl ik zelf nog aan het inhalen ben en dat dus niet gaat (ik rijdt zelf altijd al iets te hard, dus aan mijn snelheid kan het niet liggen)
- Fietsers die de hele weg in beslag nemen, met name de scholieren dus
- Fietsers, voetgangers die uit het niets oversteken en dus bijna onder je auto liggen
- Fietsers zonder licht
- Langzamer rijden dan toegestaan, dat vind ik denk ik wel een van de ergste dingen
- Op de snelweg achter me zitten duwen omdat ze erlangs willen, terwijl ik zelf nog aan het inhalen ben en dat dus niet gaat (ik rijdt zelf altijd al iets te hard, dus aan mijn snelheid kan het niet liggen)
- Fietsers die de hele weg in beslag nemen, met name de scholieren dus
- Fietsers, voetgangers die uit het niets oversteken en dus bijna onder je auto liggen
- Fietsers zonder licht
Gast- Gast
Met grote afstand op nummer 1: Automobilisten die mij als fietser geen voorrang geven op het moment dat het keihard plenst, ik tegenwind heb en net een vaartje heb. Echt, die mensen geef ik mijn "ik hoop dat je dood neervalt" blik.
Ook: mensen die gewoon niet om zich heen kijken in het verkeer, en automobilisten die denken dat als ze achteruit rijden, dat ze mij als fietser gewoon plat mogen rijden. En dan nog het lef hebben om te toeteren.
Ook: mensen die gewoon niet om zich heen kijken in het verkeer, en automobilisten die denken dat als ze achteruit rijden, dat ze mij als fietser gewoon plat mogen rijden. En dan nog het lef hebben om te toeteren.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
girli schreef:Hmm... nu begin ik bijna aan mijzelf te twijfelen of dat niet ook is bij de kruisingen waar ik altijd fiets. Kun je een voorbeeld geven van een kruising waar dat is?Zora schreef:girli schreef:Pfff, heb je ff?
Kruising Paterswoldseweg/Peizerweg, Groningen (google maps streetview ) Dan kom ik dus van de Paterswoldse weg, vanuit het centrum. Rechts heeft dan géén voorrang.
Zora- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» agressie in het verkeer
» Alcohol in het verkeer
» Alcohol en verkeer
» Ergernissen.
» Winkelpersoneel ergernissen
» Alcohol in het verkeer