Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klacht kinderdagverblijf

+7
Liadan
Annie24
Mama Titty
Juutjepetuutje
Ella
Sanne
Jilke
11 plaatsers

Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Jilke zo 2 dec 2012 - 4:24

Hebben jullie wel eens een klacht gehad over het kdv? Wat was die klacht, en wat heb je ermee gedaan?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Sanne zo 2 dec 2012 - 4:32

Jilke schreef:Hebben jullie wel eens een klacht gehad over het kdv? Wat was die klacht, en wat heb je ermee gedaan?

Nee, niet echt. Ik 'klaag' wel eens tegen mijn vriend, maar dat zijn kleinigheden waarvan ik het de moeite niet waard vind om het met de leidsters te bespreken.

Denk jij erover een klacht in te dienen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 4:41

Ja, ik heb een klacht over mijn gastouderbureau. Heb dat toen besproken met haarzelf en het bemiddelingsbureau, maar er is nog weinig veranderd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 4:46

Ben wel benieuwd naar de reden van de vraag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Jilke zo 2 dec 2012 - 4:48

Wat maakt het uit wat de reden van mijn vraag is?

Lijkt me geen gekke vraag? Ik vraag niet om namen of wat dan ook?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 4:49

Heuh?

Ik bedoel heb je zelf een klacht over het kdv? Waarom zo defensief? confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Jilke zo 2 dec 2012 - 4:53

Ik heb een klacht ja.
Je reactie kwam op mij nogal aanvallend over, als je het niet zo bedoelde, sorry.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 4:55

Dat was absoluut niet zo bedoeld, het was gewoon interesse. Jammer dat je het als een aanval op pakte, ik heb namelijk geen enkele reden je aan te vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Jilke zo 2 dec 2012 - 4:57

Geeft niet, ik heb het dan verkeerd opgevat.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Ella zo 2 dec 2012 - 5:12

Op mij is deze vraag nog niet van toepassing maar wil wel reageren. Als er iets is wat jij vind dat niet kan of jij blijft er mee zitten dan zou ik een klacht indienen. Dan zal het niet om iets kleins gaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Juutjepetuutje zo 2 dec 2012 - 5:32

Ik heb nooit een officiële klacht ingediend, maar wel bij de leidsters zelf. Wilde eerst kijken of dat zou helpen en anders had ik verdere stappen ondernomen. Gelukkig gaat het nu beter..
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Mama Titty zo 2 dec 2012 - 5:42

Heb bij het oude kdv wel klacht ingediend bij de leidsters en later aan de leiding.
Hier werd weinig mee gedaan en ben ik toen naar een ander kdv gegaan, hier was het dat de kids wel enorm naar hun zin hadden.

Bij mij was o.a. R. was toen 6 weken toen ze naar opvang ging, na 2x kreeg ik een gesprek dat we met haar naar dokter maar moesten gaan omdat ze toch wel veel deed huilen of vaak deden bellen dat ze 'ziek' was maar dat daadwerkelijk niet was maar dat ze geen zin hadden in een wat huilerige baby.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Annie24 zo 2 dec 2012 - 8:16

Ja, ik heb een klacht ingediend. Ik kwam Y. brengen op maandag en bracht hem naar 'zijn' leidster. Toen kreeg ik opeens te horen dat de leidsters waren gewisseld en hij een nieuwe had. Dit was nooit aan de ouders kenbaar gemaakt en dat vond ik niet kunnen. Ik ben toen naar de locatiemanager gestapt en heb mijn verhaal gedaan. Er kon natuurlijk niets meer aan gedaan worden, want die wisseling was eenmaal zo, maar ik (en alle andere ouders) kregen wel netjes een excuus brief thuis.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Liadan zo 2 dec 2012 - 8:20

Ik heb geen officiële klacht ingediend maar ben pasgeleden wel het gesprek aangegaan omdat er op de nieuwe peutergroep van mijn dochter een televisie stond en zij er ook 2 keer televisie gekeken heeft. Dit is tegen het beleid van de organisatie en ik wil ook niet dat mijn dochter op het kdv televisie kijkt, de tv is na dit gesprek weggehaald.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Fearie zo 2 dec 2012 - 9:51

Niet zozeer een klacht, maar meer iets wat mijn vriend erg onprettig vond. Vanwege bezuinigingen hebben we een aantal leidster wisselingen gehad en een van deze nieuwe leidsters kent D dus niet zo goed. Nu is D een beetje onbeholpen en heeft hij dus nog wel eens een blauwe plek of half blauw oog. Nu had ze mijn vriend er op aan gesproken en 3 dagen later bij mij nogmaals navraag gedaan.
Wij hebben onafhankelijk van elkaar gewoon aangegeven hetzelfde verhaal gegeven, maar toch vond mijn vriend het naar dat ze zo deed en hem vervolgens controleerde.
Hij voelde het alsof hij zijn zoon mishandeld thuis.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:55

We hebben al een paar keer 'klachten' gehad. Het kindje van de manager van de opvang zit in mijn groep dus meestal kaart ik het bij haar aan, en 1x via de ouderraad omdat ik me afvroeg of andere ouders hetzelfde gevoel hadden.

Onze 'klachten' ging over:
- Te lang laten lopen in een poepbroek, zijn billen waren helemaal rood en de poep aangekoekt (dit was op de babygroep trouwens nog)
- Veel wisselingen
- Luiers aantrekken omdat er een vervangster was en R echt al maanden zindelijk was. Toen ik het dus aan de juf vroeg zei ze dat het makkelijker was en dat hij toch droog gebleven was....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 13:41

Fearie schreef:Niet zozeer een klacht, maar meer iets wat mijn vriend erg onprettig vond. Vanwege bezuinigingen hebben we een aantal leidster wisselingen gehad en een van deze nieuwe leidsters kent D dus niet zo goed. Nu is D een beetje onbeholpen en heeft hij dus nog wel eens een blauwe plek of half blauw oog. Nu had ze mijn vriend er op aan gesproken en 3 dagen later bij mij nogmaals navraag gedaan.
Wij hebben onafhankelijk van elkaar gewoon aangegeven hetzelfde verhaal gegeven, maar toch vond mijn vriend het naar dat ze zo deed en hem vervolgens controleerde.
Hij voelde het alsof hij zijn zoon mishandeld thuis.

Juist goed van dat KDV. Beter dat ze alert zijn op dat soort signalen dan dat er een kind wél mishandeld wordt en iedereen doet alsof er niets aan de hand is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Jilke zo 2 dec 2012 - 19:15

Inderdaad alleen maar goed, al snap ik je gevoel er wel bij.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  SarahKey zo 2 dec 2012 - 20:13

Het is goed dat een kdv alert is maar om meteen navraag te doen bij de ouders mag niet meteen. Als je echt denkt dat er sprake is van kindermishandeling dan bespreek je dat eerst met je team 'Is het jullie ook opgevallen dat Pietje wel erg vaak blauwe plekken heeft?' Als dan meerdere collega's dit bevestigen en ook zorgen hebben dan ga je naar iemand in de organisatie die over kindermishandeling gaat. Al is het maar eerst voor advies en goh wij hebben een kindje waar zus en zo mee is. Diegene neemt verdere maatregelen. Zo gaat het bij ons, wij mogen echt niet meteen ouders aanspreken. Kan me het best voorstellen hoe naar het over kan komen bij ouders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 21:03

Eucalypta schreef:
Fearie schreef:Niet zozeer een klacht, maar meer iets wat mijn vriend erg onprettig vond. Vanwege bezuinigingen hebben we een aantal leidster wisselingen gehad en een van deze nieuwe leidsters kent D dus niet zo goed. Nu is D een beetje onbeholpen en heeft hij dus nog wel eens een blauwe plek of half blauw oog. Nu had ze mijn vriend er op aan gesproken en 3 dagen later bij mij nogmaals navraag gedaan.
Wij hebben onafhankelijk van elkaar gewoon aangegeven hetzelfde verhaal gegeven, maar toch vond mijn vriend het naar dat ze zo deed en hem vervolgens controleerde.
Hij voelde het alsof hij zijn zoon mishandeld thuis.

Juist goed van dat KDV. Beter dat ze alert zijn op dat soort signalen dan dat er een kind wél mishandeld wordt en iedereen doet alsof er niets aan de hand is.
Maargoed, als het kind ietwat onbeholpen is, dan zien ze dat op het kdv ook heus wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Zenna zo 2 dec 2012 - 23:38

Eucalypta schreef:
Fearie schreef:Niet zozeer een klacht, maar meer iets wat mijn vriend erg onprettig vond. Vanwege bezuinigingen hebben we een aantal leidster wisselingen gehad en een van deze nieuwe leidsters kent D dus niet zo goed. Nu is D een beetje onbeholpen en heeft hij dus nog wel eens een blauwe plek of half blauw oog. Nu had ze mijn vriend er op aan gesproken en 3 dagen later bij mij nogmaals navraag gedaan.
Wij hebben onafhankelijk van elkaar gewoon aangegeven hetzelfde verhaal gegeven, maar toch vond mijn vriend het naar dat ze zo deed en hem vervolgens controleerde.
Hij voelde het alsof hij zijn zoon mishandeld thuis.

Juist goed van dat KDV. Beter dat ze alert zijn op dat soort signalen dan dat er een kind wél mishandeld wordt en iedereen doet alsof er niets aan de hand is.

Ja dat is precies wat ik ook wilde zeggen. Ik vind het héél goed dat ze daar zo goed op letten. En dat dat in jullie geval niet zo prettig voelt is dan vervelend maar in mijn ogen zeker geen klacht waard. Maar goed, die hebben jullie dus ook niet ingediend.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht kinderdagverblijf Empty Re: Klacht kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum