Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie kiest er een voor me?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie kiest er een voor me? Empty Wie kiest er een voor me?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:15

Ik geef les op een sportschool en daar gebruiken we cd's van Solid Sound. Nou mogen we weer een paar nieuwe uitzoeken en iedereen mag er 1 of 2 aangeven die hij/zij graag zou willen hebben. Welke vinden jullie leuk? Je kunt fragmenten horen op www.solidsound.nl, kies helemaal links boven bij browse ("make selection") voor de snelste; high tempo. "Mijn" dames houden van lekker snelle muziek met herkenbare nummers, beetje van die meezingers. Ben benieuwd waar jullie enthousiast van zouden gaan sporten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie kiest er een voor me? Empty Re: Wie kiest er een voor me?

Bericht  silly-one vr 4 feb 2011 - 22:17

Ik ga niet aangeven welke cd je moet kiezen, maar ik weet wel dat k altijd rekening moest houden met de BPM. Ik heb namelijk ooit bij een demo ( dus geen les) een te snel tempo nummer gebruikt voor steps. Hierna ben ik daar steeds beter op gaan letten. Ik weet niet wat voor lessen je moet geven? Maar voordat ik een tip geef wil ik dat wel weten als het van belang mocht zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:20

silly-one schreef:Ik ga niet aangeven welke cd je moet kiezen, maar ik weet wel dat k altijd rekening moest houden met de BPM. Ik heb namelijk ooit bij een demo ( dus geen les) een te snel tempo nummer gebruikt voor steps. Hierna ben ik daar steeds beter op gaan letten. Ik weet niet wat voor lessen je moet geven? Maar voordat ik een tip geef wil ik dat wel weten als het van belang mocht zijn.
Het gaat inderdaad om steples, het probleem is alleen dat mijn dames behoorlijk kieskeurig zijn. Ik weet dat ik voor steps rond de 130-135 bpm moet gaan zitten, maar dan gaan ze massaal verveeld kijken en komen ze uit de les naar me toe om te vragen of de muziek sneller mag. Ik heb me er dus maar bij neergelegd en gebruik de high-low of tae bo cd's. Heb wel aangegeven dat evt blessures dan veel sneller zullen voorkomen (ik zie ook wel aan hun techniek dat de muziek eigenlijk te snel is). Maar goed, neem ik een langzamere cd, dan komen ze niet eens meer.
Wanneer ik een aerobic- of bodyshape les vervang, gebruik ik wel langzamere muziek. Ook voor beginnersstep gebruik ik de juiste tempo's.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:31

Maar is het niet jouw taak als instructrice om hen daarop te wijzen, op mogelijk blessuregevaar? En om dan hen dusdanig te trainen dat ze op dat level komen dat ze een hoog tempo aankunnen zonder blessuregevaar?
Iemand zo uit het niets blootstellen aan blessuregevaar, dat zou ik eigenlijk niet direct kunnen waarderen van een instructrice.
Kijk, als de beginnersles en de reguliere lessen nou een stapje te hoog zijn, dan kun je daar weinig aan doen, behalve de deelnemers erop wijzen. Maar muziek uitkiezen dat niet bedoeld is voor steps en die echt een stapje te hoog is voor de deelnemers, daar ga je dan bewust mee de fout in.

Of zie ik dat verkeerd?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 22:40

Maple schreef:Maar is het niet jouw taak als instructrice om hen daarop te wijzen, op mogelijk blessuregevaar? En om dan hen dusdanig te trainen dat ze op dat level komen dat ze een hoog tempo aankunnen zonder blessuregevaar?
Iemand zo uit het niets blootstellen aan blessuregevaar, dat zou ik eigenlijk niet direct kunnen waarderen van een instructrice.
Kijk, als de beginnersles en de reguliere lessen nou een stapje te hoog zijn, dan kun je daar weinig aan doen, behalve de deelnemers erop wijzen. Maar muziek uitkiezen dat niet bedoeld is voor steps en die echt een stapje te hoog is voor de deelnemers, daar ga je dan bewust mee de fout in.

Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je helemaal goed. Maar het probleem is dus een beetje, dat ze weg blijven als ik de muziek langzamer kies. Ze klagen werkelijk overal over (die groep stookt elkaar aan, heel vervelend soms). Ze klagen over de zaal (dat het te koud is, of te warm, of dat het licht niet goed is, noem maar op, en daar kan ik natuurlijk niks aan doen), ze klagen over de pasjes (te moeilijk, te gemakkelijk, te vaak hetzelfde (als ik bv 2 weken dezelfde les geef), en dus ook over de muziek. (kan me niet voorstellen dat je nog voor je plezier komt sporten als je toch overal over klaagt). Ik geloof trouwens wel dat het niet aan mij ligt, mijn collega's vinden het ook een vervelende groep (eentje wil mijn les zelfs niet meer vervangen daardoor en de rest heeft er ook een hekel aan om mijn groep te vervangen). Ik probeer mijn pasjes dus enigszins aan te passen, om wel de snellere muziek te kunnen gebruiken, maar minder draaien te doen bijvoorbeeld, zodat ze minder snel hun enkel verzwikken ofzo. Ik geef het dus wel echt heel duidelijk aan, maar zij geven dan net zo duidelijk aan dat ze perse die snelle muziek willen. Mijn baas weet dit ook, en is het met me eens dat blessures dan om het maar bot te zeggen hun eigen schuld zijn. Hoewel het natuurlijk nog altijd mijn verantwoordelijkheid is.

Het geeft me wel een vervelend gevoel hoor als ik sta les te geven, goed voorbereid, muziek uitgezocht, en dan gaan ze me aan staan kijken of ik gek ben geworden en heel verveeld kijken en klagen. Heel jammer, het zou toch fijner zijn als je een beetje gewaardeerd werd. Maar goed, ze komen wel elke week terug dus ik neem het ook maar weer niet te serieus.

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl vr 4 feb 2011 - 23:25

Ik doe zelf aan steps dus ik had even gekeken wat ik zelf wel leuk zou vinden:
* Usher - DJ gut us fallin in love again
* David Guetta - Gettin over you (deze gebruikte wij ook)
* Inna - Hot
* Jay Sean - Down
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: