Het grote bezuinigingen topic!
+25
SleepingBeauty
norah
Pien
VeryCherry
Raindrop
flower
silly-one
sanne-84
rapa nui
Lady4
patjuhhh
Atelier Madame
NoName88
Parisienne
minoessepoes
Flip Fluitketel
litllejoy
ExpressoB
Suus
Thunder
Zininzon
Tsjip
Nora
Rush
Spring
29 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Het grote bezuinigingen topic!
Ik mis hem op het forum.
Geef hier jouw tips om te bezuinigen!
Dat mag over van alles gaan, gas en stroom, boodschappen, etc.
- grote verpakkingen kopen, wasmiddel, toiletpapier, vlees
Geef hier jouw tips om te bezuinigen!
Dat mag over van alles gaan, gas en stroom, boodschappen, etc.
- grote verpakkingen kopen, wasmiddel, toiletpapier, vlees
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Het grote bezuinigingen topic!
Niet meer naar de Super de Boer gaan in ieder geval.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, dat zeker niet! Haha.
Een tijd ging ik altijd naar de Aldi en c1000. Maar op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in en ging ik alleen naar de C1000 of Jumbo.
Nu haal ik toch het goedkopere bij de Aldi en ga ik voor de dingen die we van een A merk willen naar de Jumbo of C1000.
Een tijd ging ik altijd naar de Aldi en c1000. Maar op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in en ging ik alleen naar de C1000 of Jumbo.
Nu haal ik toch het goedkopere bij de Aldi en ga ik voor de dingen die we van een A merk willen naar de Jumbo of C1000.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Straks in de winter eerst een dikke trui en dikke sokken aantrekken voordat je de verwarming aan doet.
Alleen ruimtes verwarmen waar je daadwerkelijk langere tijd bent. Voor het ene glas cola dat je pakt hoeft niet de hele keuken de hele dag warm te zijn:)
Alleen ruimtes verwarmen waar je daadwerkelijk langere tijd bent. Voor het ene glas cola dat je pakt hoeft niet de hele keuken de hele dag warm te zijn:)
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Straks in de winter? Wij hebben de kachel allang weer aan gehad!Nora schreef:Straks in de winter eerst een dikke trui en dikke sokken aantrekken voordat je de verwarming aan doet.
Rush- Lady Post-a-lot
Wij gaan naar de Lidl en de Jumbo. Ook gaan we maar 1x in de 2/3 weken boodschappen doen. Scheelt ons ook al een hoop. Soms moeten we kleine dingen tussendoor nog wel halen maar veel is het niet. Ook groente/fruit halen we tussendoor wel. Wij gaan dus pas echt boodschappen doen als we niet echt meer een fatsoenlijke maaltijd kunnen eten!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Rush schreef:Straks in de winter? Wij hebben de kachel allang weer aan gehad!Nora schreef:Straks in de winter eerst een dikke trui en dikke sokken aantrekken voordat je de verwarming aan doet.
Wij ook! En ik kan wel dikke sokken/trui enz. aantrekken maar veel helpt dat bij mij niet. Mijn neus en handen zijn dan ook altijd koud en dat trekt door mijn hele lichaam heen dus lekker de verwarming aan!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Wat volgens mij verspilling nummer 1 is, is dat mensen gigantisch veel voedsel weggooien!
Restjes, dingen die over de datum zijn etc. Kliekjes kun je nog prima opwarmen en er bijv een soepje bij eten. En goed de voorraad in de gaten houden zodat je niets over de datum laat gaan.
Mijn verwarming gaat in september echt nog niet aan! Een vestje of pantoffels werkt prima.
Niet verwarmen terwijl je de ramen open hebt staan.
Geen droger maar wasrek
Dingen die lang goed blijven (zoals wasmiddel, toiletpapier etc) in de aanbieding inslaan.
Restjes, dingen die over de datum zijn etc. Kliekjes kun je nog prima opwarmen en er bijv een soepje bij eten. En goed de voorraad in de gaten houden zodat je niets over de datum laat gaan.
Mijn verwarming gaat in september echt nog niet aan! Een vestje of pantoffels werkt prima.
Niet verwarmen terwijl je de ramen open hebt staan.
Geen droger maar wasrek
Dingen die lang goed blijven (zoals wasmiddel, toiletpapier etc) in de aanbieding inslaan.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Nou, als je in de middle of nowhere woont met de wind vol op je huis, dan wordt het vanzelf koud hoor. Zeker als het dan `s avonds ook nog afkoelt tot 5 graden zoals vorige week 2x.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik merk dat ik minder boodschappen nodig heb wanneer ik een lijstje maak met wat ik elke dag wil eten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Kan me goed voorstellen dat je dan de verwarming aandoet, dan maakt het niks uit of het september of december isRush schreef:Nou, als je in de middle of nowhere woont met de wind vol op je huis, dan wordt het vanzelf koud hoor. Zeker als het dan `s avonds ook nog afkoelt tot 5 graden zoals vorige week 2x.
Ons nieuwe huis is volgens mij goed geisoleerd: het is nog steeds ruim 21 graden in huis en hebben eigenlijk altijd wel een raam openstaan.
Boodschappen doe ik maar 1x per week, dat werkt wel goed voor mij! En restjes eten vries ik altijd in. Aan het einde van mijn salaris eet ik dan vooral restjes en andere dingen die we op voorraad hebben
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Shampoo, douchegel ed bij de Action halen maakt ook een paar euro verschil.
Gast- Gast
Dat is een goeie!Rataplan schreef:Ik merk dat ik minder boodschappen nodig heb wanneer ik een lijstje maak met wat ik elke dag wil eten.
Gast- Gast
- Lijstje maken met wat je voor een week wil eten en dat in huis halen.
- Op de aanbieding letten en dan alleen de dingen kopen die je ook echt gebruikt!(en niet omdat het in de aanbieding is)
- Niet met honger boodschappen halen (kom je altijd met meer thuis)
- Niet onnodig lampen aan hebben
- Kachel gaat hier ook niet zo snel aan, we hebben alle 2 een kleedje
- Kachel hoeft niet aan in ruimtes waar je bijna niet bent.
- Droogrek is goedkoper als de droger
- Kaarsen geven ook warmte en licht
- Boodschappen doen niet altijd het A merk halen, huismerk kan ook.
- Op de aanbieding letten en dan alleen de dingen kopen die je ook echt gebruikt!(en niet omdat het in de aanbieding is)
- Niet met honger boodschappen halen (kom je altijd met meer thuis)
- Niet onnodig lampen aan hebben
- Kachel gaat hier ook niet zo snel aan, we hebben alle 2 een kleedje
- Kachel hoeft niet aan in ruimtes waar je bijna niet bent.
- Droogrek is goedkoper als de droger
- Kaarsen geven ook warmte en licht
- Boodschappen doen niet altijd het A merk halen, huismerk kan ook.
Gast- Gast
Bij de Action winkelen;) Ik haal daar merk wasmiddel(dreft gekleurde was)Die hebben ze nu.
Die doekjes voor de gekleurde/donkere was.
Shampoo, douche dingen etc.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Boodschappenlijstje maken en alleen DAT kopen. Ik ga tegenwoordig ook nog maar 1x in de 2 weken om boodschappen, doordat ik van te voren alles inkoop kwa eten. Verder doe ik ook de dingen die ik kan, bij de Aldi halen en de rest met de Jumbo of de Emte.
Grotere portie's kopen (bv. kipfilet 8 stuks en dan per stuk invriezen)
Grote portie's (bv. tomatensaus of soep) maken en invriezen.
Bij mij gaat de verwarming inderdaad ook nog niet aan in september, maar snap dat het in sommige gevallen niet anders kan.
Geen droger, maar buiten hangen of wasrekje.
Vaker de fiets pakken. Toevallig ben ik er laatst achter gekomen dat ik op koopavond in de stad beter de bus (alleen reiskosten 1,70eu) kan pakken dan m'n auto (benzine + parkeerkosten a 1,20eu per uur).
Goed kijken waar je sommige dingen goedkoper kan halen (niet alleen levensmiddelen maar ook kwa kleding of prulletjes). Laatst had ik bijvoorbeeld een shirtje bij de Vero Moda gekocht voor 19,99eu. Bij de Pieces kwam ik exact hetzelfde shirtje tegen voor 12,99eu. Nou, dat schilt toch al wat!
Grotere portie's kopen (bv. kipfilet 8 stuks en dan per stuk invriezen)
Grote portie's (bv. tomatensaus of soep) maken en invriezen.
Bij mij gaat de verwarming inderdaad ook nog niet aan in september, maar snap dat het in sommige gevallen niet anders kan.
Geen droger, maar buiten hangen of wasrekje.
Vaker de fiets pakken. Toevallig ben ik er laatst achter gekomen dat ik op koopavond in de stad beter de bus (alleen reiskosten 1,70eu) kan pakken dan m'n auto (benzine + parkeerkosten a 1,20eu per uur).
Goed kijken waar je sommige dingen goedkoper kan halen (niet alleen levensmiddelen maar ook kwa kleding of prulletjes). Laatst had ik bijvoorbeeld een shirtje bij de Vero Moda gekocht voor 19,99eu. Bij de Pieces kwam ik exact hetzelfde shirtje tegen voor 12,99eu. Nou, dat schilt toch al wat!
Laatst aangepast door litllejoy op ma 19 sep 2011 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Action is idd super. Ook handig voor kaarsen, printerpapier, pennen etc. Schoonmaakmiddel en toebehoren zijn er ook erg goedkoop.
Rush- Lady Post-a-lot
ExpressoB schreef:Bij de Action winkelen;) Ik haal daar merk wasmiddel(dreft gekleurde was)Die hebben ze nu.
+1
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Xenos heeft ook goedkope (eet) dingen. Houd aanbiedingen in de gaten 2 voor de prijs van 1 (drogisten)
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Zoals al meer gezegd....even de Action binnenlopen. Het scheelt een hoop met verzorgingsproducten, huishoudelijke artikelen e.d..
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Enige nadeel van de action, ze hebben er zoveel leuke dingen en tsja ze zijn niet duur!
Gevolg ik heb weer voor 50 euro gekocht
Gevolg ik heb weer voor 50 euro gekocht
Gast- Gast
Kijken naar fruit/groente boerderijen (waar ze dat verbouwen) in je buurt en daar je fruit halen.
Kwaliteit is vaak beter en prijs lager.
Aan het einde van de markt naar de markt gaan, zeker op zaterdag, dan kun je koopjes scoren.
Op maandagochtend of zaterdag vlak voor sluitingstijd naar AH, heel veel produkten met 35% en ook vooral vlees, kun je invriezen
Kwaliteit is vaak beter en prijs lager.
Aan het einde van de markt naar de markt gaan, zeker op zaterdag, dan kun je koopjes scoren.
Op maandagochtend of zaterdag vlak voor sluitingstijd naar AH, heel veel produkten met 35% en ook vooral vlees, kun je invriezen
Gast- Gast
Gemini schreef:
Vlees zou ik nooit op maandagochtend kopen!
Dat is ´oud´ vlees.
Net zo als gekruide kip.. dat is oude kip maar door de kruiden ziet het er weer goed uit!
Gast- Gast
Het is trouwens wel leuk hoor, die voordeelverpakkingen kipfilet en ook serieus veel goedkoper, maar wat een slechte kwaliteit. De kip smaakt prima, maar er moeten zoveel bloed en stukjes afgesneden worden voordat het er fatsoenlijk uit ziet. En dat heb ik met 'verse' kipfilets nog niet meegemaakt.
Rush- Lady Post-a-lot
Tsjip schreef:Rush schreef:Straks in de winter? Wij hebben de kachel allang weer aan gehad!Nora schreef:Straks in de winter eerst een dikke trui en dikke sokken aantrekken voordat je de verwarming aan doet.
Wij ook! En ik kan wel dikke sokken/trui enz. aantrekken maar veel helpt dat bij mij niet. Mijn neus en handen zijn dan ook altijd koud en dat trekt door mijn hele lichaam heen dus lekker de verwarming aan!
Haha echt? Moet er wel bij zeggen dat ik in een flat woon en het dus al beter geïsoleerd is door boven/onderburen..
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote nachtouder topic
» Het grote huisdieren topic!
» Het grote huishoudgeld topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote nachtouder topic