Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen

+6
Maudy
Pommes
Printje
Tania
Manderijn
Monsters&co
10 plaatsers

Ga naar beneden

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen Empty Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 7:15

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ze dat doen? Ik wil heel graag weten in welke maat mijn zoontje zit eind mei, maar weet zelf niet zo goed hoe te kijken.

Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 25
Registratiedatum : 13-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen Empty Re: Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen

Bericht  Manderijn di 19 maa 2013 - 7:37

Mijn kinderen hebben beide nog nooit in de aangegeven maat gezeten. Dus ik zou me er niet teveel aan vast pinnen. Niet elk kind (lang niet elk kind) groeit namelijk volgens de curve.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen Empty Re: Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen

Bericht  Tania di 19 maa 2013 - 7:48

Ik denk dat je dan beter kan kijken dan welke maat hij nu draagt en of dat nog heel ruim zit of niet en een beetje schatten welke maat hij dan heeft. Klopt het nog niet altijd maar lijkt me beter dan in een standaard lijstje kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje di 19 maa 2013 - 8:18

Ook mijn kinderen volgen niet de maten zoals het beschreven staat in de labels van kleren. Ik koop daarom ook nooit ver vooruit, soms blijven ze maanden hangen in dezelfde maat en dan vliegen ze er weer doorheen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 9:32

Nee, ik bedoel ook niet in de labels van kleding. Daar zit hij al wat maatjes onder. Ik heb hier eens gelezen dat iemand naar aanleiding van de groeicurve van hun kind het lijntje doortrokken om te zien welke maat hun kindje had over een maand of 2 maanden.

Dat een kind niet volgens een standaard curce groeit heb ik ervaring mee. 74 zit hij nu net in, maar heb dozen vol zomerkleding in 80 van de oudste. Aangezien we begin juni op vakantie vertrekken is het de vraag of ik nog 74 moet kopen of 80 wel netaan gaat ( ik ben bang van niet). Normaal ook nooit kleding op voorhand dus smile
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 19:43

Ik trek dan wel geen lijntje door maar kijk naar de maten van afgelopen tijd.
Hij zit nu al een tijd in 86, dat past nog wel maar gaat langzaam naar 92. Dat is ook de maat die ik nu gekocht heb voor het voorjaar/zomer. Wellicht zal hij aan het einde van de zomer naar 98 gaan maar dan koop ik tegen die tijd wel weer bij.

Gast
Gast

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 20:26

Sybella schreef:Ik trek dan wel geen lijntje door maar kijk naar de maten van afgelopen tijd.
Hij zit nu al een tijd in 86, dat past nog wel maar gaat langzaam naar 92. Dat is ook de maat die ik nu gekocht heb voor het voorjaar/zomer. Wellicht zal hij aan het einde van de zomer naar 98 gaan maar dan koop ik tegen die tijd wel weer bij.

Ik twijfel daardoor. Hij is afgevallen ipv aangekomen.
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 20:30

Hmm, als hij is afgevallen en nu net in 74 zit zou ik denk zeker het e.e.a. in 74 aanschaffen. Dan zou ik niet teveel doen maar dat je in elk geval leuke kleding hebt voor de eerste maanden. Mocht hij dan toch nog naar 80 gaan heb je geen kapitaal uitgegeven en 80 heb je nog liggen. En hoe lang is hij? Want als hij nu 70cm is of 73cm scheelt natuurlijk ook al weer.

Gast
Gast

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 20:35

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen Foto-M7DXQN4L-D

en lengte

Naar aanleiding van groeicurve maat bepalen Foto-QPSQ3HCR-D

Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 20:36

Momenteel 74 cm en 8250 gram smile 80 kan hij nog niet aan veel te breed!
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 20:58

Had jij hiervoor een andere naam trouwens?
Bedoel je met te breed de shirts of de broeken? Want dat is hier met broeken ook altijd.
Als hij nu 74cm is, zou ik niet teveel in 74 kopen.

Gast
Gast

Bericht  Pommes di 19 maa 2013 - 21:15

F was de laatste keer dat ze hem maten/meetten (wat is het?) 68 cm en dat is 6 weken geleden. Momenteel zit hij nog in maatje 56-62 dus ik vind dat de kledingmaten/lengte nog niet veel zeggen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Maudy di 19 maa 2013 - 21:19

Pommes schreef:F was de laatste keer dat ze hem maten/meetten (wat is het?) 68 cm en dat is 6 weken geleden. Momenteel zit hij nog in maatje 56-62 dus ik vind dat de kledingmaten/lengte nog niet veel zeggen.

Nou dat krijg ik niet voor elkaar hoor. L is nu 57 cm (gister gemeten) en draagt nu 56. Ik ben wel een pietlut hoor. Ik vind kleren al snel te kort en dan krijgt ze het niet meer aan.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Pommes di 19 maa 2013 - 21:38

ow maar hier krijgt F ook geen te kleine kleren aan hoor haha. Maar het meerendeel is nu 62 en sommige dingen nog 56. Maar nog niks maatje 68, alles is nog veel te groot.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Bericht  Maudy di 19 maa 2013 - 21:47

Haha zo bedoelde ik dat ook niet hoor maar ben zelf gewone een enorme miep. F was ook heel klein en iel bij de geboorte he? Hoe oud is hij nu?

Ik vind dat het ook veel uitmaakt welk merk je pakt overigens. Z8 valt mega, terwijl Lief juist klein valt.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Muppetje di 19 maa 2013 - 21:48

Pommes schreef:ow maar hier krijgt F ook geen te kleine kleren aan hoor haha. Maar het meerendeel is nu 62 en sommige dingen nog 56. Maar nog niks maatje 68, alles is nog veel te groot.

Hoeveel woog F, denk dat dat ook scheelt. Onze L is 8150 gram en bijna 70 cm. Hij draagt 68 en soms 74

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Parisienne di 19 maa 2013 - 21:52

Juni is nog een paar maandjes weg, dus ik zou de gok niet nemen om 74 te kopen. Mijn dochter heeft niet lang in 74 gezeten, wel erg lang in 80 en 86.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Liadan di 19 maa 2013 - 21:56

Ik zou nu nog niks kopen, maat 74 is zo bijgekocht voor jullie op vakantie gaan. Je weet toch nooit of ze nog een groeispurt krijgen of niet. Mijn dochter heeft heel lang in maat 74 gezeten, mijn zoon maar kort.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Pommes di 19 maa 2013 - 21:58

F is nu ruim 7 maanden en woog bij de geboorte 2570. Momenteel zit hij netjes op de gemiddelde lijn bij het CB.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Bericht  Monsters&co di 19 maa 2013 - 22:23

@sybella, de helft van zijn 74 garderobe is nog 'net aan' dus tegen het grote aan. 80 is te lang en te breed (zowel shirts als broeken). Korte mouwen die tot over de ellebogen komen enzo smile 80 broeken kan hij nog niet aanhouden, hij is te smal!

@Parisienne & Liadan: Groeispurt denk ik niet. Het zou kunnen, maar hij groeide altijd zeer geleidelijk het laatste jaar. Hij volgt ook de groei van zijn oudere broer precies (hetzij nu 900 gram lichter). Deze had 80 (zomer) aan met 14 maanden, precies de leeftijd dat we met de kinderen nu weer vertrekken. Ik weet dat 74 zo is bijgekocht, maar ik neus het liefste lekker rond om het leukste te vinden voor de leukste prijs :cheering: Het is over 9 weken (vond ik al best dichtbij toch laughcry )
Monsters&co
Monsters&co
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  loesje di 19 maa 2013 - 23:10

mijn kids volgende de groeicurve niet. Mijn dochter heeft 68 en is 3 maand. mijn zoontje heeft kwa boek 92/98 en trui 104/110 en is 2,5
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Manderijn wo 20 maa 2013 - 8:26

loesje schreef:mijn kids volgende de groeicurve niet. Mijn dochter heeft 68 en is 3 maand. mijn zoontje heeft kwa boek 92/98 en trui 104/110 en is 2,5

Dat bedoel ik dus. Ik heb namelijk een kind van 4 die hangt tussen 98 en 104.
Ik begreep wel dat je hun eigen curve bedoelde,maar ook die vlieger gaat niet altijd op. Ik vind mijn kinderen ook nooit geleidelijk aan groeien, die groeien altijd met een spurt. Wanneer die dan komen weet ik alleen nooit!
Nu de winter op zijn einde loopt, bedenk ik me dat ik voor de oudste weinig nieuws voor haar heb gekocht. Praktisch nog dezelfde maat als vorig jaar winter.. het zegt som echt helemaal niks!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: