groeicurve CB
+4
Liadan
Wennes
Papillio
Muppetje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
groeicurve CB
Vandaag naar het cb geweest, hij was 7020 en 66 cm. De curve boog duidelijk af naar beneden. Ik hou m alleen ook bij op borstvoeding.com en daar volgt hij prachtig de lijn.
zijn de curves van het cb gebaseerd op flesvoeding ofzo?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: groeicurve CB
De curve's van het CB zijn gebaseerd op het gemiddelde van alle kinderen en dat zijn zowel bv-kindjes als fv-kindjes. De groei van fv-kindjes loopt inderdaad anders, waardoor je bij bv een vertekend beeld kunt krijgen van de groei van je kind als je die invult op de cb-curve.
Gast- Gast
Ah ok, duidelijk
Muppetje- Ratel
Volgens mij zijn ze idd gebaseerd op fv.
Maar 7020 gram is toch vrij zwaar voor 4 maanden? Vreemd dat de curve dan naar beneden boog.
Maar 7020 gram is toch vrij zwaar voor 4 maanden? Vreemd dat de curve dan naar beneden boog.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Ik geef ook bv en vul de curve in en ook bij D loopt hij anders dan bij cb.
Bij cb zit hij op de bovenste lijn en bij de curve van bv boven gemiddeld.
Bij cb zit hij op de bovenste lijn en bij de curve van bv boven gemiddeld.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
er bestaat ook een app van de groeicurve van bv.com. Kun je als je wacht direct de metingen invullen, weet je ook direct of hij goed groeit en word je niet overdonderd als je bij de arts/wvk zit.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:er bestaat ook een app van de groeicurve van bv.com. Kun je als je wacht direct de metingen invullen, weet je ook direct of hij goed groeit en word je niet overdonderd als je bij de arts/wvk zit.
overdonderd was ik niet hoor, ik ben die muts met een eigen weegschaal, weet je nog? was alleen benieuwd waar dat verschil vandaan kwam...
volgens mij is die app er niet voor Android, maar zal eens kijken
Muppetje- Ratel
De curve zegt ook niet dat haar kindje te licht is, maar dat het groeilijntje afbuigt, dus dat hij volgens de curve minder hard is gegroeid dan het gemiddelde kind.Papillio schreef:Volgens mij zijn ze idd gebaseerd op fv.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:De curve zegt ook niet dat haar kindje te licht is, maar dat het groeilijntje afbuigt, dus dat hij volgens de curve minder hard is gegroeid dan het gemiddelde kind.Papillio schreef:Volgens mij zijn ze idd gebaseerd op fv.
Oh, op die manier. Ik las het te negatief.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Hier hebben beide kinderen het dat ze op de CB curve wat afbogen na een aantal maanden en op de BV curve volgden ze het lijntje dan wel (nou ja, zoon dan, dochter boog op de BV curve ook af).
Liadan- Ratel
Muppetje schreef:Vandaag naar het cb geweest, hij was 7020 en 66 cm. De curve boog duidelijk af naar beneden. Ik hou m alleen ook bij op borstvoeding.com en daar volgt hij prachtig de lijn.
Groeien ze met flesvoeding anders dan?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Muppetje schreef:Vandaag naar het cb geweest, hij was 7020 en 66 cm. De curve boog duidelijk af naar beneden. Ik hou m alleen ook bij op borstvoeding.com en daar volgt hij prachtig de lijn.
ik krijg altijd te horen van wel...
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Manderijn schreef:Muppetje schreef:Vandaag naar het cb geweest, hij was 7020 en 66 cm. De curve boog duidelijk af naar beneden. Ik hou m alleen ook bij op borstvoeding.com en daar volgt hij prachtig de lijn.
ik krijg altijd te horen van wel...
Oh echt joh? Nog nooit van gehoord eigenlijk! Weer wat geleerd dus.
Manderijn- Kletskop
Wat ze op het CB tegen mij zeiden is dat ze op flesvoeding gelijkmatiger groeien en met borstvoeding de eerste maanden heel hard groeien en daarna wat langzamer.
Liadan- Ratel
Vier maanden is ook een klassiek momentje voor zo'n afbuiging.
Manderijn, ja behoorlijk anders. Bv kindjes groeien de eerste maanden vaak harder, terwijl fv kindjes vaak na een paar maanden flink gaan groeien.
Manderijn, ja behoorlijk anders. Bv kindjes groeien de eerste maanden vaak harder, terwijl fv kindjes vaak na een paar maanden flink gaan groeien.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had dat echt nog nooit eerder gehoord! Maar om eerlijk te zijn heb ik me nooit in de curves verdiept ook, beide kinderen deden niet aan die lijntjes, zaten er altijd flink naast. Mee opgehouden dus.
Manderijn- Kletskop
Mijn tv fv kindje woog 6910 bij 4 maand. Bij 3 maand zat hij nog op +1 en bij 4 maand op 0. Hier ook een afbuiging dus!
Het valt mij sowieso op dat alle curves anders zijn.
Laatst aangepast door PiP op vr 18 jan 2013 - 9:40; in totaal 2 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Mijn tv kindje woog 6910 bij 4 maand. Bij 3 maand zat hij nog op +1 en bij 4 maan op 0. Hier ook een afbuiging dus!
goh, je zou anders verwachten bij een tv-kind;)
Gast- Gast
Rejoy. schreef:PiP schreef:Mijn tv kindje woog 6910 bij 4 maand. Bij 3 maand zat hij nog op +1 en bij 4 maan op 0. Hier ook een afbuiging dus!
goh, je zou anders verwachten bij een tv-kind;)
Stomme correctie!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
En mijn bv kindje zat op P50 de eerste twee maanden, met 4 maanden op de P75 en ze groeit maar door. Geen vier maanden dip te bekennen hoor hier. Mijn bv-kindje groeit als een FV kindje, maar dan nog iets harder.
Gast- Gast
Mijn dochtertje is tussen 6 en 9 maanden stilaan gezakt van P 50 naar P 25, maar dat past dan wel binnen hetgeen Liadan zegt, dat BV-kindjes eerst snel groeien en nadien wat trager.
Lengte en gewicht zijn trouwens wel in verhouding (allebei P25), dus ze maakten zich geen zorgen.
Lengte en gewicht zijn trouwens wel in verhouding (allebei P25), dus ze maakten zich geen zorgen.
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Soortgelijke onderwerpen
» Groeicurve; even meekijken?
» Groeicurve voor voeten
» Groeicurve / kleding op de groei kopen
» Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen
» Groeicurve voor voeten
» Groeicurve / kleding op de groei kopen
» Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen