Groeicurve; even meekijken?
+7
Happydobby
Linda
holaagirl
Purpleflower
woezel
Wennes
Lejow
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Groeicurve; even meekijken?
Vandaag was ik met T op het consultatiebureau en daar boog de gewichtscurve flink af. Thuis heb ik de metingen ingevuld op bv.com, en daar viel het wel mee.
Wat ik zie is dat ze de vorige keer een enorme groeispurt heeft gehad, en nu weer terug zit op haar eigen lijntje.
*weer weg*
Wat denken jullie? Niets mis mee, toch?
Wat ik zie is dat ze de vorige keer een enorme groeispurt heeft gehad, en nu weer terug zit op haar eigen lijntje.
*weer weg*
Wat denken jullie? Niets mis mee, toch?
Laatst aangepast door Tiramisu op ma 29 okt 2012 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Groeicurve; even meekijken?
Nee hoor lijkt me prima. De vorige keer inderdaad een spurt!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het er wel netjes uitzien.
De kinderarts zei vandaag tegen mij dat ze vaak tot 6 maanden enorm stijgen en daarna gaat het vaak op en neer.
De kinderarts zei vandaag tegen mij dat ze vaak tot 6 maanden enorm stijgen en daarna gaat het vaak op en neer.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Mij lijkt er ook niets mee. Ik zie die ene hoge meer als uitschieter. Had je dat weegmoment niet gehad had je ook een mooi lijntje nu.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Voor nu zou ik me geen zorgen maken, maar wel even in de gaten houden of het lijntje niet verder af gaat buigen!
Gast- Gast
Het lijkt mij ook heel normaal.
Had het consultatie bureau er dan commentaar op?
Zeker op die leeftjd hebben ze nog van die groeispurtjes! Daarna trekt het dan wel weer 'recht' ...
Ik zou mij geen zorgen maken!
Zeker op die leeftjd hebben ze nog van die groeispurtjes! Daarna trekt het dan wel weer 'recht' ...
Ik zou mij geen zorgen maken!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ik heb dat ook gehad. Bij het CB leek de curve heel erg af te buigen, terwijl de hij in de curve van BV.com wel wat af boog maar niet zo heel heftig. Geen zorgen over maken hoor! Als je tussen de stippeltjes door tekent zeg maar is het een prachtig lijntje!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ziet er prima uit
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
holaagirl schreef:Het lijkt mij ook heel normaal.
Echt commentaar niet, maar ze benoemden het wel. Anderzijds gaf ze ook aan dat ik de nachtvoedingen af mag bouwen, lekker krom dus, minder voedingen geven lijkt me juist niet de bedoeling bij een afbuigende curve. Gaan we dus ook niet doen.
Tnx voor jullie reacties! Dacht al dat het wel oké was, maar het is fijn als er even iemand meekijkt.
Gast- Gast
Ziet er prima uit. Waarschijnlijk meer gaan bewegen (kruipen)?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ziet er prima uit. Waarschijnlijk meer gaan bewegen (kruipen)?
Dát enorm! Als ze wakker is, zit ze bijna niet meer stil
Gast- Gast
Echt commentaar niet, maar ze benoemden het wel. Anderzijds gaf ze ook aan dat ik de nachtvoedingen af mag bouwen, lekker krom dus, minder voedingen geven lijkt me juist niet de bedoeling bij een afbuigende curve. Gaan we dus ook niet doen.
Tnx voor jullie reacties! Dacht al dat het wel oké was, maar het is fijn als er even iemand meekijkt.
Als het naar beneden blijft gaan, dan zou ik mij beetje zorgen gaan maken!
Inderdaad vreemd dat ze zo tegenstrijdig is!
Zeker als ze verder tevreden en actief is zou ik lekker doen, wat je nu ook doet...
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Tiramisu schreef:holaagirl schreef:Het lijkt mij ook heel normaal.
Hahah zitten wij bij hetzelfde CB? Ik kreeg echt precies dezelfde 'preek'!
Trouwens, ik keek even in de link hoe jij je curves hier geplakt krijgt, en denk dat zowel je voor als achternaam in de link staat. Ben je hiervan op de hoogte?
Aimee- Ratel
Tiramisu schreef:Linda schreef:Ziet er prima uit. Waarschijnlijk meer gaan bewegen (kruipen)?
Dát enorm! Als ze wakker is, zit ze bijna niet meer stil
Haha, dat verklaart dan een heleboel!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik zou me geen zorgen maken om de groeicurve, pas als het lijntje de volgende keer weer afbuigt zou ik het even goed in de gaten houden.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Tiramisu schreef:
Dat is het standaard advies van het CB, ze zorgen ervoor dat je bv afbouwt en start met kv.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Aimee schreef:Trouwens, ik keek even in de link hoe jij je curves hier geplakt krijgt, en denk dat zowel je voor als achternaam in de link staat. Ben je hiervan op de hoogte?
Ja, tnx. Ben ik me van bewust, vandaar dat 'ie er ook maar even stond. Moet eigenlijk een apart account aanmaken voor dit soort dingen.
Ik kreeg het niet gelinkt direct vanaf bv.com.
En hetzelfde cb..pff. Vind het zo jammer dat de bv kennis zo veroudert/slecht is op veel cb's.
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Aimee schreef:Trouwens, ik keek even in de link hoe jij je curves hier geplakt krijgt, en denk dat zowel je voor als achternaam in de link staat. Ben je hiervan op de hoogte?
Ja, tnx. Ben ik me van bewust, vandaar dat 'ie er ook maar even stond. Moet eigenlijk een apart account aanmaken voor dit soort dingen.
Ik kreeg het niet gelinkt direct vanaf bv.com.
En hetzelfde cb..pff. Vind het zo jammer dat de bv kennis zo veroudert/slecht is op veel cb's.
Nee lukt mij ook nooit met die curves. Vandaar dat ik even wilde spieken hoe jij het deed...
Jammer is dat he... Ik had het er laatst nog met mijn vriend over, dat het CB mij wbt de borstvoeding eigenlijk alleen maar onzeker heeft gemaakt. Niks was goed (te veel voedingen, te kort tussen de voedingen, nachtvoedingen, 6 maanden uitsluitend bv geven). Ik ben nog in dubio of ik daarover nog een keer in gesprek wil met de arts (gewoon voor mijn eigen verwerking zeg maar )
Aimee- Ratel
Happydobby schreef:Tiramisu schreef:
Dat is het standaard advies van het CB, ze zorgen ervoor dat je bv afbouwt en start met kv.
Echt? Dat is toch raar? Bv wordt ontzettend gepromoot dat het het beste is voor je kindje en dan adviseren ze je het af te bouwen?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
De vaste verpleegkundige was ziek vandaag, dus er zat iemand anders. Normaal ga ik het gesprek wel aan wanneer ze onjuiste adviezen geven, de reguliere arts en vpk staan daar ook voor open (of ze er ook daadwerkelijk iets mee doen tov andere moeders weet ik niet, maar goed).
Ik heb trouwens gewoon maat een printscreen gemaakt en die geupload met photobucket
Ik heb trouwens gewoon maat een printscreen gemaakt en die geupload met photobucket
Gast- Gast
studiebol schreef:Happydobby schreef:Tiramisu schreef:
Echt? Dat is toch raar? Bv wordt ontzettend gepromoot dat het het beste is voor je kindje en dan adviseren ze je het af te bouwen?
Raar is het wel, maar op veel cb's wel realiteit. Borstvoedingsondermijnende adviezen en vandaag werd er voor het gemak maar gewoon vast vanuit gegaan dat ik kv gaf.
Gast- Gast
Hier heeft het CB me niet veel adviezen gegeven omtrent de borstvoeding. Alleen van een invalarts heb ik 2 keer een slecht advies gekregen. De arts die er normaal altijd is en de verpleegkundigen zeiden altijd dat als ik er zelf geen probleem mee had om zo vaak te voeden, dat het dan goed was.
Liadan- Ratel
Bij mij gingen ze er beide keren ook wel vanuit dat ik gestopt was met zes maanden, maar ik heb dat niet als ondermijnend ervaren. Er ging totaal geen oordeel vanuit of zo, het was puur een veronderstelling, ik denk omdat de meeste ouders dat nou eenmaal zo doen. En sowieso, ik heb hun goedkeuring verder niet nodig om zo lang te voeden als ik wil.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier vragen ze er niet meer naar sinds hij 11 maanden is, ze gaan er ook vanuit dat ik geen borstvoeding meer geef. Maar ik benoem het wel altijd want ik vind het wel goed dat ze af en toe horen dat je ook langer kan voeden dan 6 maanden of een jaar.
Liadan- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie wil er even meekijken (enige haast)
» groeicurve CB
» Groeicurve voor voeten
» Groeicurve / kleding op de groei kopen
» Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen
» groeicurve CB
» Groeicurve voor voeten
» Groeicurve / kleding op de groei kopen
» Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: