Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

+7
nijntje4
TukTuk
Coco
duckie
Gympie
Paper Crown
MAS
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 1:15

Op dit moment hangen nog de oude, half kapotte lamellen van de oude bewoonster in onze woonkamer (en voor alle andere ramen in het huis) omdat er nog even geen budget was voor nieuwe gordijnen oid.

Alleen nu wordt er volgende week verbouwd in ons huis (nieuwe ramen, extra isolering etc) en dus moeten die oude lamellen overal er af.. Omdat die zo oud zijn verwacht ik dat er niet veel van over zou blijven bij het er af halen.

Nu ben ik dus opzoek naar een goedkope oplossing voor de woonkamer. We hebben voor en achter een groot raam van 240cm breed ongeveer, 185 hoog.
Het liefst hebben we iets van rolgordijnen, maar in die maat kan je die niet kant en klaar vinden en laten maken komt op 200/300 euro uit minimaal, dat x2.. Dat wordt gewoon echt teveel, zeker omdat we voor alle andere ramen ook nog gordijnen / rolgordijnen moeten kopen.
Jaloezieën of vouwgordijnen vind je ook niet kant en klaar in die maat helaas.

Gewone lange gordijnen zijn niet echt een optie, omdat ze dan voor de kachels komen te hangen en in het vorige huis hadden we dat ook en dat was gewoon echt niet handig in de winter omdat de warmte dan gewoon er achter bleef hangen.
Paneelgordijnen zouden eventueel een optie zijn, en dan ook echt alleen voor het raam en tot de vensterbank maar geen idee of dit er niet raar uit komt te zien, plus dat deze volgens mij ook niet heel goedkoop zijn. (Ze mogen niet teveel doorschijnend)
Andere optie is gordijnen alleen voor het raam zelf en dan tot de vensterbank maar volgens mij ziet dat er ook wel raar uit.. En verder kom ik niet echt kwa ideeën..

Iemand anders nog een creatief, low budget idee?

Dit is het raam aan de straatkant:
Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! GroteFoto-G76GYBNG

En deze aan de tuinkant, met links nog een klein raampje wat open kan:
Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! GroteFoto-WYS8GN6D
(Foto's niet quoten aub)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  MAS ma 29 okt 2012 - 3:34

Wij hebben op dit moment ook geen geld voor gordijnen. Dus op dit moment hebben wij dit hangen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70192345/

Ik ben er echt heel blij mee!!!

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Coco ma 29 okt 2012 - 3:37

Als je het goedkoop wilt houden kom je denk ik toch uit op kant en klaar. Ik wilde eigenlijk shutters maar omdat we hier maar tijdelijk wonen ben ik voor houten jaloezien gegaan. Van de action wel te verstaan. Erg goedkoop. In de keuken hangen er twee naast elkaar en we hebben bovenaan van het ophangsysteem een klein stukje afgezaagd zodat ze op elkaar aansluiten.

Wellicht is dat een idee? Wij hebben ze door het hele huis, behalve op de kinderkamer.

Edit: Geloof dat de prijzen tussen de 6 en 20 euro liggen afhankelijk van de maat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 3:59

MAS schreef:Wij hebben op dit moment ook geen geld voor gordijnen. Dus op dit moment hebben wij dit hangen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70192345/

Ik ben er echt heel blij mee!!!

Ja die had ik ook gezien inderdaad, alleen is de breedste maat die ze hebben 200cm en wij moeten 240cm hebben helaas Sad Toch bedankt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 4:01

Coco schreef:Als je het goedkoop wilt houden kom je denk ik toch uit op kant en klaar. Ik wilde eigenlijk shutters maar omdat we hier maar tijdelijk wonen ben ik voor houten jaloezien gegaan. Van de action wel te verstaan. Erg goedkoop. In de keuken hangen er twee naast elkaar en we hebben bovenaan van het ophangsysteem een klein stukje afgezaagd zodat ze op elkaar aansluiten.

Wellicht is dat een idee? Wij hebben ze door het hele huis, behalve op de kinderkamer.

Edit: Geloof dat de prijzen tussen de 6 en 20 euro liggen afhankelijk van de maat.

Ja het probleem met kant en klaar is dat die niet te vinden zijn in die maat die ik nodig heb Sad 2 naast elkaar zou eventueel ook wel een optie zijn. Bedankt voor de tip, ik ga van de week eens kijken of de action ze hier heeft!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Paper Crown ma 29 okt 2012 - 4:02

Het probleem met rolgordijn is dat het of open of dicht is. Je kan nooit eens half open doen. Eigenlijk is alles wat op maat moet duur. Bij ikea hebben ze semi sheer rolgordijnen, maar niet jouw maat.. Ik zou er gewoon 2 naast elkaar hangen dan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gympie ma 29 okt 2012 - 4:12

Heel lowbudget is stofjes kopen (bijv. op de markt), op maat maken passend voor het kozijn. De stof bevestigen door bijvoorbeeld spijkertjes, punaises, klittenband, etc in je kozijn. Touwtjes eraan vast en handmatig oprollen en vaststrikken.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 4:13

Ik zie niet hoe de ramen eruit zien, maar als er een kozijn tussendoor loopt, zou je er ook twee op kunnen hangen.

En rolgordijnen kun je toch ook halverwege hangen? Dan heb je m ook half open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gympie ma 29 okt 2012 - 4:16

Bij kwantum of leenbakker is het volgens mij niet eens zo duur..heb je daar al gekeken? Ik denk dat dat wel meevalt om op maat te krijgen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  duckie ma 29 okt 2012 - 4:22

en bij de jysk dan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Coco ma 29 okt 2012 - 4:30

AngelNyn schreef:
Ja het probleem met kant en klaar is dat die niet te vinden zijn in die maat die ik nodig heb Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! 1371890812 2 naast elkaar zou eventueel ook wel een optie zijn. Bedankt voor de tip, ik ga van de week eens kijken of de action ze hier heeft!

Ik ken het, wilde de jaloezieen ook bij Leenbakker op maat laten maken, maar daar was ik dan rond de 500 euro kwijt voor 1 raam, nu met 2 naast elkaar was ik voor 40 euro klaar. En het hele huis voor minder dan 500 euro. Volgens mij kun je ze ook uit een ander filiaal laten halen als ze in jullie filiaal het niet hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 4:30

Rejoy. schreef:Ik zie niet hoe de ramen eruit zien, maar als er een kozijn tussendoor loopt, zou je er ook twee op kunnen hangen.

En rolgordijnen kun je toch ook halverwege hangen? Dan heb je m ook half open.

Bij het raam aan de voorkant niet, dat is 1 volledig raam, bij het raam aan de tuinzijde wel, alleen zijn het kunststof kozijnen dus volgens mij gaat dat niet dan? En denk dat als je er 2 naast elkaar hangt, dat je altijd een spleet er tussen hebt en zeker voor het raam aan de voorkant is dat niet heel prettig.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 4:33

duckie schreef:en bij de jysk dan?

Genoeg rolgordijnen etc, maar niks in die maat die ik moet hebben Sad

Denk dat het uiteindelijk maar gewoon kant en klare gewone gordijnen worden en die dan tot op, of net over de vensterbank heen vallen. Het zal misschien niet zo heel mooi staan, maar denk dat het de beste oplossing is voor dit moment.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  nijntje4 ma 29 okt 2012 - 4:39

Gordijnen tot de vensterbank is niet gek hoor heb ik ook. Heb een groter raam hier en was toen bij Leenbakker 150 euro kwijt voor twee gordijnen. Was toen wel een actie dus dat kun je even in de gaten houden, was vorig jaar ook ergens eind van het jaar. Weet alleen niet hoe lowbudget het moet zijn.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  duckie ma 29 okt 2012 - 5:05

evt tegen de inkijk zou je nog raamfolie kunnen plakken
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 5:09

Maar kant en klare gordijnen, van bv. de IKEA, die kun je gewoon op maat knippen en met strijkband korter maken. Dan kun je die toch hoger dan de verwarming maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Coccinelle ma 29 okt 2012 - 9:22

Bij de Hornbach hebben ze een groot kant en klaar assortiment in erg veel maten.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  rapa nui ma 29 okt 2012 - 9:26

Ik zou dan evt. toch gewone gordijnen van bv de Ikea of Kwantum nemen en dan tot iets over de vensterbank. Ik vind langere gordijnen inderdaad wel mooier maar kom toch wel bij veel mensen tegen dat ze ivm de verwarming kortere nemen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Atelier Madame ma 29 okt 2012 - 10:16

Wij hebben kant en klare van leen bakker. Ze zijn langer dan de vensterbank en hangen over de verwarming heen. Wat wij doen als we de verwarming aanhebben is ze erachter hangen / draperen zodat de warmte echt de kamer inkomt. Werkt heel goed!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 22:12

Atelier Madame schreef:Wij hebben kant en klare van leen bakker. Ze zijn langer dan de vensterbank en hangen over de verwarming heen. Wat wij doen als we de verwarming aanhebben is ze erachter hangen / draperen zodat de warmte echt de kamer inkomt. Werkt heel goed!

Dat hebben we in ons vorige huis ook gedaan, maar dat zou betekenen dat ze eigenlijk altijd wel achter of op de kachel gelegd moeten worden. Ik wil dat juist nu niet meer, omdat ik het altijd zo'n gedoe vond :P

Het worden waarschijnlijk inderdaad kant en klare gordijnen die we tot de vensterbank laten vallen, of eventueel zelf stof kopen en dat mijn moeder dan de gordijnen maakt.

Bedankt voor alle tips!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:44

Je kunt ook meerdere rolgordijnen kopen in een kleinere maat (zodat het misschien wel past).. Wij hebben 2 rolgordijnen van 1.20 hangen.. want 2.40 hadden ze niet.

Ikea rolgordijnen hoeven ook niet in de dag te hangen. Je kunt ze ook bevestigen op de muur boven je kozijn. Dan kun je sowieso 1 heel groot rolgordijn kopen (als ze die maat hebben) of ander 2 kleinere maten.. maar je hoeft dan geen rekening te houden met de grootte van je kozijn. Scheelt behoorlijk in prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:49

Deze zijn echt goedkoop van Ikea.

Dan koop je 2 gordijnen van 1.20m (is 2.40m totaal). Kost je €12.95 per gordijn.

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Isdans-rolgordijn__0123206_PE279341_S4

Deze hebben wij hangen, die zijn in jullie maat €17.95 per gordijn (dan wel weer 2x 1.20m) en verduisterend. Kun je nog kiezen uit grijs, zwart of wit

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Tupplur-rolgordijn__0110671_PE261094_S4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 23:09

Punk'd schreef:Je kunt ook meerdere rolgordijnen kopen in een kleinere maat (zodat het misschien wel past).. Wij hebben 2 rolgordijnen van 1.20 hangen.. want 2.40 hadden ze niet.

Ikea rolgordijnen hoeven ook niet in de dag te hangen. Je kunt ze ook bevestigen op de muur boven je kozijn. Dan kun je sowieso 1 heel groot rolgordijn kopen (als ze die maat hebben) of ander 2 kleinere maten.. maar je hoeft dan geen rekening te houden met de grootte van je kozijn. Scheelt behoorlijk in prijs.

Persoonlijk vind ik 2 rolgordijnen naast elkaar niet mooi, en vind een spleet er tussen ook niet zo heel prettig smile Maar toch bedankt voor de tip smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  TukTuk ma 29 okt 2012 - 23:10

rapa nui schreef:Ik zou dan evt. toch gewone gordijnen van bv de Ikea of Kwantum nemen en dan tot iets over de vensterbank. Ik vind langere gordijnen inderdaad wel mooier maar kom toch wel bij veel mensen tegen dat ze ivm de verwarming kortere nemen.

Ja de keuze is hier inderdaad op gevallen smile Bedankt allemaal!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Angel1982 do 1 nov 2012 - 2:15

ik heb waarschijnlijk na volgende week een rolgordijn ter overname van 2,40 breed

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht! Empty Re: Goedkope oplossing wbt gordijnen oid gezocht!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum