Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.

Ga naar beneden

Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera. Empty Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 21:59

Ik wil stiekem voor mijn vriend een accu voor zijn fotocamera kopen al weet ik niet welke ik moet kopen en misschien kun jij me helpen.

Hij heeft een canon 5D mark 2. (ofzo)

En wat voor extra geheugenkaartje kan ik het best kopen mocht ik dat willen?

Alvast bedankt.

Groetjes aimy

Laatst aangepast door Aimy op vr 16 dec 2011 - 22:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera. Empty Re: Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.

Bericht  Zora vr 16 dec 2011 - 22:03

Misschien zouden anderen dan Zero je ook wel kunnen helpen Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera. Empty Re: Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 22:13

Graag ook hulp van anderen!! smile smile

Maar wist het alleen van zero dat die er veel van weet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 22:47

Ik zou er stiekem een foto van maken en dan in de winkel vragen. Of nou ja, je weet het merk, ga gewoon naar een goede fotospeciaalzaak... Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 23:00

Zusje schreef:Ik zou er stiekem een foto van maken en dan in de winkel vragen. Of nou ja, je weet het merk, ga gewoon naar een goede fotospeciaalzaak... Very Happy

Dat klopt maar via internet bestellen is vaak een heel stuk goedkoper.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 23:03

Advies in een winkel vragen, zeggen dat je erover na gaat denken en dan via internet bestellen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 23:05

Maple schreef:Advies in een winkel vragen, zeggen dat je erover na gaat denken en dan via internet bestellen Wink

Dat is een mogelijkheid inderdaad ja. maar dacht lekker makkelijk als zero het ook weet :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 23:55

Weet je zeker dat hij een 5D mark II heeft?
Zo ja, dan heb je vermoedelijk een LP-E6 batterij nodig (google maar eens op accu Canon 5D mark II). Je kunt ze online kopen, geen probleem, maar dan moet je 't wel zeker weten!

Ik heb er meerdere gekocht via marktplaats, en moest toen voor mijn vorige camera 9 euro per batterij betalen. Dat viel me reuze mee en de kwaliteit was geweldig! Dat was bij deze webshop. Gewoon ff een mailtje sturen naar ze!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:22

Oreo schreef:Weet je zeker dat hij een 5D mark II heeft?
Zo ja, dan heb je vermoedelijk een LP-E6 batterij nodig (google maar eens op accu Canon 5D mark II). Je kunt ze online kopen, geen probleem, maar dan moet je 't wel zeker weten!

Ik heb er meerdere gekocht via marktplaats, en moest toen voor mijn vorige camera 9 euro per batterij betalen. Dat viel me reuze mee en de kwaliteit was geweldig! Dat was bij deze webshop. Gewoon ff een mailtje sturen naar ze!

Ja dat weet ik zeker want 7d is die wat goedkopere toch? Dan heeft hij zeker de 5d.
En mark II is altijd toch als je hem pas hebt gekocht? (ja even voor zekerheid vragen)

Zal eens zoeken op die site.

Zullen ze zoiets ook bij saturn hebben of zal dat een stuk duurder zijn dan online?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:26

Ik snap er gewoon niks van want je hebt die van canon maar ook goedkopere maar weet niet of die dan ook goed zijn.

Wat ik zo online zie.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:30

een Canon accu betaal je je scheel aan!
Op de site die ik je gaf, heb ik zelf 2x accu's gekocht. In totaal 4 stuks. En ze doen het allemaal nog prima. Misschien iets minder lang dan de Canon-accu's, maar ze doen er zeker niet voor onder!

En of je een Mark II hebt als je een nieuwe 5D koopt, geen idee. Staat er ergens een foto van hem online? dan zou je die door een exif-file-"reader" kunnen halen. Vaak komt er dan wel tevoorschijn welke camera het is.

Saturn heeft wel batterijen, maar mijn ervaring is dat die veel duurder zijn. Voor de vergelijking: de site die ik je stuurde, via hen heb ik voor een 400D accu's voor 9 euro per stuk gekocht! Bij de Mediamarkt was ik voor 1 batterij sowieso 20 euro kwijt...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:34

oke bedankt! jammer dat erop die site een storing is.

En weet jij toevallig ook wat voor geheugenkaartjes in die camera kunnen en goed zijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 5:12

op de site staat dat je ze voor bestellingen ook kunt mailen. Doe je dat toch gewoon? Geef je het merk camera op en vraag je hoeveel een batterij kost.

Kaartjes.. ik gebruik Scandisk, 4 gb is momenteel genoeg. En dan heb ik die van Ultra II of Extreme III. Die van 4gb zijn nog wel te betalen, een euro of 20. Daarna gaat de prijs hard omhoog.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 6:22

Sorry voor mijn late reactie, ik was in de winkel deze vragen aan het beantwoorden hihi nerd

Accu's van een ander merk zou ik voor de 5D (LP-E6 is de canon accu uit mijn hoofd) niet aanraden. Ik heb er zelf een voor een 7D en die is gewoon half zo snel leeg. Kost dan ook wel de helft, maar het helpt je dan ook maar voor de helft...

De 5D loopt op CF kaarten - extreme CF kaarten. De camera kan vrijwel elk geheugen aan, je hoeft je niet (zoals bij sommige compacts) zorgen te maken dat hij de kaart niet accepteert.

Maar nogmaals, als je hem een accu wilt geven - geef hem dan een echte of bedenk iets anders. De meeste nep-accu's gaan gewoon niet lang mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 6:40

Zero, is de kwaliteit van "nep-accu's" dan zo naar beneden gegaan of slurpen de 7D en de 5D zoveel energie?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 9:55

Oreo schreef:Zero, is de kwaliteit van "nep-accu's" dan zo naar beneden gegaan of slurpen de 7D en de 5D zoveel energie?

Waarschijnlijk meer dan de instapserie ja, omdat ze vaker en sneller achter elkaar gebruikt worden, maar de accu's voor die camera's zijn gewoon niet goed na te maken.
Toen ik nog met een 40D werkte was het verschil ook wel merkbaar, maar niet zo groot als nu.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 5:41

goed om te weten! Ik heb ook een 7D, maar ga dan niet die accu's kopen smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: