Het grote gezond topic!
+20
June
Urban Naked
Sea of Trees
Toet
Blond
Minx
Linda
Travelgurly
Lavendel
Mermaid
Janneke.
Fiebje
Highway
Beachgirl
Sterre
litllejoy
SoGood
Roza
Sushi
Muus
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Het grote gezond topic!
Post hier je gezonde recepten, tips, vragen, weetjes etc. over gezonde voeding..
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar gezonde recepten. Iemand suggesties? En wat voor gezonde tussendoortjes eten jullie?
Afvallen/dieëten werkt bij mij toch niet, dus dan maar op mijn eten letten
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar gezonde recepten. Iemand suggesties? En wat voor gezonde tussendoortjes eten jullie?
Afvallen/dieëten werkt bij mij toch niet, dus dan maar op mijn eten letten
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Het grote gezond topic!
Wanneer ik weer op mijn eten let probeer ik altijd de koolhydraten te vermijden. Dus geen of zo min mogelijk brood, aardappelen, rijst, sausjes etc. Ontbijten met 2 gekookte eieren, roerei of magere kwark/yoghurt met wat fruit. Of tussendoor een gekookt ei, vult enorm! Avocado met citroensap, veel zout en wat peper vind ik echt heerlijk om te maken en op een cracker/toastje te smeren in het weekend.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Muus schreef:Wanneer ik weer op mijn eten let probeer ik altijd de koolhydraten te vermijden. Dus geen of zo min mogelijk brood, aardappelen, rijst, sausjes etc. Ontbijten met 2 gekookte eieren, roerei of magere kwark/yoghurt met wat fruit. Of tussendoor een gekookt ei, vult enorm! Avocado met citroensap, veel zout en wat peper vind ik echt heerlijk om te maken en op een cracker/toastje te smeren in het weekend.
Veel zout is niet erg gezond...
Ik maak wel eens zelf tonijnsalade, is erg lekker.
- Blikje tonijn (op olie of op water, op olie is natuurlijk slechter)
- Hardgekookt eitje
- Paar kleine augurkjes
- Half rood uitje
En dan prak ik de tonijn en snijd ik alles in piepkleine stukjes en mix ik het door elkaar. Dan nog een klein beetje olijfmayonaise er doorheen, anders plakt het niet zo goed aan elkaar en dat doe ik dan op donkerbruin geroosterd brood en daar eet ik dan nog kerstomaatjes bij. Vult heel erg en is erg lekker.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Nog meer gezonde recepten, ideeën voor tussendoortjes en tips?
Roza- Kletskop
Ik heb net heel lekker gegeten erg gezond en koolhydraatarm. Wat wil je nog meer?
Rood uitje, half blikje tonijn (waterbasis), beetje knoflook, kappertjes, paprika in kleine stukjes mengen.
Courgette halveren in de lengte en uithollen. (overblijfseltje hak ik in stukjes en voeg ik aan het mengsel toe)
Gehalveerde courgettes vullen en daaroverheen een beetje geraspte kaas. Half uurtje in de oven en klaar!
Rood uitje, half blikje tonijn (waterbasis), beetje knoflook, kappertjes, paprika in kleine stukjes mengen.
Courgette halveren in de lengte en uithollen. (overblijfseltje hak ik in stukjes en voeg ik aan het mengsel toe)
Gehalveerde courgettes vullen en daaroverheen een beetje geraspte kaas. Half uurtje in de oven en klaar!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Ik heb net heel lekker gegeten erg gezond en koolhydraatarm. Wat wil je nog meer?
Haha ik ga toevallig vanavond percies hetzelfde maken maar met rundergehakt ipv tonijn.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Sogood schreef:Ik heb net heel lekker gegeten erg gezond en koolhydraatarm. Wat wil je nog meer?
Dit is één van mijn favoriete recepten, en omdat het er zo leuk uitziet maak ik het ook vaak voor vrienden die komen eten. Ik serveer het dan met notenrijst. Erg lekker!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Klinkt erg lekker! Alleen dan wel gehakt in plaats van tonijn. Goed idee
Roza- Kletskop
Roza schreef:Klinkt erg lekker! Alleen dan wel gehakt in plaats van tonijn. Goed idee
Of met stukjes kip!
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Roza schreef:Klinkt erg lekker! Alleen dan wel gehakt in plaats van tonijn. Goed idee
Of met stukjes kip!
Oh ja, dat daar ik dan niet zelf aan denk.. Lekkerrrr.
Meer meer meer!!
Roza- Kletskop
courgette in lange slierten snijden en dan in de wok met kipfilet is ook erg lekker! Goede vervanger voor pasta.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Volgens mij heb ik net redelijk gezond gegeten, het was in ieder geval erg lekker
Pasta met pompoen:
Uitje snijden, halve pompoen in stukjes snijden ( zodat je ong 500gr hebt). Uitje in wat olie fruiten, blikje tomatenpuree en een schepje suiker erbij, even goed roeren. Dan pompoen erbij en 300ml water. Aan de kook brengen, beetje peper en zout erbij en dan 8-10 minuutjes zachtjes koken ( deksel op pan). Serveren met volkorenspaghetti, en over de poempoensaus wat peterselie, gehakte hazelnoten en feta kaas strooien
Pasta met pompoen:
Uitje snijden, halve pompoen in stukjes snijden ( zodat je ong 500gr hebt). Uitje in wat olie fruiten, blikje tomatenpuree en een schepje suiker erbij, even goed roeren. Dan pompoen erbij en 300ml water. Aan de kook brengen, beetje peper en zout erbij en dan 8-10 minuutjes zachtjes koken ( deksel op pan). Serveren met volkorenspaghetti, en over de poempoensaus wat peterselie, gehakte hazelnoten en feta kaas strooien
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
En wat eten jullie als gezond ontbijt? Ik krijg yoghurt & kwark echt niet weg
Roza- Kletskop
Thanks voor het courgette/tonijn recept past binnen mijn dieet. Ga het vanavond eten.
Ik ontbijt met magere vruchtenyoghurt en dan bramen, frambozen,aardbeien en bosbessen erdoorheen. Of suikervrije muesli. Ik kreeg het eerder ook niet weg maar vruchtenyoghurt is wel lekker. En anders ontbijten met ei; roerei, gekookte ei. Of twee geroosterde boterhammen met mager beleg en ern kop thee.
Ik ontbijt met magere vruchtenyoghurt en dan bramen, frambozen,aardbeien en bosbessen erdoorheen. Of suikervrije muesli. Ik kreeg het eerder ook niet weg maar vruchtenyoghurt is wel lekker. En anders ontbijten met ei; roerei, gekookte ei. Of twee geroosterde boterhammen met mager beleg en ern kop thee.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Als je echt koolhydraatarm eet is dat helemaal niet zo gezond als sommige mensen denken.
Koolhydraten heb je nodig om normaal te kunnen functioneren.
Als je wil afvallen kun je wél minderen. Dus in plaats van 5 aardappelen, 1 aardappel. In plaats van 3 flinke scheppen pasta (macaroni, spaghetti e.d.) 100-125 gram daarvan pakken.
Verder natuurlijk dingen laten staan waar veel suiker in zit, zoals frisdranken en sapjes.
Groente en fruit mag je vrijwel onbeperkt.
Als je wil afvallen kun je wél minderen. Dus in plaats van 5 aardappelen, 1 aardappel. In plaats van 3 flinke scheppen pasta (macaroni, spaghetti e.d.) 100-125 gram daarvan pakken.
Verder natuurlijk dingen laten staan waar veel suiker in zit, zoals frisdranken en sapjes.
Janneke.- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 29-11-12
ik ontbijt vaak wel met kwark, maar dan wel met appel, muesli en kaneel er door. Ik vind kwark niet veel smaak hebben dus krijg het prima weg. Als ik een beetje misselijk ben of totaal geen honger heb en wel wil eten 's morgens neem ik gewoon cornflakes met melk of als ik tijd heb maak ik een smoothie met veel fruit, vult ook.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Janneke. schreef:Als je echt koolhydraatarm eet is dat helemaal niet zo gezond als sommige mensen denken.
Klopt, heb aan mijn lichaam gemerkt dat het niet goed is. Werd heel vergeetachtig/trillerig/slap en viel teveel af. (= niet de bedoeling in mijn geval) Probeer nu wat meer balans te zoeken.
SoGood- Ratel
ik had gister lekker eten, echt een aanrader als je snel en gezond wilt eten want het was in 3 seconden klaar.
-couscous
-zakje rauwkost
-een handje gewelde rozijnen
-handje cashewnoten.
Wat peper en zout, andere kruiden en klaar.
-couscous
-zakje rauwkost
-een handje gewelde rozijnen
-handje cashewnoten.
Wat peper en zout, andere kruiden en klaar.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Eens met Janneke.
En niet overal jus en sausjes opkwakken.
Wok zonder saus is ook erg lekker!
lekker recept voor aardappeltjes: aardappels met schil wassen, en kleine stukjes van 1 cm snijden, dan op een bakplaat met paprika, ui en knoflookteentjes doen en invetten met olie. 20min in de oven en klaar. Evt met kippenpootjes erbij.
Gezond sausje : flinke scheppen kwark, paar scheuten ketchup en 2 eetlepels mayo. Dan bieslook en vers geperste knoflook erdoor roeren en even een paar uur laten intrekken. ZALIG!!!
En niet overal jus en sausjes opkwakken.
Wok zonder saus is ook erg lekker!
lekker recept voor aardappeltjes: aardappels met schil wassen, en kleine stukjes van 1 cm snijden, dan op een bakplaat met paprika, ui en knoflookteentjes doen en invetten met olie. 20min in de oven en klaar. Evt met kippenpootjes erbij.
Gezond sausje : flinke scheppen kwark, paar scheuten ketchup en 2 eetlepels mayo. Dan bieslook en vers geperste knoflook erdoor roeren en even een paar uur laten intrekken. ZALIG!!!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Ik vind variëren en zonder pakjes en zakjes eten de belangrijkste voorwaarde voor gezond eten.
Wij eten volkoren producten, geen witte. Daarnaast eten we verschillende dingen, de ene keer aardappels uit de oven, soms gekookt, rijst, quinoa, gierst, boekweit (hoewel ik de laatste tijd weinig inspiratie heb), soorten pasta's.
En we eten veel verschillende soorten groente. Ik vind het belangrijk dat dochter veel verschillende smaken leert kennen.
Wij eten volkoren producten, geen witte. Daarnaast eten we verschillende dingen, de ene keer aardappels uit de oven, soms gekookt, rijst, quinoa, gierst, boekweit (hoewel ik de laatste tijd weinig inspiratie heb), soorten pasta's.
En we eten veel verschillende soorten groente. Ik vind het belangrijk dat dochter veel verschillende smaken leert kennen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Zijn er nog mensen met recepten? Ben nl een ideeën map aan aan het leggen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Witlofsalade:
http://debakparade.blogspot.nl/2009/08/fruitige-witlofsalade-met-appel-rozijn.html
Ovenschotel met pangasius en spinazie:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/35825.htm
http://www.gezondereceptengids.nl/wp-content/uploads/2012/12/dbo-introductie-los-recepten3.pdf
http://debakparade.blogspot.nl/2009/08/fruitige-witlofsalade-met-appel-rozijn.html
Ovenschotel met pangasius en spinazie:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/35825.htm
http://www.gezondereceptengids.nl/wp-content/uploads/2012/12/dbo-introductie-los-recepten3.pdf
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik wil ook een bestand/map maken met gezonde recepten..Minx schreef:Zijn er nog mensen met recepten? Ben nl een ideeën map aan aan het leggen.
Roza- Kletskop
Ik heb wel een word document met allerlei gezonde dingen erin, stuur maar PM als je hem wil.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Ik heb wel een word document met allerlei gezonde dingen erin, stuur maar PM als je hem wil.
Ik ga je even een PM sturen
Roza- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Gezond eten topic [beauty en lichaam]
» Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic
» Het grote Birkenstock topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote huishoudgeld topic!