Onverklaarbare gebeurtenissen.
+7
Urban Naked
Antibes
Elliot
Burn
luisa
RYW
Linnie1985
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Onverklaarbare gebeurtenissen.
RYW schreef:Antibes: Ik had dat met mijn vriend echt wekelijks, dat ik de telefoon in mijn handen had om hem te bellen en dan ging de telefoon in mijn hand en dan was hij het. Tsja, we belden ook meestal rond hetzelfde tijdstip. Ik vind dat ook niet het bewijs van een telepathische band.
Linnie: ik denk ook wel dat er meer leven is in het heelal, wel anders vormgegeven dan wij. Als je bedenkt hoe groot het heelal is, dan is het bijna een statistische onmogelijkheid dat wij de enige planeet met leven zijn. Meer tussen hemel en aarde weet ik niet. Ik sta er voor open maar ben wel kritisch.
Het enige verschil is, ik heb amper contact met datzelfde nichtje .
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Linnie1985 schreef:RYW schreef:Antibes: Ik had dat met mijn vriend echt wekelijks, dat ik de telefoon in mijn handen had om hem te bellen en dan ging de telefoon in mijn hand en dan was hij het. Tsja, we belden ook meestal rond hetzelfde tijdstip. Ik vind dat ook niet het bewijs van een telepathische band.
Linnie: ik denk ook wel dat er meer leven is in het heelal, wel anders vormgegeven dan wij. Als je bedenkt hoe groot het heelal is, dan is het bijna een statistische onmogelijkheid dat wij de enige planeet met leven zijn. Meer tussen hemel en aarde weet ik niet. Ik sta er voor open maar ben wel kritisch.
Mja, ik vind dat dan gewoon meer toeval dat zal zijn wat Euc bedoelde, wat je er voor betekenis aan geeft. Ik weet niet wat voor gesprek het was? Was het iets belangrijks? Of gewoon bijpraten? Want ik kan me dan niet voorstellen dat je gelooft dat het Het Lot is dat je nichtje op hetzelfde moment belt om te roddelen over tante Truus, te vertellen over haar nieuwe baan of vragen of jij haar oude meubeltjes misschien kan gebruiken, of zo. Terwijl je die betekenis er misschien eerder aan geeft bij iets levensveranderends als een zwangerschap, een overlijden, dat soort dingen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Inderdaad, ik hebhet serieus twee weken terug nog gehad met vriendin die ik heel weinig spreek (miss om de maand) omdat ze nu in Spanje woont.
Oeh, ik moet C. weer eens mailen, *ping* smsje van C.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
RYW schreef:Linnie1985 schreef:RYW schreef:Antibes: Ik had dat met mijn vriend echt wekelijks, dat ik de telefoon in mijn handen had om hem te bellen en dan ging de telefoon in mijn hand en dan was hij het. Tsja, we belden ook meestal rond hetzelfde tijdstip. Ik vind dat ook niet het bewijs van een telepathische band.
Mja, ik vind dat dan gewoon meer toeval dat zal zijn wat Euc bedoelde, wat je er voor betekenis aan geeft. Ik weet niet wat voor gesprek het was? Was het iets belangrijks? Of gewoon bijpraten? Want ik kan me dan niet voorstellen dat je gelooft dat het Het Lot is dat je nichtje op hetzelfde moment belt om te roddelen over tante Truus, te vertellen over haar nieuwe baan of vragen of jij haar oude meubeltjes misschien kan gebruiken, of zo. Terwijl je die betekenis er misschien eerder aan geeft bij iets levensveranderends als een zwangerschap, een overlijden, dat soort dingen.
Nou het is al een hele poos geleden, maar volgens mij was het niet boieiend . Zo interesant was het niet, anders had ik dat nog wel geweten haha.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
En dat onthoud je dan. En elke keer dat jij een mailtje stuurt en er gebeurt niet zoiets, die keren onthoud je niet.Antibes schreef:Inderdaad, ik hebhet serieus twee weken terug nog gehad met vriendin die ik heel weinig spreek (miss om de maand) omdat ze nu in Spanje woont.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik ben een kei in mezelf doodsbang te maken. In kan in een stapel kleding al persoon zien liggen en ik kan mezelf nu al doodsbenauwd voelen omdat ons kind gaat slapen in een kamertje waarvan 't raam supereasy te bereiken is via t dak van de uitbouw en ik weet nu al zeker dat hij wordt meegenomen als wij slapen maar ik heb nog nooit gehad dat lichten aansprongen, of dat ik dingen zag die er echt niet waren of dat ik een 'aanwezigheid' voelde. Dus ik geloof er gewoon niet in! En ik ben echt niet nuchter, want ik douche als speedy conzales als er niemand thuis is omdat ik zeker weet dat ik dieven hoor haha!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Ik ben een kei in mezelf doodsbang te maken. In kan in een stapel kleding al persoon zien liggen en ik kan mezelf nu al doodsbenauwd voelen omdat ons kind gaat slapen in een kamertje waarvan 't raam supereasy te bereiken is via t dak van de uitbouw en ik weet nu al zeker dat hij wordt meegenomen als wij slapen maar ik heb nog nooit gehad dat lichten aansprongen, of dat ik dingen zag die er echt niet waren of dat ik een 'aanwezigheid' voelde. Dus ik geloof er gewoon niet in! En ik ben echt niet nuchter, want ik douche als speedy conzales als er niemand thuis is omdat ik zeker weet dat ik dieven hoor haha!
Haha omg zo herkenbaar!
Vannacht rond 2u klaar wakker, volledig ervan overtuigd dat ik gerommel aan de buitendeur hoorde! Vriend wakker gemaakt, naar beneden en natuurlijk (gelukkig) niks, buitenverlichting was ook niet aan! Maar zag het hele scenario al voor me
sawasdee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10
Ik heb vaak dat ik denk "goh, grappig/toevallig", maar nooit dat ik dat toeken aan hogere machten.
Een collega van me ging op vakantie omdat haar relatie uit was gegaan. Op vakantie, ergens ver weg in het buitenland, ontmoette ze het nichtje van haar ex (dat ze nooit had ontmoet) en voor het huisje stond de hele tijd exact dezelfde auto als die haar ex had. Zij vond het als een soort beproeving "je mag hem nog niet vergeten". Ik vind het toeval en jezelf teveel kwellen door er teveel over nadenken.
Een collega van me ging op vakantie omdat haar relatie uit was gegaan. Op vakantie, ergens ver weg in het buitenland, ontmoette ze het nichtje van haar ex (dat ze nooit had ontmoet) en voor het huisje stond de hele tijd exact dezelfde auto als die haar ex had. Zij vond het als een soort beproeving "je mag hem nog niet vergeten". Ik vind het toeval en jezelf teveel kwellen door er teveel over nadenken.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik werd tijdens een kamp een keer gescheiden van mijn vriendinnen. Ik moest met de rest van de klas zwemmen, zij mochten winkelen (want ze waren allemaal zogenaamd ongesteld en ik was zo dom om dat niet te verzinnen).
Maar goed, ik voelde me zielig en eenzaam in het zwembad want ik vond mijn andere klasgenoten stom. En toen hoorde ik steeds mijn vriendinnen mijn naam noemen. Nou goed, kan ik ook hebben ingebeeld natuurlijk. Op een gegeven moment hoorde ik één van de meiden zeggen: "Pas op! Mijn portemonnee valt!".
Later heb ik het nagevraagd aan één van de meiden en die kon bevestigen dat vriendin x inderdaad die zin had gezegd toen haar portemonnee viel. En toen we een keer met z'n allen waren konden ze het allemaal bevestigen.
Overigens heb ik het helemaal niet op zweverige zaken, maar dit blijf ik typisch vinden.
Maar goed, ik voelde me zielig en eenzaam in het zwembad want ik vond mijn andere klasgenoten stom. En toen hoorde ik steeds mijn vriendinnen mijn naam noemen. Nou goed, kan ik ook hebben ingebeeld natuurlijk. Op een gegeven moment hoorde ik één van de meiden zeggen: "Pas op! Mijn portemonnee valt!".
Later heb ik het nagevraagd aan één van de meiden en die kon bevestigen dat vriendin x inderdaad die zin had gezegd toen haar portemonnee viel. En toen we een keer met z'n allen waren konden ze het allemaal bevestigen.
Overigens heb ik het helemaal niet op zweverige zaken, maar dit blijf ik typisch vinden.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Door Antibes bedenk ik me opeens dat als ik aan een bepaalde vriend denk en denk dat ik al even niets van heb gehoord, dan kan ik er donder op zeggen of ik het dezelfde dag of de volgende morgen een berichtje van hem heb. Zonder dat ik zelf iets heb gestuurd natuurlijk. Voorheen sprak ik dat vaak uit naar mijn moeder, dat ik niets van hem had gehoord, en op een gegeven moment zei ze:"Och, dat zal vanavond of morgenvroeg wel weer zijn". En inderdaad.
Gast- Gast
Maura schreef:Onverklaarbare gebeurtenissen. Had er een hele hoop, tot bleek dat als ik op mijn rug in slaap viel, ik wakker werd met slaapverlamming.
Maar wat echt onverklaarbaar was, was de keer dat de badkamerdeur op slot zat. Niemand was in de badkamer. Toen we het slot, een ouderwetse, die met een schroevendraaier open te krijgen was, open was, bleek het douchegordijn dicht (die na het drogen, altijd open werd gedaan) en de kantelraam wagenwijd open (terwijl die altijd op een kier of dicht was). We weten nog niet wat het is geweest.
Als ik op mijn rug ga slapen heb ik ook last van slaap verlamming, vermijd dit dus altijd omdat ik er bang voor ben !!!
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Dat zijn geen onverklaarbare gebeurtenissen. Ik zou aan diezelfde gebeurtenissen een héél andere betekenis geven dan jij doet. Jij kijkt er op een bepaalde manier naar waardoor je er een diepere betekenis aan geeft. Ik zie niets bijzonders in géén van die gebeurtenissen. Overkomt mij óók weleens dat ik het gevoel heb dat ik bekeken word of aan iemand denk die me belt. Niets bijzonder of onverklaarbars aan.
+10000
Nu ga ik de rest van het topic lezen.
Gast- Gast
Linnie1985 schreef:RYW schreef:Antibes: Ik had dat met mijn vriend echt wekelijks, dat ik de telefoon in mijn handen had om hem te bellen en dan ging de telefoon in mijn hand en dan was hij het. Tsja, we belden ook meestal rond hetzelfde tijdstip. Ik vind dat ook niet het bewijs van een telepathische band.
En dat heet dus toeval. Tadaaa!
Gast- Gast
Huh? Ik snap het niet. Jij hebt al vaker verteld over dingen die jij gezien hebt toch, en nu geloof je het niet meer?Carrie schreef:Eucalypta schreef:Dat zijn geen onverklaarbare gebeurtenissen. Ik zou aan diezelfde gebeurtenissen een héél andere betekenis geven dan jij doet. Jij kijkt er op een bepaalde manier naar waardoor je er een diepere betekenis aan geeft. Ik zie niets bijzonders in géén van die gebeurtenissen. Overkomt mij óók weleens dat ik het gevoel heb dat ik bekeken word of aan iemand denk die me belt. Niets bijzonder of onverklaarbars aan.
+10000
Gast- Gast
Rroos schreef:Maura schreef:Onverklaarbare gebeurtenissen. Had er een hele hoop, tot bleek dat als ik op mijn rug in slaap viel, ik wakker werd met slaapverlamming.
Maar wat echt onverklaarbaar was, was de keer dat de badkamerdeur op slot zat. Niemand was in de badkamer. Toen we het slot, een ouderwetse, die met een schroevendraaier open te krijgen was, open was, bleek het douchegordijn dicht (die na het drogen, altijd open werd gedaan) en de kantelraam wagenwijd open (terwijl die altijd op een kier of dicht was). We weten nog niet wat het is geweest.
Als ik op mijn rug ga slapen heb ik ook last van slaap verlamming, vermijd dit dus altijd omdat ik er bang voor ben !!!
Oja dat heb ik ook, doodeng is het! Heb het al vanaf dat ik klein ben, nu weet ik eindelijk wat het is. En ik weet ook hoe ik eruit moet komen, maar vervelende is dat ik soms elke keer terug zak in die slaapverlamming. Heb het niet zo vaak meer gelukkig.
Gast- Gast
De eerste keer slaapverlamming vond ik doodeng! Het leek alsof er een demon ofzo op me zat en de hele kamer was ineens donker. Een hele enge ervaring, ik kon me niet meer bewegen en mijn hart klopte enorm hard. Mijn oren suisden ook. Sindsdien heb ik het vaker gehad en het wordt steeds een stukje minder eng.
Gast- Gast
Zelda schreef:Huh? Ik snap het niet. Jij hebt al vaker verteld over dingen die jij gezien hebt toch, en nu geloof je het niet meer?Carrie schreef:Eucalypta schreef:Dat zijn geen onverklaarbare gebeurtenissen. Ik zou aan diezelfde gebeurtenissen een héél andere betekenis geven dan jij doet. Jij kijkt er op een bepaalde manier naar waardoor je er een diepere betekenis aan geeft. Ik zie niets bijzonders in géén van die gebeurtenissen. Overkomt mij óók weleens dat ik het gevoel heb dat ik bekeken word of aan iemand denk die me belt. Niets bijzonder of onverklaarbars aan.
+10000
Dat zeg k toch niet? Ik heb heel andere dingen meegemaakt, dingen die ik met mijn ogen gezien heb. Als iemand mij op hetzelfde moment belt als dat ik aan diegene denk noem ik dat niet bovennatuurlijk. Of zoals het verhaal van Discordia's collega dat vind ik te vaak en dat noem ik 'overal iets in willen zien'.
Gast- Gast
Oh zo ik dacht dat jij bedoelde dat je helemaal niet in bovennatuurlijke dingen geloofde, dat kon ik even niet rijmen met de dingen die je een tijdje geleden hebt verteld, vandaar!
Gast- Gast
Zelda schreef:De eerste keer slaapverlamming vond ik doodeng! Het leek alsof er een demon ofzo op me zat en de hele kamer was ineens donker. Een hele enge ervaring, ik kon me niet meer bewegen en mijn hart klopte enorm hard. Mijn oren suisden ook. Sindsdien heb ik het vaker gehad en het wordt steeds een stukje minder eng.
Ja eng he? Die verschijnings ideeën heb ik gelukkig niet! Maar wel dat ik wil praten, schreeuwen, me wil bewegen maar het lukt niet! En mijn oren suizen. Weet je al wat helpt? Tegen jezelf zeggen dat je jezelf moet ontspannen, dan kom je er zo uit. Hoe harder je vecht, hoe minder het lukt. Dat is tenminste mijn ervaring
Gast- Gast
Zelda schreef:Oh zo ik dacht dat jij bedoelde dat je helemaal niet in bovennatuurlijke dingen geloofde, dat kon ik even niet rijmen met de dingen die je een tijdje geleden hebt verteld, vandaar!
Ah zo! Jawel hoor, geloof er wel in dat die dingen kunnen en bestaan Maar ben ook heel nuchter, ik denk echt dat 99 van de 100 keren puur toeval zijn of iets wetenschappelijk verklaarbaars.
Gast- Gast
De eerste keer sprong er een leeuw op mij af en aaide mijn oma mijn haar om weer in slaap te komen. Ik dacht nog dat het iets spiritueels was. Heb het daarna ook nooit echt weer gehad. Tot de afgelopen weken. De ene keer kon ik niet uit bed komen, terwijl er een zwerm muggen op mij afkwam. Toen ik wel uit mijn bed kwam en in de woonkamer stond, met een op hol geslagen hartslag, besefte ik me opeens dat er nooit een zwerm muggen was geweest. De laatste keer was er een demon die mij iets wilde aandoen. Ik schreeuwde en sloeg, maar realiseerde me later dat ik dat helemaal niet heb gedaan, want ik maakte geen geluid en ik kon mijn handen niet bewegen. En toen werd het toch eindelijk eens tijd voor Google. En zo kwam ik erachter dat het voorkomt als je op je rug slaapt en ik had net sinds een paar weken ontdekt dat het wel heel fijn was om in slaap te vallen op mijn rug. Sindsdien probeer ik weer in slaap te vallen op mijn zij. Maar ik vond en vind het echt doodeng. Ben er ietwat angstig van geworden. Serieus. En ik voel me een mietje als ik dat toegeef.
Gast- Gast
Ik probeer er niet teveel over na te denken, word er alleen maar bang van ik ben wel heel geïnteresseerd in die dingen en heb zelf wel het e.e.a meegemaakt.Carrie schreef:Zelda schreef:Oh zo ik dacht dat jij bedoelde dat je helemaal niet in bovennatuurlijke dingen geloofde, dat kon ik even niet rijmen met de dingen die je een tijdje geleden hebt verteld, vandaar!
Ah zo! Jawel hoor, geloof er wel in dat die dingen kunnen en bestaan Maar ben ook heel nuchter, ik denk echt dat 99 van de 100 keren puur toeval zijn of iets wetenschappelijk verklaarbaars.
Ik zie bijvoorbeeld schimmen en heb toen ik klein was iets naars meegemaakt met een schilderij in mijn slaapkamer. En dat is niet het enige. Maar als ik er teveel over nadenk word ik bang, dus dat moet ik niet meer doen.
Gast- Gast
Maura schreef:De eerste keer sprong er een leeuw op mij af en aaide mijn oma mijn haar om weer in slaap te komen. Ik dacht nog dat het iets spiritueels was. Heb het daarna ook nooit echt weer gehad. Tot de afgelopen weken. De ene keer kon ik niet uit bed komen, terwijl er een zwerm muggen op mij afkwam. Toen ik wel uit mijn bed kwam en in de woonkamer stond, met een op hol geslagen hartslag, besefte ik me opeens dat er nooit een zwerm muggen was geweest. De laatste keer was er een demon die mij iets wilde aandoen. Ik schreeuwde en sloeg, maar realiseerde me later dat ik dat helemaal niet heb gedaan, want ik maakte geen geluid en ik kon mijn handen niet bewegen. En toen werd het toch eindelijk eens tijd voor Google. En zo kwam ik erachter dat het voorkomt als je op je rug slaapt en ik had net sinds een paar weken ontdekt dat het wel heel fijn was om in slaap te vallen op mijn rug. Sindsdien probeer ik weer in slaap te vallen op mijn zij. Maar ik vond en vind het echt doodeng. Ben er ietwat angstig van geworden. Serieus. En ik voel me een mietje als ik dat toegeef.
Nou dat snap ik helemaal hoor, het is ook heel erg eng, zeker als je niet weet wat het is. Misschien heb je wat aan mijn tip op de vorige pagina, het werkt echt!
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik probeer er niet teveel over na te denken, word er alleen maar bang van ik ben wel heel geïnteresseerd in die dingen en heb zelf wel het e.e.a meegemaakt.Carrie schreef:Zelda schreef:Oh zo ik dacht dat jij bedoelde dat je helemaal niet in bovennatuurlijke dingen geloofde, dat kon ik even niet rijmen met de dingen die je een tijdje geleden hebt verteld, vandaar!
Ik zie bijvoorbeeld schimmen en heb toen ik klein was iets naars meegemaakt met een schilderij in mijn slaapkamer. En dat is niet het enige. Maar als ik er teveel over nadenk word ik bang, dus dat moet ik niet meer doen.
Ik snap je he-le-maal
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» bijzonder, onverklaarbare momenten met je kindje
» Vervelende gebeurtenissen
» Heftige gebeurtenissen op het jeugdjournaal.
» Gebeurtenissen die je aan het denken zetten
» Vervelende gebeurtenissen
» Heftige gebeurtenissen op het jeugdjournaal.
» Gebeurtenissen die je aan het denken zetten
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: