Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Herkent iemand dit?

+3
Lejow
juffie001
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Herkent iemand dit? Empty Herkent iemand dit?

Bericht  Printje za 13 aug 2011 - 8:16

Dat je kind opeens koorts heeft 38,8 en dan opeens een paar uur later is de koorts helemaal weg?

Ons zoontje werd na zijn middagslaapje (van 3 uur!!) gewoon normaal wakker en opeens werd hij jengelig, hangerig en wilde alleen maar bij mij liggen. Ik dus zijn temp nagekeken die was 38,8 omdat hij de hele tijd aan het proberen was om te poepen en het schijnbaar niet lukte heb ik hem 2x van dat vsm spul gegeven.
Opeens kon hij dus wel, een grote harde keutel, ik temp hem weer en zijn temp is weer normaal...

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit? Empty Re: Herkent iemand dit?

Bericht  juffie001 za 13 aug 2011 - 8:22

Ja dit is voor mij wel herkenbaar, heb dit een periode heel erg gehad met mn zoontje.
Mijn moeder zegt ook altijd dat kinderen van de 1 op de andere tel opeens flinke koorts kunnen hebben en zo snel als t opkomt, is t ook weer weg. (Werkt in t ziekenhuis met kinderen dus ervaringsdeskundige Wink )
Hou t ff goed in de gaten, dat het niet een lange periode dagelijks voorkomt.
En je gevoel volgen. Voelt t voor jou niet prettig even de huisarts bellen.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Lejow za 13 aug 2011 - 8:27

Jup, kinderen die koorts hebben hoeven niet perse ziek te zijn!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Printje za 13 aug 2011 - 8:27

Mijn moeder zei idd ook al dat kinderen opeens koorts kunnen krijgen en dat het dan idd ook opeens weer weg is. Hij was verder gewoon zichzelf naderhand weer, heeft gegeten/gedronken dus ik maak me nu niet zo'n zorgen maar hou het morgen wel ff goed in de gaten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 8:29

Ik denk dat alle mensen het wel eens zullen hebben, oud en jong, omdat het even niet klopt in het lichaam. Maar soms is het ook weer snel voorbij en is er niks meer aan de hand. Alleen volwassenen zullen niet gelijk hun temperatuur checken Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 8:30

Kan het niet komen door het moeilijk poepen? Thije is ook zo'n poeperd-met-issues. Als hij moet poepen dan loopt hij paars aan en breekt het zweet hem (letterlijk) uit. Ik denk dat als ik hem dan zou tempen, hij ook verhoging/koorts zou hebben.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 13 aug 2011 - 8:32

Ja ik denk ook wel dat het door het niet kunnen poepen zou kunnen komen maar hij was ook heel hangerig, wilde niets. En het leek me zo hoog zijn temp opeens door alleen het duwen om te kunnen poepen zeg maar
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan za 13 aug 2011 - 8:54

Ik heb wel eens meegemaakt dat Yrsa 's morgens naar het consultatiebureau moest voor de BMR-prik, en die was al uitgesteld omdat ze ziek was geweest, en dat ik voor vertrek echt puur voor de zekerheid haar temperatuur opnam: 38 graden. Prik dus weer uitgesteld. Een uurtje later was er niks meer aan de hand. Blijkbaar had ze die dag niet zoveel zin in een prik of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 12:14

Minneke schreef:Kan het niet komen door het moeilijk poepen? Thije is ook zo'n poeperd-met-issues. Als hij moet poepen dan loopt hij paars aan en breekt het zweet hem (letterlijk) uit. Ik denk dat als ik hem dan zou tempen, hij ook verhoging/koorts zou hebben.

D. heeft ook poep-issues! Ze wil sowieso maar op één plek poepen (achter de bank) en dan spiekt ze steeds over de rand van de bank heen. Als mijn vriend of ik dan toevallig die richting op kijken, roept ze: 'niet kijken!' En op een gegeven moment komt ze paars en bezweet vanachter de bank vandaan en dan houdt ze eerst nog vijf minuten vol: 'plas, niet poep' en dan moet toch één van ons de luier verschonen. Ze is dan nog wel een half uurtje overhit.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 za 13 aug 2011 - 18:52

Ja hier ook herkenbaar! Was vorig jaar zomer dat J. Ineens hangerig werd en ziekjes op een warme zomerdag. Ze kreeg koorts en paar uur later was het weer weg. Denk dat ze even bevangen was van de hitte.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  snoezel za 13 aug 2011 - 20:32

Volgens mij zijn kleine kindjes daar sowieso gevoelig voor. Het regelen van hun temperatuur gaat volgens mij gewoon nog niet zo beheerst.

Mijn dochtertje had het een maand of 2/3 elke woensdag/donderdag als ik 3 dagen achter elkaar gewerkt had, gewoon van vermoeidheid en indrukken (kwamen we later achter). Maar dan kon ik haar op bed leggen met 40+ en uit bed halen met ondertemperatuur... (1 keer zo erg, had ik haar met 40,7 op bed gelegd, 2 uur later 35,1.. Toen heb ik HAP toch maar even gebeld :shock: )
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 20:40

Ja, heeft Ciske ook wel eens gehad.

Gast
Gast

Bericht  Tania za 13 aug 2011 - 20:45

Mijn zoontje heeft dat ook wel is. Twee/drie weken terug heeft hij ruim twee weken achter mekaar elke avond koorts gehad, maar ze konden niks vinden waar het vandaan zou kunnen komen. In de ochtend was het ook elke keer weer weg.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: