Zou jij het willen weten...
+11
Paper Crown
Susan
_Lana_
-Ieniemienie-
Wennes
Parisienne
Caroow
Parel
kwak
Printje
Tania
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zou jij het willen weten...
Dat laatste is nog niet gezegd. We hebben een stagiaire, hartstikke lang en een jaar of 20, en zij heet pleuntje, de 'tje' moet er ook achteraangezet worden.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind Pleuntje raar, maar Pleun vind ik ook een lelijke naam. Net het geluid van een valse gitaar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als Tommie echt Tommie heet en niet alleen zo genoemd wordt kan hij zichzelf wel Tom noemen, maar je naam blijft Tommie. Net als wanneer ik mezelf Caro zou noemen, mijn naam blijft Carolien.
Maar het is natuurlijk makkelijker om Tommie Tom te noemen dan Pip iets volwassener aan te spreken.
Maar het is natuurlijk makkelijker om Tommie Tom te noemen dan Pip iets volwassener aan te spreken.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Maar ik denk dat een kind dan eerder Tom heet op papier en als roepnaam Tommie heeft dan andersom. Daarbij, wat maakt het uit wat je naam op papier is, hoe vaak wordt die nou genoemd? Ik ken iemand die, laten we zeggen, Stefan heet en zijn officiële namen zijn Johannes Cornelius Franciscus. De naam Stefan komt er totaal niet in voor en staat nergens officieel, maar daar kwam ik ook pas achter toen ik hem al jaren kende. Je hoeft je officiële namen toch niet de hele tijd te noemen? Soms is de officiële naam heel oubollig en de roepnaam een vlottere afleiding daarvan, dat kan ook. Ik zie daar het probleem niet van.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Er is ook geen probleem, alleen ik zou het niet willen voor mijn kind.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Onze jongste heeft dezelfde naam als een collega van me;)
Gast- Gast
Rejoy. schreef:sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Dat is ook gewoon een leuke naam hahaha, het is dat manlief hem niet de leukste naam vond maar hij stond hoog op mijn lijstje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Rejoy. schreef:sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Dat is ook gewoon een leuke naam hahaha, het is dat manlief hem niet de leukste naam vond maar hij stond hoog op mijn lijstje.
Mocht je man zich nog bedenken.. mijn toestemming heb je hoor;)
Gast- Gast
Rejoy. schreef:sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Mijn voorkeur zou het niet hebben, maar goed anderen denken daar idd anders over. Niet dat ik t niet vind kunnen, maar ik zou dat 'lef' niet hebben, vind het zelf wel een beetje raar
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Rejoy. schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Mocht je man zich nog bedenken.. mijn toestemming heb je hoor;)
haha nee de namen staan inmiddels vast hahaha. Helaas nooit geen H voor mij maar wel een hele andere mooie naam.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
sanne-84 schreef:Rejoy. schreef:sanne-84 schreef:Hoe denken jullie trouwens over namen van collega's? Die staan best dicht bij je
Mijn voorkeur zou het niet hebben, maar goed anderen denken daar idd anders over. Niet dat ik t niet vind kunnen, maar ik zou dat 'lef' niet hebben, vind het zelf wel een beetje raar
Collega in kwestie wist het niet van tevoren, maar vond het wel heel erg leuk. Volgens mij was ze zelfs een beetje trots dat wij haar naam zo mooi vinden dat we onze dochter ook zo genoemd hebben. En al had ze het niet leuk gevonden, ik laat de naam dieijn kind haar hele leven mee moet dragen niet afhangen van de mening van een collega.
Gast- Gast
Onzenaamkomtnauwelijksvoor
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Onzenaamkomtnauwelijksvoor
Doet je spatie het niet?
Gast- Gast
Toen onze dochter net geboren was kreeg ik hier een PM van Pitbullgup dat zij haar dochter ook zo wilde noemen. Niet naar aanleiding van ons maar ze hadden die naam al heel lang in gedachten. Daarna is er volgens mij nog een N.inthe bijgekomen. Ik kan er niet mee zitten dat nu meer kindjes dezelfde naam hebben, echt origineel ben je toch nooit. Tenzij je zelf iets gaat knutselen maar dat is onze smaak niet. N. heeft een heel standaard achternaam waardoor we wel bewust een naam hebben gekozen die je niet vaak hoort (wij althans niet). Mijn vriend heeft namelijk ook een heel standaard voornaam en kent 8 anderen met precies dezelfde naam. Zo'n situatie wilden we voorkomen, en dat is tot nu toe gelukt
In m'n directe omgeving zou ik het wel willen weten, en, afhankelijk van wie het is, het misschien niet zo leuk vinden als het precies dezelfde naam is. Maar een oud klasgenoot ofzo of iemand die ik alleen nog via FB volg/ken dat zou me niks uitmaken.
In m'n directe omgeving zou ik het wel willen weten, en, afhankelijk van wie het is, het misschien niet zo leuk vinden als het precies dezelfde naam is. Maar een oud klasgenoot ofzo of iemand die ik alleen nog via FB volg/ken dat zou me niks uitmaken.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
[quotPiets="Rejoy."]
Doet je spatie het niet? [/quote]
oeps.
Happydobby schreef:Onzenaamkomtnauwelijksvoor
Doet je spatie het niet? [/quote]
oeps.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Het ligt eraan wie! mensen die verder van mij afstaan niet en als mensen al heel lang ook die naam willen en het haar zouden geven ook niet.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Mijn zus was bij J tegelijk zwanger als ik. Zij was iets eerder uitgerekend we hebben toen wel de eerste letter uitgewisseld om zeker te weten dat we niet dezelfde naam in gedachten hadden.
Maar behalve naaste familie zou het me echt totaal niet uitmaken als iemand dezelfde naam kiest. Vind het stiekem wel een complimentje.
Maar behalve naaste familie zou het me echt totaal niet uitmaken als iemand dezelfde naam kiest. Vind het stiekem wel een complimentje.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Niet willen douchen/in bad willen
» Wat wil jij weten?
» Zou jij willen weten hoe lang je nog leeft?
» Drager van een erfelijke ziekte, zou jij het willen weten?
» Niet willen douchen/in bad willen
» Wat wil jij weten?
» Zou jij willen weten hoe lang je nog leeft?
» Drager van een erfelijke ziekte, zou jij het willen weten?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: