Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand die dit herkent?

+5
Slakje
Amber-
Lejow
Minx
Sun88
9 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand die dit herkent? Empty Iemand die dit herkent?

Bericht  Sun88 zo 4 nov 2012 - 5:55

Mijn zoontje is pas 1.5 week oud, maar sinds afgelopen donderdag is hij erg veranderd ten opzichte van hoe het ging tijdens de kraamweek. Een aantal dingen die ons toch vragen oproepen, aangezien het onze eerste is, en huilen nu eenmaal bij baby's hoort weet ik niet of het normaal is.

Maar hij slaapt overdag bijna niet meer, als hij slaapt is het heel licht, schrikt bij elk geluidje wakker
Hij hoort 100cc te drinken per voeding, meer dan 60 krijgen wij er niet in, vaak wilt hij dan na een tijdje nog 30cc, hij drinkt dus veel vaker een flesje met minder hoeveelheden
Hij krijst een groot gedeelte van de dag, lijkt dan echt pijn te hebben. Strekt zich helemaal uit, schopt met zijn beentjes, zwaait met zijn armen
Hij geeft voeding terug, niet extreem veel maar wel sowieso na elke fles, dit duurt sowieso altijd even voordat het komt. Spuug ruikt ontzettend zuur (zoals bij ons ' overgeven' ruikt)
's nachts slaapt hij gelukkig wel, maar maakt in zijn slaap heel veel kreun geluiden. Ook lijkt het alsof er voedsel omhoog komt, en hij dat weer doorslikt, ik schrik hier dan erg van, aangezien het net klinkt alsof hij stikt.
Hij heeft ontzettend vaak de hik
Als hij zo aan het krijsen is, dan is hij even rustig te krijgen door hem rechtop te houden, zodra we hem neerleggen, begint hij weer, maar langere tijd rechtop houden werkt ook niet

Iemand die dit herkent, of hoort dit er gewoon bij? Hij krijgt trouwens flesvoeding van Nutrilon, de standaard. Morgen komen ze van het CB voor een intake en dan maken we dit sowieso bespreekbaar. Maar als hij zo hard aan het krijsen is, weten we ons even geen raad, aangezien hij echt een vies pijnlijk gezichtje trekt.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit herkent? Empty Re: Iemand die dit herkent?

Bericht  Minx zo 4 nov 2012 - 6:02

dit klinkt heel erg als reflux,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sun88 zo 4 nov 2012 - 6:03

Minx schreef:dit klinkt heel erg als reflux,

Maar dit kan dus ook al bij kindjes die nog zo jong zijn?
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Minx zo 4 nov 2012 - 6:06

Ja het komt doordat de sluitspier tussen de slokdarm en de maag nog niet volledig ontwikkeld is,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 6:10

Minx schreef:dit klinkt heel erg als reflux,

Was ook het eerste waar ik aan dacht. Zelf geen ervaring mee.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 4 nov 2012 - 6:30

Jup, reflux, maar KMA zou ook nog kunnen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Amber- zo 4 nov 2012 - 7:13

Klinkt echt op alle punten precies hetzelfde als bij onze zoon en begon ook bij 1,5 week. Hij bleek reflux te hebben, numet medicatie gaat het al een stuk beter.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Sun88 zo 4 nov 2012 - 7:59

amber22 schreef:Klinkt echt op alle punten precies hetzelfde als bij onze zoon en begon ook bij 1,5 week. Hij bleek reflux te hebben, numet medicatie gaat het al een stuk beter.

Gelukkig dat het bij jullie zoon inmiddels een stuk beter gaat met medicatie! Maar wie constateert of het ook daadwerkelijk reflux is, de huisarts of op het consultatiebureau, of iemand anders? En hoe veel tijd gaat er zeg maar over heen als ik deze klachten bij de juiste persoon neerleg totdat er daadwerkelijk met medicatie gestart wordt en er verbetering zichtbaar is?

Want dit is echt zo zielig om te zien bij hem..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Amber- zo 4 nov 2012 - 8:22

Sun88 schreef:
amber22 schreef:Klinkt echt op alle punten precies hetzelfde als bij onze zoon en begon ook bij 1,5 week. Hij bleek reflux te hebben, numet medicatie gaat het al een stuk beter.

Gelukkig dat het bij jullie zoon inmiddels een stuk beter gaat met medicatie! Maar wie constateert of het ook daadwerkelijk reflux is, de huisarts of op het consultatiebureau, of iemand anders? En hoe veel tijd gaat er zeg maar over heen als ik deze klachten bij de juiste persoon neerleg totdat er daadwerkelijk met medicatie gestart wordt en er verbetering zichtbaar is?

Want dit is echt zo zielig om te zien bij hem..

Wij lopen bij de kinderarts i.v.m. l.uuk zijn arm. Daar heb ik de klachten aangegeven en mijn vermoeden voor reflux uitgesproken. Zei gaf aan dat dit zeker een mogelijkheid was. In eerste instantie adviseerde ze toen om de voeding in te dikken met nutriton. Alleen kreeg l.uuk hele erge krampen hierdoor. Toevallig moest ik de dag daarna bij het cb zijn. De arts daar gaf aan nog een keer de nutriton proberen en anders weer naar de kinderarts of huisarts. Meteen dezelfde dag toch de huisarts gebeld waar we 's middags terecht konden. Zei heeft meteen medicatie voorgeschreven die na een paar dagen begon te werken.
L.uuk was toen ongeveer 4 weken. De eerste weken met hem waren door het vele huilen, niet willen slapen overdag erg moeilijk.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Slakje zo 4 nov 2012 - 8:24

Reflux kan het best zijn, ja. Had Louise ook.

Ik zou even met hem naar de kinderarts gaan! Hij/Zij kan je verder helpen.

Verder kan je hem het best zoveel mogelijk rechtop houden. Dus zorgen dat zijn bedje schuin staat, de box ook of waar hij overdag ook op ligt. Na de voeding goed rechtop tegen jouw borst aan (zeker een halfuur), met een tetradoek over je schouder heen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 8:44

Wij hadden dit met 3 weken, ik ben toen naar de huisarts gegaan en die regelde meteen een spoedafspraak bij de kinderarts. Bij mijn zoontje was het al zo heftig dat hij ook bloed mee spuugde. We hebben toen verschillende onderzoeken gehad en hij bleek reflux te hebben. Met medicijnen ging het al iets beter, al huilt hij nog steeds erg veel, en kunnen ze verder geen medische oorzaak vinden.

Gast
Gast

Bericht  Bluestar zo 4 nov 2012 - 8:51

Ik dacht ook meteen aan (verborgen) reflux. KMA heb ik geen ervaring mee.
Als het CB morgen toch voor de intake komt, zou ik het bij hun even bespreekbaar maken, maar denk dat hun je wel doorverwijzen naar de huisarts, en zij naar een kinderarts? (dat weet ik niet precies).
Sterkte voor jullie, en de kleine! Lijkt me pittig, als een baby zo veel huilt, en dat vlak na je bevalling!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Supertalentje zo 4 nov 2012 - 9:12

Reflux is wel populair Wink

Sowieso is het 'klepje' dat de maag afsluit van de slokdarm nog niet volgroeid, maar ik weet helemaal niks van reflux (eens gegoogled).
Zoon gaf ook in het begin mondjes terug, veel de hik, rechtop houden, slecht slapen overdag en veel geluidjes. Ze 'moeten' 100cc drinken, maar destijds haalde de meerderheid van die ik sprak dit niet. CB zei destijds dat de toename in gewicht belangrijker is dan de hoeveelheid. Krijg je er maar 3 keer per dag 10cc in is het wat anders, maar 90 cc ligt toch dicht bij 100 cc? Niet ieder kind heeft nodig wat de fabriek voorschrijft smile De hik komt van de lucht die ze mee doorslikken, ging hier gewoon over, hebben ze ook geen last van heb ik me laten vertellen.
Mijn zoon wilde ook niet neergelegd worden, ik dacht dat het was omdat de maaginhoud dan nog makkelijker terug kan stromen en ik heb ook gehoord dat ze de geborgenheid missen van altijd bij mama naar ineens alleen in een bedje. De eerste 6 weken heb ik dan ook overdag de hele dag met zoon rechtop op de bank gezeten, neerleggen was huilen (hij sliep ook rechtop tegen mij aan). Daarna ben ik gaan inbakenen, hij werd ook wakker van zijn eigen drukke bewegingen. Geluid was hier ook een probleem, geluiden zijn veel harder dan in de baarmoeder, hier is hij gewoon gewend geraakt aan de gewone geluiden.

Ik zou morgen alles aankaarten, zij kunnen dingen uitleggen, oplossingen aandragen en je vertellen waar je op moet letten. Mijn kleine mannetje vond ik zeker in het begin ontzettend wennen en vreselijk onzeker!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Bluestar zo 4 nov 2012 - 9:16

Ik denk dat best snel gezegd word dat het reflux is, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn!!

Laatst aangepast door mvk89 op zo 4 nov 2012 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Supertalentje zo 4 nov 2012 - 9:16

Is Nutrilon Standaard trouwens niet ook hypoallergeen? Als dat zo is (ff googlen) dan hoef je je toch geen zorgen te maken om KMA?
En dat spuug ruikt zuur! Sad

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Fiwen zo 4 nov 2012 - 9:53

Supertalentje schreef:Is Nutrilon Standaard trouwens niet ook hypoallergeen? Als dat zo is (ff googlen) dan hoef je je toch geen zorgen te maken om KMA?
En dat spuug ruikt zuur! Sad

Nutriolon Standaard is niet hypoallergeen
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Happydobby zo 4 nov 2012 - 9:57

Ik zou naar een osteopaat gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow zo 4 nov 2012 - 10:00

En al zou het hypoallergeen zijn, dan nog kun je KMA hebben. Hypoallergene voeding is volgens mij alleen met iets kleinere melkeiwitten. In 'melkvrije' voeding zijn ze helemaal compleet verknipt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby zo 4 nov 2012 - 10:03

Lejow schreef:En al zou het hypoallergeen zijn, dan nog kun je KMA hebben. Hypoallergene voeding is volgens mij alleen met iets kleinere melkeiwitten. In 'melkvrije' voeding zijn ze helemaal compleet verknipt.

Maar vlgs mij hebben maar 5 % van alle baby's KMA, dat is niet heel veel. De kans dat de baby van TO KMA heeft is niet zo groot. Ik zou dus eerder kijken of het reflux is en daarna pas naar KMA.

Hypo Allergeen is idd geknipt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow zo 4 nov 2012 - 10:43

Happydobby schreef:
Lejow schreef:En al zou het hypoallergeen zijn, dan nog kun je KMA hebben. Hypoallergene voeding is volgens mij alleen met iets kleinere melkeiwitten. In 'melkvrije' voeding zijn ze helemaal compleet verknipt.

Maar vlgs mij hebben maar 5 % van alle baby's KMA, dat is niet heel veel. De kans dat de baby van TO KMA heeft is niet zo groot. Ik zou dus eerder kijken of het reflux is en daarna pas naar KMA.

Hypo Allergeen is idd geknipt.

Oh dat absoluut hoor smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: